Page 3 of 3
Posted: Thu Mar 25, 2010 7:03 am
by Xellos
down down down down down get get ;pppp

Дали някога ще си я избием от главата тая песен от плажа
http://www.youtube.com/watch?v=L93ibYc-F-c
Posted: Mon Aug 16, 2010 11:21 am
by Litz
Не мога, просто колкото и да го чопля и да мисля по въпроса да си обясня популярността и издигането в култ на Нирвана. И идолизирането на Кърт Кобейн. Той е невероятно посредствен китарист, но е в топ 20 на най-великите на всички времена.

Сериозно..какво толкова му е уникалното? Че е стартирал грънджа, който е най-ужасния стил евър ли?
Posted: Mon Aug 16, 2010 11:37 am
by tigermaster
10х за горния пост, бтв. Сериозно. Кърт Кобейн не е просто посредствен китарист, а откровен некадърник. Понякога имам чувството, че популярността му се дължи на самоубийството му. А това в класацията на стоте най-велики китаристи да го поставят преди Малмстийн, Блекмор и още сумати величия е просто гавра. Eто я класацията:
http://www.ultimatemetal.com/forum/chat ... aders.html
Posted: Mon Aug 16, 2010 11:41 am
by rodd1ck
Нормално е стрейт метъляги да се дразнят на Кобейн, даже най-големите хранения са из метъл форумите. Преди се късах да пиша колко Алис Ин Чейнс са по-добри от Нирвана, сега не съм толкова сигурен, но Кърт просто си го има "онова нещо". Че е посредствен като музикални възможности си е ясно.
Posted: Mon Aug 16, 2010 11:42 am
by JaimeLannister
Кърт е велик, защото е велик.
Той просто е велик!
Posted: Mon Aug 16, 2010 11:51 am
by tigermaster
Абе то няма лошо да си го харесват хората. Лошото идва, когато в класация за велики инструменталисти го поставят пред имена като Тони Айоми, Ричи Блекмор, Ингви Малмстийн, Кери Кинг, Дейв Мъри, Пол Гилбърт, Джанго Райнхарт, Томи Еманюел, Джон Маклафлин, BB King, Франк Запа, Джон Петручи, Дейв Мъстейн и т.н. хора, доказали се преди всичко като майстори на китарата.
Posted: Mon Aug 16, 2010 12:40 pm
by Litz
Абсолютно съгласна с горното. Един Слаш е по-добър от Кобейн, мамка му, въпреки че и той не е нищо особено, но е по-добър. На мен не ми е проблем, че толкова тийнейджъри/ки им се кефят понеже депресарската им музика съответства с възгледите. Класациите ме тормозят повече. А колкото до Кърт... аз не разбирам с какво е бил толкова специален, щото аз у него нищо уникално не виждам, не само като музикант, ами и като личност.
Пък да не говорим, че навсякъде по класациите слагат "Nevermind" като най-добър, а той е най-отвратителният им албум от всички.
Между другото смятах да напиша, че не разбирам и хайпа около Секс Пистълс, ама при тях е различно, мисля.
Posted: Mon Aug 16, 2010 9:10 pm
by Ghibli
Еми точно това не схващате - Нирвана и в частност Кърт Кобейн не са популярни заради съвършенството си на музиканти инструменталисти, а заради емоцията и бих казала душата, вложена в музиката им. Не са перфектни музиканти, на живо бяха някакъв ужас, и какво от това? Не това е важното. По принцип е глупаво да се вкарва Кобейн в каквито и да е класации за китарист, още по-малко да бъде сравняван с метъл китаристи. Обаче знаете ли защо е там? Защото е легенда и защото имаше онова нещо, което не може да се облече в думи, огънят, харизмата, както щете го наречете.
Posted: Mon Aug 16, 2010 9:20 pm
by Yan
Litz wrote: Един Слаш е по-добър от Кобейн, мамка му, въпреки че и той не е нищо особено, но е по-добър.
Винаги съм се чудил на тоя тип изказвания. Това, че някой не те кефи като
маниер на свирене, не значи непременно, че е нищо особено.
И при Слаш ситуацията е като при Браян Мей - отлични китаристи, но не в смисъла на Стив Вай, Джо Сатриани, Ерик Джонсън... Просто коренно различни похвати ползват. А в златните си години (т.е. 90-те) Слаш можеше да се съревновава и с топ имената. Алкохола и наркотиците в неговия случай влияят по-скоро зле.
Иначе по темата Black Eyed Peas, Фърги в частност и безчастност, и още тонове еднодневки, които се въртяха едно време по MTV.
Posted: Mon Aug 16, 2010 9:37 pm
by tigermaster
Слаш е много добър китарист, наистина, нищо, че не свири по хиляда ноти в секунда. Друг е въпросът, че аз не харесвам много нито Guns N' Roses, с изключение на няколко песни, нито останалото му творчество. То аз и Малмстийн не харесвам много, като се изключат около албум и две трети.
Що се отнася до Кобейн, бих го приел на подобно място в класация за най-влиятелните личности в рок-музиката или нещо подобно, но в класация за инструменталисти да го поставят пред толкова много и толкова големи имена не върви. Мисля си, че при подобно подреждане би трябвало инструменталното майсторство да е на първо място.
Posted: Mon Aug 16, 2010 9:41 pm
by Litz
Това малко извън темата, ма карай.
Не се изразих като хората. Не че Слаш не е нищо особено, ами просто не доставя нещо кой знае колко оригинално като цяло. Което за някой хора означава точно, че един китарист не е нищо особено. Самият Слаш има някакъв невероятен усет за мелодия, който ме изумява. И това го казвам при положение, че Гънс са ми най-скъпата и любима група евър.
А колкото до Кърт и неговия плам, заради който той е на едно от челните места в класация за китаристи... ми това ми е все едно да обяват Сид Вишъс за най-великия басист на всички времена, само заради плама и личността му. Което не пречи обаче и двамата да са в класация за икони в рок музиката примерно точно заради това

Posted: Mon Aug 16, 2010 10:36 pm
by Ghibli
Пак не говорим за едно и също. Понеже много изместихме темата, само ще кажа, че за мен (и явно за хората, които правят тия класации) велик китарист (и въобще рок музикант) = 10% умения за свирене и 90 % личност.
По повод на Black Eyed Peas - де да бяха еднодневки, де да бяха...
Posted: Tue Aug 17, 2010 5:10 pm
by Jen
Litz wrote:Самият Слаш има някакъв невероятен усет за мелодия, който ме изумява.
каквото и да означава това, при положение, че на тях май Изи Страдлин им композираше 90% от песните.
А Nevermind e във всички класации за топ албуми, защото заедно с Ten на Pearl Jam е крайъгълен камък на цяло десетилетие музика и не само музика. Значимостта на сиатълската четворка е социална в голяма степен. Така че - нищо изненадващо и фрустиращо в това.
tigermaster wrote:Слаш е много добър китарист, наистина, нищо, че не свири по хиляда ноти в секунда.
даже точно заради това е много добър

, а Изи аз лично го харесвам дори повече, макар че винаги е оставал в сянка. Не че някога съм харесвала Гънс като цяло.
Едит: аа, сега се сетих, че Кърт Кобейн хващаше до с палец. Ето ви с какво да е специален в китарното майсторство...

Posted: Tue Aug 17, 2010 6:25 pm
by трубадур
Jen wrote:
Едит: аа, сега се сетих, че Кърт Кобейн хващаше до с палец. Ето ви с какво да е специален в китарното майсторство...

Как е хващал до с палец?
Говорим за акорда до, нали? Щото нотата, не е кой знае какъв майсторлък. Вярно маса малоумно е, но особено при по-тънък гриф е лесно да се хване с палец.
Да де, зависи и каква е настройката на китарата, грънджарите не знам как са ги настройвали, но да речем на нормалната Ми-Ла-Ре-Сол-Си-Ми - настройка, първото до е на трето прагче-пета струна. И при тънък гриф може да се хване с палец, само дето ще заглуши шеста струна.
Обаче при акордите е друго. Ето две постановки на акорда до
- Spoiler: show

и докато тоя е доста засукан и единствения начин да натиснеш до е да смъкнеш показалеца с една струна (нали виждате най-горната осмица). По принцип показалецът се слага за баре и притиска всички струни на осмо прагче (останалите пръсти са на 10 и 9-то). За да се хване с палец обаче трябва показалецът да притиска всички освен най-горната на грифа. Ся, дали ще можеш да държиш китарата изобщо е друг въпрос.
Ето го и нормалното, добре познато до. Да сложиш палеца на мястото на безименния пръст си е... мани трудно и невъзможно, ами и тъпо и нестабилно.

Та пак питам, как е хващал до с палец?
По темата - Linkn Park
Posted: Wed Aug 18, 2010 9:34 am
by Jen
Тоя целият офтопик е за съседната тема за китаристите...
Трубадур, да класическия вариант на акорда до мажор - държи с палец до (нотата) на пета струна и същевременно заглушава шеста струна, защото тя трябва да се заглуши. Просто стиска грифа с цяла длан, сигурно си го представяш. Странно е, на мен, с моите ръце, ми е наплъно невъзможно, но при голяма ръка не е толкова трудно, предполагам.
Иначе, че това го прави специален, беше шега.
