The Hurt Locker

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
User avatar
Samail
Sorcerer
Posts: 436
Joined: Fri Mar 19, 2004 4:48 pm
Location: Монреал, Канада

Post by Samail » Tue Jan 19, 2010 8:51 am

passer-by wrote: ...
И всъщност в целия филм не видях нищо пропагандистко. Просто ми се показа някава действителност през очите на няколко редови войници и подофицери, които трябва да оцелеят в ситуация, която не зависи от тях. Точно затова и толкова ми хареса. :)
Мисля че и на мен това бе една от главните причини да ми хареса, защото аз по принцип такива филми избягвам и не припарвам на повече от 100 метра разстояние. Определено имаше съвсем минимални патриотични намеци и про-американски елементи, и ако е имало те са били сложени не нарочно. Героят на Ренър беше много добре изграден емоционално и ми се стори доста правдоподобно отношението му като борец срещу смъртта в условията на полу-ад които ги заобикаляха. Филмът представя една доста сурова картина на Ирак и на войната там, която се предава и на самите войници. Онея финални сцени в Америка също бяха доста съществени за цялостната идея за контраста между уреденият живот там и борбата за оцеляване на изток. Страхотна режисура, ако някой не харесва камерата то нека има в предвид че тук естествено е опитан да бъде пресъздаден ефекта на реализъм, един вид като тея аматъорски видеота които са основното ни средство за гледане на всичките тези ужасни бомбени атентати. И за мен си беше напълно успешно, много по успешно от Пъблик Енъмийс поне. ;)
"Който ни освободи, той ще ни зароби" - Васил Левски
Живот на високи обороти

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Wed Jan 20, 2010 6:47 am

Изгледах го. Силен филм, определено. Не моя тип кино, но много качествено заснет и изигран.

Имах един проблем обаче. В нито един момент не можах да *повярвам*, че нашият е адреналин джънки и че има нужда от това и че само това обича и т.н. Държеше се и излъчваше просто един малко по-смел и безразсъден пич, който иначе беше като всички останали. Съответно няколкото реплики по въпроса и цитата в началото (както и оправданието за връщането му пред бебето накрая) ми бяха абсолютно като кръпки върху сюжета.

Като цяло не мисля, че бих го гледал пак, но е наистина много силен. Изобщо не съм съгласен, че има пропаганден елемент в него, но мисля, че е две идеи по-дълъг от нужното, като - както каза Тони - третата му четвърт като че ли малко издишаше.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Wed Jan 20, 2010 6:18 pm

Еми, аз пък го изгледах за трети път и все така смятам, че ведно с някои от недотам изпипаните си елементи, той е и пропагандистки, при все по един доста замаскиран и дълбоко уважаем начин.

На трето гледане най-вече, обаче, изпъква нещо и то по начин, който може да ми поизбоде очите. Кефя се безмерно, че Бигълоу е по-близо до режисьорския Оскар от която и да било жена през всичките 80 и кусур години история на Академичните награди и нейде дълбоко у мен припърхва ...съпричастност. Не мога да го скрия. Но не мога и да я простя напълно два от елементите употребени по начина, по който го е направила, а именно монтажа и операторската работа. В момента, в който възприема, че дефакто сценарият и литературното съдържание издиша на места, то неминуемо схващам подобен монтаж и операторство за леко евтин трик за прикриването на кухост, която на места се усеща. Сега ще ви кажа и къде е най-огромната зееща пропаст при мен. Слагаме значи екстремно тресяща се камера (държа да подчертая, че похватът тук е ужасно добър и потенциално пичът надминава работата си в United 93, so nothing personal) и режем с трескаво темпо снажданията при мини-сценички, за да постигнем CNN documentary style. Окей, приемаме, че ще ми покажат ‘истината’ или поне ще се стремят максимално да се доближат до нея.

Та подготвена така те ми показват централния образ в наратива, този на Ренър и....ъъъъм...I`m sorry, but I`m not buying it. На практика, героят на Ренър е толкоз измислен и нереален колкото е Нейтири. Пич като него в американската армия би бил държан на служба някъде между 48 и 168 часа, колкото и хора да спаси. Колкото и да е як и ефективен. Те просто не работят така. Могат да ме убедят, че той е руснак, французин, дори потенциално британец, но Ренър НИКОГА не би могъл да съществува в американската армия. Той може да изкормва ежедневно мюсюлмани, даже да си прави хоум видео филмчета, но постави ли в екстремно рискова ситуация живота на хората от екипа си повече от веднъж, he`s done. And believe me, I know. Подобен, как да го нарека, ‘индивидуализъм’ там няма.

Което ме отвежда към доста основен проблем...в момента, в който осъзная, че централният ми образ, движещ действието е на светлинни години от ‘истинност’, всички художествени похвати приложени да ме уверяват ежеминутно в истинност почват да ми лазят по нервите неистово. Демек, филмът малко придобива вида на Проклятието Блеър, което вече е лошо. А като почне цялото люшкане на камерата да ти стои излишно...филмът започва да става тягостен. Тъй като операторството и монтажа са ‘изяли’ до такава степен останалите технически аспекти на продукцията, че буквално не им оставят пространство за дишане и са нещо като основни действащи лица във филма. Има филми, в които идеята за ‘cinema verite’/ you`re there style е вкарана, но е дотолкова контролирана, че не я регистрирам в самото начало и смятам, че това е по-добрият подход. Или поне за мен е по-въздействащият, но както съм казвала и преди –за мен често по-малкото е повече.

Но да хванем съдържанието малко. Съгласна съм с Роланд, че ‘War is a drug’ като концепция не ми е предадено удовлетворително. В самия филм няма никакво изследване на заявената в самото начало концепция. Имаме няколко епизода на изумително добре заснето обезвреждане на бомби и след това финалната сцена, която е нещо като финален опит на автора да се вкопчи в доказването, малко в стил ‘Хора, помните ли в началото цитатчето дето го сложихме...ми даже да не сте схванали, сега ше ви го кажа в очите и ше ви привлека вниманието’. А когато литературно произведение слезе до такова ниво във филм от подобен жанр, става малко...жалко. И доста Холивудско за претендираната истинност.

Та ако не е изследвана тази тема, тогава какво наистина? Можем да се пробваме да приемем, че филмът работи като character study probably? Само че Ренър остава толкова мъгляв, неясен и разнопосочен като образ...да, добре, може би това са всички пластове от конфликтната му личност, но просто не съм в състояние да се вържа. Примерно, какви са отношенията му към собствения му син? Нека видим какво казва сценаристът – имаме чувство за вина, очевидно, вмъкнато посредством сцените с DVD момченцето и носенето на тялото после...което показва наличие на сериозни угризения и после не само ми се показва, а даже ми се казва в прав текст, че пичът не може да остане със собственото си дете, тъй като пристрастеността му надделява, окей...Може да е многоизмерност, ма на мен ми стои като работен вариант на нещо, което можеше да се получи. Да не говорим, че лично аз, прилагайки всяко едно умение за дешифровка на текст и съдържание, едва ли не разбрах по-малко за образа в края на филма, отколкото в началото. Освен, че трябва да емпатизирам на Ренър за това, че е неспособен да живее цивилен живот...и заедно с това да се чувствам с приток на адреналин и някаква странно зачената гордост, че пичът се връща там, където е нужен и където потенциалът му ще спаси деня и целия взвод...Защото той така е избрал, съдбата му е избрала така и тя го зове, защото той е нашия рицар в тъмна броня и може да го понесе...опа, сбърках филма.

И не на последно място ми се ще пак да се спра върху образа на психолога, тъй като това е ключов момент, в който зрителското мнение бива залюляно в добре подбрана посока (освен във вече споменатия край). Освен, че е пагубно наивен образ спрямо концепцията за войната, аз лично открих, че възприемам сцената с опита му за дипломация като полу-обида към интелигентността ми. Посредством въпросната сцена смятам, че ме карат да си направя следното заключение: Дипломация от каквото и да е естество(!!!) с ТЕЗИ ХОРА (!!!) просто не работи (!!!) и ти ще свършиш като труп. Демек, като се пробваш немачистки и едва ли не полупедалски да догориш с тях, си получаваш заслуженото! Е, хора, подобна сцена я очаквам във филм с Брус Уилис, не в доукментално стремяща се продукция. Има и други начини, посредством които може да ми се набие в главата идеята, че арабетата са смахнати, не е нужно да е с чук. Thanks very much.

Спирам вече, че имам опасения, че дължината може и да възпрепятства потенциално изчитане на поста.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Wed Jan 20, 2010 7:27 pm

Що, горе-долу за всичко си правя тука.

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Mon Feb 01, 2010 8:26 pm

Гледах го преди малко и съм леко разочарован. Доста добър филм и толкова. Нищо особено забележиелно в каквото и да е отношение. Иначе чисто технически обективно е чудесен, макар аз лично хич да не долюбвам подобен род монтаж и клатеща се камера. Но съм напълно съгласен, че целият реализъм, който това постига, е в рязко противоречие с образа на главния герой, който просто не го виждам да изкара дълго в армията с подобни действия.

Плюс това последните няколко минути силно развалят цялостното впечатление.
Spoiler: show
Силно ненужно беше да ни казва главният герой в прав текст на какво държи най-много, то си беше повече от очевидно от филма дотогава.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Mon Feb 01, 2010 9:08 pm

Spoiler: show
Е точно, че не беше, при все напъните на Биглоу да ни убеди в това. Не, че това оправдава правия текст накрая де...
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Gunslinger
Warmage
Posts: 1201
Joined: Sat Nov 06, 2004 6:24 pm
Location: Midworld in the Middle

Post by Gunslinger » Tue Feb 02, 2010 8:09 pm

Oпределено ми стана фаворит за Оскара.Ренер и музиката може да ги пропуснат, но другите номинации за си заслужени.И за сефте тоя тип камера не ми бъркаше в анала.
http://blogofidiots.wordpress.com/
http://tvseriesbg.com/
There they stood, ranged along the hillsides, metTo view the last of me, a living frame For one more picture! In a sheet of flame
I saw them and I knew them all. And yet Dauntless the slug-horn to my lips I set, And blew. 'Childe Roland to the Dark Tower came.'
X-Men Deadly Genesis е Decimation Tie In

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Fri Feb 05, 2010 1:19 am

Vivian, на тоя ферман по-горе аз му викам чиста проба дървена философия.

Днес най-накрая изгледах филма и ме израдва неимоверно. Беше доста свеж за жанра си и особено ми допадна с минималния менторски тон, който принципно е широко разпространен в повечето подобни филми, включително тези, идващи от другата страна, като Paradise Now (който не го е гледал да си поправи грешката). Вместо това всичко се въртеше около един повреден идиот, измъчван от вътрешни конфликти заради неспособността си да откъсне очи от войната, дори когато тя е непоносима. Останалото беше без значение.

А за историята с благия тон - такъв не минава в каквато и да е война, така че в това не виждам никакво скрито "послание".

Между другото този път лашкавата камера беше много на място.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Fri Feb 05, 2010 2:05 am

Aз пък изречения като твоето отварящото ги наричам жалка заядливост. Това, че филмът ти е харесал, не прави поста на Вивиан дървена философия. Филмът и на нея й е харесал. Дано й простиш с времето, че вижда и проблеми в него.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Fri Feb 05, 2010 2:52 am

Тия "проблеми" за мен са яко изсмукани от пръстите, а ти не си й адвокат на Вивиан, така че тя може сама да си каже, ако се чувства омерзена от моя "жалък" пост. Не виждам какъв е смисълът да спамиш, бутайки се между шамарите с туй снизходително саркастиране. Днеска само ти е за втори път.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Fri Feb 05, 2010 4:52 am

Щото тоя тип гаднярски вмятания ги правиш нон-стоп (просто обикновено са в геймс форума и не ме бъркат), а в случая коментарът ти засяга и мен, щото споделям мнението, изразено в дървено-философския пост. Барем можеше да кажеш кое му е дървено-философското, като ше етикираш.

Off/Копче не моеш да ми кажеш за онова включване бтв :р Абсолютно си го просиш - на тема FF си като Силвър на тема Аватар :P Ако ше ми отговаряш на тва обаче, плс в цитатче и в геймс форума да не спамим тая тема с глупости.
And you can't dance with a devil on your back...

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Fri Feb 05, 2010 11:42 am

AlDim, основното смислено нещо в поста на Вивиан е, че има дисонанс между стилистика на филма (тръскаща се камера и въобще реализъм) и герой, демек идея която тоя герой носи (пълен антиреализъм). Тва е факт и няма как да го окарикатуриш като дървена философия само с констатации. Може да ти харесва, може да не ти харесва - тва няма значение.

Колкото до Силвъра на тема Аватар:
Aз пък изречения като твоето отварящото ги наричам жалка заядливост. Това, че филмът ти е харесал, не прави поста на Силвър за Аватар дървена философия. Филмът и на него му е харесал. Дано му простиш с времето, че вижда и проблеми в него.
Също така може да се приложи и по друг начин:
Aз пък изречения като твоето отварящото ги наричам жалка заядливост. Това, че филмът не ти е харесал, не прави поста на Силвър за Явлението дървена философия. Филмът и на него не му е харесал. Дано му простиш с времето, че вижда и друго, освен проблеми в него.
Та, призовавам за консистентност. :)

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Fri Feb 05, 2010 9:12 pm

AlDim wrote:Тия "проблеми" за мен са яко изсмукани от пръстите, а ти не си й адвокат на Вивиан, така че тя може сама да си каже, ако се чувства омерзена от моя "жалък" пост.
Мне, не съм омерзена. Не съм и погнусена или възмутена и огорчена. Ще кажа само по повод на дървената фиолософия и смукането, че аз все пак гледам да си ползвам мозъка на макс докато гледам филм (особено като не е за първи път и ОСОБЕНО като ми се предлага в качеството си на 'един от най-добрите на годината'), което помага като ми се изтърси някоя европейска псевдоинтелектуална продукция на главата, примерно. :mrgreen: И понякога решавам да споделя тва дето съм го изсмукала с мъка и пот на чело (*sarcasm alert*) от филма с останалите под формата на ферман. Гледам да е така нарядко, защото навлизането в детайли мисля не се харесва от почти никой, еле па да ми чете чаршафите и как там му казвахте, 'професионалния жаргон' или квото беше. :P
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Fri Feb 05, 2010 9:48 pm

Silver wrote: Колкото до Силвъра на тема Аватар:
Aз пък изречения като твоето отварящото ги наричам жалка заядливост. Това, че филмът ти е харесал, не прави поста на Силвър за Аватар дървена философия. Филмът и на него му е харесал. Дано му простиш с времето, че вижда и проблеми в него.
Също така може да се приложи и по друг начин:
Aз пък изречения като твоето отварящото ги наричам жалка заядливост. Това, че филмът не ти е харесал, не прави поста на Силвър за Явлението дървена философия. Филмът и на него не му е харесал. Дано му простиш с времето, че вижда и друго, освен проблеми в него.
Та, призовавам за консистентност. :)
Btw, тук си леко в грешка. Рол ти призна мнението за The Happening и каза, че може и да си прав. Просто не предпочете да промени собственото си, така че да го напасне към твоето. Разликата е осезаема. :)
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sat Feb 06, 2010 6:31 am

Silver wrote:AlDim, основното смислено нещо в поста на Вивиан е, че има дисонанс между стилистика на филма (тръскаща се камера и въобще реализъм) и герой, демек идея която тоя герой носи (пълен антиреализъм). Тва е факт и няма как да го окарикатуриш като дървена философия само с констатации. Може да ти харесва, може да не ти харесва - тва няма значение.
Еми за мен точно това е едно от най-бруталните неща във филма - контрастът между реалистичната обстановка и култовия идиот, подвизаващ се в нея. Така той самият става започва да изглежда по-вероятен... Колкото и да е различна идеята, ефектът почти ми напомня за Apocalypse Now - там Курц е също толкова екстремен, но поставен в лудницата на войната е като у дома си.

А лашкащата се камера се използва във всеки втори филм последно време, бил той реалистичен или не.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests