Мисля, че няма да е зле последните няколко поста да бъдат отцепени в отделна тема.
Roland wrote:Причината се корени и в това, че Америка не харесва оригинални фантастики. Ако нещото не е по книга, продължение или римейк, не прави пари.
Не е само до фантастиката. Няма приключенски/екшън филм, свързан с герои, които масовата публика не познава, чиито приходи да могат да се мерят с тези на марвелщините. Не и от "Аватар" насам. "Огненият пръстен" едва излезе на печалба, и то само защото азиатските държави го дръпнаха напред. Същото за "На ръба на утрешния ден". "Джон Картър" се провали с трясък. "Самотният рейнджър" - също, макар че в рамките на уестърн-жанра, всъщност, е огромен хит. "Играта на Ендър" едва ли щеше да изкара дори и мижавите си приходи, ако не беше съпътстващият го скандал. "Зеленият фенер" също беше пълен провал, въпреки че го направи режисьорът на "Казино "Роял" и си беше съвсем приличен комиксов екшън - двайсет пъти по-зрелищен от "Х-Мен: Първа вълна", най-малкото, и поне на нивото на "Капитан Америка: Първият отмъстител" откъм сценарий/режисура/актьорска игра и прочие. Само дето героят не е толкова известен. Примерите в това отношение са безумно много. Единствените изключения, за които се сещам, са "Генезис" и "Интерстелар", обаче Нолан е по-специален случай.
Филми като "Люси", "Елизиум", "Твърде лично", "Джон Уик", "Сектор 9" и т.н. дължат относителния си финансов успех, освен всичко друго, и на това, че са в пъти по-евтини от повечето комиксови адаптации. В смисъл, тези филми - и петте, взети заедно, струват по-малко от "Отмъстителите" или "Дни на отминалото бъдеще", да речем.
През деветдесетте години ситуацията беше различна - най-малкото беше възможно оригинален, рисков проект като "Воден свят" да получи със седемдесет и пет процента по-висок бюджет от най-скъпия комиксов филм за годината. Филм като "Скалата" можеше да си върне бюджета четири пъти, без да се превърне в безкраен франчайз, и като цяло получавахме доста по-разнообразни откъм герои и сценарий скъпи екшъни.
Сега не е така и за това не са виновни зрителите, или поне не само те. Не сме изтъпели в последните двайсет години. Просто на студията им се усладиха нереално високите приходи, които някои продължения генерират, и се постараха единствено такива да получават големите пари и хубавите дати за излизане, без да се замислят, че тези нереално високи приходи ще са до време. Че Хю Джакман ще трябва да спре да играе Улвърин, понеже остарява, че на Робърт Дауни по някое време ще му писне от Тони Старк, че Крис Хемсуърт не може вечно да е Тор, че на зрителите, в крайна сметка, все някога ще им писне да гледат едно и също. Това вече започна да дава резултат - последният Спайдър-Мен, макар че беше сериозен хит, не донесе очакваните пари, затова плановете след него да започне нова споделена вселена бяха изоставени, а четох някъде и че отново ще рестартират франчайза. (Което е адската тъпотия, но...) Няма да се учудя и ако "Ант-Мен" и "Фантастичната четворка" също не изкарат очакваните приходи. Почти се надявам, че на хората все по някое време ще им писне да плащат билети за триизмерно кино, за да гледат двучасови епизоди от сериал.