Аз, прочее, си припомням разни дискусийки около филмовото пиратство, които изникват периодично из нета. Винаги съм се чудил защо се приема, че всеки пират, изгледал филма на компа, е щял да си плати за същия филм, ако е нямал безплатното сваляне на разположение. Нали оттам идваха ония приказки как някой крадял филм както крадял кола...
И сега същото. Защо се приема, че стриймърите, които си гледат, примерно, "Мортал Комбат" на компа вкъщи, ще го гледат на кино, ако нямат възможността да го стриймнат?
(Еле па като вземем предвид факта, че филмът излиза след един месец, а още няма дори трейлър. Колко хора изобщо знаят за него? Аз научих, че ще излезе толкова скоро, от новината за решението на Уорнър. На стрийминг услугата може поне да се появи в предложенията и хората да го видят така, обаче кой иначе ще отиде да го гледа на кино?) (Сега, прочее, погледнах пак списъка с тия шестнайсет филма... Повечето дори не знаех, че ще ги има... а работя в областта на киното уж. Изобщо нямах и представа, че предстои нов филм за Том и Джери... Забавно.) Който иска да гледа филмите на кино, ще ги гледа на кино. Който не иска... Ами, за тези, на които не им се гледат нещата на кино, има доста по-голяма вероятност да ги видят вкъщи, щом това няма да изисква допълнително усилие. От това дали самите филми няма да спечелят?
А Нолан да вземе да млъкне вече. Пак ще го кажа, ако не беше той, до това решение от страна на Уорнър вероятно нямаше да се стигне. Бях забравил, че "Тенет" е филм на Уорнър, бтв, обаче това Нолан да бучи срещу финансовите решения на компания, на която
лично е коствал десетки или стотици милиони, е съвсем зле. Понеже той настояваше филмът да излезе по кината лятото. Той, в крайна сметка, показа, че в сегашната ситуация
дори без никаква конкуренция един двестамилионен блокбастър
не може да си избие разходите само с билети за кино.
Същото и за Вилньов, който взе от Уорнър пари да направи продължение на един от най-обичаните филми в историята на фантастиката, за да изкара епичен финансов провал - пък каквито ще качества да има като филм. (Така и не го гледах, не харесвам първия "Блейдрънър" достатъчно, а "Arrival" на Вилньов направо го ненавиждам, честно.) Вместо да е благодарен, че въпреки това му дадоха възможност да направи "Дюн", той тръгнал да недоволства... Ами, хайде не.
Въобще, от режисьори, актьори и прочие, които нито финансират филмите, нито реално губят нещо от едновременното им пускане по кина и стрийминг платформи, не ми се слушат оплаквания.
Бих разбрал да се оплачат собственици или управители на кина, понеже те имат най-голям шанс да пострадат, обаче от бученето на Нолан не се чуват. Сигурно са казали нещо, де...
Иначе, това е интересна статия от 20 юли тази година:
https://www.theverge.com/2020/7/20/2133 ... g-theaters
Christopher Nolan should release Tenet online
Редакция:
@Martix Бтв, Нетфликс бяха дали "Къща от карти" на българска телевизия, преди да започнат да предлагат услугата си и в България. Подозирам, че вече техни сериали и филми по български телевизии няма, защото Нетфликс има легално покритие тук. Изобщо не знам възможно ли е законово един сериал да върви едновременно по няколко телевизии на територията на една държава.