Posted: Thu Aug 21, 2014 6:05 pm
Абе, Емо, смятам че си прав , щото и мен ме дразни това отношение "аз ще я взема тая класика ей така, пък разбрал-недоразбрал ще я оплюя ако не ми хареса", ама и от друга страна наистина мисля, че просто е твърде далеч като начин на мислене за книгите, цялостен манталитет и читателски инструментариум от нас Paradise Lost. Не че приерно хората, които са й дали пет звезди в GR не са я харесали, ама пак не мисля че са я харесали заради същите причини заради които някой от 17, 18 или 19 век в Англия би я харесал. А и наистина, колкото и човек да се подготвя и да се настройва в крайна сметка, все някога ще се намери нещо което чисто и просто не му е по вкус. Наскоро четох The Passion на Жанет Уинтърсън за списъка, мисля че хванах част от това което се опитва да направи авторката, езика беше страхотен, героите бяха добре изградени, знаех че по всички правила би трябвало да умирам от кеф докато я чета, ама ми хареса и до там. Разбира се, ще я пробвам пак след време, ама нямам големи надежди. Един вид когнитивен дисонанс, както някъде в коментари относно Хобита някой беше писал как знае че би трябвало да ненавижда самата идея за 3 филма, цялото разточване и т.н. , но на чисто гръбначно-мозъчно ниво умира от кеф. Нещо такова. Не ми се случва твърде често, дали някое боклуче чета, класика или lit fic намирам нещо, ама не може всичко да се хареса, независимо колко разумни доводи има за това да е шедьовър (за жанра си). Ей го на, единственото произведение от задължителния списък за миналата година, което не съм и не бих чел е Sons and Lovers. Щото дори Мидълмарч мисля някога да го прочета, добре почваше. Просто на ниво subject matter не бих могъл да чета за това човешко мекотело, което е протагонист и то във free indirect speech, все едно трябва да му емпатизирам.
Как да е, т'ва бяха моите неискани пет ст'инки.
Но това за разбирането на контекста е вярно и за това казвам на една приятелка, която сега учи в Англия, като се юрва на класики от 19 век назад на английски, да си купува на Oxford World Classics изданията, щото имат добри интродукции, дават идея за времето на писането и имат винаги подробни анотация за исторически детайли, идиоми или алюзии. Не е идеално, но пак е нещо.
@LFbg - е, че то термодинамиката си иска баланс на консервация и изразходване, бих казал че са си точно жертвоприношения, никва шега не е.

Но това за разбирането на контекста е вярно и за това казвам на една приятелка, която сега учи в Англия, като се юрва на класики от 19 век назад на английски, да си купува на Oxford World Classics изданията, щото имат добри интродукции, дават идея за времето на писането и имат винаги подробни анотация за исторически детайли, идиоми или алюзии. Не е идеално, но пак е нещо.
@LFbg - е, че то термодинамиката си иска баланс на консервация и изразходване, бих казал че са си точно жертвоприношения, никва шега не е.
