Page 47 of 66

Posted: Fri Sep 28, 2007 9:31 am
by zhivik
DELgado wrote:In the Name of the Father - страхотен филм за жанра си. Направо не знам как все не намирах време да го изгледам досега. Отдавна не бях гледал толкова въздействащ филм. Визия, музика, страхонта актъорска игра ( Дей Луис е омфг :shock: ). Въпреки двата часа и нещо в нито един момент не си погледнах часовника. 8-)
Ще се сетиш ти :) По принцип аз рядко се разчувствам, но точно последната сцена, когато героят на Даниел Дей Луис излиза през главния вход на съдебната зала, винаги ме кара да се просълзя. Просто не ми се мисли какво му е било на Джери Конлън да лежи толкова дълго в затвора за престъпление, което не е извършил.

Иначе наскоро случайно попаднах на един филм, за който си мислех че е екранизация на пиеса, но се оказа че не е - Conversations with Other Women, с Хелена Бонъм-Картър и Аарон Екхарт. Доста камерен филм, в който усещането за телевизионен театър е неизбежно, който изследва човешките отношения, самотата, и понякога непреодолимите препятствия пред любовта. Заслужава си човек да прекара час и половина, за да го изгледа. Освен това Хелена Бонъм-Картър е очарователна както винаги :)

Posted: Fri Sep 28, 2007 9:45 am
by DELgado
zhivik wrote: Ще се сетиш ти :) По принцип аз рядко се разчувствам, но точно последната сцена, когато героят на Даниел Дей Луис излиза през главния вход на съдебната зала, винаги ме кара да се просълзя. Просто не ми се мисли какво му е било на Джери Конлън да лежи толкова дълго в затвора за престъпление, което не е извършил.

Джери Конлън найстина ли е бил 15 години в затвора? На мен най-въждейстащи ми бяха сцената когато го изтезаваха ченгетата за да изтръгнат самопризнанието му. И когато го преместиха в шотландския затвор и той както си седеше и слушаше както е записал на касетката изведнъж полудя и започна да троши всичко. Добре де не мога да разбера как филма не е взел нито един оскар. :evil:

Posted: Fri Sep 28, 2007 9:58 am
by zhivik
Ами какво да кажа, тогава Том Ханкс е взел Оскар за "Филаделфия", а пък същата година е бил "Списъкът на Шиндлер" - просто не е имало шанс, уви :(

Posted: Fri Sep 28, 2007 10:06 am
by DELgado
zhivik wrote:Ами какво да кажа, тогава Том Ханкс е взел Оскар за "Филаделфия", а пък същата година е бил "Списъкът на Шиндлер" - просто не е имало шанс, уви :(
ОМГ ясно. :shock:

Е щом Списъкът е бил същата година няма шанс. 8-) 8-)
А и Филаделфия е страхотен също. Песента на Спрингстийн всеки път като я чуя и се сещам за този филм. А сцената когато Том Хенкс слушаше опера беше ВЕЛИКА. :yay:

Posted: Fri Sep 28, 2007 5:13 pm
by Darkling
Гледах Мълхоланд драйв.. и не ми хареса :? Ебаси неяснотията, ебаси снобизма, ебаси чудото. Линч просто се е олял с него :roll:

Posted: Fri Sep 28, 2007 5:17 pm
by Roland
Споделям го това мнение с две ръце.

Posted: Fri Sep 28, 2007 5:22 pm
by tigermaster
Гледах "Вълкодав" току-що. Е, убийте ме, ама ми хареса. И то много. Макар че имаше адски много неориентирани, тъй да се каже, моменти, си беше приятен. И кланетата бяха всъщност доста подобаващи, ако успееш да свикнеш на камерата - понеже бяха заснети от прекалено близо, не за друго. Абе, приятен филм. Бих го гледал пак.

Posted: Fri Sep 28, 2007 11:37 pm
by Morgana
Мне, не съм съгласна за Мълхоланд-а. Какво му е неясното? Да, има объркване малко, но ако гледаш филма до края всичко се изяснява. За снобизъм пък и дума да не става - филм в типичния за Линч стил, но това не означава, че е снобски. Аз много харесвам този режисьор, Изгубената магистрала ми е любим, но и всички останали са ми удоволствие. Ако ти падне, гледай и Inland Empire.

Аз пък вече много се уморих от всичките блокбастъри, бокс-офис кръшари и яки екшъни и реших да си взема почивка с 2 "обикновени" филма
Everything Is Illuminated Светлина от миналото
Режисьорски дебют на Лив Шрайбър с Илайджа Уд в гл роля. Действието се развива изцяло в Украйна, през по-голямата част от филма се говори на руски, а музиката е невероятна, руска или украинска, но много ми хареса. Разказва се за американски евреин от украински произход, който 60 години след края на войната пристига в Украйна да търси корените си. Много ми хареса филма, а Юджийн Хътц в ролята на Алекс особено ме впечатли.
Drowning Mona Кой удави Мона
Това е една черна комедия пълна с познати имена - Бет Мидлър, Дани ДеВито, Нев Кембъл, Кейси Афлек, Уйлям Фитчнър, Джейми Лий Къртис, Уил Ферел и кой ли още не. Забавен филм общо взето, а да видиш печения агент Махоун в ролята на малтретиран съпруг си е интересна гледка. :)

Posted: Fri Sep 28, 2007 11:49 pm
by Darkling
Мне, не съм съгласна за Мълхоланд-а. Какво му е неясното? Да, има объркване малко, но ако гледаш филма до края всичко се изяснява. За снобизъм пък и дума да не става - филм в типичния за Линч стил, но това не означава, че е снобски.
Филмът очевидно е правен с целта да бъда неразбираем, това ако не е снобизъм не знам какво е. И точно краят пък не само не разяснява нищо ами и още повече закопава нещата. Изгубената Магистрала вярно си беше неясен, но поне след като го гледах успях без чужда помощ да си намеря някакво достатъчно добро обяснение за неяснотите, което съвпадаше горе-долу с истинското / или поне с приеманото от повечето хора /. Мълхоланда ми беше тотално безмислен докато не влязох в уикипедия да проверя тълкуването, което му бяха постнали. Досадни бяха и абсолютно излишните моменти с мъжа, който беше сънувал някакъв кошмар, и с наемния убиец.

Posted: Sat Sep 29, 2007 12:00 am
by Demandred
Това си е индивидуално. Аз пък от Магистралата нищичко не схванах (Това ми беше първия Линч, като изключим Туин Пийкс), обаче при Мълхоланд си разбрах основните неща от първия път без проблем.

Posted: Sat Sep 29, 2007 12:06 am
by Darkling
На мен лично Магистралата ми беше по-разбираем защото поне е структуриран правилно:
Spoiler: show
Действието първо се развива в реалността / или в нещо близко до реалността /, а след това в съзнанието на главния герой.
В Мълхоланд драйв беше точно обратното:
Spoiler: show
Началото на филмът беше и начало на "филмът" в главата на главната героиня и чак в края когато нейния "филм" свърши, се видя каква е тя в действителност.
И точно това обръщане, прави филмът на пръв поглед тотално нелогичен. Аз вместо да възприема връщането към реалността като такова, го взех за поредната глупост като сънят с призрака.
Някой гледал ли е Inland Empire впрочем? Той ми е следващия в списъка и неприятното чувство вече се е загнездило в мен, а баща ми го подхрани с неговите "Това нещо е негледаемо" коментари.

Източих Мементо и сядам да го гледам. 8-)

Posted: Sat Sep 29, 2007 9:44 am
by Roland
Това е разликата, Дем. Като си гледал малко Линч, Магистралата е разбираема. Дори да си гледал МНОГО Линч обаче, Мълхоланда е пълна мешавица. Много силно се съмнявам да си разбрал това, което в крайна сметка прочетох в нета, че се очаква да разберем.

Posted: Sat Sep 29, 2007 10:30 am
by Demandred
Аз тъкмо мислех да пробвах пак Магистралата тия дни, да видя как ще ми стори сега. Иначе ако щете вярвате, но схванах основните неща в Мълхоланд от първия път (аз съм го гледал само веднъж anyway). ;)

Posted: Sat Sep 29, 2007 11:53 am
by Roland
Аз също. Но символиката (кой герой какво е, защо е такъв, кои роли са сменени и т.н.) НЕ СИ я схванал, сори :mrgreen:

Posted: Sat Sep 29, 2007 12:18 pm
by Demandred
Щом казваш, не ми се спори пак за това. ;)

Гледах Mагнолия вчера, много хубав филм (даже и Том Круз прави добра роля :D). Въобще не усетих как минаха трите часа. Един от малкото филми с толкова много герои и сюжетни линии, които наистина успяват да развият добре почти всички от тях, за разлика от недоразумения като Crash примерно.