God, are you there? [Part II]
Moderator: Moridin
Амелия, тва (заедно с предисторията в прането) беше за учебник по безкомпромисно заслужено форумно нанизване - мрази ме колкото щеш, спри да ме обичаш (ако ти стиска ), ма тва ще се наложи да ми го признаеш. Прояви топките си и признай. Ако не ми вярваш, виж - Морвен го доказва нагледно - сега (след като говоря за личност, която не поства по форума и не обсъждам никаква общност) изведнъж се оказва, че сравнявам Бойко с Джийзъс. Oбичам го тоя форум.
Когато успееш да нанижеш някого форумно, ти го признавам, дори тоя някой да съм аз. Доказала съм ти го вече. В момента обаче нанизваш единствено себе си с някакво безумно ляляне на празни обороти и губиш методично уважението, което таман бях почнала да изпитвам към теб. Марфа отказва да говори с теб, с което те обезоръжава тотално, щото не ти дава аргументи за оспорване. Ти нямаш никаква представа тя как формулира за себе си толерантност, християнство и прочее, че да седнеш да я нанизваш. Написаното и в двете теми е точно както казах - ляляне на празни обороти. От теб.
Отделно, нуждата ти да демонстрираш интелектуалното си превъзходство и да премачкаш всеки инфидел, който си позволява да не е рационален на 100% (по твоите дефиниции за рационален), е някак... тъжна.
Отделно, нуждата ти да демонстрираш интелектуалното си превъзходство и да премачкаш всеки инфидел, който си позволява да не е рационален на 100% (по твоите дефиниции за рационален), е някак... тъжна.
Аз не изисквам отговор от Марфа - "нанизвам я" на базата на написаното от нея до момента. Напротив, радвам се, че не ми отговаря, защото това ми спестява занимаването с още fallacies (все пак с нея сме спорили и преди). Всичко това няма отношение към пълненето или празненето на оборотите ми.
Мен не ме интересува как някой си разбира толерантността, интересува ме общоприетата формулировка. Ако светът се движеше от личните дефиниции, хората в лудницата щяха да имат винаги право.
Това, което живо ме интересуваше беше какво смята Марфа, че я прави християнка, след като открито даде заявка, че може конкретно да го формулира. Няколко пъти се опитах да разбера това по възможно най-културния начин, но отсреща ми се играе с похвати от предучилищна - ти си скапан анус, Силвъре, не ми се обяснява на тебе.
И най-важното: последното ти изречение е абсурд. Няма моя и твоя дефиниция за рационалност, както няма моя или твоя дефиниция за равнобедрен триъгълник. Или има или няма рационалност. Правилата на логиката не зависят от това кой ги употребява.
Мен не ме интересува как някой си разбира толерантността, интересува ме общоприетата формулировка. Ако светът се движеше от личните дефиниции, хората в лудницата щяха да имат винаги право.
Това, което живо ме интересуваше беше какво смята Марфа, че я прави християнка, след като открито даде заявка, че може конкретно да го формулира. Няколко пъти се опитах да разбера това по възможно най-културния начин, но отсреща ми се играе с похвати от предучилищна - ти си скапан анус, Силвъре, не ми се обяснява на тебе.
И най-важното: последното ти изречение е абсурд. Няма моя и твоя дефиниция за рационалност, както няма моя или твоя дефиниция за равнобедрен триъгълник. Или има или няма рационалност. Правилата на логиката не зависят от това кой ги употребява.
Точни дефиниции има само в науката. Няма да е зле най-сетне да го проумееш. Като опрем до значения на думи, особено описващи някви супер абстрактни и комплексни понятия, там трактовки дал господ и личните дефиниции са безкрайно важни. Става дума за нюанси, индивидуални за всеки човек, които може да са жизнено важни за разбирането на нещо.
Върни се пак да си приказваме, когато най-сетне установиш връзка със Земята и това успее да си пробие някак път до мозъка ти. Щото в момента оспорваш ЛИЧНИТЕ си дефиниции на християнството и толерантността на Марфа и с това си нелеп, скучен и дразнещо спамещ. И определено няма да постигнеш това, което целиш.
Върни се пак да си приказваме, когато най-сетне установиш връзка със Земята и това успее да си пробие някак път до мозъка ти. Щото в момента оспорваш ЛИЧНИТЕ си дефиниции на християнството и толерантността на Марфа и с това си нелеп, скучен и дразнещо спамещ. И определено няма да постигнеш това, което целиш.
Амелия, ти атакува моята РАЦИОНАЛНОСТ, предполагайки, че има някаква друга алтернативна рационалност, което означава, че дълбоко не разбираш значението на думата рационалност. Проумей, че алтернативна рационалност няма. Ако продължаваш да настояваш на своето - говори ми в примери, защото повтарянето десет пъти на едно и също грешно нещо няма да го направи по-правилно.
Не оспорвам личните дефиниции на Марфа. Показвам, че ако в нейната дефиниция за християнство се вмества непрестанното обявяване на някого за дебил, то тази нейна дефиниция не само е далеч от общоприетата дефиниция за християнин, ами и е в разрез с нейната същност. На тоя фон ти ми говориш за комплексност, абстрактност и нюанси?
Между другото, моля те сериозно, тъй като и ти сериозно изцепваш това в предпоследното изречение - въздържай се от заявления какъв съм, които заявления попадат в сферата на абстрактните и комплексните, и ще е трудно да ги аргументираш дори бегло, така, както аз се въздържам от такива.
Не оспорвам личните дефиниции на Марфа. Показвам, че ако в нейната дефиниция за християнство се вмества непрестанното обявяване на някого за дебил, то тази нейна дефиниция не само е далеч от общоприетата дефиниция за християнин, ами и е в разрез с нейната същност. На тоя фон ти ми говориш за комплексност, абстрактност и нюанси?
Между другото, моля те сериозно, тъй като и ти сериозно изцепваш това в предпоследното изречение - въздържай се от заявления какъв съм, които заявления попадат в сферата на абстрактните и комплексните, и ще е трудно да ги аргументираш дори бегло, така, както аз се въздържам от такива.
Ква абстракция, тва е чист сюрреализъм вече.Silver wrote: Не оспорвам личните дефиниции на Марфа. Показвам, че ако в нейната дефиниция за християнство се вмества непрестанното обявяване на някого за дебил, то тази нейна дефиниция не само е далеч от общоприетата дефиниция за християнин, ами и е в разрез с нейната същност. На тоя фон ти ми говориш за комплексност, абстрактност и нюанси?
За да има някаква продуктивност или поне забавление в тая тема, дай твоята (или както ти й викаш "общоприета" по причини, които не са ми ясни) дефиниция на християнство, християнин, това какво последния се предполага да прави според първото и направи корелация с обиждането на цървул и въпросното моделно поведение.
Предполагам, че упражнението ще заприлича на това да намериш вълновата функция на коня, ако го апроксимираш до окръжност, ама поне ще е весело.
Аз ще се включа пак на по-късен етап, ако благоволиш да снесеш нещо, което е показало, че имаш най-бегло желание да вникнеш в това, което ти се казва. Ако не демонстрираш такова желание, ще те оставя да си говориш сам - виждам, че се опиваш от собствената си правота и няма да ти е проблем.
Амелия, абе ти прочете ли ми поста? Вместо тези четири абзаца булшит можеше да ми отговориш каквото конкретно те попитах, и което евентуално можеше да ти придвижи тезата малко напред от сегашното състояние на мантра, която повтаряш, щото така ти е удобно. А именно: примери за "друга" рационалност, които доказват че има друг вид рационално мислене от това, което практикувам.
Колкото до дефиницията за християнство - защо ми се правиш на луда сега? Наистина ли са нужни разяснения по този въпрос? Пълна дефиниция няма да ти дам. Ще ти дам същественото от тази дефиниция за конкретния случай: ключов елемент в християнството е да не съдиш другия - директни думи на Исус от евангелието на Матей. Ти наистина ли не виждаш как "Бойко Борисов е дебил и цървул" и систематичното подскачане след всяка негова медийна изява, не само, че ТЕЖКО противоречи на фундаментални думи на Исус, ами на всичкото отгоре го прави по крайно арогантен начин? Кажи ми, наистина ли трябва да си ги обясняваме тези неща?
Колкото до дефиницията за християнство - защо ми се правиш на луда сега? Наистина ли са нужни разяснения по този въпрос? Пълна дефиниция няма да ти дам. Ще ти дам същественото от тази дефиниция за конкретния случай: ключов елемент в християнството е да не съдиш другия - директни думи на Исус от евангелието на Матей. Ти наистина ли не виждаш как "Бойко Борисов е дебил и цървул" и систематичното подскачане след всяка негова медийна изява, не само, че ТЕЖКО противоречи на фундаментални думи на Исус, ами на всичкото отгоре го прави по крайно арогантен начин? Кажи ми, наистина ли трябва да си ги обясняваме тези неща?
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19287
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Еми значи Марфа не е библейска християнка, но намира за правдиви конкретни елементи от философията на християнството и ги споделя. Тъй че прав си, йей, case closed, thanks bye.
"Рационален" означава действащ по начин, по който на базата на наличната информация, с минимално или сведено до нула участие на емоционални фактори, е най-пряко спрямо законите на логиката да се постигне дадена цел.
Тази дефиниция очевидно по същество не може да бъде обективна, както и едно действие инхерентно не може да бъде рационално за всички, тъй като:
(а) не всеки има еднакъв набор от информация
(б) невинаги има строго и еднозначно дефинирана интерпретация на фактите
(в) невинаги има строго и еднозначно дефинирана поредица от действия, която води до целта
(г) невинаги целта е универсално видима за другата страна в спора, тъй като тя, а и нейната интерпретация зависи от човека
с тези ужасно много степени на свобода е абсурд да се говори за точна дефиниция на рационално поведение. оценката за рационалност или ирационалност е често главно интуитивна, освен в много краен случай
"Рационален" означава действащ по начин, по който на базата на наличната информация, с минимално или сведено до нула участие на емоционални фактори, е най-пряко спрямо законите на логиката да се постигне дадена цел.
Тази дефиниция очевидно по същество не може да бъде обективна, както и едно действие инхерентно не може да бъде рационално за всички, тъй като:
(а) не всеки има еднакъв набор от информация
(б) невинаги има строго и еднозначно дефинирана интерпретация на фактите
(в) невинаги има строго и еднозначно дефинирана поредица от действия, която води до целта
(г) невинаги целта е универсално видима за другата страна в спора, тъй като тя, а и нейната интерпретация зависи от човека
с тези ужасно много степени на свобода е абсурд да се говори за точна дефиниция на рационално поведение. оценката за рационалност или ирационалност е често главно интуитивна, освен в много краен случай
This is it. Ground zero.
Очевидно е, че Марфа не е библейска хиристиянка, ако игнорира ключов елемент от класическото християнство. Но това води до резонен въпрос: до кой момент мога да си избирам, кое от християнството да приема и кое не само да игнорирам напълно, но и да действам систематично против него? В кой момент Марфа ще престане да бъде християнка? Ся усещаш ли какъв ластик се получава?
Колкото до рационалното, какво общо имат тези точки с тезата, която поддържам и с претенциите ми към Амелия? Ти сам даде дефиницията за рационално поведение. Точките ти само показват защо е трудно за повечето хора да са рационални. За мен обаче не е.
Колкото до рационалното, какво общо имат тези точки с тезата, която поддържам и с претенциите ми към Амелия? Ти сам даде дефиницията за рационално поведение. Точките ти само показват защо е трудно за повечето хора да са рационални. За мен обаче не е.
Знаех си, че ще стане весело.
Я кажи, според твоето християнство, ко прайм с лица, които имат ПРЯКО отношение към нашия живот? Ко прайм с лице, което ме ощетява по някакъв физически начин? Примерно, прави ме бедна и гладна и не си върши работата, за която е назначено от такива като мен. Следва ли да плеснем и да се прегърнем с това лице и да продължа да му цепя басма, поради щото и то е гадинка божия, или следва да направя нещо по въпроса. Примерно да изразя отношение към него, наричайки го цървул.
Твоето християнство кво прави в тия случаи - обръща бузите или вади очи и зъби до изравняване на щетата?
Отделно, тук за какво си говорим? За толерантност? Толерантност към какво? Можем или не можем да сме толерантни към човек, който в момента ни осакатява по някакъв начин? Какво е употребата на думата "цървул" към тоя човек? Нетолерантност? Нетолерантност към какво? Политическа коректност? Ако го нарека неадекватен и неспособен каква ставам - толерантна, нетолерантна, политически коректна/некоректна?
Закво изобщо е целият тоя спор, освен че много ти се иска да й го нанижеш на Марфата?
едит: Жоро, чудесен си!
Я кажи, според твоето християнство, ко прайм с лица, които имат ПРЯКО отношение към нашия живот? Ко прайм с лице, което ме ощетява по някакъв физически начин? Примерно, прави ме бедна и гладна и не си върши работата, за която е назначено от такива като мен. Следва ли да плеснем и да се прегърнем с това лице и да продължа да му цепя басма, поради щото и то е гадинка божия, или следва да направя нещо по въпроса. Примерно да изразя отношение към него, наричайки го цървул.
Твоето християнство кво прави в тия случаи - обръща бузите или вади очи и зъби до изравняване на щетата?
Отделно, тук за какво си говорим? За толерантност? Толерантност към какво? Можем или не можем да сме толерантни към човек, който в момента ни осакатява по някакъв начин? Какво е употребата на думата "цървул" към тоя човек? Нетолерантност? Нетолерантност към какво? Политическа коректност? Ако го нарека неадекватен и неспособен каква ставам - толерантна, нетолерантна, политически коректна/некоректна?
Закво изобщо е целият тоя спор, освен че много ти се иска да й го нанижеш на Марфата?
едит: Жоро, чудесен си!
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot], Semrush [Bot] and 1 guest