Page 2 of 2

Posted: Wed Nov 19, 2008 2:54 pm
by Amikae
The Dragon wrote:Такааааа - значи който каза че носи отговорност пред шеърхолдерите - остро невярно. Първата му шибана отговорност е към клиентите. Да експлоатираш клиентите си не е добра бизнес практика.

А за дължината на старкрафт 2 - понеже били дълги кампаниите е тъпизъм. И то велик. Нищо не пречи да имаш дълги кампании на едно ДВД събрани. Но тогава печалбата от игра няма да ти е 37 долара на копие а 36.
Е те казаха, че не можели да го направят на едно :lol: :lol:

Posted: Wed Nov 19, 2008 3:31 pm
by Martix
Nheela wrote:
The Dragon wrote:Такааааа - значи който каза че носи отговорност пред шеърхолдерите - остро невярно. Първата му шибана отговорност е към клиентите. Да експлоатираш клиентите си не е добра бизнес практика.

А за дължината на старкрафт 2 - понеже били дълги кампаниите е тъпизъм. И то велик. Нищо не пречи да имаш дълги кампании на едно ДВД събрани. Но тогава печалбата от игра няма да ти е 37 долара на копие а 36.
Е те казаха, че не можели да го направят на едно :lol: :lol:
Така си е. Просто е невъзможно да събереш 100 мисии на едно DVD. Законите на физиката не го позволяват. :lol: :lol:

Posted: Wed Nov 19, 2008 4:37 pm
by The Dragon
Ок. Щом казваш. Щом законите на физиката повеляват Старкрафт 2 кампаниите да 18 гигабайта, кой съм аз, че да споря

(Приемаме че две двуслойни ДВД-та не е максималния размер за игра)

Posted: Wed Nov 19, 2008 5:09 pm
by Scourge
The Dragon wrote:Такааааа - значи който каза че носи отговорност пред шеърхолдерите - остро невярно. Първата му шибана отговорност е към клиентите. Да експлоатираш клиентите си не е добра бизнес практика.

А за дължината на старкрафт 2 - понеже били дълги кампаниите е тъпизъм. И то велик. Нищо не пречи да имаш дълги кампании на едно ДВД събрани. Но тогава печалбата от игра няма да ти е 37 долара на копие а 36.
тва са некви (под)съзнателни реакции към нюанси на думата. в конкретния случай клиентите с удоволствие се оставят да бъдат експлоатирани. щото ако не беше така, нямаше там да текат реки от пари.

пример: на мен не ми отърва -> не си купувам поредния cod и gh. ако на достатъчно много юзъри не им отърваше, резултатът (можеше да) е активижън издават BL. е, явно на достатъчно много юзъри им отърва.
що тогава да си чупят работещия модел? който не само работи, ами засега не дава и признаци като да спира да работи скоро, така че не предполага нужда от диверсификация.



старкрафт е една друга бира. очевидно целта е да се нагрухат допълнително. но вероятно няма да е директен рипоф. просто ще се раздуят кампаниите с достатъчно кънтент, който сам по себе си влече допълнително време за разработка, което пък частично оправдава поетапно издаване.

Posted: Wed Nov 19, 2008 6:27 pm
by termit
Специално за разбиването на епизодите, може да са взели модела от Valve примерно - все пак от там доста го популяризираха с HL2 Episode N. Ако за разнообразие го накарат да работи като хората (разбирай много допълнително съдържание, по-нормална цена, С КРАТЪК ПЕРИОД МЕЖДУ ВЕРСИИТЕ) според мен ще е доста добре.
Иначе пича е гъз, това е ясно, но според мен тази политика може да се окаже губеща в дългосрочен план - могат да останат без продаваеми поредици, след като само предъвкват стари неща. На мен лично Warcraft 3 ми беше сравнително безинтересен, а и част от сюжета прекалено много напомняше SC. А тъй като мултито на РТС-ите изобщо не ме влече, скучният сюжет убива играта за мен, поради тази причина не си я купих, нито играх разширението.

Posted: Wed Nov 19, 2008 9:41 pm
by AlDim
забележката е срещу етикета, а не по същество. при наличие на някакъв ограничен капацитет, трябва да се реши какво ще се отреже - очевидно нещата, които ще си заминат, са рисковите. все пак въпросният "гъз" носи отговорност за много пари. а факт е че, тим шафър е рисков девелъпър. факт е, че оригиналните неща са с ограничен пазар. вината е колкото в пъблишъра, толкова и в пазара (юзърите). двете страни не съществуват всяка сама за себе си, връзката е двупосочна. и ако psychonauts и GF бяха безумните хитове, дето заслужават да са, тоя топик нямаше да го има сигурно...
Котик въобще не е затрил само Brutal Legend. Затри огромен брой обещаващи проекти и осакати разработката на всички останли, които не са на Blizzard. Да не говорим колко студия погуби.
Такааааа - значи който каза че носи отговорност пред шеърхолдерите - остро невярно. Първата му шибана отговорност е към клиентите.
Значи, като човек, който е взимал 2-3 курса мирикански мениджмънт просто, за да види какво е "от другата страна", мога да ти кажа, че точно това е най-широко разпространената политика в корпорациите. Друг е въпросът, че тя в никакъв случай не е правилна (или да кажем направо - адски болна е) и има голям пръст в световната криза в момента. Когато единственото, което те интересува, са тримесечния и годишния растеж, за да ти се кефят шерхолдърите, анулираш всякаква възможност за осъществяване дългосрочни планове и въобще правене на добро към останалите СТЕЙКхолдъри. Защото всяка една корпорация има и други крайно важни стейкхолдъри от тия, които инвестират в нея с надеждата да се нагушат със стабилна доза "американска мечта". Това са работниците (политиката към тях е - плащай им точно толкова, че да не напуснат, но и не толкова, колкото заслужават), клиентите (политиката към тях е - пробутвай им точно толкова голям боклук, че да максимизираш печалбата, без да ги отблъснеш), околната среда (политиката към нея е - да се ебе, щом не носи планини от зелено). Този стремеж към задоволяване на единствените, на които им дреме най-малко за доброто на компанията и приноса й за обществото (за незапознатите - корпорациите по начало са създадени точно с тази цел), води до изродщини като генетичните екскременти на Монсанто, срива на американската икономика, защото е толкоз по-евтино да оставиш дебелогъзците да харчат несъществуващи пари, докато китайските деца им работят... Това е "свободният пазар", който в момента срива световната икономика, екология и тъй между другото, превръща търговците в новите ни владетели. Но мога да рантвам до безкрайност, така че ще спра дотук. Шефът на Activision е типичен пример за корпоративен нещастник И идиот, който е дотолкова заслепен от идеите си за печалба, че не обръща внимание на нищо друго. А това е практика, която отдавна е доказана като доста пагубна. Специално в ентъртейнмент индустрията попадналия в креативна дупка и западащ Холивуд е прекрасен пример за това на какво са способни душбеговете отгоре.

Posted: Thu Nov 20, 2008 12:15 pm
by Scourge
нещо се отклоняваме. и на мен не ми харесва световния политически и икономически ред. също така активижън (teh new EA; донякъде хумористичо ЕА пък си създават нов имидж) са ми неприятни.

обаче.
в конкретната социална и пазарно-ценностна дивокапиталистическа среда "идеите за печалба" работят. ерго, човекът си върши работата по един от най-добрите възможни начини. когато се смени средата и парадигмата, как ще реагира той не знаем. това е.

Posted: Tue Dec 30, 2008 1:58 am
by The Dragon
yet another winner.

http://www.massively.com/2008/12/29/wor ... ringement/

Бтв - кога цивилизования и свободен свят ще разбере, че законите на колониите са пълен шит и от каменната ера и ще почнем да ги игнорираме?