Page 3 of 13
Posted: Wed Oct 31, 2007 6:56 am
by Alexis
Ок, колкото и да ми е болно да го кажа, личният ми опит е в полза на тезата на Мор. Повечето ми познати жени са зле зад волана. Което не е непременно лошо, защото те така или иначе не шофират често, което вероятно обяснява неумението им. Проблемът за мен е, че те се виждат като добри шофьори. А това е лошо.
От друга страна, аз макар да имам дългогодишен опит, и аз бих образувала нерви на шофьорите около мен, ако дойда в Сф защото нямам опит като водач там и бих била неуверена и внимателна, особено с оглед на борбата за оцеляване, която се води по пътищата в столицата.
От друга страна - процентът на жените, склонни да считат, че сядането зад волана след алкохолна консумация е ОК, е значително по-нисък от този на мъжете. За съжаление при последните желанието да докажат колко добри шофьори са, води до спешното. Те може и да са - нормално, ама на 3 водки изведнъж нещата се объркват. Но не са склонни да отстъпят това 'мъжко' занимание на трезвата си половинка.
И нещо абсолютно непоносимо в мъжкото отношение. Мъжете просто трябва, като седнат на седалаката до шофьора, да казват на жената зад волана кога да завие, да се пристрои, да смени предавката и тн, което лично мен може да ме докара до там да спра, да отворя вратата на пътника и не ососбено любезно да му напомня, че има таксита и автобуси.
И един последен факт, който уви е в полза на мъжете шофьори, поне от моя гледна точка. Шофирането е много повече рефлекси, отколкото мислене. Ако трябва да мислиш в една спешна, критична ситуация на пътя, докато го направиш, вече си катастрофирал. Нужни са рефлекси, които идват отвътре. Жените, уви, се опитват да мислят прекалено много зад волана, вместо да позволят на рефлексите да вземат предимство. От там и неувереността и релативно по-нервообразуващото каране.
И все пак, мисля че последното е в резултат до голяма степен на множеството странични коментари по отношение на пола и умението им да шофират. Не всички могат да са дебелокожи и да не позволят това да им пречи.
Posted: Wed Oct 31, 2007 8:30 am
by Moridin
Съгласен с повечето, казано от Алексис. Още веднъж ще направя разграничение между кадърно/некадърно и опасно/безопасно. За второто никой не спори, че мъжете карат по-опасно, но това незнайно защо се използва като аргумент, че жените карат по-кадърно.
А иначе има доста добри жени-шофьори, това е ясно. Със сигурност има по-добри от мен.
Мислех да кажа няколко неща по въпроса за стриктното спазване на правилника и смисъла от това (
а колко от вас чакат зеления светофар, за да пресекат улицата, когато явно няма никой на по сто метра в двете посоки??), но понеже темата явно е остра за Дафи (съжалявам за въпросните познати

), по-добре да си замълча.
Posted: Wed Oct 31, 2007 9:43 am
by Pugsley
Някой някога убеждавал ли е Морви, че не е права ? Ако го направи ше му спретна една погача с медец.

И общо зето мнението на Алексис се покрива 1:1 с мойто.
Posted: Wed Oct 31, 2007 9:50 am
by Morwen
Морви сама се е убеждавала, че не е права, когато е нужно, но няма нужда чак от погача с медец, мерси.

Posted: Wed Oct 31, 2007 9:53 am
by passer-by
Morwen wrote:Морви сама се е убеждавала, че не е права, когато е нужно, но няма нужда чак от погача с медец, мерси.

Абе взимай, щом предлага...

Posted: Wed Oct 31, 2007 1:22 pm
by Skywalker
ima i jeni i jeni!!Sa tva 4e poe4eto hi4 gi nema zad volana e drug vapros.Mi kolkoto i da mi obiasniavate,kolko ste po razumni,kak po bavni4ko karate etc..mi basi ne moje da prakirate,pone pove4eto.kakto i 4e se panirate v riskovi sitruacii!!
Posted: Wed Oct 31, 2007 1:42 pm
by Morwen
Добре бе, бате, а вие като в рискови ситуации не се панирате, давате газта до дупка и после верижна на Цариградско - по-смислено ли е?
И като ще говорим за личен опит - имам близък, който е блъснат от паркираща кола и шофьорът е бил мъж. Но не съм тръгнала да обяснявам колко по-зле паркират мъжете. От друга страна, ако това беше жена съм сигурна, че всички запознати щяха да са я разказли в поне две компании като доказателство за тва колко калпави шофьори са жените. Просто на тях се обръща повече внимание, понеже се наместват в клишето.
Posted: Wed Oct 31, 2007 1:42 pm
by Skywalker
mi predpo4itam da ne se paniram i da reagiram adekvatno:)
Posted: Wed Oct 31, 2007 2:36 pm
by BaYa
Алексис, а ти от колко години шофираш??
Roamer is my hero!

Y al resto de machotes - que os den por ahí!!
(Да преведе Марфа-та.
)
Posted: Wed Oct 31, 2007 3:34 pm
by Jen
Alexis wrote:
И един последен факт, който уви е в полза на мъжете шофьори, поне от моя гледна точка. Шофирането е много повече рефлекси, отколкото мислене. Ако трябва да мислиш в една спешна, критична ситуация на пътя, докато го направиш, вече си катастрофирал. Нужни са рефлекси, които идват отвътре. Жените, уви, се опитват да мислят прекалено много зад волана, вместо да позволят на рефлексите да вземат предимство. От там и неувереността и релативно по-нервообразуващото каране.
Точно така е и от моята гледна точка на активен шофьор в София вече доста време. В разговор на същата тема скоро един познат ми разказа как имало изследване, че след няколко дни активна игра на Counter strike жените отчитали време на реакция като на мъж. Сигурно е така и с шофирането. Само, че отнема 4-5 години /може би заради по-сериозния мултитаскинг, който се изисква/. Истината е, че обикновено на жената шофьор и трябва два пъти, ако не и повече време, за да придобие рутинираността на мъж с двугодишен стаж каране. По тази причина, по мои наблюдения всички изказани вече обобщения по адрес на дамите зад волана са верни почти винаги, когато става въпрос за жена с по малко от 4 години опит. Не само рефлексите, но и чувството за ориентация, за мащаб и габарити на повечето жени са значително по-слаби от мъжките. Съответно свикваме по-дълго /отделен въпрос е, че с лошата ориентация всъщност не се свиква/. Не знам дали има физиологично обяснение, сигурно има, но статистически е факт. Аз също, когато наблюдавам безумна маневра в 8 от 10 случаи познавам, че маневрира жена.
За сметка на това при какъв таксиджийски фимейл-ултрас се возих! В пиков час взе за 15 минути разстояние, което обичайно е 30, като междувременно изнаруга света, показа съвършено владеене на разминаването на една боя, незнам колко пъти отне предимство и се престрои неправилно и на няколко пъти мина откровено на червено. Държах се с две ръце за предната седалка.Та изключения винаги има.
Posted: Wed Oct 31, 2007 5:49 pm
by Alexis
BaYa wrote:Алексис, а ти от колко години шофираш??
Не, че има някакво значение, но 9 години, откакто съм взела книжка. А започнах да шофирам 6 години преди това. Но времето на притежание на книжка не е гаранция. Майка ми има книжка от 27 години и едва ли има и 200 км навъртяни зад волана.
Jen wrote:В разговор на същата тема скоро един познат ми разказа как имало изследване, че след няколко дни активна игра на Counter strike жените отчитали време на реакция като на мъж. Сигурно е така и с шофирането. Само, че отнема 4-5 години /може би заради по-сериозния мултитаскинг, който се изисква/. Истината е, че обикновено на жената шофьор и трябва два пъти, ако не и повече време, за да придобие рутинираността на мъж с двугодишен стаж каране. По тази причина, по мои наблюдения всички изказани вече обобщения по адрес на дамите зад волана са верни почти винаги, когато става въпрос за жена с по малко от 4 години опит. Не само рефлексите, но и чувството за ориентация, за мащаб и габарити на повечето жени са значително по-слаби от мъжките. Съответно свикваме по-дълго /отделен въпрос е, че с лошата ориентация всъщност не се свиква/. Не знам дали има физиологично обяснение, сигурно има, но статистически е факт. Аз също, когато наблюдавам безумна маневра в 8 от 10 случаи познавам, че маневрира жена.
Не съм съвсем съгласна. По скоро е до тип мислене и нагласа. Времето за научаване и изграждане на рефлексите зависи от тях. Чисто от физиологична гледна точка изграждането на един условен рефлекс зависи само от 2 неща - колко често се повтаря ситуацията и индивидуалната скорост на изграждането му за дадения човек. Полът е без значение. Но отново отбелязвам - говорим за рефлекси. Както казах и преди проблемът е, когато човек се опитва да мисли. Шофирането е на база инстинкти и рефлекси.
Posted: Wed Oct 31, 2007 6:51 pm
by Skywalker
6ofiorite ot NSO razvivat skorost 200 km s dve koli,na broiniite im e postavena avtomobila guma,koqto se durji samo na broniite.trugvat stigat 200 i spirat:D:D!!!
Posted: Wed Oct 31, 2007 8:19 pm
by BaYa
Alexis wrote:BaYa wrote:Алексис, а ти от колко години шофираш??
Не, че има някакво значение, но 9 години, откакто съм взела книжка. А започнах да шофирам 6 години преди това. Но времето на притежание на книжка не е гаранция. Майка ми има книжка от 27 години и едва ли има и 200 км навъртяни зад волана.
В такъв случай, опитът ни с шофьори от мъжка порода не съвпада никак!!

Или пък българските мъжкари са много специални.
Иначе, аз си признавам, че хич не обичам да карам, най-вече заради другите шофьори. И най-после успях да се оттърва!

Posted: Fri Nov 02, 2007 11:42 am
by The Dragon
Жените били по-добри шофьори от мъжете
02 ноември 2007 / News.dir.bg
Жените са по-добри шофьори от мъжете, сочат резултатите от двегодишно германско изследване, цитирани от Франс Прес.
Мъжете предизвикват 3,5 пъти повече инциденти на пътя в сравнение с жените, с изключение на възрастовата група на 18-25-годишните, сред които жените имат повече пътнотранспортни произшествия, са установили изследователи от университета на Грайфсвалд в Източна Германия, съобщи BgNews.room.
Изследването показва, че при пътен инцидент жените получават значително по-леки наранявания. Освен това мъжете имат повече пътнотранспортни произшествия при шофиране извън града и пътуване на дълги разстояния, докато жените имат повече пътни инциденти в градска среда. Да се блъснеш в дърво изглежда е "специалитет" на мъжете. Те обикновено предизвикват най-тежките пътнотранспортни произшествия, които често са смъртоносни, отбелязват изследователите. Само в един на всеки 20 подобни инцидента автомобилът е шофиран от жена.
Жените обаче правят повече грешки при преценката на дистанцията, когато изпреварват друг автомобил. Повишаването на нивото на тестостерона вероятно също има своите последствия върху шофирането. Когато са в менструация, жените изглежда са по-загрижени за опасностите, докато с нарастването на нивото на тестостерона при мъжете, се увеличават и опасностите на пътя. Изследователите са заключили, че усилията за превенция на пътните инциденти трябва да са съобразени с двата пола.
Изследването е извършено в провинция Мекленбург, която над 10 години държи рекорд за най-много пътнотранспортни произшествия в Германия.
Posted: Fri Nov 02, 2007 11:44 am
by Moridin
Еми какво да кажем, ПОРЕДНАТА абсолютно еднотипна трактовка на вечния женски аргумент по въпроса
За н-ти път - безопасно шофиране НЕ ЗНАЧИ добро шофиране.