Post
by bsb » Wed Jun 15, 2011 8:50 pm
Освен това подобно начинание е, за мен поне, по-скоро в категорията "cheap lulz". Най-вече защото е забавно само на повърхността, а като се замисли човек, става тъжно.
По-продуктивно би било да събираме нещо, което да помогне на хората да мислят научно (това е много трудно, между другото, дори и за учените) или най-малкото да не се стряскат от естествените науки.
За второто имам една идея, обаче не знам дали мога да я реализирам. Най-вече защото нямам време, но нямам и познания. А и не знам има ли смисъл.
Все пак ще ми е интересно да чуя мнението ви за идеята:
Някакъв вид енциклопедия на отговори на въпросите "каква е ползата". Например каква е ползата от умението да се решават задачи за пълнене на басейни? Или това, че знаеш синусовата теорема. Или познанието да намериш първата производна на функция. Или знанието за разликата между цис- и транс- нещо си (дори в момента не се сещам кои важни молекули имат този тип изомери - че дори и самото понятие не бях запомнил). Или защо разбирането на цикъла на Кребс би ти помогнало. Или какво значение има дали знаеш, че съществува такова чудо като неравноделен ритъм.
Въобще нещо, което да обхваща учебната програма за началното и средното образование. Тя поне е регламентирана и общодостъпна, макар и достатъчно обширна. Защото за добро или лошо хората не само мерят всичко с пряка полза, при това в краткосрочен план, но и у нас поне не се съобразяват с авторитети. Т.е. не можем вече да очакваме от учениците да учат, защото "така трябва", а те след 20 години да си кажат "брей, добре че ме научиха на това в училище".
Естествено, далеч съм от мисълта, че нещо такова би се осъществило дори частично за разумно време. Все пак ми е интересно дали би имало полза от подобни обяснения.