Amos Trask wrote:Пак виждаш няколко дървета, а ти убягва цялата гора. През 20-ти век са направени стотици хиляди филми и сравнително малък процент от тях са актуални и обичани (а и физически оцелели) до днес (точно като при твоя пример с музиката от класицизма). Обаче от тоя малък процент, съвсем, съвсем, съвсем, съвсем, СЪВСЕМ малък процент са тези 3-4 "дежурни" режисьори, които споменаваш. А Грифит, ДеМил, Джон Форд, Стенли Донън, Хауърд Хоукс, Били Уайлдър, Орсън Уелс, Майкъл Къртис, Виктор Флеминг, Франк Капра, Хичкок, Уилям Уайлър, Мурнау, Кубрик и още десетки други? Откъде ли им знам имената? И защо ли още ги помнят милиони? Помни, че непознаването на нещо, не го прави автоматично лошо, а просто... непознато.
Roland wrote:Ами разбира се може и да си прав. Може обаче и да не си, доколкото от кино се интересувам от най-крехка детска възраст, а повечето от имената, които изброи, не ми говорят нищо. Ся, дали е въпрос на липса на обща култура или просто ТИ си холивуд-класик-гийк, тва вече не знам (любопитно ми е как си с европейските творци от онова време например).
Интересно. Аз и без да се барам киноман съм ги подочул тия господа. А двете болдвано-подчертани части ми се струват могъщо взаимно изключващи се.
Ровя си се из старите теми, понеже търсех дискусията за Престижа. Пък и обичам да си припомням някои усмивки от старите ленти.
А да, и Спартак на Кубрик с Кърк Дъглас и Тони Къртис не е "аутдейтед".
Moridin wrote:Спартак бтв е същото като съвременния холивудски епичен шайт, само че по-древен.
Иначе, викаш, 300 кърти мивки...................................................
Дано междувременно поне да си гледал Седемте самураи.
Ех, как ми липсват включванията на някои хора...
(Не, нямам предвид Неговите.)