Page 5 of 6
Posted: Fri Nov 20, 2009 10:31 pm
by Vivian
passer-by wrote: Полковник Ланда ме втресе повече от Чигур бтв. От историческите конотации може би.

Да, но у Ланда в крайна сметка имаше нещо меркантилно, податливо на социализиране, така да се каже. В другия пич...няма нищо; той е черна дупка сам по себе си.
Posted: Fri Nov 20, 2009 10:34 pm
by Trip
По точка 2.
- Spoiler: show
-
Щиглиц е ненормален фанатик без чувство за самосъхранение. Той цяла сцена тръпнеше да утрепе мазния есесовец, а и на всички от нашите им стана ясно, че ще се мре, тъй че оня съвсем логично се фокусира върху обекта на омразата си.
Posted: Fri Nov 20, 2009 10:37 pm
by Amelia
Квото каза Емо за точка 2
А за точка 1:
- Spoiler: show
- Английския беше, за да не го разберат евреите в мазето, които много вероятно знаят И немски освен френския, но във френската си ферма може и да не са научили английски още. Гениално беше - те като минаха в началото на енглиш аз се разочаровах, щото реших, че целият филм ще е така. Но като се върнаха после към френския и като се видя кво стана...
Адаше, де си блял? Я веднага да му върнеш единицата дет си му взел!
Posted: Fri Nov 20, 2009 10:39 pm
by Moridin
Е те си го обясниха това за английския в прав текст във филма?
А иначе наистина е леко неправподобно точно тогава немци да ползват английски, но пък едва ли евреите долу са се замисляли над този факт и правдоподобността му.
Posted: Fri Nov 20, 2009 10:40 pm
by passer-by
Тони, интелектуално си права. На чисто "чревно" ниво обаче Бардем не ми действаше като Уолц. А и Ланда ми беше по-непредвидим, Чигур го усещах все пак по-праволинеен.
По точка 2 - да, отчетох го това като видях какви погледи му мяташе Щиглиц откакто есесовецът го бутна да се отмести, за да седне. И все пак
- Spoiler: show
- имаш петима противници с автоматично оръжие зад гърба си. Не може да се помайваш с този до теб, който вече беше извън строя. Щиглиц е ненормалник, да, но някак не ми изглеждаше като глупак в бойна ситуация.
А че нямал чувство за самосъхранение не съм съгласен - иначе щяха да го пипнат много по-рано при първите му убийства. Личеше си, че ги планира и се застрахова от риск от залавяне. Т.е. не е идиот, който се юрва с главата напред. Та затова ми беше нелогично.
А и лейтенант Рейн едва ли би тръгнал да взима психопати в отряда си. Непоколебими убийци, да, но хладнокръвни. С пипе. Които умеят да издебнат правилния момент и да изберат правилната тактика.
А и хич не беше ясно, че всички ще измрат. Ефектът на изненадата можеше да им помогне, ако всички се бяха нагласили да стрелят с пистолетите по съседната маса, хем и собственикът помогна с чифтето. А и нашите избираха момента на нападението, тоест се бяха подготвили психически. Имаха шанс да не измрат и тримата, но Тарантино явно е решил друго.
Адашке, половинка вече му върнах от точка 1, а за точка 2 отговорих. Не ставай лакома.

Posted: Fri Nov 20, 2009 10:48 pm
by Trip
- Spoiler: show
- Това, че не са го пипнали при първите му убийства, които представиха в 3-4 краткотрайни кът-сцени, не ми се струва толкова важен детайл на образа точно в тоя филм. За сметка на това има доволно количество сцени, в които Щиглиц е показан като психопат. Освен това цялата сцена в бара накрая лъхаше на "ще се изтрепем взаимно". Защо Тарантино да я разводнява с опитите на баш най-лудия от групичката на наште да действа рационално, при положение, че цялата концепция е кажи-речи никой да не остане жив? Художествен ефект все пак.
Posted: Fri Nov 20, 2009 10:48 pm
by Vivian
passer-by wrote:Тони, интелектуално си права. На чисто "чревно" ниво обаче Бардем не ми действаше като Уолц. А и Ланда ми беше по-непредвидим, Чигур го усещах все пак по-праволинеен.
Смятам, че в случая Уолц ти е действал така, защото не си го гледал в нито един друг филм.

А пък относно второто ти изречение, при мен пък бачкаше точно по противоположен начин.

Posted: Fri Nov 20, 2009 10:50 pm
by passer-by
Възможно е. Казах ти - за мен си има и исторически конотации. Не нацистки, но на подобен принцип.
А онова в бара по точка 2 ми беше в дисонанс въз основа на видяното дотогава. 9,5/10, това е положението.
Добавих и едит по-горе за лейтенант Рейн.
Posted: Fri Nov 20, 2009 11:04 pm
by Trip
- Spoiler: show
- Лейтенант Рейн би избрал да вземе, наред с непоколебимите убийци, точно И психопати. Дони дали не беше такъв? Луд. Щиглиц - луд. В смисъл, видно е - първата сцена с бухалката, сцената с Щиглиц и ножа му. Това са очевидно неуравновесени хора, а Рейн ИСКА точно такива, понеже иска нацистите да изпитват истеричен страх от тях. За бога, той СКАЛПИРА враговете си. Освен това копелетата никога не ни бяха показани като избиращи правилния момент, нито като тактици. Даже имаше една сцена, в която се обясняваше колко им помагал Щиглиц в засадите над врага, щото е немец. И дават Щиглиц и друго копиле на един път и една камионетка нацисти. И те питат на немски "Кво искате?" - човек очаква Щиглиц да почне да ги баламосва или нещо такова. Вместо това той вдига едрокалибрена гаубица и ги избива. Ей тва е Щиглиц.
Да, в един филм, целящ реализъм точно в тоя аспект на нещата, Рейн щеше да е пресметлив и по-внимателен и нямаше да взима луди в отряда си. ВЪВ филма обаче от самото начало ни е показан не като такъв.
Същото важи и за баталната сцена в бара. И мен не ме кефи,че Тарантино е избрал да се случи така, но поведението на всеки там е изцяло консистентно с показаното ни от него във филма. Нашите не избираха момента на атаката, защото есесовецът беше насочил пистолет към топките на Арчи, но това е ирелевантно така или иначе, понеже сцената се вписва в стилистиката на филма. Все пак аз очаквам героите в него да се държат, както са ми показани до момента, а не както БИ ТРЯБВАЛО да се държат едни истински уж опитни войници евентуално в подобна ситуация
Posted: Fri Nov 20, 2009 11:34 pm
by passer-by
- Spoiler: show
- Моментът на атаката зависеше точно от нашите. Есесовецът не смееше пръв да стреля, щом разбра, че и те са насочили пистолети срещу него.
Вече казах - психопат е едно, глупак без чувство за самосъхранение е друго. Рейн е пратен да изпълнява бойна задача на вражеска територия, не е отишъл да си прави кефа защото така му е хрумнало. А че си прави кефа докато изпълнява възложената му задача - ясно.
В сцената с атаката на джипа и тримата стреляха едновременно. И правилно - за какво да ги баламосват? Целта беше да им видят сметката без риск за себе си. Което става ако действаш бързо, за да нямат възможност враговете да се усъмнят.
И говорех точно от гледна точка на вътрешната логика на филма. Тоест на показаното до момента от персонажите преди престрелката в бара.
Но явно виждаме нещата различно. Fair enough. Викам да спрем дотук по тоя въпрос, че не съм вече в настроение за предъвкване.
Posted: Fri Nov 20, 2009 11:46 pm
by Roland
И на мен ми е абсурдно точно във филм на Тарантино да се търси логика и стратегия в подобна сцена. Смисъл, ЦЕЛИЯТ филм представлява един палец на носа и размахани пръсти с едно мощно "няняняняняня" от страна на режисьора. Как точно си я представяш тая сцена да се развие по друг начин в контекста на филма?
Posted: Fri Nov 20, 2009 11:50 pm
by passer-by
Художественият ефект не го отричам, както и режисьорското "няняняня" с палец на носа. То Операция "Кино" най-добре го показа с подбора на публиката в ложите.
Просто този момент ми беше неестествен. А всичко останало си протичаше хармонично (е, освен точка 1, която все пак ми е дисонансна, и Жоро призна, че баш по онова време тия персонажи няма как да перкат инглиш).
Затова и въобще се замислих защо бях изкаран от филма на два пъти вместо да се насладя на режисьорската мелодия отначало докрай.
Posted: Fri Nov 20, 2009 11:53 pm
by Roland
Ебати претенцията си, честно

Posted: Fri Nov 20, 2009 11:59 pm
by passer-by
Мда, като се замисля, девятка си е в крайна сметка.
А нали точно ти обясняваше как разчепкваш филми, книги и сериали и като намериш нещо "обективно" стойностно, което си пропуснал преди това си подобряваш мнението за съответната творба? Кефометърът ти явно отстъпва пред научния анализ.
Аз като прост зрител без претенции за експертност или целенасочено развит опит за творческо наблюдение и разфасоване си казвам нещата на по-емоционално ниво. Копилетата ми задържаха вниманието през цялото време, освен в два момента. И се замислих защо, аджеба.
Posted: Sat Nov 21, 2009 12:06 am
by Roland
Ъм, не, не се заравям. Освен ако не ме е изначално изкефило нещото. Обикновено тая промяна става само ако някой друг ми посочи нещо. А тоя филм конкретно е толкова повърхностен, че ениуей не иде реч за задълбаване. И аз продължавам да не мога да му дам повече от 8.