No Man's Sky си е ърли аксес, та мамата си джаса и струва една кошара изджасани мами. Но и колкото време да беше стояла в производство няма как да се получи нещо специално, след като основата ти е толкова калпава. Само щяха да е оптимизират, де, което не е малко. Аз нямам кой знае какви проблеми, освен загуба на кадри на моменти както и бруталния попинг. По-зле е от бордърлендс 2 на калпава машина на минимални настройки... Особено при навлизане в атмосферата на дадена планета. Блъснали са точно 3 далечни текстури, които толкова рязко и гадно се сменят, докато се приближаваш към повърхността, че цялото усещане за проникване в нов и непознат свят тотално е в гъза.
Как да е - един от основните аспекти ти е преебан заради техническа некадърност. Основната на играта е по-големият проблем. Procedural generated, т.е. горкото алгоритъмче разполага с каквото са вложили в базата данни, а те са заложили на пълен кор. Планетите и уродите на тях са до болка еднотипни и грозни. Няма газова, ледена или с повърхност от употребени вибратори планета. С различна гравитация или постоянно бомбардирана от носорози. Остава да ги има и да са ги заключили след 100 часа цъкане... :<
Освен това основният геймплей е ръгане на камъни за ресурси. Търчене из планетата, блъскаш по разни цветя и купчинки говна, но ако прекалиш в този незаселен свят присъстват гадни роботчета, които почват да те трепят, ако се олееш в капитализма си.

Тук-таме са хвърлени бази с еднакъв интериор и екстериор... на всяка една планета. От такива места и почупените досадни дронове събираш информация за нова технология, която не ти дава кой знае какво - само подобрява наличното оборудване. А то е скучно. Единствената му цел е да те пази жив от радиация и студ, а пищовът да чупи камъни.
Т.е. типичното за сървайвъл шитните от последните години - търси, чупи, кравтвай до безкрай.
Все пак на гърба си носиш джет-пак, с безумно ограничен достъп и времетраене на полет. А и като тичаш се изморяваш след десет метра - йе... Дай ми джетпак като хората и да си летя над планините. Играта е доста далеч от реализма така или иначе. Както и нонстоп спринт. Досадните еднотипни пейзажи далеч не молят да бъдат изследвани в детайл и с бавна крачка. Но така е като оставиш нещата на компютър, не на реален артист. Поне да имаха 5-6 коренно различни база данни за максимум шикалкавене.
Самото излитане от планетите и цъкането из космоса е яко. Пуцаш по астероди (дават ти ресурси за якото ускорение) и е доста терапевтично и успокояващо. Сам си, насред безкрайна красота. Също приближаването около планетите и летенето над континентите е приятно занимание. Лошото е, че не можеш да се въртиш в кабината си. Погледът и носът на кораба ти са едно и също. И е доста сковано.
Има и космически станции с най-бедното и лишено от въображение обзавеждане, а търговията е елементарна простотия. Да не говорим за търговците - все човекоподобни форми с шлемове в различна форма. Или свръх дебели индивиди - крогани за бедни. elite dangerous може да се бави с планетите, че и с всичко обещано... но засега то си остава изборът за космически сим. Направо не ми се мисли какво ще стане като излезе Star Citizen, че там вече хайпът и обещанията (в които се съмнявам да има разумен човек, който да вярва) са по стар-варски надути и досадни.