Posted: Thu Nov 29, 2007 2:11 pm
И аз това исках да го питам.Amelia wrote:Ученици приемаш ли???
Ама той държи да му го каза в няколко абзаца.
Еми няма пък. На тоя свят има място и за минималисти.
A Gathering of Shadows
https://shadowdance.info/forum/
И аз това исках да го питам.Amelia wrote:Ученици приемаш ли???
Trip wrote:Ама някоя особено тънка френска еротичка ли е това?
А, ясно5. Предизвикателства на новия език: хаотичен, регресивен, емоционален, игрив, бъбрив, образен, метафоричен, подривен; флуидна икономия на представимостта. Страстта по неологизмите (неологизмът представлява еротичен акт, казваше Барт); морфология на съставността; сложни думи с тирета, които събират несъбираемото, подреждат хаоса по множество невъзможни начини. Играта с езика е като любовта към хайвера: тя трябва да бъде изучавана, възпитавана... Удоволствието от нея има конструктивен характер. Тя изгражда субекта в плуралистичен дух, но пък го кара да осъзнае принципите на своето себестроително удоволствие. Новото отношение към езика като към безсубектна демиургична практика симптоматизира нарцистичните страсти на нашето време. В безличието на езика постмодерният човек вижда величието на (всеки от) себе си; липсата кодира желанието за същност. Там, където преди беше тотал(итар)ната сила на Личността, сега стои властта над себе си, силата на „малкото преживяване“. Постмодерният човек е по-нарцистичен отвсякога. Но кой беше казал, че „най-чистият и най-истински тип жена“ е нарцистичният? Фройд, разбира се, а неговата теория емблематизира шлагерната патриархалност на модерния Запад. Следователно можем да кажем, че докато преживява с гордост и теоретизира с възхищение своя нарцисизъм, постмодерният човек става все повече жена според онези възгледи, с които самият той е възпитан.