Кармак каза в прав текст истинината за конзолите и PC
Moderator: AlDim
Айде да не ми обясняваш що е API.
И хайде опитай да вникнеш в това, което той казва. Той казва точно това, което ти казах аз. По-трудно се пише за PC, но е факт, че въпреки това игрите за PC имат по-висок фреймрейт. Ето аз ти казвам, игрите ми вървят по-добре. Защо ми е да лъжа? Особено пък пича да ми говори за 60 фреймрейт, които още не съм си пускал игра на PS3-то, дето да ги прави. А на PC-то ми рядко имам игри, които да падат ПОД 60 фреймрейт. Затова малко се е поизцепил.
Ся на мен пристрастията му са ми очевидни, ти обаче нямаш моята гледна точка, защото нямаш моята PC платформа, за да разбереш колко по-добре се играе. И това въпреки неефективността на платформата, пак е по-добре от PS3-ката ми. Имам мераци да си взема и XBOX360, но се съмнявам и там с нещо да ме очарова. Особено пък солидни 60 fps, които май са само мираж за великите конзоли.
И хайде опитай да вникнеш в това, което той казва. Той казва точно това, което ти казах аз. По-трудно се пише за PC, но е факт, че въпреки това игрите за PC имат по-висок фреймрейт. Ето аз ти казвам, игрите ми вървят по-добре. Защо ми е да лъжа? Особено пък пича да ми говори за 60 фреймрейт, които още не съм си пускал игра на PS3-то, дето да ги прави. А на PC-то ми рядко имам игри, които да падат ПОД 60 фреймрейт. Затова малко се е поизцепил.
Ся на мен пристрастията му са ми очевидни, ти обаче нямаш моята гледна точка, защото нямаш моята PC платформа, за да разбереш колко по-добре се играе. И това въпреки неефективността на платформата, пак е по-добре от PS3-ката ми. Имам мераци да си взема и XBOX360, но се съмнявам и там с нещо да ме очарова. Особено пък солидни 60 fps, които май са само мираж за великите конзоли.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Синтезирам тогава иформацията
Кармак (ултимативния експерт -приемаме че никой не може по-добре от него) казва че е невъзможно (не трудно - невъзможно - има огромна разлика между двете) да се оползотвори хардуера и затова по-голяма част от мощта не се използва изобщо.
Не става дума на кой как му върви, говорим за принципна концепция на положението на този етап.
Кармак (ултимативния експерт -приемаме че никой не може по-добре от него) казва че е невъзможно (не трудно - невъзможно - има огромна разлика между двете) да се оползотвори хардуера и затова по-голяма част от мощта не се използва изобщо.
Не става дума на кой как му върви, говорим за принципна концепция на положението на този етап.
Last edited by RRSunknown on Tue Jun 14, 2011 11:19 am, edited 1 time in total.
Напълно съгласен съм с това. Никъде не съм спорил. Освен това аз не съм голям фен и на Direct3D, но не ме гледаш да църкам и за това. Просто съм се научил да се примиря. На Windows играем, туй е положението. Те нямат интерес да направят PC ултимативната платформа, защо им е да губят пари?RRSunknown wrote:Синтезирам тогава иформацията
Кармак (ултимативния експерт -приемаме че никой не може по-добре от него) казва че е невъзможно (не трудно - невъзможно - има огромна разлика между двете) да се оползотвори хардуера и затова по-голяма част от мощта не се изпозлва изобщо.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Ами така си е. А аз си мисля, че може по-добре от това, но никой няма интерес да го направи. Докато всичко е за Windows, а винаги всичко ще е за Windows, просто гейминга все повече ще се отдалечава от PC-то. Това е жалкото, че имаме всичката тази мощ и тя никога няма да бъде използвана. Не смятам, че PC гейминга някога ще умре, но просто никога няма да бъде това, което може да бъде.RRSunknown wrote:Именно - мен ме дразни принципната ситуация. Не говорим за кой как му върви. Но като ударим чертата излиза че с компютрите убиваш мравка с ракета. Или караш Ферари с пусната ръчна спирачка.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Навремето обаче са използвали цялата мощ .
Last edited by RRSunknown on Tue Jun 14, 2011 11:39 am, edited 2 times in total.
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9054
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
b.t.w. Кармак казва и други неща
Почнали са RAGE преди 7 години точно с мисълта за оптимизация. Ясно е че не се е получило - признава Кармак. Кода е толкова голям че докатого правят излизат нови неща които не са предвидили и се налага да го променят в движение. На въпроса на Мултиплатформеноста Кармак казва че повечето програмисти карат както дойде първо за PC с голямата RAM и после имат проблеми с портването. След това си признава честно че не са са справили с портването по най-добрия начин защото е нямало физическо време.
Точно най-отдолу на интевюто казва че обменят опит с Бетесда за оптимизация на Скайрим.
Почнали са RAGE преди 7 години точно с мисълта за оптимизация. Ясно е че не се е получило - признава Кармак. Кода е толкова голям че докатого правят излизат нови неща които не са предвидили и се налага да го променят в движение. На въпроса на Мултиплатформеноста Кармак казва че повечето програмисти карат както дойде първо за PC с голямата RAM и после имат проблеми с портването. След това си признава честно че не са са справили с портването по най-добрия начин защото е нямало физическо време.
Точно най-отдолу на интевюто казва че обменят опит с Бетесда за оптимизация на Скайрим.
леко уточнение, понеже някаква заблуда се прокрадва в постовете на амикае:
доста по-лесно се девелопва за пц, отколкото за конзола. разработката за конзоли малко дръпна откъм удобство с последното поколение, но все още е несравнима с пц-то.
операционни системи от типа на ДОС навремето позволяваха абсолютен контрол (доколкото можеш да си говориш направо с драйверите, с и/о регистрите и няма мултитаскинг), оттам и възможността за максималното използване на хардуера. в уиндоус система това е невъзможно по дизайн. всяка нова версия на directx като правило намалява бюрокрацията и овърхеда (10 например практически изравни dx с конзолите като овърхед на draw примитивите), но по отношение на ситемния овърхед няма кой знае какво, дето да може да се направи - уиндоус просто e general purpose os, дори и да позволява някакви трикове на dx приложенията (игрите демек).
доста по-лесно се девелопва за пц, отколкото за конзола. разработката за конзоли малко дръпна откъм удобство с последното поколение, но все още е несравнима с пц-то.
операционни системи от типа на ДОС навремето позволяваха абсолютен контрол (доколкото можеш да си говориш направо с драйверите, с и/о регистрите и няма мултитаскинг), оттам и възможността за максималното използване на хардуера. в уиндоус система това е невъзможно по дизайн. всяка нова версия на directx като правило намалява бюрокрацията и овърхеда (10 например практически изравни dx с конзолите като овърхед на draw примитивите), но по отношение на ситемния овърхед няма кой знае какво, дето да може да се направи - уиндоус просто e general purpose os, дори и да позволява някакви трикове на dx приложенията (игрите демек).
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
След ясния вече за всички фейл на PC версията на Rage Кармак си потвърди думите
Няма какво да говорим повече - вече не остана нито един голям разработчик който да вярва в реализацията на PC екслузив. И колкото и да се развиват теории ето това са фактите казани честно и направо."We do not see the PC as the leading platform for games," Carmack added. "That statement will enrage some people, but it is hard to characterize it otherwise; both console versions will have larger audiences than the PC version. A high end PC is nearly 10 times as powerful as a console, and we could unquestionably provide a better experience if we chose that as our design point and we were able to expend the same amount of resources on it. Nowadays most of the quality of a game comes from the development effort put into it, not the technology it runs on. A game built with a tenth the resources on a platform 10 times as powerful would be an inferior product in almost all cases."
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9054
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Или пък е прост face saving за това че са се осрали.
Много обичам някой като мята гръмки изказвания.
Едит: И разбира се имаме и това
http://www.alienwarearena.com/articles/ ... ing-to-pc/
Много обичам някой като мята гръмки изказвания.
Едит: И разбира се имаме и това
http://www.alienwarearena.com/articles/ ... ing-to-pc/
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Те много станаха май тези които са се осрали - има ли някой който да не се е осрал и да не му се налага да прави обяснения.
Главото е това което съм болднал
Главото е това което съм болднал
тук става дума за големи и мащабни проекти които се очаква да придвижват индустрията напред а не за инди игрички, които са идейни и забавни но не допринасят с нищо за развитието на техниката.A game built with a tenth the resources on a platform 10 times as powerful would be an inferior product in almost all cases
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9054
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
И само две изказвания в последните дни.
А това за Модерните ПЦ-та че са 10 пъти по мощни от конзолите е интересно твърдение. Интересно е как са стигнали до него.
http://www.computerandvideogames.com/32 ... ll-matter/
http://www.computerandvideogames.com/32 ... ndoned-pc/
А това за Модерните ПЦ-та че са 10 пъти по мощни от конзолите е интересно твърдение. Интересно е как са стигнали до него.
http://www.computerandvideogames.com/32 ... ll-matter/
http://www.computerandvideogames.com/32 ... ndoned-pc/
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
Едно нещо ме човърка лично мен. И това е, че страхотните игри, които се правят за конзоли могат да бъдат просто няколко идеи по-качествени, ако вместо това се правеха за PC. Особено нервно ми е в момента, защото в монументална игра, като Dark Souls да има места, където кадрите си заковават стабилно 20< е просто жалко. Направо ми иде да вкарам един шут на PS3-то. Искам да играя Dark Souls с 60 FPS, много ли искам?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests