И пак за жените шофьори, ест..
Moderator: Moridin
Ок, колкото и да ми е болно да го кажа, личният ми опит е в полза на тезата на Мор. Повечето ми познати жени са зле зад волана. Което не е непременно лошо, защото те така или иначе не шофират често, което вероятно обяснява неумението им. Проблемът за мен е, че те се виждат като добри шофьори. А това е лошо.
От друга страна, аз макар да имам дългогодишен опит, и аз бих образувала нерви на шофьорите около мен, ако дойда в Сф защото нямам опит като водач там и бих била неуверена и внимателна, особено с оглед на борбата за оцеляване, която се води по пътищата в столицата.
От друга страна - процентът на жените, склонни да считат, че сядането зад волана след алкохолна консумация е ОК, е значително по-нисък от този на мъжете. За съжаление при последните желанието да докажат колко добри шофьори са, води до спешното. Те може и да са - нормално, ама на 3 водки изведнъж нещата се объркват. Но не са склонни да отстъпят това 'мъжко' занимание на трезвата си половинка.
И нещо абсолютно непоносимо в мъжкото отношение. Мъжете просто трябва, като седнат на седалаката до шофьора, да казват на жената зад волана кога да завие, да се пристрои, да смени предавката и тн, което лично мен може да ме докара до там да спра, да отворя вратата на пътника и не ососбено любезно да му напомня, че има таксита и автобуси.
И един последен факт, който уви е в полза на мъжете шофьори, поне от моя гледна точка. Шофирането е много повече рефлекси, отколкото мислене. Ако трябва да мислиш в една спешна, критична ситуация на пътя, докато го направиш, вече си катастрофирал. Нужни са рефлекси, които идват отвътре. Жените, уви, се опитват да мислят прекалено много зад волана, вместо да позволят на рефлексите да вземат предимство. От там и неувереността и релативно по-нервообразуващото каране.
И все пак, мисля че последното е в резултат до голяма степен на множеството странични коментари по отношение на пола и умението им да шофират. Не всички могат да са дебелокожи и да не позволят това да им пречи.
От друга страна, аз макар да имам дългогодишен опит, и аз бих образувала нерви на шофьорите около мен, ако дойда в Сф защото нямам опит като водач там и бих била неуверена и внимателна, особено с оглед на борбата за оцеляване, която се води по пътищата в столицата.
От друга страна - процентът на жените, склонни да считат, че сядането зад волана след алкохолна консумация е ОК, е значително по-нисък от този на мъжете. За съжаление при последните желанието да докажат колко добри шофьори са, води до спешното. Те може и да са - нормално, ама на 3 водки изведнъж нещата се объркват. Но не са склонни да отстъпят това 'мъжко' занимание на трезвата си половинка.
И нещо абсолютно непоносимо в мъжкото отношение. Мъжете просто трябва, като седнат на седалаката до шофьора, да казват на жената зад волана кога да завие, да се пристрои, да смени предавката и тн, което лично мен може да ме докара до там да спра, да отворя вратата на пътника и не ососбено любезно да му напомня, че има таксита и автобуси.
И един последен факт, който уви е в полза на мъжете шофьори, поне от моя гледна точка. Шофирането е много повече рефлекси, отколкото мислене. Ако трябва да мислиш в една спешна, критична ситуация на пътя, докато го направиш, вече си катастрофирал. Нужни са рефлекси, които идват отвътре. Жените, уви, се опитват да мислят прекалено много зад волана, вместо да позволят на рефлексите да вземат предимство. От там и неувереността и релативно по-нервообразуващото каране.
И все пак, мисля че последното е в резултат до голяма степен на множеството странични коментари по отношение на пола и умението им да шофират. Не всички могат да са дебелокожи и да не позволят това да им пречи.
Hic locus est ubi mors gaudet succurrere vitae
Обичам си аватара!!
Die, Fanboys <- a blog for random anime bashing and raving
Обичам си аватара!!
Die, Fanboys <- a blog for random anime bashing and raving
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Съгласен с повечето, казано от Алексис. Още веднъж ще направя разграничение между кадърно/некадърно и опасно/безопасно. За второто никой не спори, че мъжете карат по-опасно, но това незнайно защо се използва като аргумент, че жените карат по-кадърно.
А иначе има доста добри жени-шофьори, това е ясно. Със сигурност има по-добри от мен.
Мислех да кажа няколко неща по въпроса за стриктното спазване на правилника и смисъла от това (а колко от вас чакат зеления светофар, за да пресекат улицата, когато явно няма никой на по сто метра в двете посоки??), но понеже темата явно е остра за Дафи (съжалявам за въпросните познати
), по-добре да си замълча.
А иначе има доста добри жени-шофьори, това е ясно. Със сигурност има по-добри от мен.
Мислех да кажа няколко неща по въпроса за стриктното спазване на правилника и смисъла от това (а колко от вас чакат зеления светофар, за да пресекат улицата, когато явно няма никой на по сто метра в двете посоки??), но понеже темата явно е остра за Дафи (съжалявам за въпросните познати

This is it. Ground zero.
Някой някога убеждавал ли е Морви, че не е права ? Ако го направи ше му спретна една погача с медец.
И общо зето мнението на Алексис се покрива 1:1 с мойто.

Love & peace
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list
Добре бе, бате, а вие като в рискови ситуации не се панирате, давате газта до дупка и после верижна на Цариградско - по-смислено ли е?
И като ще говорим за личен опит - имам близък, който е блъснат от паркираща кола и шофьорът е бил мъж. Но не съм тръгнала да обяснявам колко по-зле паркират мъжете. От друга страна, ако това беше жена съм сигурна, че всички запознати щяха да са я разказли в поне две компании като доказателство за тва колко калпави шофьори са жените. Просто на тях се обръща повече внимание, понеже се наместват в клишето.
И като ще говорим за личен опит - имам близък, който е блъснат от паркираща кола и шофьорът е бил мъж. Но не съм тръгнала да обяснявам колко по-зле паркират мъжете. От друга страна, ако това беше жена съм сигурна, че всички запознати щяха да са я разказли в поне две компании като доказателство за тва колко калпави шофьори са жените. Просто на тях се обръща повече внимание, понеже се наместват в клишето.
Last edited by Morwen on Wed Oct 31, 2007 1:47 pm, edited 1 time in total.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Точно така е и от моята гледна точка на активен шофьор в София вече доста време. В разговор на същата тема скоро един познат ми разказа как имало изследване, че след няколко дни активна игра на Counter strike жените отчитали време на реакция като на мъж. Сигурно е така и с шофирането. Само, че отнема 4-5 години /може би заради по-сериозния мултитаскинг, който се изисква/. Истината е, че обикновено на жената шофьор и трябва два пъти, ако не и повече време, за да придобие рутинираността на мъж с двугодишен стаж каране. По тази причина, по мои наблюдения всички изказани вече обобщения по адрес на дамите зад волана са верни почти винаги, когато става въпрос за жена с по малко от 4 години опит. Не само рефлексите, но и чувството за ориентация, за мащаб и габарити на повечето жени са значително по-слаби от мъжките. Съответно свикваме по-дълго /отделен въпрос е, че с лошата ориентация всъщност не се свиква/. Не знам дали има физиологично обяснение, сигурно има, но статистически е факт. Аз също, когато наблюдавам безумна маневра в 8 от 10 случаи познавам, че маневрира жена.Alexis wrote: И един последен факт, който уви е в полза на мъжете шофьори, поне от моя гледна точка. Шофирането е много повече рефлекси, отколкото мислене. Ако трябва да мислиш в една спешна, критична ситуация на пътя, докато го направиш, вече си катастрофирал. Нужни са рефлекси, които идват отвътре. Жените, уви, се опитват да мислят прекалено много зад волана, вместо да позволят на рефлексите да вземат предимство. От там и неувереността и релативно по-нервообразуващото каране.
За сметка на това при какъв таксиджийски фимейл-ултрас се возих! В пиков час взе за 15 минути разстояние, което обичайно е 30, като междувременно изнаруга света, показа съвършено владеене на разминаването на една боя, незнам колко пъти отне предимство и се престрои неправилно и на няколко пъти мина откровено на червено. Държах се с две ръце за предната седалка.Та изключения винаги има.
If I never meet you in this life, let me feel the lack.
Не, че има някакво значение, но 9 години, откакто съм взела книжка. А започнах да шофирам 6 години преди това. Но времето на притежание на книжка не е гаранция. Майка ми има книжка от 27 години и едва ли има и 200 км навъртяни зад волана.BaYa wrote:Алексис, а ти от колко години шофираш??
Не съм съвсем съгласна. По скоро е до тип мислене и нагласа. Времето за научаване и изграждане на рефлексите зависи от тях. Чисто от физиологична гледна точка изграждането на един условен рефлекс зависи само от 2 неща - колко често се повтаря ситуацията и индивидуалната скорост на изграждането му за дадения човек. Полът е без значение. Но отново отбелязвам - говорим за рефлекси. Както казах и преди проблемът е, когато човек се опитва да мисли. Шофирането е на база инстинкти и рефлекси.Jen wrote:В разговор на същата тема скоро един познат ми разказа как имало изследване, че след няколко дни активна игра на Counter strike жените отчитали време на реакция като на мъж. Сигурно е така и с шофирането. Само, че отнема 4-5 години /може би заради по-сериозния мултитаскинг, който се изисква/. Истината е, че обикновено на жената шофьор и трябва два пъти, ако не и повече време, за да придобие рутинираността на мъж с двугодишен стаж каране. По тази причина, по мои наблюдения всички изказани вече обобщения по адрес на дамите зад волана са верни почти винаги, когато става въпрос за жена с по малко от 4 години опит. Не само рефлексите, но и чувството за ориентация, за мащаб и габарити на повечето жени са значително по-слаби от мъжките. Съответно свикваме по-дълго /отделен въпрос е, че с лошата ориентация всъщност не се свиква/. Не знам дали има физиологично обяснение, сигурно има, но статистически е факт. Аз също, когато наблюдавам безумна маневра в 8 от 10 случаи познавам, че маневрира жена.
Hic locus est ubi mors gaudet succurrere vitae
Обичам си аватара!!
Die, Fanboys <- a blog for random anime bashing and raving
Обичам си аватара!!
Die, Fanboys <- a blog for random anime bashing and raving
- BaYa
- Forsaken
- Posts: 3002
- Joined: Thu Jul 27, 2006 10:20 pm
- Location: На топличко, във въображението ми!
- Contact:
В такъв случай, опитът ни с шофьори от мъжка порода не съвпада никак!!Alexis wrote:Не, че има някакво значение, но 9 години, откакто съм взела книжка. А започнах да шофирам 6 години преди това. Но времето на притежание на книжка не е гаранция. Майка ми има книжка от 27 години и едва ли има и 200 км навъртяни зад волана.BaYa wrote:Алексис, а ти от колко години шофираш??

Иначе, аз си признавам, че хич не обичам да карам, най-вече заради другите шофьори. И най-после успях да се оттърва!

Luxury is a matter of having options!!!
Не е по-богат който има повече, а който се нуждае от по-малко!
¡Hagas lo que hagas - la cagas!!
Не е по-богат който има повече, а който се нуждае от по-малко!
¡Hagas lo que hagas - la cagas!!
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Жените били по-добри шофьори от мъжете
02 ноември 2007 / News.dir.bg
Жените са по-добри шофьори от мъжете, сочат резултатите от двегодишно германско изследване, цитирани от Франс Прес.
Мъжете предизвикват 3,5 пъти повече инциденти на пътя в сравнение с жените, с изключение на възрастовата група на 18-25-годишните, сред които жените имат повече пътнотранспортни произшествия, са установили изследователи от университета на Грайфсвалд в Източна Германия, съобщи BgNews.room.
Изследването показва, че при пътен инцидент жените получават значително по-леки наранявания. Освен това мъжете имат повече пътнотранспортни произшествия при шофиране извън града и пътуване на дълги разстояния, докато жените имат повече пътни инциденти в градска среда. Да се блъснеш в дърво изглежда е "специалитет" на мъжете. Те обикновено предизвикват най-тежките пътнотранспортни произшествия, които често са смъртоносни, отбелязват изследователите. Само в един на всеки 20 подобни инцидента автомобилът е шофиран от жена.
Жените обаче правят повече грешки при преценката на дистанцията, когато изпреварват друг автомобил. Повишаването на нивото на тестостерона вероятно също има своите последствия върху шофирането. Когато са в менструация, жените изглежда са по-загрижени за опасностите, докато с нарастването на нивото на тестостерона при мъжете, се увеличават и опасностите на пътя. Изследователите са заключили, че усилията за превенция на пътните инциденти трябва да са съобразени с двата пола.
Изследването е извършено в провинция Мекленбург, която над 10 години държи рекорд за най-много пътнотранспортни произшествия в Германия.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest