Page 9 of 11

Posted: Fri Feb 16, 2007 5:12 pm
by shayhiri
Кофти тогава. За кви туист-ендинги ми говорят?

Иначе, поглеждам тука и виждам това:
Genre: Drama / Mystery / Romance / Thriller

Posted: Fri Feb 16, 2007 5:20 pm
by Roland
Оф, събуди се и помириши блатните лилии, баси, КОЙ гледа кво пише по тия определения? Колко съм им се смял понякога...

Posted: Fri Feb 16, 2007 5:37 pm
by shayhiri
Е, може просто да съвместява елементи от няколко жанра, както принципно правят хубавите истории. :)

Volver на Алмодовар ("Завръщане", доста адекватно заглавие) е много добър. За да ми хареса един женски филм, трябва да е наистина добре направен.

Не пропускайте, ако сте жена или испаноговорящ.

Posted: Sun Feb 18, 2007 1:11 am
by shayhiri
Помните размяната на реплики преди няколко страници по принципния въпрос кое е по-добре да се преживее първо: книгата или филма по нея. Някои смятаха, че:
Roland wrote:Ох, което ми напомня, че трябва да прочета книгата преди това...
Random wrote:Ъъъ... или пък с филма да си спойлне разкошната книга, която вероятно си заслужава повече от него?
А според мен точно защото книгите винаги превъзхождат филмите към тях, е добре да се почва от филмите. Обратното е сигурен път към разочарованието, не мислите ли? Да не говорим коя от двете медии позволява по-задълбочена трактовка.

Posted: Sun Feb 18, 2007 9:52 am
by Random
Ъм... не. Ако книгата е наистина добра, а филмът смуче, ще се разочаровам, наистина, но пък ако е добра екранизация, ще се кефя повече, именно щото съм чел книгата и мога да оценя качествения филм. Не може да правиш филм по книга и да се оправдваш, че тя била много добра и филмът няма шанс. Или е добър, или смуче.

Posted: Mon Feb 19, 2007 1:41 pm
by shayhiri
За "Дезилюзиониста" говорихме достатъчно в темата му, но да използвам случая пак да вметна препоръка за Волвер. Ето там вече има и изненади, и чувства, и история - и всичко си работи. Учудващо, но настрана от всички актьорски и режисьорски чудесии, чистият сюжет на Завръщане е най-майсторската история от Proof насам. А "Доказателство" е по Пулицърова пиеса. Но никой не го оцени.

За сметка на това една камара (предимно жени) се прехласват по форумите как Айзенхайм се нахвърлил на фон Тешен-ката кат звяр. :roll: Бе помислете малко бе, джанъм! (Знам, че е оксиморон.) Слава богу и много хора са видели ужасните грешки в сюжета. Въпреки това рейтингът в Доматите и ИМДБ на "Илюзионистът" е абсурдно висок. Че и пари е направил, въпреки че всички редови дистрибуторски фирми в Щатите са отказали да се занимават с него.

Ще спомена само последната идиотщина и млъквам: основната рекламна кампания на филма била настоятелната молба към зрителите да не издават тайната на филма на тези, които не са го гледали. :evil: Тайна?! Тия за какви ни имат? По-скоро са имали предвид да не издаваме какъв боклук е и са разчитали само на любопитството, което поражда подобен маркетингов ход (ала 6то чувство и обичайните заподозрени). Подло, гадини, подло. Точно като главният герой във филмчето.

Posted: Mon Feb 19, 2007 1:50 pm
by Moridin
Бтв "Делюзионистът" е по-яка игра на думи :P

Posted: Mon Feb 19, 2007 2:06 pm
by Demandred
Notes on a Scandal изглежда много обещаващ, ще ходя да го гледам тия дни най-вероятно. Някой гледа ли го вече да сподели впечатления?

Posted: Mon Feb 19, 2007 2:40 pm
by shayhiri
Не остана време заради Айзи и Волвер. Но и аз съм на същия акъл. По принцип не гледам филми с такава тематика, но с такива актриси и оценки... Сигурно даже историята ще я бива. Някоя от тия вечери ще ходя.

Мор, имах предвид, че ми разби илюзиите тоя филм. :lol:

Posted: Mon Feb 19, 2007 2:49 pm
by Moridin
Знам, просто делюзия на латински е свързано с "разочарование" и мисля, че е по-идейно за теб :P

Posted: Mon Feb 19, 2007 3:45 pm
by BaYa
shayhiri wrote: ... но да използвам случая пак да вметна препоръка за Волвер. Ето там вече има и изненади, и чувства, и история - и всичко си работи. Учудващо, но настрана от всички актьорски и режисьорски чудесии, чистият сюжет на Завръщане е най-майсторската история от Proof насам.
А Шайхири, не може ли да е толкова майсторски защото е преработка на сюжета на 3 предишни филма на Алмодовар???
Да не изпусна да отбележа, че на мен не ми хареса! И даже и това че поне испаноговорящите ги гледам в оригинал не го спаси!!! :mrgreen:
Само го спаси резилът който Алмодовар си направи сам на испанските "оскари" - Los Premios Goya! :twisted: Кеффф!

desilusión (esp) = разочарование. Ако ви служи. :mrgreen:

Posted: Wed Feb 21, 2007 8:14 pm
by shayhiri
Защо не ти хареса, БаЙа? Вярно, че главната тема беше неприятна и леко насилена (pun intended), но пък трактовката беше изключителна. Много малко хора са в състояние да правят филми в "жанрa" епична трагикомедия. Кустурица е другият (и далеч по-голям мой любимец). :wink:

Значи тоз последен петък излизат Ездача и... Писма от Иво Джима! А сега де? Нали трябваше първо да са Флаговете? БГ :roll: . Иначе хубаво, но ми се искаше да си оставя по-доброто за десерт.

Излиза и Little Children, с което диетата от класни филми става още по-интензивна. Тъпо така, за 20 дни - най-добрите филми от този тип за цялата година - и после кво? Ще караме на пирати, спартанци, трансформери и т.н. :roll:

Писмата предполагам оправдават групово гледане. (То след Делюзиониста всичко е оправдано.)

Posted: Wed Feb 21, 2007 8:55 pm
by BaYa
shayhiri wrote:Защо не ти хареса, БаЙа? Вярно, че главната тема беше неприятна и леко насилена (pun intended), но пък трактовката беше изключителна. Много малко хора са в състояние да правят филми в "жанрa" епична трагикомедия. Кустурица е другият (и далеч по-голям мой любимец). :wink:
Виж за Кустурица сме съвсем на едно мение!! :wink: Но не и за Педро!!! Тук има един израз който много добре описва за мен темата на повечето му филми: Дърпани за косата, т.е. препреувеличени и пренасилени аргументи (историй). :lol: Просто колкото и време да е минали, той си е запазил вкус към такива "изпълнения" http://www.youtube.com/watch?v=WDKcL1i8Y3o , дали ще е в музиката или във филмите! :mrgreen:

Edit: Gibli, отчасти е вярно. Можеби защото хората тук и без това са пренaситени от сюрреализмът който в един момент беше много ин - 80те години, известни като La Movida! А всичко трябва да еволюира, или поне да мърда напред, а той е останал някак закотвен в онзи момент и т.н. Но и тук има много почитатели. А аз, имайки предвид, че не съм испанка все пак харесвам някои негови филми - Далечни Токчета (?) и Всичко относно майка ми (?) ми харесват доста. И по-принцип първите му филми са много по свeжи и по ми харесват. От там, все се повтаря някак. :D

Posted: Wed Feb 21, 2007 9:20 pm
by Ghibli
Хехе, потвърждава се нещо, което съм чувала: че Алмодовар в Испания не го харесват, докато по останалата Европа го смятат за много голям :)

Posted: Thu Feb 22, 2007 4:37 pm
by BaYa
Мойте извинения за спамванетo тук, но е по филмова тема. :roll:
Shaihiri, ако обичаш не се покривай нито се опитвай да мълчиш до съвземане!! :twisted: Ами погледни линкът в горният ми пост! И тук пускам още един :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=hIZB0tiHv3E
Този е от пробуждането на кариерата на Пенелопе, която започна на 15 годинки в Т5 защото беше гадже на един от състава Мекано!
:mrgreen:

Edit: За да не наспамвам повече. Аз не очаквам нищо да кажеш; достатъчно се накефих занейки просто че щЕ го видиш. :twisted: Това просто е доказателство, че да почнеш от рано в "шоу биз" може и да те доведе до някъде. Също че България не единствената cвръзкиland; ааа, и че Педро пее ужасно фалшиво! Точно чувтвителни артистчни душици, нали. :ghostche: :mrgreen: