Page 3 of 4
Posted: Fri Nov 27, 2009 7:41 pm
by The Dragon
Гиб - не е толкова очевидно. Такива неща пилеят ресурсите на обществото. А ползата от тях е в най-добрия случай нетрайна. Демографските процеси са много по-силни от възможността на обществото да създава работни места.
А изкуствените работни места са точно това - изкуствени - в момента в който държавата им спре финансирането - и те изчезват. Няма никакъв траен ефект.
Ако утре проектирам механизиран завод за коли който намалява цената на производството им с 60% заради цената на труда - това ще бъде нещо велико и страхотно. И виж какви писъци ще се разнасят наляво и надясно.
Posted: Fri Nov 27, 2009 7:50 pm
by Xellos
За кво ти е механизиран завод, кат има Китай?

Posted: Fri Nov 27, 2009 7:54 pm
by The Dragon
Xellos wrote:За кво ти е механизиран завод, кат има Китай?

Всъщност точно това - тамошните надници във фабриките имат смисъл - защото при тези нива хората все още са по-евтини от машините. Но никой от западните безработни не иска да работи за реалната цена на труда си - нали? О не, работата ти може да завиваш свещи на двигателите в заводите на опел, но трябва да си от средната класа.
Posted: Fri Nov 27, 2009 8:01 pm
by Xellos
Върти ми се напоследък навлязлата в речата ни фраза ЗА МНОГО ЛИ ПАРИИИИ

Posted: Fri Nov 27, 2009 8:10 pm
by RRSunknown
какво значи реална цена на труда ? Ебати тъпия израз. Такова понятие няма - цената на труда зависи от печалбата на предприятието/дружеството в което работи работника - ако компанията печели много работника може по цел ден да да върти един ключ и пак да му плащат десет пъти повече от на инжинера разработващ много по сложни неща но не толкова пазарно печеливши.
Виж например колко вземат за бране на ягоди в англия - 1500 паунда на месец и ми кажи това ли е реалната цена на труда за бране на ягоди?
Posted: Fri Nov 27, 2009 8:13 pm
by The Dragon
Реалната цена на труда е най-ниската с която би си попълнил кадрите. ако да произведа нещо в Китай струва 2 долара, а в БГ 20 - ти колко би платил ? Не зависи от печалбата на предприятието.
Posted: Fri Nov 27, 2009 8:17 pm
by RRSunknown
Не е точно така защото материалите са си материали а не всичко има в Китай , нито пък транспорта е без пари.
Освен това в много случаи говорим за добив на някакви суровини който добив няма как да стане в Китай

освен ако не открием телепортацията.
Я ми кажи защо мерцедес (примерно) произвеждат в Германия и плащат на завивача на свещи като могат а изнесат продукцията в Китай и да плащат много по малко за същото?
Наистина ми е чудно не че задавам уловка или нещо такова.
Posted: Fri Nov 27, 2009 8:46 pm
by The Dragon
Не съм им гледал счетоводните книги, но мога веднага да се сетя някои причини:
1во - вносни мита.
2ро - контрол на качеството.
3то - вече имат изграден индустриален капацитет в германия.
Според мен митата са основния фактор. Но протекционизма е опасно лекарство.
Posted: Fri Nov 27, 2009 9:01 pm
by RRSunknown
Е според теб има ли управление което няма да предпазва собствения си народ (който в много случаи го е избрал) за да решава глобални проблеми.
Posted: Fri Nov 27, 2009 9:24 pm
by neEd'Le
Такива неща пилеят ресурсите на обществото.
мухаха,то добре,че ресурсите на обществото са поверени в сигурни ръце и не се пилеят иначе
чакай сега,как беше сентенцията.
харчиш свои пари за свои нужди - интересуваш се от похарченото количество и съответното от качество на закупения продукт.
харчиш свои пари за чужди нужди - интересуваш се само от похарченото количество.
харчиш чужди пари за свои нужди -интересуваш се от качеството на продукта,количеството и начина на оползотворяване на парите не те интересува.
харчиш чужди пари за чужди нужди -
както и да е,подържането на отрасъл на изкуствено дишане принципно не е никак правилно,даже е строго противопоказно според принципите на пазарната икономика,ако помня правилно,но нали тия лобита трябва и те да се занимават с нещо.
а немците не си изнасят производството в китай поради чиста солидарност и защото знаят,че немският потребител помни и наказва много жестоко.
медиите също - мерцедес изнасят производството в китай?
който си купи мерцедес оттук нататък е долен нацист и враг на модерна германия!
Posted: Fri Nov 27, 2009 9:26 pm
by The Dragon
RRSunknown wrote:Е според теб има ли управление което няма да предпазва собствения си народ (който в много случаи го е избрал) за да решава глобални проблеми.
Митата Смут-Холи.
Posted: Fri Nov 27, 2009 9:53 pm
by Demandred
Всъщност голяма част от производството на Мерцедес си е изнесено в Китай, Бразилия и подобни страни, същото важи за почти всяка голяма западна корпорация, независимо дали германска, американска или каквато и да е. Това си е тенденция от много време насам, немалко западни компании вече не произвеждат нищо физически в западни страни, цялото производство е изнесено или направо дадено на подизпълнители, само административната дейност, маркетингът, дизайнът и развойната дейност все още се извършват в страни от първия свят. Найк е христоматийният пример, но далеч не са само те.
Posted: Sat Nov 28, 2009 12:32 am
by neEd'Le
Едно е да строят заводи в други страни с цел избягване на търговски ограничения,по-ниски транспортни разходи и разбира се по-ниски цени на труд,друго е да изнесат производството от Германия в други страни.
Това просто никога няма да стане.
Най-малкото законодателството го изисква - ненам си колко процента от вложение части в автомобила да са произведени и сглобени в еврозоната,иначе се налагат доста сериозни парични такси.
Което е и причината Японските производители да си построят заводите в Европа,вместо в Северна Африка примерно.
Със САЩ положението е аналогично.
Поради същата причина на Европейския пазар няма да видиш никога Фолксвагени от заводите на ФауВе в Китай,просто е нерентабилно,колкото и евтино да им излиза производството там.
Та така,поточните линии си вървят в Германия,аз поне не съм чул да закрият завод.
Може да намалят капацитет за сметка на внесени детайли от трети страни,но да закрият завод и да го засилят към Азия само за да спестят разходи - никак не ми се вярва.
Не че съм несъгласен с твърдението,че всеки гледа да си аутсорсне колкото може повече от производствения капацитет нейде в Мангалия,но специално примера с автомобилната индустрия не е особено уместен.

Posted: Sat Nov 28, 2009 1:00 am
by Demandred
Прав си, разбира се, просто имах предвид, че и Мерцедес в някаква степен си изнасят част от производството навън, и вероятно щяха да го правят в много по-голяма степен, ако ги нямаше законовите ограничения и правителствения натиск да пазят работните места в германия.
Posted: Sat Nov 28, 2009 4:23 pm
by Ghibli
Аз се опитвам да си представя един свят с изцяло механизирано производство и все се сещам за Азимов и Солария, тоест нищо не мога да измисля, за което моля да ме извините.