Page 2 of 5

Posted: Fri May 28, 2010 12:22 pm
by Super M
Историческите му епоси ми харесват, въпреки че и доста неща в тях дразнят. Всъщност точно началото на Робин Худ ми се стори много добро, но после забави крачка. А тези лапетии и битката накрая бяха маса разочароващи. Много неприятно впечатление ми направиха и безбройните дупки и безсмислици в сюжета на "Небесно царство". Да си призная, обаче, още не съм гледал режисьорската версия и определено ще и дам шанс. Друго искам да кажа. Ридли е много талантлив режисьор и визията на филмите му е размазваща. Жанрът на (псевдо)историческите епоси ми е сред любимите, ще се радвам да има повече такива филми, да се популяризират и искам Ридли да продължава да се занимава с това. Между другото много ми хареса "Body of Lies".

Posted: Fri May 28, 2010 2:49 pm
by Myers
Ридли Скот-за и против

Твърдо ЗА

Alien ми е дна от любимите фантастики въобще.
За псевдо-историческите, и Гладиатор и Kingdom of Heaven са успявали да ме докоснат по някакъв начин. Абе, добри са си филмите.

Робин Худ има кусури, ама мен доста ме кефи Марк Стронг...

Posted: Fri May 28, 2010 6:36 pm
by Vivian
Ридли винаги ми е бил доста особен случай като режисьор и открай време се държа като човек страдащ от bipolar disorder като иде реч за негов филм. :neutral: От една страна имаме безспорният факт, че може да снима, ма под 'може', визирам истинско, дълбоко, многопластово можене, което ме грабва и което ме забавлява. От друга страна, колчем осере някоя продукция (Black Hawk Down, A Good Year, Black Rain, Hannibal, American Gangster, 1492), наистина, ама НАИСТИНА ме вбесява. Просто защото едно е да си принципно некадърен и да направиш някакъв бъркоч, друго е да можеш и целенасочено да преебеш нещата. Как да е, засега ходенето по тънката граница между отврат и мега-як филм ме държи по-скоро на етап 'кефи ме' като режисьор, отколкото не ми пука за него. Тъй като, дори калпавите му филми могат да се похвалят със стойностни аспекти (я монтаж, я сценарий, я оператор), а твърде добрите му филми не остаряват.

Освен това, Телма и Луиз е рядък 90-тарски култов шедьовър, Blade Runner е вероятно любимия ми sci-fi филм, Gladiator е любимия ми летен блокбастър от тийн годините ми, а Kingdom of Heaven (режисьорската версия тва) е може би най-добрия и интелигентен сериозен рицарски филм, който съм гледала (а те се правят твърде, твърде трудно).

Posted: Fri May 28, 2010 6:38 pm
by RRSunknown
Кое му е осраното на Black Hawk Down?

Posted: Fri May 28, 2010 7:04 pm
by Muad_Dib
Нужно ли е дори да пише отговор на последното по дяволите :lol:

Ще драсна едно стабилно мнение по темата, само време да имам.

Posted: Fri May 28, 2010 7:06 pm
by RRSunknown
Ми драсни тогава защото лично за мен това е един от най-добрите военни филми които съм гледал.

Posted: Fri May 28, 2010 7:10 pm
by Silver
Вивиан, тук вече съм напълно зад мнението ти (ок, като изключим, че не намирам никой от филмите му за отврат). И тъй като на мен по-важно ми е как изглежда един филм, не приемам чак толкова присърце неумението да си подбира сценарии от време на време, още повече, че трудно може да се намери комерсиален режисьор, който да не се подхлъзва редовно. В този смисъл - примерно, кръстоска между Кристофър Нолан (минус фиксацията му по несретника Цимер) и Ридли Скот би ми била нещо като ултимативния режисьор. :)

Posted: Fri May 28, 2010 10:33 pm
by AlDim
Що се отнася до филмите на Ридли, аз обожавам Blade Runner и много харесвам Gladiator. Останалите му неща или са ми безразлични, или не ги харесвам. Включително Alien, който е чудесен филм, но просто не е мой тип.

Posted: Fri May 28, 2010 10:51 pm
by Vivian
RRSunknown wrote:Кое му е осраното на Black Hawk Down?
На мен лично ми беше ужасно разхвърлян и немарлив, ако и да е идеален от техническа гледна точка. Просто пълнежът издиша.

Posted: Fri May 28, 2010 10:54 pm
by tigermaster
От филмите му, които съм гледал, един ме отвращава на органично ниво - "Легендата", който просто не беше това, което трябваше да е. В смисъл, от PG-рейтнат филм не би трябвало да се очаква да докарва кошмари на децата, а именно това се случи със сестра ми. Пък и не му беше това най-малкият проблем.
"Блейд Рънър" ми беше скучен и тъп. Сега, пак казвам, тоя филм има не-знам-колко релийзи, тъй че като нищо може и да е хубав филм, но да съм гледал кофти версия.
Останалото ми е от добро нагоре, но не съм гледал "Пришълецът". Т.е. гледал съм го, обаче бях на дванайсет и не са ми останали истински спомени от него.

Posted: Fri May 28, 2010 10:58 pm
by rodd1ck
Едва доловимото напрежение и сцената с андроида ми оставиха най-малко положителни впечатления от първите три филма след припомняне на Alien-поредицата.

Posted: Fri May 28, 2010 11:31 pm
by RRSunknown
RRS, ти ми поиска диплома преди да ми поискаш аргументи. От това по-надолу няма накъде.
Чакай сега малко - ти пусна някакви едноредови мнения- аргумент който в никакъв случай не мога да приема на доверия от случаен непознат в интернет. Сега вече си дал аргументация - ОК, точно за това те питах.
(Макар че наистина ми се иска и Роланд да си каже мнението по въпроса).

б.т.в. въздържай се от определения за сайта "ми" защото както ти казах нямам нищо общо със сайта цитаделата, сайта нито е мой нито участвам по какъвто и да начин в материалите там, нито по някъкъв начин смятам да им защитавам ритардските материали.
На мен лично ми беше ужасно разхвърлян и немарлив
Дай пример за разхвърляност и немарливост защото аз изобщо нямам такива усещания докато го гледам. Имам усещане за военен хаос - усещане което не всички военни филми са ми давали.

P.S. Нещо се осра в генерално в темата - къде изчезнаха на Силвър постовете не мога да разбера :shock:

Posted: Sat May 29, 2010 1:37 am
by Roamer
Бяха сплитнати в съседна тема - viewtopic.php?t=4728 :)

Posted: Sat May 29, 2010 10:38 pm
by Vivian
RRSunknown wrote:
На мен лично ми беше ужасно разхвърлян и немарлив
Дай пример за разхвърляност и немарливост защото аз изобщо нямам такива усещания докато го гледам. Имам усещане за военен хаос - усещане което не всички военни филми са ми давали.
Имай предвид, че не съм го гледала от години, но ще се пробвам да резюмирам това, което си спомням, че не бачкаше. Под 'разхвърляност' и 'енамрливост' във всеки случай не визирам идеята, че трябва да се пресъздаде 'военен хаос', той си се получава чудесно, предимно тъй като Скот може да режисира, а и монтажистът заедно с оператора са трепачи, тъй че въобще не мога да подхвърлям под въпрос доколко този аспект се е получил. С изказването си имах за цел да улича подхода при създаването на самата продукция като избързан и sloppy, сиреч: подобен филм изисква твърде повече предварителна подготовка, за да се постигне желания резултат.

Тук имаме: Джери Брукхаймър, продуциращ, печално известен с факта, че ако си науми, че даден проект ще е 'ужасно удачен' за момента, то няма да спре да дава зор 24/7 на целия екип. Ситуацията при започване на снимки е следната - Скот току-що се е разминал на косъм с режисьорски Оскар, след като предходната година е спасил кариерата си с Гладиатор. С филмография като неговата, а и с гарантиран хит като Ханибал, пускането на 'сериозен' и тежък филм около Оскаровия сезон, е почти 99% гарантирано да ни подсигури Оскарииии!!!! Или поне номинация за Оскар за филм, а това само по себе си какво означава -'Аз, Джери Брукхаймър, създател на някои от най-ужасните филми, ще слагам гордо пред името си Номинираният за Оскар'. Затова, какво правим -събираме прекрасния технически екип от Гладиатор, втропосваме на Ридли достатъчно голяма сума и почваме хаотично да даваме зор докато не пуснем чудесото задължително годината след Гладиатор!!!!!

Хрумва ни гениалната идея да вземем Джош Хартнет, който колкото и да е пълно бездарно дърво, все пак свърши някаква работа в Пърл Харбър и сигурно тук ще сътворим неземни чудеса с историята. Актьорският екип малко ще закуца, но какво пък! Ученичките ще се редят за билетчета. И така, имаме цяла сюрия мъжаги, чиито образи трябва да се развият, но пък ние ще спретнем един срок на сценариста от 2 месеца и половина и ще се надяваме, че всичко ще е окей. Това все пак е истински случай и едва ли ще е трудно да се скалъпи читав сценарий. Нищо, че крайният резултат превръща всички мъжки образи в едноизмерни и недотам развити човешки същества (потенциално без героят на Юън Макгрегър).

Сега, като имаме превъзходно дълъг каст от секси мъже, нека сложим много интензивни 'истински' екшън сцени, които може и да не обвържат зрителя щото на него ше му е все тая от емоционална гледна точка, предвид че героите са супер еднопластови, но пък ние ще си ги удължим до 3 часа. И накрая? Еми, финални надписи и епична музика!!!!!!!!

В крайна сметка зрителят свършва предимно с 'боен' филм, а не с 'военен'. Идеята за 'военен', особено при такъв случай, за мен изисква вложен някакъв по-читав анализ или поне по-задълбочен размисъл. По-лошото е, че знам, че с този екип и при този режисьор, можеше да се получи филм и то в пъти по-добър от The Hurt Locker, примерно. Пропиляна възможност.

Не знам дали цялото излияние makes sense, но ако не, мога да взема да го изгледам пак тая седмица да коментираме отделни моменти. :)

Posted: Sat May 29, 2010 11:13 pm
by RRSunknown
Историята по заснемането няма да я коментирам защото не съм се интересувал (но ми беше интересно да я прочета).
И така, имаме цяла сюрия мъжаги, чиито образи трябва да се развият, но пък ние ще спретнем един срок на сценариста от 2 месеца и половина и ще се надяваме, че всичко ще е окей. Това все пак е истински случай и едва ли ще е трудно да се скалъпи читав сценарий. Нищо, че крайният резултат превръща всички мъжки образи в едноизмерни и недотам развити човешки същества
Грешка - идеята е точно да не се развият, да са случйни - безименни войници. Това не е спасяването на редник Райън и образите на "героите". Идеята на Блек Хоук далеч не е да ни покаже войната за да се асоциираме с войника и да видим възприятието му. Идеята е да покаже само хаоса на конфликта. За тази цел ни показват точно американската армия - случайни войници, лица и имена които се появяват само за да умрат малко по-късно. Или да прибягат до финала непостигнали нищо - както е станало в действителност. Съвсем умишлено няма главен герой с харизма който да привлича вниманието - това щеше да създаде отличителност сред масата.
Сега, като имаме превъзходно дълъг каст от секси мъже, нека сложим много интензивни 'истински' екшън сцени, които може и да не обвържат зрителя щото на него ше му е все тая от емоционална гледна точка, предвид че героите са супер еднопластови, но пък ние ще си ги удължим до 3 часа. И накрая? Еми, финални надписи и епична музика!!!!!!!!
Нямам идея защо слагаш истински в кавички. Екшъна наистина е в голяма степен достоверен (в пъти по-достоверен от филми като редник Райнън или Враг пред Портите ). Като целта на екшъна не е да те обвърже емоционално с героите а да ти покаже развитието на конфликта на едро, в мащаб. Целта е да ти остави не спомен за геройската последна реч на загиналия главен герой (тм) а в главата ти да присветнат бързо сменящи се сцени на смърт и хаос, на осъзнаването за тоталния провал.

Музиката също няма да я коментирам но африканската песен в началото ще я помня винаги.
В крайна сметка зрителят свършва предимно с 'боен' филм, а не с 'военен'. Идеята за 'военен', особено при такъв случай, за мен изисква вложен някакъв по-читав анализ или поне по-задълбочен размисъл
Само да уточним - това за което се разказва във филма не е война, не се случва по време на война. Това е просто една военна мисия - опперация. Разказва се конкретно за мисията - не затова защо се е стигнало до мисията, не за подбудите на американците , не за политиката , нито за положението на Сомалия и последиците. Разказва се конкретно за един отрзък от време в който е показан концентриран провала на американската военщина зад граница. Това е целта на филма - да ни покаже от първо лице издънката и какво става когато американските войници се бият за чужди интереси където не и е мястото.

P.S. Hurt Locker е коренно различен по концепция филм и ще помоля отсега да ги сравняваме само въз основата на това че и в двата филма имаме американска армия в мисия извън граница.