Posted: Fri Feb 11, 2011 5:30 pm
Както и предвиждах – "127 часа" без никакво усилие ми влиза в топ 10 на годината, всъщност май вече само от True Grit зависи дали няма да ми е дори в топ 5. Филмът наистина изглежда великолепно и всъщност е рефлексия на героя си буквално във всеки шот - от хиперактивните, ярки и жизнени кадри в началото и отчаяната клаустрофобия после, до проекциите на шокираната му и дехидратирана глава – имаше една много хубава сцена, когато лазещото по лицето му насекомо се превърна в ръка, която го гали. Дигиталната камера освен удобството да е по-функционална при тези условия, много хубаво прибавя реализъм и цялото нещо става съвсем self-reflective – като самият Ралстън да си го е документирал, както той малко или много в действителност е и направил.
Ще стане дълго и досадно да обяснявам как и защо ми се видя обърната наобратно идея от класическите робинзониади като Cast Away, но така или иначе, май че това е, което ми хареса най-много.
Относно другата аналогия - “Buried”, това ми е поредният от доста напоследък случаи, в които допускам, че може би просто нещо ми хлопа, но ако кажа, че за мен този филм е като писан от първокурсник по драма, със сигурност ще съм несправедлива с първокурсника. В следствие на което изобщо не ме интересува кое колко му струва и колко са му красиви светлинно-цветовите решения, „127 часа” в сравнение е просто major, maaaajor league, не само откъм главна роля, макар че там е особено болезнено, а и откъм усещането за вложена мисъл. Някаква, каквато и да е.
Изводът от всичко това е (нищо, че ако някой ме попита за любим режисьор, едва ли ще кажа Дани Бойл), че има нещо в творческия ум на тоя мъж, което функционира на много мои вълни и нямам против да ми прави до края на живота филми за каквато глупост му скимне.
Ще стане дълго и досадно да обяснявам как и защо ми се видя обърната наобратно идея от класическите робинзониади като Cast Away, но така или иначе, май че това е, което ми хареса най-много.
Относно другата аналогия - “Buried”, това ми е поредният от доста напоследък случаи, в които допускам, че може би просто нещо ми хлопа, но ако кажа, че за мен този филм е като писан от първокурсник по драма, със сигурност ще съм несправедлива с първокурсника. В следствие на което изобщо не ме интересува кое колко му струва и колко са му красиви светлинно-цветовите решения, „127 часа” в сравнение е просто major, maaaajor league, не само откъм главна роля, макар че там е особено болезнено, а и откъм усещането за вложена мисъл. Някаква, каквато и да е.
Изводът от всичко това е (нищо, че ако някой ме попита за любим режисьор, едва ли ще кажа Дани Бойл), че има нещо в творческия ум на тоя мъж, което функционира на много мои вълни и нямам против да ми прави до края на живота филми за каквато глупост му скимне.