А това което твоя човек казва в bgdev, всеки да пише на каквото иска е още по-лоша идея.
"Има език, има компилатор и каквото е написано се превежда до .dll Понеже не един език може да подържа длл, след това може да извличаме функции от длл без да има значение езика, на който са написани." - споделено от програмиста.
На мен нещо ми се губи: сетингът.
Обясни какво точно имаш предвид под сетинг. Аз го разбирам по един начин, ти може да го разбираш като съвсем различно нещо. Моля те поясни за да не говоря глупости.
Моят съвет е да се захванете с нещо постижимо, да го завършите и след това постепенно да надграждате.
Първоначалният вариант на играта ще бъде една стартова зона с 2 персонажа, с една гриндинг зона, няколко условни куеста, четири мърчанта, и няколко моба. От тук нататък - градовете имат общи свойства, зоните имат общи свойства, героите си преличат в много отношения тоест всичко се прави като шаблон и после се използва за надграждане с пъти по-малко усилия.
Само че някой трябва да мисли самата игра и какво ще стане като краен резултат. Това е все едно аз да кажа, че аз ще мисля за въртенето на волана, пък други да мислят за гледането в пътя при шофиране. Разбирам, че засега нещата не изглеждат ужасно свързани, но рано или късно ще се окажат. Или рано или късно ще се окажете на кръстопът, на който всеки ще тегли в различна посока, ако не сте я уточнили предварително. По-добре да сте подготвени от сега.
За какво да представлява играта в краен вариант - вече сме го обмислили. По какъв начин да се случи това - ами нямам претенции, ако наистина мислят, че ще се справят.
След многото уточнения - какво влагаш в дизайнер? Човек, който измисля историята? Или който прави картинките към нея? Или нещо друго?
В конкретния случай имах предвид хора, които могат да рисуват. За сътворяването на идеята и сега сме горе долу достатъчно.
1. Нищо не пречи и флаш и джава игри да имат такъв. Аз обаче не разбитам защо, не мисля, че много хора (да не кажа никакви) вече играят текстово базирани игри офлайн.
2. Но по-трудно достъпна и натоварваща с допълнителни процеси компютъра на клиента.
3. А може ли да програмира на Джава и Флаш?
4. Ми... не.
5. Също не, най-вероятно ще трябва да се пренапише за други платформи. На какво точно смята да я пише?
1. За оффлайн варианта... Не смятам, че е минус изобщо да я има самата опция. Това всеки може да избира как точно да играе.
2. От личен опит мога да кажа, че при отваряне на игра тип "Дракенсанг", която е на джава (не съм сигорен, но е нещо подобно.), че и дори Даркорбит, компа тотално умира. Странно е, че на игри като
Warcraft на Visual Basic нямам проблем дори с отворен браузър, от който слушам музика. Да по-трудно достъпна е, но по нататък ще изтъкна конкурентни игри.
3. Да на Джава може, но е много против нея.
4. Игри като Дофус не случаино не са написани за браузър.
5. "Има си транслейтъри". Единствено ще трябва да се пипне дизайна за други резулюции, а и още някоя дребна подробност, ако излезе.
Ок, помислете с какво повече би ги привлякла вашата игра, защото и геймърите, и борд гейм играчите са претенциозно племе. И наистина се пише "някоИ геймъри" В играта не бива да имате такива дребни, но дразнещи грешки
Това са грешки от невнимание и от причината, че съм свикнал да пиша на латиница (блейм ми). :Д
Обясни малко за развитието на играта - какви са началните и крайните етапи, кога завършва и т.н.?
Обясни и как си представяш играта Значи, регистрирам се аз, после си правя герой. Как изглежда героят - статична картинка ли е? Има ли негови варианти и какви са разликите чисто визуално? Какво виждам на главния екран и как се променя то при мои действия? Какви могат да са моите действия и как ще изглеждат?
Разбирам, че сигурно ти искам много информация, но за вас ще е по-добре да си изясните максимално точно каква ще е идеята, която ще следвате.
Регистрираш се, влизаш вътре и такам. От там ще имаш две карти - едната ще ти показва самата зона, а другата ще е световна. Ще имаш меню за статистиките на героя, меню за инвентара, меню за магии, скилове, куестове и тн. В началото (имам предвид докато не го доразработим) героя ще е напълно статичен. Ще имаш лист от нпс-та, мобове, герои в съответното място, в което си (или такива които евентуално са ти в обсега.) било това място таверна или пещера. Ще се придвижваш през картата на зоната. От там кликайки върху съответната картинка - на къща (таверна, ковачница, и тн и тн.) ще имаш набор от опции, да избереш какво точно да извършиш (моля не го свързваите с софияуарс по никакъв възможен начин.). В началото (пак на разработка!!) Бекграунда ще се променя зависимост къде се намираш. Ще има рисунки на нпстата, градовете, самия герой, и всичко друго. Битките ще се водят по приблизителен на хироус 3 стил. Разликата обаче ще е, че ти ще притежаваш само един герой + това, че реда ще се върти 1,2,2,1. Играчът ще има избор между 30 умения за всеки персонаж (14 в началната разработка, на двата персонажа), от които той ще има право да избере само 8.
1 платинен (предварително два в разработката и 5 в крайния продукт заложени скилове, от които ще може да се избира само един. 1 златен 2 сребърни и 4 бронзови. Всички останали 25/12 скилове ще можеш да подредиш в другите слотове. Зависимост къде поставиш една магия толкова по силна/слаба ще е нейната функция.
Възможности за крафтене бол. Възможности за къстомизиране на героя - пак бол. Надяваме се с тези иноваторски (надявам се да са иноваторски) идеи да привлечем хората на наша страна.
@armageddon - Както заложих в по-горния пост - ние визията, за играта - какво да бъде и какво да представлява я имаме. Него съм го оставил да решава КАК ще го имаме.
За флаша и джавата сме много против, за фейсбуук и Г+ още повече.
За последната част съм отговорил по нагоре.
Отърви се от всички фантоми и отчасти участващи възможно най-скоростно. Несериозността е основното нещо, което завлича подобни проекти. Оставащите 2 програмиста, 2 гейм дизайнера, 2 дизайнерки (каквото и да правят те) звучат като повече от достатъчно за приличен старт. По-малко хора са правили много по-сложни неща от описаното само на гол ентусиазъм неведнъж. Пък и сега сте на възраст да си чупите главите.
Мерси за съвета!
Реши какво точно целиш и кого таргетираш. Подобна игра има силно ограничен таргет. В България всичките 19 човека, които биха я играли, можеш да ги организираш в ала-Д&Д сесия и да си играете "ммо" по мейла. С други думи, безсмислено е подобно начинание на български език, ако изобщо имаш планове да го развиваш. Преводите винаги са опция де, това не е толкова фатално. Това не важи, ако правите всичко за кеф.
Смятаме да се насочим към групата от играчи навиващи се да играят
Dofus.com, и Dofusarena.com заради самата игрова механика и олекотената идея.
Така надявам се да съм отговорил на повечето въпроси. Също да съм дал и доста допълнителна информация. И все пак, наистина какво имаш предвид под сетинг?