Page 17 of 40

Posted: Thu May 03, 2007 5:41 pm
by Xellos
Muad_Dib wrote:
Xellos wrote:
thunder wrote:Ксел, къде си блял по време на филма :P
Spoiler: show
Трей няколко пъти каза напълно човешкото ФАК. А напълно човешкото ШИТ се спомена много намясто няколко пъти :)
Spoiler: show
Е да де не се изразих съвсем праилно. Тоест беха просто част от фона докат се наблягаше на О' Ра примерно :P

То тоя потенциал дет го видехте ви е в главите, в момента в който капитана издимя аз просто половината филм го чаках просто да ги довършат един по един, да видя ефектите на края и да си ходя. Са некой път завиждам на наивитета на дима по драматичните въпроси :). Просто ефекта 25 да го наречеме дразнеше след второто появяване вместо да създава атмосфера. Тва да не е боен клуб (оценка 25/25) ебати :P
Сцената с китайката и кълна в ръцете и струваше повече от половината час гоненица с фреди крюгер решил да земе убер връткащият се скалпел место ръкавиците. :twisted: Иначе не твърдя че е зле филма. Просто мислех нещо малко по в стил Соларис щеше да пасне.
Бате на моменти искрено се чудя от постовете ти дали някога филм те е докосвал наистина...имам предвид да стигне до дълбините на душата ти и до мястото, където няма думи. Съншайн беше окей като идея, но няколко дефекта мен лично ме загубиха за каузата. Не мисля, че е удачно да го критикуваш точно по този начин на ниво драматизъм, който определено си го имаше, че даже беше и затрогващ на моменти. Ако да ти харесва нещо драматично значи да си наивен - горд съм да съм наивен тогава.
Ааа как бе, имаше доста такива, просто тоя не изпипан по такъв начин че да ме трогне. Тежък е по некъф трудно заангажиращ начин. Нямам нужда от /верно доста надпосредствен/ медиен продукт за да си ъпгрейдвам злобната душица. Са като не ме кефи особено аз кво да направя, да си трая ли? Кат не те кефи мойто мнение за филма, ходи превръзвай синигерчета.


Иначе Воала вече едруга работа. Хареса ми, макар че на компа го гледах мисал че в киното чак толкоз няма да е по-яко.

Posted: Thu May 03, 2007 6:37 pm
by Elayne
Xellos wrote:Са като не ме кефи особено аз кво да направя, да си трая ли?
Не.


На мен не ми хареса как според тебе аз и моята, как го нарече, наивност (наивитет) са 'виновни', че филмът ми е харесал толкова, щото според тебе, almighty, той е леко 'надпосредствен' и това е. Т.е. Дима и наивитета й обясняват всичко, но не допускаме, че примерно проблемът може да е липса на сетива, за да се трогнеш. Няма да го кажа, щото е абсурдно и е горе-долу обидно и пак се правят излишни квалификации, защо трябваше ти да напишеш, че аз съм свръх наивна и тва ми е проблемът задето нещо ми е харесало...

А това Шайхири за добър или не и за личното мнение - не съм съгласна, защото пак всичко опира до вкусове, не можеш да докажеш, че един филм е добър? Примерно, взимаш ефекта с разфокусираната камера в Sunshine. Взимаш и един критик, който уж е квалифициран (да бе да) да се изказва 'компетентно' във връзка с качествата на даден филм и въпросният казва, че тоя ефект е изиграл ролята си и е добре направен, той е плюс. Обаче идва друг критик, не по-малко авторитетен от първия и казва, че всъщност ефектът не е постигнал целта си и просто не се е получила идеята на режисьора. Е? Кое го прави лош или добър? Кое ще реши, че това конкретно нещо е плюс или минус за крайната оценка? В крайна сметка едни неща въздействат по различен начин на различните хора, въпрос на сетивност у всеки. Та, категорично мнение за нещо толкова субективно няма.

Posted: Thu May 03, 2007 6:56 pm
by BaYa
Само да добавя и аз че относно хубав и добър филм, както винаги, :D не съм съгласна с теб Шейхири!
Кинокритиците са яко надценени, претенциозни твари! Но най-вече са хора; хора с мнение което възвишава или забива в земята други хора - т.е. режисьори и пр.! Не познавам друга професия която така да се гаври с надеждите и аспирациите на творците!! :twisted:
А иначе, аз също съм си чувствителен наивитет! И жестоко се гордея с това! Макар че е вярно че ми хрумват поне 5 различни начина да го кажа за друг, без да звучи обидно!!! (Ксел, ще ти предпиша ускорен курс по тактичност! :lol: Тааа, ще ми паднеш скоро ти де!!! :twisted: :wink: Това се казваше семейно налитане, според Амелиа!! :lol: )
:mrgreen:

Posted: Thu May 03, 2007 8:38 pm
by Xellos
Elayne wrote:
Xellos wrote:Са като не ме кефи особено аз кво да направя, да си трая ли?
Не.


На мен не ми хареса как според тебе аз и моята, как го нарече, наивност (наивитет) са 'виновни', че филмът ми е харесал толкова, щото според тебе, almighty, той е леко 'надпосредствен' и това е. Т.е. Дима и наивитета й обясняват всичко, но не допускаме, че примерно проблемът може да е липса на сетива, за да се трогнеш. Няма да го кажа, щото е абсурдно и е горе-долу обидно и пак се правят излишни квалификации, защо трябваше ти да напишеш, че аз съм свръх наивна и тва ми е проблемът задето нещо ми е харесало...

А това Шайхири за добър или не и за личното мнение - не съм съгласна, защото пак всичко опира до вкусове, не можеш да докажеш, че един филм е добър? Примерно, взимаш ефекта с разфокусираната камера в Sunshine. Взимаш и един критик, който уж е квалифициран (да бе да) да се изказва 'компетентно' във връзка с качествата на даден филм и въпросният казва, че тоя ефект е изиграл ролята си и е добре направен, той е плюс. Обаче идва друг критик, не по-малко авторитетен от първия и казва, че всъщност ефектът не е постигнал целта си и просто не се е получила идеята на режисьора. Е? Кое го прави лош или добър? Кое ще реши, че това конкретно нещо е плюс или минус за крайната оценка? В крайна сметка едни неща въздействат по различен начин на различните хора, въпрос на сетивност у всеки. Та, категорично мнение за нещо толкова субективно няма.
Да бе да, ок. Знаем се, нема кво да го диплиме тука.

Posted: Thu May 03, 2007 10:53 pm
by shayhiri
Естествено, че мога да докажа, че един филм е добър или лош. В повечето случаи. Иначе изобщо нямаше да ги има тия категории. Ако няма сериозни слабости и изпълнява предназначението си, е по-скоро добър. Бонус точки за оригиналност и стил. В обратния случай е по-скоро лош.

Мнението на един критик нищо не значи, макар че добрият такъв не би трябвало да допуска субективност и да е наясно с нещата. Мнението на всички критици и на зрителите вече значи нещо, нали?

Въпрос на вкус ли е дали Станек пише добра литература? :lol: Медиите си имат правила, ако ще и неписани.

Posted: Fri May 04, 2007 12:03 am
by Elayne
shayhiri wrote:Естествено, че мога да докажа, че един филм е добър или лош. В повечето случаи. Иначе изобщо нямаше да ги има тия категории. Ако няма сериозни слабости и изпълнява предназначението си, е по-скоро добър. Бонус точки за оригиналност и стил. В обратния случай е по-скоро лош.

Мнението на един критик нищо не значи, макар че добрият такъв не би трябвало да допуска субективност и да е наясно с нещата. Мнението на всички критици и на зрителите вече значи нещо, нали?

Въпрос на вкус ли е дали Станек пише добра литература? :lol: Медиите си имат правила, ако ще и неписани.
Категориите съществуват, НО си остават до голяма степен субективни. Разбира се е възможно повече хора да ХАРЕСВАТ нещо и обратното - да не харесват нещо, но това пак не го прави генерално добро или лошо. Защото, по твоята логика, тази част от хора, мнозинството, Не са, уви, каквото и да казваш, 'всички'. Освен това мнозинството не винаги е на позицията на 'по-хубавото' - пример: подозирам, че прекалено много хора в България слушат чалга, това прави ли я качествена и добра музика с достойнства?

Оттук --> няма такова нещо като 'всички критици', защото ТИ, най-малкото, НЯМА как да докажеш, че ВСИЧКИ критици (ако изобщо издириш всички или ако издириш само най-авторитетните няма как да докажеш, че точно тези, а не други, СА най-авторитетните или по-авторитетни и заслужаващи внимание от някои други) са на едно или друго мнение. Винаги има опозиция. Оттук --> въпрос на личен вкус и на човек е ти какво ще сметнеш или по-скоро как ще достигне до теб един филм, да кажем.

Кое е оригинално или не кой ще го каже? Колко пъти трябва нещо като ефект или похват да бъде употребено, за да спре да се нарича оригинално? По тая логика няма нищо оригинално, нали, защото все някъде е вече употребено, казано, написано и т.н. Всъщност единственият добър съдник е времето, както се случва с изкуството (музика, живопис, архитектура и прочие), което и до ден днешен е всепризнат шедьовър (така де, конкретните представители на конкретното изкуство).

Говориш и за стил... ами ок, стил е двупосочно, може да има добър стил, т.е. нещо да бъде стилно и недобър стил, т.е. нещо да бъде от сорта на кич, примерно. Е, кое ще ме убеди, че, например, колекцията на някой хипер известен дизайнер НЕ е кич, а стил? Защо трябва мнението на някой-си, че еди-кой-си филм притежава стил да е за мен неподлежащо на съмнение и безспорната Истина? Ок, сега ми хрумна, дори болните идеи на Жоро за математически доказуемото съвършено мъжко тяло (пропорции на мъжката мускулатура и прочие) да е доказуемо по един извратен начин, това просто НЕ е.

Спомена и 'Станек', еми явно има хора, които смятат, че е качествен, освен това СЕ издава, чете се и т.н. Имат право на мнение хората, явно са доста.

***

Един филм може да е успял да предаде посланието си, НО това не го прави добър филм, поне не и в очите на хора, които не са харесали посланието и са останали неудовлетворени. Тези 'зрители', чието мнение ти сам каза, че е решаващо, няма да употребят 'хубав е', а 'не ми хареса, разочарова ме или не ме докосна'. Пак опираме до въпрос на възприятия, вкусове и прочие.

И най-важното, не бих допуснала да си сформирам мнение дърпана за носа от стадото наречено тълпа/мнозинство и нейното/неговото мнение за нещо конкретно. Предпочитам да си създам свое и ако реша - да го споделя, ако не - остава си за мен.

Posted: Fri May 04, 2007 12:46 am
by shayhiri
Добре го каза, благодаря. :) Но и аз бях достатъчно ясен, надявам се, така че няма нужда да продължаваме.

Освен това едва ли е добра идея да се лансира виждането "критиците са ненужни паразити" на форум към сайт за литкритика. :wink:

Posted: Fri May 04, 2007 12:52 am
by Elayne
О, не съм омаловажила ничие мнение, просто казах, че всяко мнение от, за мен, авторитетен и уважаван човек, по въпрос, който ме интересува, е важно и ме кара да се замисля и го приемам, но не е неприкосновено и неоспоримо (поне за мен) и не е безспорната истина, според която трябва да се нагаждам. Мненията на пишещите в списанието са ми ценни и са един добър ориентир и стимул да прочета/видя/изиграя нещо, най-общо казано :P.

И аз благодаря.

Posted: Fri May 04, 2007 1:14 am
by Muad_Dib
shayhiri wrote:Добре го каза, благодаря. :) Но и аз бях достатъчно ясен, надявам се, така че няма нужда да продължаваме.

Освен това едва ли е добра идея да се лансира виждането "критиците са ненужни паразити" на форум към сайт за литкритика. :wink:
Бтв сигурно е адски забавно да извърташ думите на другите нон-стоп така че да казват неща, които не са казали, нали? :lol:

Ако Шадоуденс беше само "сайт за литкритика" (не, просто ТОЛКОВА недоклатено мисля, че само ти и никой друг не можеше да го каже:)) въобще да не съм стъпил тук. Освен това най-готиното на Симеон, Ян и Жоро (и на другите разбира се) е, че не се впечатляват особено много от критици и авторитети и именно за това им чета статиите.

Posted: Fri May 04, 2007 1:34 am
by Moridin
Някои ги признават, други не чак толкоз, за мен лично специално ЛИТкритиката е най-голямата гавра със съществуването на вселената като цяло, но не го казвам на висок глас, щот все пак пазя чувствата на Емо :oops:

Posted: Fri May 04, 2007 2:43 am
by shayhiri
Е, ако Шедоуденс не е професионален сайт за критика, а обикновено фензинче ала Цитаделата, извинете. Грешно съм разбрал. :lol: И това не го казвам само заради чувствата на Емо.

Posted: Fri May 04, 2007 9:01 am
by Moridin
We reinvented the term. Пробуем? ;р

СТИГА ОФТОПИК, ПЛЗ, ЧЕ ПОСЛЕ ДА НЯМА ОБИДЕНИ.

Posted: Fri May 04, 2007 10:04 am
by Morwen
За Съншайн съм общо взето на мнението на Ксел. Филмът беше хубав, беше повече от това, което очаквах (поредните супергерои спасяващи земята на фона на американското знаме), но не беше чак толкова трогващ. Всъщност като гледах Воала май си дадох сметка за разликата. Да, беше наблегнато на човешкия елемент и драмата, което беше плюс. Но драмата беше малко прекалено истерична, някак неестествена и леко самоцелна.
Spoiler: show
А оня лошия, мязащият на Волдемор беше просто смешен. Ся, бих му свалила единица от оценката само заради хорър преследването из станцията. И не можеше ли да не е поредният клиширан религиозен фанатик?
А идеята с божественото и т.н беше по-скоро загатната, отколкото показана.
А Воалът и на мен много ми хареса. Въпреки че бях чела книгата (макар и да я помнех само смътно) не очаквах да ми хареса толкова.

Posted: Fri May 04, 2007 10:37 am
by Roamer
Мммм, Мор хубаво казва "стига off-topic", ама аз да си се върна към една все пак мъничко off-topic темичка, само за едно доуточнение :) BaYa, за книжката "Гравитационната гибел на Вселената" на Азимов, която ти препоръчах, се оказа, че това всъщност е креативен превод на "The Collapsing Universe: The Story of Black Holes" - като ингилизки оригинал http://www.amazon.com/Collapsing-Univer ... 0671817388 - за съжаление познанията ми по испански не бяха достатъчни, за да видя дали е била превеждана и издавана на испански :>

Posted: Fri May 04, 2007 10:41 am
by zhivik
Нека и аз да се върна към темата за Sunshine. Между другото, може ли някой любезен администратор/модератор да направи нова тема, да сложи, че има спойлери в заглавието, така че да престанем с тези спойлер тагове? Някак си е ясно, че почти всеки, който дава мнение за Sunshine вече го е гледал, няма смисъл да се правим на интересни.

Та за филма: като цяло ми хареса, въпреки че според мен огромен потенциал беше пропуснат. Най-много не ми хареса следното:
Spoiler: show
Главният антагонист® в лицето на капитана на "Икар 1" Пинбакър. Напълно ненужна добавка, филмът почна да ме губи от момента, в който се появи. Не разбирам, когато имаш филм, в който експедиция се отправя към Слънцето, най-опасното място в цялата Слънчева система, когато отиваш на място, където и най-малката грешка може да ти коства живота, когато само една погрешна стъпка ще те изпече мигновено, за какъв дявол ти трябва още един антагонист???!!! Това така и не успях да го проумея. Абсолютно всички проблеми - повредения шлюз, охлаждането на компютъра, повредената навигационна система на "Икар 1" можеха да бъдат решени както в първата част от филма, като резултат от Слънцето. Този Фреди Крюгер на мен ми беше напълно излишен.

От визуално естество, размазаната камера не ме впечатли особено, ако целта е да предизвика повече ужас, не успя. Далеч по-хитро щеше да е, ако екипажът предполагаше, че има още някой на борда, но така и не оставаше сигурен. Така можеше да се постигне далеч по-силен ефект, дори и накрая да се окажеше, че няма диверсант на борда. Освен това точно в тази част сценарият беше адски предсказуем, и въобще не останах изненадан - геройска смърт (Мейс), героизъм от крехката девойка (Каси), и т.н..

Най-тъпото беше Голямата финална конфронтация®, където единият от главните герои, непряко (или пряко, в зависимост от гледната точка) отговорен за всички нещастия, постига изкупление с изстискан героизъм®, спасявайки мисията в последния момент. Всичко това беше напълно безсмислено, защото оставаше главната заплаха - Слънцето - на заден план, което според мен беше глупаво.

Да, и това с 25-ия кадър ми се стори безидейно и на мен. Не съм против този похват, но някак си това което последва, не съответваща на загатното от 25 ефекта, което за мен го прави ненужен.
Няколко думи за Алекс - не искам да се заяждам, просто смятам, че представяш желаното за реално:
Spoiler: show
Не споделям мнението ти, че основната тема във филма беше, че Слънцето е Бог. Това беше загатното на доста места, няма съмнение, но така и не беше доразвито. А това че при повечето от главните герои това е било загатнато далеч не го прави основна тема на филма, ще прощаваш. Не ме разбирай погрешно - на мен тази идея ми харесва много, и аз много съжалявам, че не беше доразвита. Ако беше така, филмът щеше да ми хареса много, ама наистина много повече. Според мен можеше да се наблегне на мистицизма - Слънцето, от което зависим всички, е толкова опасно, враждебно, смъртоносно ... но и божествено красиво, толкова красиво, че те убива. Ако това беше основната тема, щях да съм първият, който да похвали филма. Сега, само съжалявам за пропуснатия потенциал.
И тъй като все пак филма като цяло ми допадна (въпреки критиката досега), ето и защо:
Spoiler: show
На първо място визията - Слънцето беше представено като невероятно красиво, божествено красиво (повтарям се, но определено останах впечатлен). Радвам се, че Дани Бойл явно си е направил труда да разгледа повечко снимки от големите телескопи, защото колкото и наивно да звучи, но Слънцето наистина е невероятна гледка, и аз много се радвам как бе представено във филма. В тази връзка, гледането на този филм на екран по-малък от 15-20 метра си е чиста загуба.

На второ място, харесаха ми актьорите - без прекалено известни лица, доста разнообразни персонажи, имаше тук-там клишета, но като цяло подоборът на актьори ми допадна. Освен това не се залагаше чак толкова много на мелодраматизъм, което ми изглеждаше далеч по-реалистично, отколкото клишираните любовни триъгълници (или многоъгълници).

И накрая, харесаха ми макар и бледите опити за мистицизъм, както и идеята за всепоглъщата красота на Слънцето. Особено последната сцена в кораба до някаква степен ми заличи неприятното усещане от Фреди Крюгер. А, и съвсем последната сцена според мен беше абсолютно на място, и нямаше нужда от повече ефекти. В крайна сметка нали точно това се опитваше да каже Капа - ако успят, няма да има фойерверки, просто ще се събудим и ще видим, че е един прекрасен ден. Това, като символ колко всъщност сме незначителни на фона на всичко останало се връзва идеално.
В заключение, филмът определено не е лош, но можеше да е много по-добър, така че по моята лична скала му давам 3/5, най-вече за пропуснатия потенциал. А, и Диме, не смятам твоето мнение за наивно, просто ти си сложила по-дразнещите неща на по-заден план, което в крайна сметка е хубаво, защото така филмът ти е харесал повече, а това в крайна сметка е крайната цел.