


Само да отбележа, че нито РРС, нито Жоро обобщават адекватно това, "за което говорим". По-скоро обобщават неща, за които просто не сме говорили.
РРС: Така поставената твоя опозиция на Автори 1 и 2 просто никога не е била на дневен ред в тая тема. Тук никой никъде под никаква форма не е създавал опозиция "Много, но тъпо" вс. "Малко, но качествено".
Единственото, което съм споменал, е че от моята гледна точка (която ми писна да повтарям и няма повече) начинът, по който авторът си подрежда думите е НЕОБХОДИМОТО И ДОСТАТЪЧНО условие за добро боравене с хронотопа. Ползвам го в тоя вид, за да спрем с тоя уърлдбилдинг, за който също ми писна да признавам (един път пред РРС в началото, два пъти пред Морви последните 2 страници, може и другаде), че може и да е този абстрахиран свят, за който Сашо вече обясни, но той НЕ Е литературно достойнство, освен ако не ми е налят в главата по подобаващ начин.
Съответно неподобаващото наливане, ако и пръснато на хиляди страници, не прави тях НИТО НЕОБХОДИМО, НИТО ДОСТАТЪЧНО условие за добро боравене с хронотопа.
Хронотоп (по Уикипедия) = the way time and space are described by language, and, in particular, how literature represents them.
И вълкът МОЖЕ да е сит, и агнето ДА Е цяло, и преминавам към континуума на Жоро. Жоре, това, което описваш, просто не представя реалистично случващото се в литературата. Писане/свят могат да съществуват в абсолютно ВСЯКАКВИ комбинации на добро/лошо, АКО светът = уърлдбилдинг. Същевременно могат да съществуват в доста ограничени комбинации, ако светът = хронотоп.
И да, за Симеон не знам, но за мен САМО едно ниво майсторство нагоре може да ми завладее съзнанието. Следват разни нива компетентност, които могат да ми завладеят временния интерес (не твърде силно) и разни нива некомпетентност/некадърие, които и това не могат, че и ми лазят по нервите в добавка.
А богатият като ВЪОБРАЖЕНИЕ, ИДЕИ и КАТАЛОГИЗАЦИЯ Е ценност, НО ИМЕННО САМ ПО СЕБЕ СИ. Нека Джордан е баси уърлдбилдърът. Не е по-малко некадърен писател.