Page 8 of 8
Posted: Sun Mar 21, 2010 10:06 pm
by thorn
Elle_frost, причината за спадането в качеството на книгите (за мен то започна още от Ордена на феникса) не е, защото Роулинг имаше нужда от повече време, а защото й трябваше сериозен редактор, особено за последната книга с оня безкраен къмпинг. Творческата свобода на един автор, която в този случай съвпада с финансовата, понякога означава загуба на критично мислене към собствените му творби. Книгите започнаха да стават все по-реалистични и все по-малко whimsical и логическите дупки и непоследователният и на моменти елементарен characterization в тях вече не можеха да се пренебрегват. Предполагам и затова, въпреки че тя винаги е твърдяла, че сюжетът на цялата поредица е бил отдавна готов, изскочиха разни неочаквани сюжетни линии. Въобще книгите са такава влудяваща смесица от силни и слаби моменти, че нямам думи. Но да не се отплесвам.
Posted: Sat Apr 10, 2010 1:09 pm
by Lanelor
[quote]Стига авора да не пукяса, е без значение, кога ще излезе[/quote]
Освен ако не пукясаме ние преди да излезе
Posted: Wed Sep 01, 2010 9:00 pm
by raylight
Това е интересна етическа дилема. От една страна те имат свобода на избора, но от друга страна съществува нещо, наречено етика на поведение, без което човечеството е неспособно да оцелее. Когато си започнал нещо, хората са ти повярвали, те ти дават пари не за всяка книга сама по себе си, а пари за всяка книга като част от поредицата. В самата цена на книгата е включено обещанието за продължение, тъй като така е написана тя и дори да няма юридически неоспорими факти за това, бавенето или неизпълнението на това обещание е измама с част от парите на читателя. Ние даваме по 15-20 лв на тухла с идеята, че от тези тухли ще си построим къщичка, и ако не дойдат всички тухли, това е нарушение на договора, дори той да е неписан и неясно формулиран. Ние не купуваме тухлата като тухла, а като елемент от бъдещата ни къща. Едно е всеки том да е отделна история, което освобождава автора от всякакви ангажименти дали, кога и как да развива творчеството си и света (евентуално), съвсем друго е да обещаеш приказка, да напишеш няколко тома от нея и да зачезнеш от полето. Забавянето също е измама, защото тези пари са дадени и като кредит (пари за бъдещата поредица, пари за книга, последвана от други), когато не е подчинено на обективни фактори.
Определено смятам, че Джордж Мартин не изпълнява както би следвало да се очаква договора си с читателите. Ако беше посочил срокове, та дори да са 5 години, тогава читателите ще купят книгите с ясното съзнание, че ще чакат за следващ том и нямаше да е неетично, но така определено е нарушение.