Page 10 of 17
Posted: Thu Apr 19, 2007 2:24 pm
by shayhiri
Roland wrote:Всички тези... 2 сюжетни линии и подлинии... или се пак не са толкова много?
Ти не би ли трябвало да обвиняваш филма точно в това, както повечето хейтъри?

Помните как Аск-а-нинджа-та злорадстваше, че дори кучето си имало subplot.
Дейви Джоунс - (Барбоса) - Вудуто
Дейви Джоунс - Джак
Дейви Джоунс - Уил - баща му
Джак - Лиз - Уил
Адмирала - Норингтън - Джак
Джак - Барбоса
Адмирала - Дейви Джоунс
Това само от втора, само на по-главните. А в трета, естествено, имаме и нови образи.
Posted: Thu Apr 19, 2007 2:31 pm
by Roland
shayhiri wrote:Roland wrote:Всички тези... 2 сюжетни линии и подлинии... или се пак не са толкова много?
Ти не би ли трябвало да обвиняваш филма точно в това, както повечето хейтъри?

Помните как Аск-а-нинджа-та злорадстваше, че дори кучето си имало subplot.
Дейви Джоунс - (Барбоса) - Вудуто
Дейви Джоунс - Джак
Дейви Джоунс - Уил - баща му
Джак - Лиз - Уил
Адмирала - Норингтън - Джак
Джак - Барбоса
Адмирала - Дейви Джоунс
Това само от втора, само на по-главните. А в трета, естествено, имаме и нови образи.
Дейви Джоунс - (Барбоса) - Вудуто = едно изречение + фатален поглед, ако и толкова й дадат
Дейви Джоунс - Джак = мейн сторилайн
Дейви Джоунс - Уил - баща му = една сцена
Джак - Лиз - Уил = няма да има развитие, най-много някой пън или фатална реплика
Адмирала - Норингтън - Джак = мейн сторилайн
Джак - Барбоса = мейн сторилайн
Адмирала - Дейви Джоунс = мейн сторилайн
Да ти имам идеята за ОТДЕЛНИ сюжетни линии, тва всичкото е една.
Posted: Thu Apr 19, 2007 2:32 pm
by трубадур
Сега ще ви разваля удоволствието. Тъй като ся ми друснаха сценария на третия филм. Накрая всички се мразят, но ги обединява омразата към един човек.
Събират се и завързват Орландо и почват да го млатят с тояги и чакат да изпопадат бомбони. Дори и Кийра го бие, щот вижда как пуска езици и влажи погледи на кучето и двете шушумиги, ония пиратите, дето единия имаше стъклено око.
От тия трите Пиратите очаквам да е най-добрия, но пък с най-малки шансове за ибушване на бокс-офиса. Шрек ще го гледат цели семейства, паяка сума побертети, няма ли порно за тия младежи, въпреки че втората част беше добра, та и това ще влияе. Докато при шрек и пиратите вторите части бяха добри, но липсваше оригиналност, то я имаше, но не беше като в началото. А и пиратите задълбаха с малко по-сложна история, пък и насилието вече не беше чак така забавно, а по-драматично, пък и малко кръв плисна, та едва ли цели семейства ще идат да го гледат. Но аз си чакам най-вече пиратите, дано да е простотия и да не го вземат чак толкова на сериозно, че втория по едно време страдаше от това.
Posted: Thu Apr 19, 2007 2:35 pm
by shayhiri
Гадино, успях да
не прочета горното. Рол, веднага го спойлър-тагни, плс, в случай че наистина съдържа спойлъри!

Posted: Thu Apr 19, 2007 2:44 pm
by Moridin
Това не е спойлер, а не твърде умел опит за хумор
Posted: Thu Apr 19, 2007 2:48 pm
by Roland
shayhiri wrote:Гадино, успях да
не прочета горното. Рол, веднага го спойлър-тагни, плс, в случай че наистина съдържа спойлъри!

Опитвай се все пак да отсяваш пълните абсурди, а?
Posted: Thu Apr 19, 2007 2:57 pm
by shayhiri
А, мерси, Мор.

Аз да не рискувам.
Рол, казах, че
не го бях прочел. Имам достатъчно добри рефлекси, за да ме пазят от спойлъри.
Иначе... точно това, че навързват толкова различни разнопосочни конфликти в един основен би трябвало да затвори устата на критиците на "разхвърляността" на втората част.
Защо ги имам за отделни линии? Защото всяка от тях е отделен конфликт на герои, който се нуждае от развитие и развръзка. Ако се претупат, както често става, историята отива на майната си. (Освен това всеки от тези конфликти би могъл да служи за основа на отделна история - а тук ги получаваме всичките на цената на един филм.

)
Ако сценаристите не бяха толкова опитни и доказани, щях да съм сериозно обезпокоен доколко ще успеят да навържат нещата. Е, и сега се притеснявам малко, но да видим...
Posted: Thu Apr 19, 2007 9:10 pm
by Roland
Бтв, тва не са сюжетни линии изобщо, а просто взаимоотношенията между героите

Се едно в старите Стар Уорс серии да ми приказваш за "сюжетна линия" Люк - Хан - Лея и друга - C3PO - R2 - Люк. Тва може да са неща, които ше имат отношение към сюжета, но в никъв случай не са сюжетни линии и във ВСЕКИ филм има по много такива неща.
Posted: Thu Apr 19, 2007 9:51 pm
by shayhiri
В цялата оригинална трилогия ги докарвам на:
Люк - Хан - Лея, както каза, аналогична на тази в Пиратите
Люк - Кеноби - Вейдър
и Вейдър - Императора
И това е. Малко бедно по отношение на конфликти (ако и качествени), въпреки цялата допълнителна прикуъл трилогия. А точно конфликтите правят хубавата история, колкото и сложно да е да се балансират повечко от тях.
За да има сюжетна линия, трябва да има предистория на конфликта, която задава героите, обектът на конфликт и залозите. После история на конфликта, която дава възможност за развитие на образите, и накрая удовлетворителна развръзка, в която първоначалните въпроси на конфликт получават разрешение.
Мога да направя горния разбор за всяка от седемте подлинии, които съм изброил. Надявам се вече виждаш разликата с Люк - Трипио - Р2Д2 например...
Само да не затънем в терминологичен спор, все едно как ще наричаш това, което за мен е сюжетна (под)линия. Важното е какво представлява, а това се опитах да обясня.
Posted: Thu Apr 19, 2007 10:07 pm
by Roland
Това НЕ Е сюжет, НЕ СА сюжетни линии. Това са само компоненти.
Във вторите Пирати имаш ЕДНА главна, разделена по средата на ДВЕ сюжетни линии и след това пак събрана:
Лош адмирал прави сделка с Уил и Елизабет, за да се добере до компаса на Джак + лошият Дейви Джоунс иска душата на Джак. Двете неща са свързани - нито едното от тях не се развива поотделно и без досег с другото. Следва разделението:
Уил на кораба
Джак и Елизабет
А после и събиране, за да се стигне до битка. ТОЛКОЗ. За подлинии можеш да приемеш ЕДИНСТВЕНО дребни неща, свързани с други герои, примерно двамата комични пирати.
Иначе за ЕЛЕМЕНТИТЕ от Стар Уорс:
Ландо - Хан - Лея
Джаба - Боба Фет
Джаба - Хан
Вейдър - Лея
Йода - Оби Уан - Люк
Йода - Люк
А сюжетните линии са В ПЪТИ повече, отколкото при Пиратите:
Епизод 5:
- Лея и Хан в Сокола
- Вейдър на Отмъстителя
- Люк и Йода на Дегоба
Тези линии се събират чак към края, при това не изцяло.
Епизод 6:
- Люк и дроидите при Джаба
- Мисията на Ендор
- Битката в космоса
- Люк и Вейдър на Звездата на смъртта
Та без излагации и преплитане на елементи, особено когато претендираш да си наясно с терминологията и материята.
Posted: Thu Apr 19, 2007 10:48 pm
by shayhiri
Дотолкова съм наясно с материята, че сам си създавам необходимата терминология в случай на нужда.

Не знам дали това е проблемът в случая, обаче.
Рол, като говоря за
конфликти и сюжетни линии, имам предвид смислена поредица от събития с
всичките елементи на самостоятелна история (вкл. хай консепт), както казах и двата (трите?) пъти. Ти същевременно говориш действително само за детайли и пълнеж, които нямат стойност сами по себе си. Явно без пример няма да стане (ти гледаш историите отвън, нормално е само това да виждаш):
Ще отиде ли към Тъмната страна Люк или обратното, ще изтегли баща си от нея? (Люк - Кеноби - Вейдър) Това имам предвид. Това е цяла самостоятелна история с хай-консепт. Това е и голяма част от същината на трилогията. Повечето от останалото е евтин рециклиран пълнеж. На кого му пука за канонерките и Джаба?
С кого ще се изчука Принцесата и защо? (Люк - Хан - Лея) Това ти прави историята.
Не те обвинявам ни най-малко. Казах още предишния път, че отиваме към несъстоятелен терминологичен спор. Ако вече си ме разбрал (надявам се, ако не пак ще се обяснявам) и смяташ, че проблемът е в терминологията (напълно е възможно), просто кажи как наричаш ти това, за което говоря - и готово.
Posted: Fri Apr 20, 2007 9:31 am
by Roland
shayhiri wrote:Дотолкова съм наясно с материята, че сам си създавам необходимата терминология в случай на нужда.

Не знам дали това е проблемът в случая, обаче.
Рол, като говоря за
конфликти и сюжетни линии, имам предвид смислена поредица от събития с
всичките елементи на самостоятелна история (вкл. хай консепт), както казах и двата (трите?) пъти. Ти същевременно говориш действително само за детайли и пълнеж, които нямат стойност сами по себе си. Явно без пример няма да стане (ти гледаш историите отвън, нормално е само това да виждаш):
Ще отиде ли към Тъмната страна Люк или обратното, ще изтегли баща си от нея? (Люк - Кеноби - Вейдър) Това имам предвид. Това е цяла самостоятелна история с хай-консепт. Това е и голяма част от същината на трилогията. Повечето от останалото е евтин рециклиран пълнеж. На кого му пука за канонерките и Джаба?
С кого ще се изчука Принцесата и защо? (Люк - Хан - Лея) Това ти прави историята.
Не те обвинявам ни най-малко. Казах още предишния път, че отиваме към несъстоятелен терминологичен спор. Ако вече си ме разбрал (надявам се, ако не пак ще се обяснявам) и смяташ, че проблемът е в терминологията (напълно е възможно), просто кажи как наричаш ти това, за което говоря - и готово.
Толкоз си запознат значи

Проблемът Е в терминологията индийд, щото ти просто не я владееш. Не ми се спори в такъв случай

Posted: Fri Apr 20, 2007 11:07 am
by shayhiri
Доколкото се видя, просто досега не си се сблъсквал с подобна материя. Иначе щяхме да се разберем по-рано. Щото наистина няма за какво да се спори. Казвах, че Пиратите имат много (под)истории за доразвиване и завързване и изброих няколко от тях. Дали ще използват близо трите си часа и за това (далеч по-важно) - или само за екшън - си зависи от сценаристите.
И, за нещастие, от една камара други хора, които нищо не разбират от драматургия.

Но се надявам, че Тед и Тери са се справили (с външната намеса).
Posted: Fri Apr 20, 2007 1:57 pm
by Roland
shayhiri wrote:Доколкото се видя, просто досега не си се сблъсквал с подобна материя.
А ти си? Къде?
Posted: Fri Apr 20, 2007 2:29 pm
by tigermaster
Не ви ли писна да спорите за глупости?