
Starcraft 2
Moderator: AlDim
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Най-добре да почнем да обсъждаме как всичко в играта е наред и чудесно, и да се кефим на победите си, пък и дошли те по начин, който не ни кефи. Това със сигурност ще вдигне нивото на обсъждането.
Добре де, спирам. За мен играта просто е далеч от балансирана. Ето вече съм в платинума и не изпитвам кой знае какво усещане за постижение. Рядко се получават интересни игри. Може би това е просто при мен. Обикновено прекалено често те принуждават да ръшваш. Щото зерг не е раса, с която можеш да влезеш с кой знае какви планове в една игра. Обикновено другите 2 раси водят играта, а аз трябва да скаутвам добре, да анализирам и да се адаптирам спрямо тях. А последно време все по-често ме принуждават да ползвам бейнлинги. Особено Теран. Всички правят търтлинг. От до. И всички, с които съм играл през последните няколко дни, играят МММ. И аз трябва да бия по крайно незадоволителния начин - бейнлинги. Тъпо е. Те правят едно нещо всяка игра, аз правя едно нещо всяка игра и който го направи по-бързо = печели.
Срещу Протос се получават по-разнообразни игри. А срещу зерг е един голям хаос.
Забелязвам, че колкото по-нагоре се качвам из лигите, толкова повече играчите започват да се вкопават в базите си и играят най-стандартните игри. Борят се за рейтинг.
За някакви смешни точки. Вместо да опитват да играят по-разчупено, играят само по най-стандартните начини показани до момента от протата. Дано в диамантената лига не е точно така. Дано има повечко макро игра. 

Добре де, спирам. За мен играта просто е далеч от балансирана. Ето вече съм в платинума и не изпитвам кой знае какво усещане за постижение. Рядко се получават интересни игри. Може би това е просто при мен. Обикновено прекалено често те принуждават да ръшваш. Щото зерг не е раса, с която можеш да влезеш с кой знае какви планове в една игра. Обикновено другите 2 раси водят играта, а аз трябва да скаутвам добре, да анализирам и да се адаптирам спрямо тях. А последно време все по-често ме принуждават да ползвам бейнлинги. Особено Теран. Всички правят търтлинг. От до. И всички, с които съм играл през последните няколко дни, играят МММ. И аз трябва да бия по крайно незадоволителния начин - бейнлинги. Тъпо е. Те правят едно нещо всяка игра, аз правя едно нещо всяка игра и който го направи по-бързо = печели.
Срещу Протос се получават по-разнообразни игри. А срещу зерг е един голям хаос.

Забелязвам, че колкото по-нагоре се качвам из лигите, толкова повече играчите започват да се вкопават в базите си и играят най-стандартните игри. Борят се за рейтинг.


- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Винаги е било така - просто не сте играли сериозно WC3 и Starcraft. Повечето хората на средно ниво играят еднообразно със заучени положения.
Аз като играя сам си правя игрите интересни и не мисля че който и да е ме принуждава каквото и да е.
А за адаптивноста - само зерга може да извади 30 единици контра с един клик на мишката. Зерг макро - FTW.
Аз като играя сам си правя игрите интересни и не мисля че който и да е ме принуждава каквото и да е.
А за адаптивноста - само зерга може да извади 30 единици контра с един клик на мишката. Зерг макро - FTW.
При цялото ми уважение към теб това е едно от доста тъпите ти изказвания. С която и раса да играеш се адаптираш към противника си, ако изостанеш в темпото. Винаги. Ако ти не си агресор или си по-бавен винаги ще си нагласяш тактиката спрямо показаното от опонента. Това важи на макс за Теран, но също и за другите.Аз като играя сам си правя игрите интересни и не мисля че който и да е ме принуждава каквото и да е.
Това са принципни правила на всяко RTS. Но ти нямаш представа за какво говорим с RRS. Поиграй зерг и ще разбереш. Мога да ти обясня. Протос/Теран(особено Теран) могат да започнат една игра с даден план. Дали ще е MMM, някаква тек армия, 4 Gate, Void Rays и т.н. Зерг няма този лукс. Единственото решение, което можеш да вземеш е нещо от сорта на ранен cheese pool. Тоест ти също ще ме скаутнеш и ще получиш някаква информация за това какво планирам, но това рядко променя драстично цялостния ти замисъл за играта, защото просто нямам някакъв game breaker на този етап и си запушен. Tier 1 единиците ми са ходещи трупове с една плюнка живот, които са масирващи се само на хартия.Muad_Dib wrote:При цялото ми уважение към теб това е едно от доста тъпите ти изказвания. С която и раса да играеш се адаптираш към противника си, ако изостанеш в темпото. Винаги. Ако ти не си агресор или си по-бавен винаги ще си нагласяш тактиката спрямо показаното от опонента. Това важи на макс за Теран, но също и за другите.Аз като играя сам си правя игрите интересни и не мисля че който и да е ме принуждава каквото и да е.
Мога да ти кажа как протича една игра на Зерг. Стандартно да речем, че отварям с 13/14 Pool, през това време скаутвам. Скаутването ми е ключово и от него зависи дали ще имам някакъв шанс или ще разчитам на гол късмет. Ако скаутна 4 Gate - мисля за защита, ако скаутна ранен Forge, то става дума за закуляване и Войдове => експанд веднага и втора кралица в главната база и т.н. Да речем, че Протоса ми скаутне 13 Poola. Какво променя това в неговата игра? Нищо. Пак си продължава с 4 Gate или Войдове, или квото си е наумил. Има ясен и изграден план, по който може да се придържа и по този начин винаги знае какво трябва да направи и в каква поредица. Единственото, за което трябва да скаутне бързо е ранен cheese.
Срещу Теран е по-трудно, щото бързо може да ми убие дроната и от там нататък става злобно. За да имам, какъвто и да е шанс срещу Теран, трябва да знам какво прави. Да знам дали ще вади ранни Хелиони/Рийпъри, директно за МММ ли става дума, тежък търтлинг ли, бърз експанд ли, кво ли още... На практика всичко, което правя без да знам какво върши противника ми, всичко е на сляпо и на късмет, и това е от началото на играта. Докато това започва да важи за Теран/Протос mid/late game, когато играта става по-макроинтензивна, което си е стандартно за всяко RTS, за Zerg важи през цялото време. Една погрешна дрона, сграда или изобщо единица да цъкне, може да ти коства цялата игра.
Тоест Зерг никога не е агресор в SC2. Не и срещу добър Теран/Протос. Ние нямаме с какво да сме агресори в началото на игрите. Можем да бъдем агресивни, като се стигне до ниво Ултралиски, но това е много далеч напред и изисква огромни инвестици, стабилно макро и т.н. За да се стигне до този момент аз трябва внимателно да съм следял всеки ход на своя съперник, да съм реагирал адекватно с подходящите единици, всяка от които иска отделна сграда. А ся си представи, че тръгна да влагам в Инфестори, щото съм скаутнал, че правиш МММ, а ти всъщност правиш нещо коренно различно = GG. Място за грешки няма. Дори за минимални такива. Абе изобщо нямаш право да грешиш. И на края пак разчиташ на късмет, че си успял адекватно да се адаптираш на действията на противника си. Не винаги се получава.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Много сте се филмирали, ама много
Тактиката никога не е еднозначана за адаптиране.
Моите правила са прости -
1. Никога не изоставай с макрото
2. Разузнавай
3. Прилагай нестандартна игра против еднообразна игра
Оттам нататък няма "задължителни" развития и начин на игра.
Такива спорове X убивал Y са елеменатрни. Нещата не зависят само от композиция а от тактическо придвижване , макро , тайминг - много са факторите.

Тактиката никога не е еднозначана за адаптиране.
Моите правила са прости -
1. Никога не изоставай с макрото
2. Разузнавай
3. Прилагай нестандартна игра против еднообразна игра
Оттам нататък няма "задължителни" развития и начин на игра.
Такива спорове X убивал Y са елеменатрни. Нещата не зависят само от композиция а от тактическо придвижване , макро , тайминг - много са факторите.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Има предостатъчно избори , особено със зерг.
Можеш още докато лоадва да си намислиш стратегия. Разбира се трябва да си готов да я промениш при нужда ако усетиш че ще има фейл.
Ако искаш и разбор мога да направя на прима виста
Първия ти избор е - експанд или без експанд
Следват, спийдлинги или не сийдлинги, бейлинги или небейлинги, роучове или без роучове, леър или без леър, след леъра - бързи мути или бързи хидри, опит за трети експанд или харас, нудис атака или засада на полето, кули за защита или бой на открито - всичко от тези неща може да се приложи срещу всеки противник - въпрос на тайминг и управление на ресурси.
Победата идва от надцакване с мисъл и добро изпълнение а не от заучени комбинации. Ако си добър с макрото можеш винаги да си сигурен че си защитен и да се действаш по схемата.
Всичките ми игри които съм загубил са в били в пряко следствие или от грешно разузнаване (моя грешка) или от зацикляне с една стратегия (пак моя грешка).
Можеш още докато лоадва да си намислиш стратегия. Разбира се трябва да си готов да я промениш при нужда ако усетиш че ще има фейл.
Ако искаш и разбор мога да направя на прима виста
Първия ти избор е - експанд или без експанд
Следват, спийдлинги или не сийдлинги, бейлинги или небейлинги, роучове или без роучове, леър или без леър, след леъра - бързи мути или бързи хидри, опит за трети експанд или харас, нудис атака или засада на полето, кули за защита или бой на открито - всичко от тези неща може да се приложи срещу всеки противник - въпрос на тайминг и управление на ресурси.
Победата идва от надцакване с мисъл и добро изпълнение а не от заучени комбинации. Ако си добър с макрото можеш винаги да си сигурен че си защитен и да се действаш по схемата.
Всичките ми игри които съм загубил са в били в пряко следствие или от грешно разузнаване (моя грешка) или от зацикляне с една стратегия (пак моя грешка).
И аз това казвам, но обикновено се стига до това какви заучени комбинации имат протос/теран и как аз ще им противодействам. А различните варианти са следствие на това, което знам. Разбира се в никакъв случай не казвам, че това не важи за противника, то важи, но просто в по-лека степен. Ние наистина трябва да сме по-адаптивни и ти много добре знаеш защо. Никой не говори за late game, когато имаш всички нужни сгради и е въпрос на здраво макро. В началото ние се нагласяме спрямо противника, не те спрямо нас. За тях рядко има значение, ако са опитни. Примери за това има много, но най-очевидни са игрите на Dimaga. Срещу WhiteRa се опитваше да бъде агресивен на Lost Temple с бейнлинги. Ra просто закули и макар да беше няколко пъти на косъм да бъде пробит, просто си продължи с началния план и победи. Единственото му адаптиране беше по-здраво запушване.
А не ти ли е умилително, като се опитат да ти го ползват в базата... В смисъл на нашето ниво вече на мен ми става все по-забавно колко безполезно е въпросното чудо. Има някакви ползи в по-дълга игра, като си се изсрал из половината карта, но иначе да ти пусна нещо с него в базата?Muad_Dib wrote:Радо, стига с тоя нудис плс, че ми се къса сърцето като го чета - или найдъс, или просто го пиши на английски.

- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 7 guests