Page 2 of 7
Posted: Mon Nov 26, 2012 3:26 pm
by Trip
Ох, Рази... Думата пенсионери никъде в отговора си не съм я тълкувал нито буквално, нито преносно.
Тълкувах и отговорих конкретно на презрението /пренебрежението ти към т.нар. "пенсионери", независимо в кой смисъл си я ползвал. Или и такова не е имало и е било в някакъв преносен смисъл и то?... Отделно от това, в нов абзац, изкоментирах неадекватността на коментара ти за 40-50-годишните творци и за "младите творци", две категории, които на около 75% съвпадат напълно.
Но ти принципно като коментираш каквото и да било, често пишеш не съвсем свързано, та сме ти свикнали. Бтв, вследствие от предното, не професор, ами Нобелов литературен комитет понякога не би ти схванал постовете.
Posted: Mon Nov 26, 2012 3:33 pm
by Trip
alshu
Сега ако кажеш, кой от следните филми по които е работил (не само, като режисьор) е доказателство, че може да произведе подходящо SW заглавие - Sólo con tu pareja, A Little Princess, Great Expectations, Y tu mamá también, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, Crónicas, The Assassination of Richard Nixon, Black Sun, Children of Men, Pan's Labyrinth, Year of the Nail и Rudo y Cursi. (Gravity още не е излязъл)
но той влиза в графата "напълно неподходящ за диснифициран вариант на SW"
С други думи, отговорил съм ти, още преди да ме питаш.
Posted: Mon Nov 26, 2012 3:45 pm
by tigermaster
От изброените в анкетата гласувах за Фавро, с уговорката, че от всичките споменати до момента в темата мисля, че най-добре би се справил Ейбрамс - основно заради "Стар Трек", макар че той пък явно няма да се занимава с тази поредица.
Иначе Фавро с читав сценарий може да направи читав филм. На "Каубои и извънземни" проблемът му беше именно сценарият, не нещо друго.
Същото важи и за Матю Вон - човекът е способен да трансформира добър сценарий в добър филм, а на тази поредица повече не й трябва - особено пък не й трябват хора с ярко изразен стил, който тотално да се различава от този в останалите филми.
Дел Торо и Скот тотално не стават - да им се даде този филм е почти все едно да се даде на Тим Бъртън - имат прекалено разпознаваем почерк и техен филм се познава дори по един кадър. За Гари Рос не знам, гледал съм му само "Игрите на глада", който филм ми хареса много, но е напълно противоположен на "Междузвездни войни" в горе-долу всяко отношение. Косински може и да се справи. В крайна сметка неговият "Трон" беше, поне откъм екшън и ефекти, доста изпипан.
Posted: Mon Nov 26, 2012 5:39 pm
by alshu
Trip
С други думи, отговорил съм ти, още преди да ме питаш.
Аз пък знаех какво искаш да кажеш преди още да съм задал въпроса

, но ми стана интересно, защо използването на ХП като аргумент ти е странно...
Според мен точно Куарон с този разнообразен каталог няма големи пречки за SW. И точно ХП е най-удачната точка от порт фолиото му.
Най-малкото е работил със специални ефекти, сложни масови сцени и големи блокбъстърски бюджети.
Не знам какъв ще е сценария, но ако направят "академията за джедаи на Люк Скайуокър", нещо като Hogwarts (един от safe bet hiconcept-ите)...но с декорите от Jedi Outcast и Jedi Academy...неговият избор би бил перфектен.
Не че аз ще съм много щастлив от това.
Накратко - от моя гледна точка, Куарон е за "справял се е успешно с подобни задачи", но пък не ме кефи.

Posted: Tue Nov 27, 2012 5:30 am
by Samail
Roland wrote:Нолан би направил кошмарен Star Wars филм. Иначе не знам защо не си включил Матю Вон, той към момента май е най-вероятният режисьор, според каквото чета онлайн.
Ми аз съм му гледал само Х-Мен, не мога да кажа. Пък и не ми се връзва някак имайки в предвид по "инди" излъчването на филмите му. А и не направил колко, 3-4 филма? Абе да кажем че е в класацията, нали уж стигнали до 2-3 имена вече, така че кой знае...
alshu wrote:
...
Alfonso Cuaron - ъъъ...този е тук заради Хари Потър, нали? Блях!
Ъъъъъ... Children of Men...hellooo!

Честно не очаквах, че някой ще се обърка точно на това име, затова и не поясних. Но и Потъра е достойно представителен, все пак най-добрия от седемте е.
Колкото до
Скот и
Камерън, и аз мисля че биха били много мощни избори, едва ли някой трябва да си спомни Терминатор или Титаник за да поиска мащабност и попкорн фън от Камерън. Аватар е определено по-надолу в качеството, освен по ефекти, но пък показва начина му на представяне на чужди планети. Но разбира се, той сега се е фокусирал 200% върху втория и третия филм, така че го отписваме за следващите 3-4 години. А за Скот, да може би имаше по "изчерпани" филми напоследък, но пък идеята режисьора на Блейд Рънър да прави Стар Уорс е мечта. А и не само, ако Камерън има по-реалистична визия, то тъмната фантастика на Ридли Скот би била перфектна. Според мен може би няма да му предложат, но пък и Прометеус беше провал и продълженията са под въпрос, така че той е свободен за момента дефакто.
Но като става дума за мечта, за мен
Спилбърг би бил просто идеала, но за голямо съжаление нещо го е страх да не си подрони имиджа...
Като цяло,
Косински ми изглежда като доста сейф избор за Дисни, но може би малко прекалено "Дисни"...
Дел Торо би си адаптирал стила, все пак поредицата е по-грандиозна като епичност от стила на някакъв режисьор, но ми се искаше да имахме малко повече примери от негов опит с научна фантастика. Само се надявам да не е
Джо Джонсън...
Posted: Tue Nov 27, 2012 9:20 am
by Claymore
Дел Торо. Ще улови приказната фентъзи атмосфера, като същевремнно ще го направи по-мрачен.
Posted: Tue Nov 27, 2012 9:48 am
by alshu
Samail
Ъъъъъ... Children of Men...hellooo!
Който е мащабна скъпа продукция, фрашкана със специални ефекти, приключения, екшън секвенции, каскади и най-общо казано family fun...ъъъ, всъщност е точно обратното...
Никой не отрича, че е добър режисьор и това може да се види в Children of Men, но просто "Хари Потър и затворникът от Онова Място Което Не Мога Да Произнеса", демонстрира едни по-важни за света на Star Wars качества - способността да се справя с филмови проекти мастодонти и да угоди на семейната публика (при това и да наложи свое собствено виждане и естетика).
едва ли някой трябва да си спомни Терминатор или Титаник за да поиска мащабност и попкорн фън от Камерън
Не мисля, че има нужда да се изтъкват качествата му като автор на запомнящи се блокбъстъри. Пречките са други.
Нито той ще иска да работи по чужд проект (Aliens е изключение), нито пък Дисни ще тръгнат да го наемат, защото сигурно ще предпочетат някой по-послушен и спазващ бюджетите и сроковете работяга.
идеята режисьора на Блейд Рънър да прави Стар Уорс е мечта
alshu написа:
Имената по-горе са wish fulfillment-и и dream list заигравка.
то тъмната фантастика на Ридли Скот би била перфектна
За семейно филмче целящо да покрие колкото се може по-голяма домашна и световна аудитория?
Естествено всички тук бихме предпочели един истински мрачен Star Wars филм, а не EMO простотиите от трета серия ("Съветът не ме уважава, дай за отмъщение да заколя всички хлапета!

")...ама я си помисли дали това ще гонят продуцентите.
Posted: Tue Nov 27, 2012 9:56 am
by Trip
Който е мащабна скъпа продукция, фрашкана със специални ефекти, приключения, екшън секвенции, каскади и най-общо казано family fun...ъъъ, всъщност е точно обратното...
Алшу, от режисьорска гледна точка, има един конкретен сикуънс в Children of Men, който е толкова сложен за изпълнение, че оттам нататък Куарон може да прави екшън-епики от ранга на властелините пиян и със затворени очи (отделно от това, е един от сигурно петимата режисьори в света, способни да реализират гореспоменатия сикуънс. "Добър" е много слабо определение за него като за режисьор.)
Posted: Tue Nov 27, 2012 11:52 am
by alshu
Trip
отделно от това, е един от сигурно петимата режисьори в света, способни да реализират гореспоменатия сикуънс
Брейййй!
1. А сигурен ли си, че това чисто негова заслуга?
Примерно дали някой не му е помагал, дали може да го постигне с различен екип, дали въпросната сцена не е римейк на някаква по-дърта класика и т.н.
Питам съвсем буквално. Може това да е всеизвестен факт...просто аз не знам за него.
2. Мисля от гледна точка на костюмарите в Дисни това дали е правил убийствени запомнящи се екшън сцени не е толкова важно. По-важно е да може да се оправя с големи нестабилни проекти, да снима сцени без твърд сценарий, така че в последствие да бъдат добавени ефекти, които още не са измислени и пр. и пр. бъркотии без да пръсна парите на вятъра.
"Добър" е много слабо определение за него като за режисьор.
Суперлативите ги оставям да феновете, защото аз не съм такъв.
А под "добър" имам в предвид наистина добър, а не оценка по шестобалната система "Добър 4"

Posted: Tue Nov 27, 2012 12:10 pm
by Trip
Значи, изясни си първо сам какви контрааргументи ще ползваш, а после ги ползвай, щото сега се мяташ от едно на друго и си противоречиш.
Който е мащабна скъпа продукция, фрашкана със специални ефекти, приключения, екшън секвенции, каскади и най-общо казано family fun...ъъъ, всъщност е точно обратното...
Не, не е. Справянето с костюмарщината в Дисни и в проекти като SW пък по принцип е съвсем друг въпрос, който няма отношение към това кой какъв режисьор е и дали може да снима каскади и екшън-сцени с голям бюджет. За сметка на това е валиден контрааргумент - ползвай го и не го разбозявай с опити за оценка на режисьора като режисьор.
Заслугата за сцената в Children of Men е най-вече на Куарон, да, защото освен режисьор е бил и един от монтажистите на филма, а при все че операторът е Любецки, решаващо значение има това как ще реши да го ползва режисьорът - също така сцената разчита силно освен на композиция, и на повествователен компонент, което е режисьорски вилает. И не, доколкото знам, сцената няма пряк аналог в киното до момента, освен може би в документалното.
(Не си предхождай искрените въпроси с брей-ове, които в 9/10 от случаите на човек му звучат саркастично)
Междувпрочем, не знам ти кой точно Затворник от Азкабан си гледал, но той е един от най-камерните филми от поредицата, горе-долу като първите два, и не знам мащабната епика къде ти се е привидяла там.
Posted: Tue Nov 27, 2012 1:03 pm
by alshu
Trip
изясни си първо сам какви контрааргументи ще ползваш
Моят централен контрааргумент...или де да знам проаргумент...беше "фрашкана със"...а не дали технически е способен да организира един от тези компоненти.
не знам ти кой точно Затворник от Азкабан си гледал
Никой...просто предположих какво може да се види във филм от поредицата (освен ревливата физономия на Д.Р.

)
Справянето с костюмарщината в Дисни и в проекти като SW пък по принцип е съвсем друг въпрос
Защо пък "справяне"? Нали точно те избират на кого ще дадат парите и с това определят облика на бъдещия филм. Решението им ще е баланс между много фактори, включително и чисто режисьорските качества на кандидатите.
Не си предхождай искрените въпроси с брей-ове
Не се стърпях...

нямам амбиция за тънък познавач на кинематографията, но не бях чак толкова впечатлен от въпросната сцена.
Мисля, че повече от 5 души са способни да направят нещо такова (не че техническата трудност е чак толкова висока, а дали е целесъобразно да се организира и да се употреби в конкретната история).
Или пък трябва да я прегледам отново.

Posted: Tue Nov 27, 2012 1:07 pm
by Trip
E, дано знаеш за коя сцена говорим, де, но при положение, че не си тънък познавач на киноизкуството, потърси какво мислят за нея по-тънките познавачи и определено не се осланяй на собствения си усет
А с костюмарите е нужно справяне, защото намесата им в минимум 90% от случаите влошава крайния продукт. Кино-аксиома е.
Posted: Tue Nov 27, 2012 3:13 pm
by Morwen
Доста съм с Емо по темата - обикновено режисьорите, които могат да направят запомняща се сцена в некомерсиален филм нямат проблеми с мейнстрима.
Но понеже съм детайлен нацист...
също така сцената разчита силно освен на композиция, и на повествователен компонент, което е режисьорски вилает
Вилает е административна единица, нещо като област в Османската империя. Думата, която търсиш вероятно е мурафет.
Posted: Tue Nov 27, 2012 3:25 pm
by Trip
Вилает беше в смисъла на "в сферата/територията на". Нямаше да ти е проблем, ако беше бургазлийка
Иначе, както се съгласих с алшу, макар той да не го каза съвсем (:mrgreen:)проблемът на качествените режисьори с мейнстрийма е с представителите му на административно ниво.
Posted: Tue Nov 27, 2012 3:54 pm
by Morwen
Лице, аз ако бях бургазлийка, нещата принципно щяха да съвсем различни, подозирам
