The elder scrolls IV: Oblivion

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Wed Nov 21, 2007 3:06 pm

Аз лично не я играх докато не появиха стойностни модове- пачове които оправиха графиката и оптимизираха играта.Енжина си е достатъчно добър по-принцип просто от Bethseda се издъниха в желанието си да пуснат по бързо на пазара продукта си.Относно сторито искам да кажа че и за Oblivion има МОДУЛИ -модове които добавят цели нови куести със персонажи,разговори,има Party коиито управляваш.В крайна сметка тука гледаме крайни резултати-Mass effect може да е много ценна обаче няма възможност да я продължиш по никъкъв начин.ES CS e инструмент който дори да не е перфектен дава възможност за много повече content от който и да е подобен продукт.
В Neverwinter-а съм я играл с мод за парти от всичките персонажи и някои други промени и повярвяйте ми-няма нищо общо с оригиналния вид на кампанията.
Факт е че няма персонажи и силна история но както казах по-горе това е въпрос на геймплей-играта не е класическо РПГ а смесен вариант между GTA и Диабло/Thief.Ako World of Warcraft и Диабло минават за РПГ-та то и Oblivion минава.Който търси история и персонажи няма да я хареса при никакви положения, който търси свобода на действие ,разнообразие ще я оцени.
Специално за armagedon:Основните неща в играта са точно толкова малоумни колкото и в Morrowind,Готик 3 или всяка друга подобна игра :D .Дребните неща са тези които бяха сбъгясани но никой не се оплаква когато Blizzard праскат по 10 пача а едва ли не роптаеш че трябвало да се оправят с модове.Изключая центалната кампания и тази на войните много други куести влизат директно в класацията ми по идейност.
Специлано за Anomandaris: Infamy и Fame са едно и също нещо(едното е за славата като зъл).Сбора им(едното плюс другото) определя общата слава.На всеки 10 точки обща слава можеш да получеш голям постоянен бонус.Ако си важи за 10,20,30 и т.н..За 10 точки върви на север от Skingrad и на исток от Sanguine shrine -ще видиш едни камъни като Стоунйейдж-щракаш на камъка в 1 през ноща и ако имаш точно 10 слава печели бонус.Другите камъни са на различни места можеш да ги намериш чрез някой сайт.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Wed Nov 21, 2007 3:48 pm

а смесен вариант между GTA и Диабло/Thief
Като всяка от тези игри имаше готина история :) Това, че едно RPG е sandbox, по никакъв начин не пречи да има чудесна история и персонажи. За справка - Fallout 1 & 2. Единственият определящ фактор е да има добри писачи зад проекта, каквито очевидно не са били налице при правенето на Oblivion (как си имал търпение да четеш глупавите книги, не знам). А и играта въобще не е нещо толкоз невиждано, както я изкарват. На практика Baldur's Gate 1 и Fallout-ите предлагаха същите възможности за моткане където си искаш из света. Просто не разполагаха с гъзарско 3D.
Ako World of Warcraft и Диабло минават за РПГ-та то и Oblivion минава.
Diablo минава за point & click екшън-RPG. WoW е MMORPG. Но от тях само Oblivion скейлва цялата игра към нивото на персонажа ти, с което до голяма степен обезсмисля целия зор. Левъл фифти рат фор тех вин!
никой не се оплаква когато Blizzard праскат по 10 пача
Blizzard винаги пускат продукти, ошлайфани поне на 95%. Патчовете са, за да оправят останалите 5. И проблемите никога не са толкова фундаментални, колкото в Oblivion.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Wed Nov 21, 2007 4:11 pm

Вече се уточнихме че оригиналния Oblivion е сбъгясан и че не може да става дума за стравнение с Blizzard-думата беше за модовете.Като казвам Диабло/Thief имам предвид изключително геймплея а не историята.Obliviona може да се играе точно като Thief .Системата Diablo означава не дали е hack & slash а това че е игра ориентирана върху събиране на предмети/вдигане на левели и скилове/Dungeon Crawl.
По никакъв начин не мога да се съглася че Baldur-sa и Fallot-a предлагат възможности за моткане по света-във всичките стари игри си остро ограничен от картата по която се движиш-има ясни граници/лоади между картите/ограничение за местата в които можеш да влизаш.При тези игри се придвижваш от карта до карта.
За книгите- не всички са глипави някои(доста) са много добри особено тези които са прехвърлили от Morrowind-a.Особено книгите с които вдигаш умение-има култови разказчета, но признавам че
повечето съм ги чел в morrowind.
Голямата разлика в геймплея с Fallout и Baldurs-a е че вместо да щтракаш с мишката и гледаш отгоре какво става тук си вътре в действието.Всъщност единсвената подобна игра е Arcanum-там наистина можеш да обиколиш навсякъде.
П.С. Първия мод който 90 процента от хората си слагат е този който премахва левел скейла. :D

Blizzard пускат игрите ошлайфани на 95 %-Айде бе ,играл ли си Диабло 2 като излезе-беше толкова бъгната че не можеше да отвориш печатите за биеш Диабло.Още преди да излезе играта пуснаха 2 пача.Ами ранния World of Warcraft-половината неща не работеха както трябва.На Blizzard нещата никога не работят както трябва от първия път винаги излизат пачове и винаги трябва експанжън който се оказва че оправя една камара недомислици-цялата работа е политика за пари.

User avatar
armageddon
Forsaken
Posts: 2936
Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am

Post by armageddon » Wed Nov 21, 2007 8:33 pm

Дам, Диабло 2 е много повече РПГ от Ъбливиън. Там поне ми беше интересно да вдигам нива и да си търся айтемите.

Да, първия Балдур предлага екплорване на краен брой месности, повечето от които хипер безмислени. Те затова и ги хвана липсата в 2ката. Фолаут залагаше на рандъм енкаунтер система която беше много добра и доста по смислена. Арканума пробва да комбинира по малко и от двете. Разкарването през предварително направени хипер малоумни местности беше сред основните неща които не харесвам в Мороуинд. А в Ъбливиъна имало и куик травел бутон ?! И не благодаря, предпочитам да си гледам героите отгоре.

ПС - Обясни ми тогава какъв е бил смисъла да се слага изобщо, щом 90 процента от хората го махат?

Ти Близард не ги гледай. Да не говорим за УоУ, което си все пак ММО и доста по малко РПГ и съответно влиза в хептен друга категория.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Wed Nov 21, 2007 9:21 pm

Смисъла е че Bethseda са идиоти и са решили че балансират геймплея обаче са направили едно голяма тъпня :D .В много игри има работо които нямат смисъл, важното е че има възможност това да се промени.
Ако смяташ че разкарването в Morrowinda е малоумно значи няма смисъл въобще да обяснявам нищо повече-виждам че Freelannce геймплея не те кефи.Точно разкарването е силата на Oblivion както и факта че лично,със собсвени сили изпълняваш боя и промъкването вместо да щтракаш левия бутон на мишката и да гледаш как компа изчислява точки и хвърля зарове.Въобще не трябва Oblivion да се приема като класическо РПГ-играта няма такива претенции.
Най-якото нещо за мене беше да се разкарвам в играта без дори да изпълнявам мисии-просто се кефех на света който са създали.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Thu Nov 22, 2007 1:20 am

RRSunknown wrote:Най-якото нещо за мене беше да се разкарвам в играта без дори да изпълнявам мисии-просто се кефех на света който са създали.
И аз това правих... час-два обаче. Намирам моткането в свят, който създава единствено илюзия за дълбочина, за много тегаво. И въобще, каквито и промени да се направят в геймплея, това е безлична игра с безлични персонажи, явно правена от тотални безхумурни скучняри, и просто няма как да я харесам.
Проблемът не е в "freelance" геймплея, а в приложението му.

За левъл скейла - не мисля че са се опитвали точно да балансират нещата; просто са направили екшън игра, създаваща илюзията (поредната), че е реално RPG. С други думи - RPG for dummies.

Иначе по-рано бях пуснал един пост, но изглежда е изтекъл нейде по интернет тръбите... Накратко - Fallout и Baldur's Gate 1 са изправени пред чисто технически ограничения, но и двете имат почти идентична концепция с отворения свят на Oblivion. Просто е единия случай симулират пътуването с рандъм енкаунтъри, а в другия има директно навързани една за друга карти, пълни с тайни за откриване.
Но наистина Arcanum е най-близко. Моя грешка, че не се сетих да го сложа.

Всъщност, вместо да бръщолевя, ето едно мое постче по въпроса от преди една година:
"Реших пак да пробвам да се зарибя по Oblivion, та си го взех за Xox 360, с идеята поне да върви като хората. Еми пак е шит деа.
Каквото и да се разправя за революционността на туй чудо, на практика единствената новост спрямо предишни RPG-та е графиката (и с аудиото се хвалят, но всъщност повечето диалози са супер куци, повтарящи се и постно озвучени). Иначе големият свят с възможност за мотане нявсякъде го има и в Baldur's Gate, и в Fallout, да не говорим пък за Arcanum. Като всяка от тия игри издухва Oblivion-чето и като основна история, и като странични куестове, и като разнообразие. Това че в Oblivion можеш да се моташ безцелно 200 часа не означава, че струват повече от 50 прекарани в занимавка с накое наистина изпипано RPG, в което всяка минута си струва.
Единственото което ме кефи наистина в Oblivion е началната (макар и бързо изчезваща) илюзия че си в истински фентъзи свят. Влизаш в страноприемница до пътя, плащаш си, дават ти стая, завличаш се до нея да преспиш; по пътищата минават конни стражи, които можеш да заговориш (макар че почти всичко останало което срещаш просто ти иска кожицата); в магазинчетата можеш да видиш стоката която се продава изложена и готова за крадене.

А като се замисля дори прословутата визия не струва. Надявах се че версията за Xbox 360 ще върви и изглежда добре, но де тоз късмет! Drawing distance-а е смехотворен, на 20 метра се телепортират камъняци, тревата я има я няма 5-10 метра. И дори с такова кастрене не върви добре. Streaming-a на данни е също толкова бездарен колкото и в PC версията, често има спадове в framerate-а.
Пък и дори човек да се сдобие с PC версията и с ултра high end комп да я подкара на макс, пак е пълно с дървении. Героя тича флегматично и все едно се пързаля по лед, лицата са супер безлични и повтарящи се (така става кат са базирани на няколко основни модела).

Още по-демотивиращо е че междувременно играя и Fable, който е наистина нещо добро и (почти) изпипано. Няма графика с next-gen претенции, но изглежда в пъти по-приятно от Oblivion. Озвучаването е прекрасно. И най-вече, въвежда реални новости в жанра що се отнася до развитието на персонажа и интеракцията му със света.
Всъщност Fable май е първото фентъзи RPG което ме е зарибявало здраво от Baldur's Gate 2 насам."

User avatar
armageddon
Forsaken
Posts: 2936
Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am

Post by armageddon » Thu Nov 22, 2007 7:43 am

Нямам абсолютно нищо против разкарването из навързани местности в игралния свят (ала първия Балдур) в едно РПГ. Geneforge 1 до 4 са именно такива игри. Обаче има какво да правя във всяка от тех. 90 процента от местностите дори в първия Балдур обаче си бяха чиста проба пълнеж без грам идея. Също нямах нищо против да трамбовам света на Avernum в няколко поредни игри, щото си имаше достатъчно разнообразие в него, зарибяващи куестове и тн неща които всъщност са си жизнено необходими за едно РПГ. И да ми поддържат интереса.

За графиката - абсолютно ненужен елемент за жанра. Едно добро описание отвява отвсякъде хипер-мега-ултра графиката на игра, която заради нея си го спестява. Едно е да гледам пример еди какъв си монстър, съвсем различно да прочета два кратки параграфа за това какво точно представлява, нали? Как си развява там каквото си развява и как ми изкарва ангелите ... Справка - същия Geneforge.

Вкратце, да уточна че нямам нищо против Ъбливиън. Имам против обаче че заблуждава народа че играят РПГ. Жалкото е че се продават яко и си имат подражатели, а игрите, които все още могат да минат за ролеви се броят на пръсти ...

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Thu Nov 22, 2007 2:40 pm

За пореден път повтярям :Oblivion НЕ Е РПГ и не трябва да се възприема по такъв начин.Нямам представа защо са го нарочили като такова -за мене е толкова РПГ колкото и GTA.Taka че е напълно нормално да има хубава графика-силата е колкото в екшъна толкова и в свободата.За мене Obliviona не е по добра от Morrowind да речем но има някои елементи които са отлично реализирани като за такъв вид игра-говоря за играта тип "Thief" където играеш стелт-геймплея не отстъпва на истинския Thief.Иначе си има всичко необходимо за зарибяване-екипировки,места за изследване,куести.Не съм съм съгласен че има тъпа история-ако сравним с книга то това не властелина на пръстените а сборник разкази-куестите са добре замислени но не са обединени от обща фабула.Подозирам че AlDim е играл само основния куест и някои случайни и не е видял куестите на божествата или куестите на крадците или убийците иначе не би твърдял че няма добри куести.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Thu Nov 22, 2007 3:05 pm

Играл съм едно 30-тина часа общо и не мисли колко още трябва да си загубя с глупости, докато евентуално стигна до нещо интересно :roll: Предпочитам да прекарам 10 часа с една игра, но да са качествени.
Пък да сравняваш качеството на стелта с "Thief" е много пресилено.

User avatar
Delegat
Aes Sedai
Posts: 1584
Joined: Mon Dec 25, 2006 7:53 pm

Post by Delegat » Thu Nov 22, 2007 3:07 pm

Dude, аре по-полека с изказванията. Обливиън си е баш РПГ, само дето е по-различно от обикновенните, защото системата му е такава. А да сравняваш стелт елементите й с Thief серията е меко казано смехотворно. Аз имам 30+ часа на Обливиън и я зарязах, защото от един момен на татък почти всеки куест те кара да ходиш в некъв дънджън. Аз обичам дънджъни, но това вече доста грубо. Друго, което не ми хареса, е че можеш да си член на абсолютно всички гилдии. И моля ти се, недей да правиш сравнения с ГТА, смешно е.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Thu Nov 22, 2007 3:39 pm

Е не мога да разбери какви куести сте вземали че да се затикате в дънжъни толкова много-по някаква странна причина тези които аз изпълнявах не бяха свързани с толкова дънжъни :D
Не мога да нарека баш-РПГ нещо в което основния предмет е клечката кибрит с която си заклещвам бутона за кастване на магии :D Един приятел я играеше със жезъл като Куейка-със стрейфане, скачане и т.н. Дори си беше кръстил жезлите -рейлгън,помпа,картечница.
Превъртал съм и трите Thief-а играл съм и Oblivion стелт със модове отново твърдя че геймплея си прилича особено при някои куести(на Grey Fox),не мисля че сте играли така на Обл. за да давате оценка-по скоро сте играли екшънски с мечове където геймплея е съвсем друг.
Моето предиство беше че един приятел който е играл 100+ часа ми каза къде са интересните куести и въобще не съм губил време с тъпни.За 30 часа мога да кажа какво сте успели да направите-шматкали сте се около изхода вначалото,влезли сте в един-два случайни дънжъна да ги видите,когато ви е писнало сте отишли да изпълните главния куест(есенция на глупоста е главния куест),записали сте се в гилдията на бойците(щото се намира най-първо) а там е също тъпа сюжетна линия свързана с безидеен екшън,видяли сте че за гилдията на маговете се обикаля яко и сте се отказали като сте сте се помоткали още малко без да знаете къде да отидте-нормално явление.
Сравнеията с GTA са напълно нормални в GTA няма нива,предмети,скилове но стила е абсолютно същия-freelance свят в който можеш да обикаляш по свое усмотрение.Oblivion-a е ГТА-то във фентъзи вариант.Единствените игри в които можеш да се огледаш на 360 градуса да си харесаш някое място и да отидеш там без си спрян от "Невидимата стена" (в тоя списък включвм и Готик).

User avatar
Delegat
Aes Sedai
Posts: 1584
Joined: Mon Dec 25, 2006 7:53 pm

Post by Delegat » Thu Nov 22, 2007 4:18 pm

До колкото си спомням, бях направил почти всички куестове на гилдията на магьосниците, както и доста от тези на крадците и на черното братство. Отделно разни рандъм куестове. Тъй че не бих казал, че особено съм се мотал. А главния куест почти не бях го бутвал.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Thu Nov 22, 2007 4:26 pm

Delegat wrote:До колкото си спомням, бях направил почти всички куестове на гилдията на магьосниците, както и доста от тези на крадците и на черното братство. Отделно разни рандъм куестове. Тъй че не бих казал, че особено съм се мотал.
Аз твърдя че за 30 часа не е възможно да си минал куестите на маговете ,крадците и тъмното братство.Не знам какво имаш предвид под почти всички-братството има над 30 куеста например и от 6-7 нататък ти трябва поне по час на куест ако не и повече.За магьосниците към някои от последните куести ти изисква по 70 точки на магичските умения за да изпълниш някои куести-няма начин да се натрупат само за 30 часа.Без стелт не е възможно да минеш по нататък от средата на крадците защото не ти дават да убиеш никой.Мина ли някой от даедрик куестите?Игра ли Shivvering Isles-гигански куест в който няма нищо общо с оригиналния Обл.-има история,персонажи,геймплея е по класически с разговори и загадки.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Thu Nov 22, 2007 11:50 pm

RRS, мисля, че е време да се откажеш от вкарването на неверниците в правата вяра. :mrgreen:

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Fri Nov 23, 2007 12:36 am

Абсолютно си прав!спирам до тук-който не го кефи да не играе :D

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest