Posted: Fri Dec 23, 2011 4:11 pm
Ами някой спомена Бъфи и... има ли на английски израз от типа на "отиде коня у ряката"? 

Такаааа, вица е добър и много точно илюстрира, защо мъжете не разбират жените. Ми защото не искат! Защото са изградили съответните клиширани образи в съзнанието си, ще спомена някои от тях - курвата, невинната, майката, приятелката, мъжкараната, феминистката, фолкпевачката, имитаторката на фолкпевачката, кучката и т.н. Тези образи той пречупва предимно през сексуалността си - нещо нормално, тя е движещата сила на тоя свят. И тъпо и упорито отказват да приеме, че жената е същата като мъжа (не броим произтичащите от биологията разлики, които са естествени) има същите чувства, пърди и ходи по голяма нужда. Сред жените има по-тъпи, по-умни, красиви, грозни, слаби, дебели, също както такива индивиди има при мъжете. И сега примерче: мъжа е приел приятелката си за олицетворение на невинността и майчинството. Оженва се за нея и хоп! каква изненада, в един момент тя му изневерява. И вече е курва. Ама той не може, (или по-скоро не иска да допусне) че тя има сексуалност и й се е приискало да й се отдаде. Той може да допусне такова нещо единствено за себе си, а ако го направи жената той не я разбира, тя е загадка! Как така от майка и домакиня стана курва. Загадката на загадките направоZeiss_optik wrote:Не й се налага да отстоява независимостта си пред мъжа си по същата причина, която си написала - ние, мъжете искаме жената само за себе си. Мдамм, егоисти сме си в това отношение - и то в много по-висока степен от жените. Ако съпругът й работеше нещо, което да не му ангажира времето толкова плътно - има вероятен конфликт. Но не заради магазина, а заради ходенето насам-натам в извънработно време.
Не съм стигнал до серията със забременяването.
Гледал съм доста серии, но то е било от солидарност към жена ми - самият сериал не ме грабва и не съм го следил.
Не градя женски характери на хартия... Един-единствен път опитах. Творбата беше сравнително успешна, но за изградения характер още и още не съм сигурен...В по-успешна творба имам фонов женски персонаж, но той е силно схематизиран и като като такъв - по моя преценка е бош лаф работа. Навсякъде другаде женските ми образи са загатнати, скицирани или намекнати.
За мъжа жената винаги е загадка. Със сигурност си чувала този виц.
Капс локнатите оценки са резултат от доста субективни критерии. Обективният проблем е, че в страшно много случаи, що се отнася до жените-герои (не само главни), авторите не се и ОПИТВАТ да дадат на героините си въздух - достатъчно широк набор от ситуации, в които да могат да реагират и действат, за да ги видим като създания, достатъчно обвързани със света около себе си, та да ги чувстваме правдоподобни (или поне стремящи се към правдоподобност).дали човек от единия пол е в състояние АДЕКВАТНО и УБЕДИТЕЛНО да опише на практика влиянието на всичките тези фактори върху човек от другия пол, докарвайки у героя/героинята си модел на поведение, който изглежда на място в изградената в произведението социална среда.
Мисля, че е прието на български да се казва табула раса... Въпросът е, че предразсъдъците са, изненадващо, предразсъдъци, социалната среда се променя толкова активно, че няма почти нищо общо с тази от преди няколко поколения, физическата работа вече не е толкова основна, та биологията да е водеща, а възпитанието толкова индивидуално, че няма накъде... И някак всичките тези неизбежни разлики се оказват само опционални.Иначе ще се повторя - не виждам никакъв в смисъл в тезата - "ако махнем всички предразсъдъци, социална среда, биологични разлики, възпитание, то мъжете и жените не се различават качествено". Сигурно е така. И какво от това? Как да ги махнем? И защо да ги махаме, само за да докажем една картина при табула раза. Ама светът не е табула раза. Тези неща съществуват и ИМАТ влияние върху поведението, характера и реакциите на различнит полове. Това е неизбежно.
Мисля, че става дума за реално и правдоподобно представяне на герой от женски пол. Тия неща, които казваш, са верни, но определено има тенденция авторите от мъжки пол да се водят от предварително изградени модели за жените базирани на сексуални преживявания (да, не се ебавам), което води до осакатяване на персонажа - липсва определена дълбокост на характера, защото авторът не ще да адресира точно тези страни, които са го травмирали/дразнели. Това е напълно естествено, просто трябва да се опита да се преодолее, за да може, като се чете дадена книга жените да не се чудят "Бе как така не си противореча?" Смешното е, че обикновено енфорсирания стереотип, че жените си противоречат, дава път на по-лесното представяне на плоски женски персонажи, които никога не си противоречат (а това не е реалистично при никого, НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ФАЛША!)Moridin wrote:Душата по-добре да не я намесваме
Иначе ще се повторя - не виждам никакъв в смисъл в тезата - "ако махнем всички предразсъдъци, социална среда, биологични разлики, възпитание, то мъжете и жените не се различават качествено". Сигурно е така. И какво от това? Как да ги махнем? И защо да ги махаме, само за да докажем една картина при табула раза. Ама светът не е табула раза.