Page 76 of 79
					
				
				Posted: Fri Sep 21, 2012 3:46 pm
				by thunder
				http://projecteuler.net/problems
пробвай това - няма чак такова практическо приложение, но си е яко 

 Докъм 60-70 проблем са по-лесни, после почва забавната част
 
			 
			
					
				
				Posted: Sat Sep 22, 2012 8:10 pm
				by The Dragon
				Защо хаскел кефи
fibs = 0:1:zipWith (+) fibs (tail fibs)
length [x|x<-takeWhile(\y->y<10^999)fibs]
това е решението на 
http://projecteuler.net/problem=25
Edit: А това е на номер 30
sum [x|x<-[2..355000],(sum$map (^5) (toInt$show x)) == x]
(toInt е една простичка функция която цепи "3343434" на [3,3,4,3,4,3,4]
 
			
					
				
				Posted: Mon Sep 24, 2012 10:29 am
				by thunder
				Е ако ще ги постваш поне пусни спойлер 

 
			
					
				
				Posted: Mon Sep 24, 2012 10:54 am
				by The Dragon
				Кое е толкова гениалното в тези двете специално, че да изисква спойлер? Не съм дал отговорите 

 А и веднъж отговорено на пост в темата не може да се едитва.
Ето това е по интересно на двата триъгълника
http://projecteuler.net/problem=18
67 и 18 - сбора в триъгълника. от върха до долу.
- Spoiler: show
- Code: Select all - maximum' :: [Integer] ->[Integer] -> [Integer]  
maximum' x y = ((head x + head y):(max' x (init$tail y))) ++ [(last x + last y)]
               where 
                        max' :: [Integer] -> [Integer] -> [Integer]
                        max' (x:y:xs) (z:zs) = (max (z+y) (z+x)):(max' (y:xs) zs)
                        max' (x:[]) _ = [] 
triin::[[Integer]] -> Integer
triin (x:[]) = maximum x
triin (x:y:xs) = triin$(maximum' x y):xs
 
Kато може още да се оптимизира и намали кода- това са ми бейби степовете в езика.
 
			
					
				
				Posted: Thu Nov 08, 2012 1:01 pm
				by Martix
				Имам един въпрос към някой, който се е занимавал с програмиране на игри. 
Хванах се да си пиша един прост енджин на SDL с идеята да направя някоя проста игричка на него. Още не съм направил луупа, но от няколко прости теста, които пуснах ми се струва, че фрейм рейта няма да е много висок на слаби машини. А според малкото, което съм чел, SDL бил, едва ли не, ферарито на график библиотеките. 
А се хванах с SDL точно с идеята нещата да вървят и на едноядрени системи с 60 fps. 
Въпросът ми е, липсата на хардуерна акселерация чак такъв проблем ли ще е, при условие, че играта ще е 2D(никак, ама никак не ми се занимава с OpenGL още) и няма да изисква твърде много обекти да се рендират едновременно. И ефектите и particle генераторите ще бъдат сведени до минимум.
edit: Много прост стана тоя пост, ей  

 
			
					
				
				Posted: Wed Nov 21, 2012 11:59 pm
				by The Dragon
				диви монади пред мене летят. Спокойно можем да ги сложим при рекурсията и указателите като филтърни парадигми.
			 
			
					
				
				Posted: Wed Dec 05, 2012 12:01 pm
				by Moridin
				Малко да живнем темата със специален поздрав за Термита и Тъндър 
 http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... sb=5&part=
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... sb=5&part=
- Spoiler: show
- Снощи се напих кат пън. 
 Почнах да халюцинирам
 и присъни ми се сън,
 работа че си намирам.
 
 Договора си подписах,
 симпатична фирма бяха,
 като тях на Джава писах.
 И продажбите вървяха.
 
 Хванаме един проект
 с разни връзки и познати
 и наехме архитект
 с титли и сертификати
 
 да ни каже как се прави
 ентърпрайз архитектура
 и основи да постави
 за добра инфраструктура.
 
 Той започна да чертае
 диаграми—все дебели;
 всеки патърн, който знае,
 ни го смели в юемели.
 
 Джавата е тъй развита!
 Обработки асинхронни,
 Уникод шеснайсе бита,
 даже класове шаблонни.
 
 Бийнове и иждейбита,
 ексемел и уеб услуги,
 фреймуърци и джейеспита,
 бази данни, орм, и други.
 
 Апи зад апи, либ до либ,
 фреймуърк върху фреймуърк,
 зип във зип.
 
 Клас във джар, джар във уар,
 уар в еар—голям кошмар:
 тъй деплойва стар джавар
 затъпял като ейчар.
 
 Първо, второ, трето, пето,
 много взе да се раздува.
 Май не мога без идето
 вече нещо ми струва.
 
 Процесите комуникират
 на един и същи хост,
 но не може да се ползва
 Юникс домейн сокет прост.
 
 Трябва в уиздъл да опишеш
 кой кви данни дал, кви взел,
 протоколът е дебел:
 ейщипи и ексемел.
 
 Ексемел тук, ексемел там,
 всеки път данни когато предам,
 тоя боклук (защо?—не знам)
 се парсва напук на процесор и рам.
 
 И за всичко интерфейси
 със инвършън ъв кънтрол,
 двестаредови стектрейси
 за едничък метод кол.
 
 Практика прилично честа
 е така да се разпльоква
 някой клас—заради теста,
 уж да може да се моква.
 
 Всяко вю и всеки екшън,
 квото трябва му се тика
 със дипендънси инджекшън.
 Не се знае кой кво вика.
 
 Всичко стана на спагети.
 Закъсняхме, кодим вкъщи.
 А клиентът ни усети
 и започна да се мръщи.
 
 Пак ще трябва да му кажем
 Стана две години вече,
 няма к'во да му покажем,
 а бюджетът ни утече.
 
 Всичко срока си изпусна,
 всякакъв дедлайн премина.
 Архитектът пък напусна
 и проектът ни се срина.
 
 Ний пък стартъп основахме,
 че ни писна да сме роби,
 собствен капитал набрахме
 чрез приятелското лоби.
 
 И сега така си кодя:
 няма юемел, а скици.
 Много аджайл живот водя
 с динамичните езици.
 
 И събудих се във пот,
 повърня и махмурлук
 и се чувствах идиот,
 че работя още тук.
 
 Вече знам, че ентерпрайза
 даже и като работи
 преди всичко той се прай за
 фирми пълни с идиоти.
 
			
					
				
				Posted: Wed Dec 05, 2012 1:26 pm
				by thunder
				Старо, но златно 

 
			
					
				
				Posted: Thu Dec 06, 2012 10:04 am
				by termit
				Ха, Термита не се чувства поздравен 

Едно от наистина хубавите неща при нас е, че не се занимаваме с enterprise Java. И аз съм много щастлив от което.
 
			
					
				
				Posted: Wed Dec 26, 2012 12:31 am
				by The Dragon
				
			 
			
					
				
				Posted: Thu Dec 27, 2012 8:56 pm
				by The Dragon
				The fantastic element that explains the appeal of games to many developers is neither the fire-breathing monsters nor the milky-skinned, semi-clad sirens; it is the experience of carrying out a task from start to finish without any change in the user requirements.
			 
			
					
				
				Posted: Thu Dec 27, 2012 9:37 pm
				by dellusion
				Martial Arts are like J2EE - takes ages to master and it is always recommended to be avoided.
			 
			
					
				
				Posted: Sat Jan 12, 2013 6:07 am
				by The Dragon
				Java: Write Once, Exploit Everywhere
			 
			
					
				
				Posted: Sat Jan 12, 2013 8:00 pm
				by The Dragon
				Арон Шварц се е самоубил не без помощтта на федералното правителство на САЩ
His blog was thought-provoking. 
http://www.aaronsw.com/weblog/
His work on the RSS 1.0 Specification enabled richer, more efficient information consumption. 
http://web.resource.org/rss/1.0/spec
His work on Markdown enabled intuitive, unobtrusive formatting and structuring of information in plaintext and conversion to HTML. 
http://daringfireball.net/projects/mark ... wledgement...
His work on reddit enabled thousands—now millions—to share online information in a social manner. 
http://www.aaronsw.com/weblog/rewritingreddit
His work on the web.py framework gave countless Python programmers a head-start on serving information through web applications. 
http://webpy.org/
His work with DemandProgress gave Americans a political voice to protect and win back their freedom and the freedom of information. 
http://blog.demandprogress.org/people
His work with Creative Commons promoted the freedom of information and fair use and helped inform content creators of options other than copyright. 
http://creativecommons.org/
Thank you, Aaron Swartz, for all the above and all the other activism and works (
https://github.com/aaronsw) I haven't mentioned here. You'll be missed and remembered by many.
.
Не е като за 26 години да не е постигнал малко.
 
			
					
				
				Posted: Sun Feb 17, 2013 12:19 am
				by Roamer
				Ако някой си спомня как изобщо започна тази тема... започна с въпрос от Corwin за регулярни изрази 

  Е, ето значи сега нещо съвсем по темата 
 "Can You Do The Regular Expression Crossword?"
"Can You Do The Regular Expression Crossword?"