Page 16 of 18
Posted: Wed Apr 01, 2009 7:58 pm
by passer-by
Roland wrote:И съжалявам, че имаш проблем със символиката покрай раждането на Хера. Аз нямам. Сериалът не само го позволява, но и е осмислен благодарение на това. Освен туй всъщност никъде не е блатантно КАЗАНО това в прав текст. Просто една от теориите.
Виж пак интервюто на Роналд Мур от линка ми.

Posted: Wed Apr 01, 2009 8:01 pm
by Roland
Мързи ме да ровя, цитирай ми го, плс.
(написах и други неща в поста си)
Posted: Wed Apr 01, 2009 8:13 pm
by passer-by
Видях ги другите неща. Значи според теб няма проблем Кара хем да е някакъв тип Божи пратеник (даже Роналд Мур не знае какъв), хем да изпитва видения, за да стои в правия път.
А божият план да направим хората (и сайлоните) добри чрез геноцид всъщност добре отразява мнението ми за монотеистичния бог.
TVGuide.com: Why did Hera survive when other Cylon babies and hybrid attempts did not?
Moore: The Cylons had attempted other hybrids because we had "The Farm" episode and they were attempting in all sorts of manner to have some kind of Cylon children in whatever form... I don't know that there is any rational explanation for [Hera's] existence other than it's part of some larger plan. That she was part of the other entity that doesn't like to be called God. Whatever that is, and whatever that power is, wanted Hera alone to survive as part of the story. In the show, there was a theory among the Cylons that thing that was missing was God's true love. That was part of the explanation for why they had failed. And that was why they did the initial experiment with Helo and Sharon back on Caprica in the first season. They had tried the farms, they had tried artificial insemination and all these things but there was a theory among them that maybe it was God's true love that was missing. So they set up an experiment where Helo would believe that was the Sharon he knew and would fall in love with her naturally, and that she might come to really love him, and then maybe a child would be born. And, that's exactly what ended up happening.
Един вид, мани биологията, решаваща за раждането на хибрида е Либофта. И така и стана! Алелуя!
Обяснение на Баш Сценариста на сериала в стил "Ми и аз не знам какво е Хера, сигурно е еди-кво си, ама ба ли го, може и друго да е". Същото разправяше за Кара. Ето, опресни си спомените.
http://www.tvguide.com/News/Battlestar- ... 04256.aspx
Оттам и сравнението ми с братя Уашовски като отношение към фабулата и матричарския деус екс махина край. Не че сравнявам Матрицата с Батълстара - то само това липсваше.

Posted: Wed Apr 01, 2009 8:33 pm
by Roland
Неизбежно е, когато сценаристите напасват историята as they go along, някои неща да са неясни и за тях. Въпросът е дали щеше да мислиш, че са висящи, ако НЕ знаеше, че Муур и компания също са в тъмното?
А що се отнася до цитата, там не е казано, че Хера се е родила заради либофта, а че Сайлоните са имали такава теория и че експериментът им се е оказал успешен. Дори в тоя цитат последното изречение се отнася единствено за успеха на експеримента, не за причините за тоя успех. МОЖЕ и да е либофта, може и да не е. И аз пак казвам, че силно НЯМАМ проблем, дори ако е така.
Както нямам проблем и с това за Кара, да. Тя не е божи пратеник, а божи инструмент. Има функция, но трябва да израсне достатъчно, за да заслужи да я изпълни, и може да се провали.
Posted: Wed Apr 01, 2009 8:40 pm
by passer-by
Roland wrote:Неизбежно е, когато сценаристите напасват историята as they go along, някои неща да са неясни и за тях. Въпросът е дали щеше да мислиш, че са висящи, ако НЕ знаеше, че Муур и компания също са в тъмното?

Да, разбира се. Все са си висящи. Все си е творческа мърлящина.
Мур хем е създател на сериала, хем верно си е в тъмното за някои немаловажни неща в него. Без коментар просто.
Не знам дали да му се дразня за спокойното заявяване, че основни персонажи на практика са претупани баш накрая, въпреки че всичко си беше отначало планирано за четири сезона и можеха по-добре да си напишат домашното. Или да му призная откровеността - "Това можахме, това направихме".
Абе той си е създател на сериала, негово право е да прави каквото си ще с него. Като Лукас и Стар Уорс.
За другото в поста ти - да, де, и така става. По липса на по-добро.

Posted: Wed Apr 01, 2009 8:50 pm
by Roland
passer-by wrote:Roland wrote:Неизбежно е, когато сценаристите напасват историята as they go along, някои неща да са неясни и за тях. Въпросът е дали щеше да мислиш, че са висящи, ако НЕ знаеше, че Муур и компания също са в тъмното?

Да, разбира се. Все са си висящи. Все си е творческа мърлящина.
Висящи са, ако ги виждаш като висящи. Аз щом не ги виждам като висящи, значи не мога и да го възприема като творческа мърлящина. Докато не прочетох ПОСТФАКТУМ, че не всичко е било планирано, не ми беше минавало през ума, че може да е така. Значи не е задължително сериалът да създаде тези впечатления.
Posted: Sun Apr 05, 2009 1:48 pm
by Random
И аз го изгледах. Хареса ми много. Целият сезон беше много добър ИМО, въпреки някои поразвлачени моменти, които обаче на мен изобщо не ми пречеха. Ако гледах по епизод на седмица, сигурно щяха да ме подлудят, но така всичко си беше чудесно. Имаше няколко убийствено силни епизода - двата за революцията, епизода, когато намериха бунтовническия baseship също. Мързи ме да чета всичко, което сте изписали за финала, но мнението ми съвпада с първия голям пост на Роланд. Може би не е това, което много хора са очаквали, но си мисля, че много добре пасва на логиката на сериала. Почти всички сюжетни линии в последния сезон, а и повечето в целия сериал, водят именно към това израстване на героите, за любовта и възможността да повярваш, да направиш избор, че не всичко е такова, каквото изглежда. All Along the Watchtower също беше обвързана прекрасно с историята и идеите на сериала, докато в края на 3 сезон стоеше много стилно, но някакси излишна. Сцените на Земята и Таймс Скуеър също бяха толкова красиви... Разкошен сериал. Определено след време ще го излгедам целия отново.
Posted: Thu Apr 09, 2009 5:09 am
by passer-by
cactusmaac at CBR wrote:
Quote:
Originally Posted by Gilda Dent
It didn't guarantee their extinction because they didn't become extinct. They still had descendants around 150,000 years later.
They spent about 142,000 of those years living in brutal savagery. We didn't get anaesthesia, indoor plumbing, reliable food and water supplies and the ability to do things after sunset until very, very recently.
Quote:
Originally Posted by Paul McEnery
Moore-mans.
Heh, heh, heh, heh.
I thought the finale was allright, mostly for the battle in the first half, the happy endings and the character development. I really liked what they did with Baltar. Could have lived without the Ludditism. It never fails to surprise me how people living in advanced industrial societies take the comfortableness of their existence for granted.
Overall though I think BSG didn't live up to the potential of the first two seasons. Babylon 5 still has it beat. From S3 onwards it was apparent they were operating without a roadmap. So much of what was seen seemed jury-rigged. I was disappointed with the decision to Cylon-ise Tyrol and Tigh. They were the most human characters on the show.
I didn't like what they did with Gaeta. I could have seen him resigning his commission out of protest at the frankly alarming Cylon links and the political tin-ear of the fleet leadership. Then maybe getting swept up in a wave of anti-Cylon hysteria. Having him be the guy to carry out a mutiny and order Adama to be shot beggared belief.
I'm also really unhappy we didn't get to see naked Racetrack at any point during the four seasons.
Posted: Mon May 11, 2009 4:13 pm
by Ghibli
Изгледахме и ние сериала. Лично за мен финалът беше много добър и емоционално наситен. Единствената ми критика и единственото сериозно нещо, което ме издразни, беше най-последната сцена от "наши дни", която в прав текст заявява "И сега, деца, поуката от цялата история е...". Напълно в разрез с нивото на сериала като цяло и интелекта на публиката. В интервюто (което току-що прочетох и не забелязах нищо необосновано и дразнещо) се казва "We wanted it to ultimately circle back and say look, these people were our forbearers; in a real sense what happened to them, could happen to us. Look around you. Wake up. Think about the society that you live in and we wanted to make that literal at the end." - тоест същото, "искахме да го смелим, за да не остане неясно". Пфу. Много мразя този подход. Но им прощавам заради нивото на всичко останало.
Posted: Sat Oct 17, 2009 6:12 pm
by Muad_Dib
Продължих си гледането на 4ти сезон, бях го зарязал на епизод 8 преди може би година и нещо. Преди известно време това ми беше любимият сериал, та все пак да видя и как свършва цялата работа, бая се разшумяхте за този финал

.
Ще пиша в движение като имам време да гледам.
Posted: Sun Oct 18, 2009 10:52 pm
by Gunslinger
По торентите вече има The Plan.
Posted: Sun Oct 25, 2009 11:00 pm
by RAT400
Догледах го и аз най-после. Постът надолу е фраш от спойлери. Четете на собствен риск.
Последните няколко епизода наистина не бяха твърде добри, но специално тоя точно след паузата ме утрепа (президентката как прелистваше книгата бавно, бавно, бавно, полагайки всяка предишна страница върху кладата на предишната, и Кара, горяща собствения си труп). Инфодъмп-епизода беше инфодъмп, но какво пък - в тоя момент толкова исках да знам какво става и защо е ставало, че бях напълно готов да им простя. Пианистът беше готин. Бунтът беше просто убиец. Аз, между другото, мразя Гейта. Озлобен гад, желаещ отчаяно на всички да им е толкова гадно, колкото е на него - бях напълно готов да повярвам, че е започнал бунт и дори се зарадвах, като умря. Освен това исках Том Зарек да изчезне от картината. Красиво. Заслужаваше го. Двата епизода все едно за мен са писани и заедно с "Рейзър" са ми любимата част от сериала.
Финалът беше красив. Много. Директното съобщение, че има Бог, ме изненада и възторгна. Решението да изоставят корабите и да се доверят на Центурионите беше напълно разбираемо с оглед на събитията от... ами целия сериал, но особено последния сезон, когато наистина започнаха да се доверяват на Силоните и да разбират, че това всичкото всъщност е просто голяма грешка... Мога да видя причините да жадуват за ново начало.
И, разбира се, краят. Затварянето на историите на всички. В тоя момент вече бяха останали само и единствено персонажи, които обичах, умрях си от кеф, като гледах как най-после са в тихото пристанище от другата страна на бурята и ще се отпуснат, наслаждавайки се на чаша скъпо червено вино и еленски бут. Метафорично.
Само за адмирала и госпожата президент ми беше тъжно. Не бяха заслужили това, което получиха... Но какво пък. Не всеки има хепи енд.
А, тяхната история, между другото, е едно от готините неща в сериала. Оня епизод, в който тя тича из кораба, беше чудесен.
Единствено не ми допадна съвсем-краят на финала. Беше ненужен. Както и оня момент с хибридите и Андерс в началото - беше малко деус екс макина. Но се преживява.
Прекрасен, прекрасен сериал.
Posted: Wed Oct 28, 2009 6:17 am
by Roland
Изгледах The Plan. Както се и очакваше, филмът е ИЗЛИШНОСТТА и не носи нищичко ново за историята. В смисъл, рекламата беше "най-накрая ще се разкрие планът на Силоните" (при положение, че каквито планове имаха, си се разкриха в сериала), а де факто още в началото стана ясно, че нищо подобно няма. Даже леко ме издразни как изкараха, че всичко, което Силоните са вършели по време на преследването, е било куха и безпомощна реакция на объркани хлапета, дето не им се е получил номерът и сега се опитват да оправят положението.
Иначе гледната точка на Единиците беше освежаваща промяна от човешкия каст, а и началният сикуенс с унищожението на колониите ми хареса доста, макар че всички нови ефекти са неприятно загладени и лъскави в сравнение с тия на сериала.
ОСОБЕНО ме издразни и липсата на Розлин, която присъства под формата на чифт крака на една стълба... Ся, ясно, че нещо не се е получило с Мери Макдонал, обаче е смехотворно да разказваш ретроспективно за десет месеца от бягството на хората от колониите и да го направиш да изглежда все едно Президентът не е имала никва функция.
Изобщо, нещо пълнометражните филми по тоя сериал хич не се получават, ама предният барем имаше собствена история...
Posted: Wed Nov 18, 2009 2:45 pm
by Moridin
Гледал съм до след средата на втори сезон. Моля не спойлете в отговорите си!!!!
Та имам въпрос. Има една поредица епизод - Black Market, Scar, Sacrifice, които са ми все по-объркани. Имам силното чувство, че съм изпуснал епизод, но ги прегледах хиляда пъти и не виждам къде. Най ми бърка в здравето това, че дават в сцените от предишни епизоди някакви моменти, в които на Старбък й отказват спасителна мисия към Каприка, което очевидно нататъка я прави алкохолизиран многострадалец. Къде се е случило това, аз изобщо не си спомням да съм го гледал? Тя се върна от Каприка, намериха оная пещера на Кобол, след което се появи Пегасъс и изобщо този разговор кога се е случил?
Има и други проблеми с кънтинюитито за мен, например как внезапно Ди се влюби в Лий, как Лий изведнъж се наостри срещу Старбък, това изобщо не го билдъпнаха по никакъв начин. Странното упорство на сценаристите да разказват епизодите нелинейно също добавя лек смут, но не е най-същественият проблем, въпреки че ми е абс излишно.
Изобщо сериалът нещо свали качеството където съм аз, но все пак силно ме вълнува изпуснал ли съм наистина епизод с тоя разговор за мисията до Каприка, или просто е недоглеждане
Posted: Wed Nov 18, 2009 4:18 pm
by Dr. Horrible
Аз гледах втори сезон преди година-две и ми беше доста тъп на моменти и на мен. Чак трети пак започна да ми харесва.
Иначе, доколкото помня, наистина имаше някакъв момент, където й отказваха да се върна на Каприка, да.