Пи и средното образование.................
В общия случай точно обратното даже. Да не говорим, че съвършенството е ред, а красотата най-често е anything but. И изобщо аз съм с глава в задника и нямам добра перспектива (да не говорим за болките в гръбнака), ама това си остава изхвърлянето на века...
And you can't dance with a devil on your back...
Добре де, що не си отворите една отделна тема за абсолютната красота?
освен това би трябвало да я формулирате "какво е за мен абсолютната красота", понеже всеки я мери различно
Мен математиката ме кефи, красива ми е, на Пъгсли му е скучна и грозна, толкова му знае тиквата на него
освен това би трябвало да я формулирате "какво е за мен абсолютната красота", понеже всеки я мери различно

Мен математиката ме кефи, красива ми е, на Пъгсли му е скучна и грозна, толкова му знае тиквата на него

Scalpel. Sponge. Magic Wand!
Ако всеки си я мери различно, значи не е абсолютна. Аз продължавам да поддържам тезата, че човешкия мозък е неспособен да познае "абсолютна красота", в случай че такава изобщо съществува, което значи, че за хората "абсолютна красота" няма.thunder wrote: освен това би трябвало да я формулирате "какво е за мен абсолютната красота", понеже всеки я мери различно![]()
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Не. Абсолютната красота е независима от сетивата. А математиката изисква много дух и творчество. В крайна сметка Коши и Лобачевски са толкова творци колкото и Бах и Бетовен. Защото това което са направили е уникално и невъзможно за повтаряне.Roland wrote:Тъй, та след вчерашното прекъсване аз да си презадам основния въпрос:
Какво е "абсолютна красота", каква е точната й дефиниция? Не беше ли, прочее, абсолютната красота нещо в стил "Бог", а.к.а. непознаваемо от човешкия интелект?
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
Това можеш да го кажеш, ако НАИСТИНА осъзнаваш какво са сътворили Бах и БетовенThe Dragon wrote:Не. Абсолютната красота е независима от сетивата. А математиката изисква много дух и творчество. В крайна сметка Коши и Лобачевски са толкова творци колкото и Бах и Бетовен. Защото това което са направили е уникално и невъзможно за повтаряне.Roland wrote:Тъй, та след вчерашното прекъсване аз да си презадам основния въпрос:
Какво е "абсолютна красота", каква е точната й дефиниция? Не беше ли, прочее, абсолютната красота нещо в стил "Бог", а.к.а. непознаваемо от човешкия интелект?

And you can't dance with a devil on your back...
Я докато сме на темата, дефинирайте и дух. 
тънди, ок, съгласих се.
Рольо, не така с науката, мойто момче. Творчеството е творчество, независимо от това дали почива на строги научни закони или е продукт на емоция и т.н. В крайна сметка ВСИЧКИ го правим ЧРЕЗ МОЗЪКА СИ, което значи, че сравнение МОЖЕ ДА ИМА. Изказваш се така за Лобачевски и Коши точно щото ти липсва инфо в дадената област, за да оцениш - т.е. провиняваш се в това, в което обвиняваш Драгъна. Тези двамцата са ТИТАНИ. Наистина са огромни. Наистина са като Бах и Бетовен.

тънди, ок, съгласих се.

Рольо, не така с науката, мойто момче. Творчеството е творчество, независимо от това дали почива на строги научни закони или е продукт на емоция и т.н. В крайна сметка ВСИЧКИ го правим ЧРЕЗ МОЗЪКА СИ, което значи, че сравнение МОЖЕ ДА ИМА. Изказваш се така за Лобачевски и Коши точно щото ти липсва инфо в дадената област, за да оцениш - т.е. провиняваш се в това, в което обвиняваш Драгъна. Тези двамцата са ТИТАНИ. Наистина са огромни. Наистина са като Бах и Бетовен.
Реагираш първосигнално. Прочети ми поста отново. Казвам, че разликата между едните и другите не е качествена (т.е. едните рок, другите сък), а смислова. И че каквото и да било сравнение между наука и изкуство трябва да се прави когато разбираш дълбоко и от двете. Аз НЕ правя сравнения, държа да се отбележи.
And you can't dance with a devil on your back...
Но тази посока на спора е безсмислена. Аз имам различна представа за "творец" от Драгън, смятам и че имам повече право на нея, доколкото думата ВСЕ пак се съотнася повече към изкуството, а към науките винаги се е прилагала вп о-абстрактен смисъл. Но нито аз разбирам достатъчно от математика, нито който и да е математик наоколо - от изкуство, че да водим спора така. Пък и допирни точки вероятно наистина има.
Така че заебете кой бил творец и кой не, и да се върнем на абсолютната красота.
Така че заебете кой бил творец и кой не, и да се върнем на абсолютната красота.
And you can't dance with a devil on your back...
Така. Не знам колко точно са направили Бах и Бетховен, тъй като ми липсват 20 години свирене на на музикален инструмент, което е задължително условие, за да вдяна.
Но тъй като и на Рол му липсват 10 години занимания с математика и познания по висша математика, той също няма право на глас за това колко тъпа тема била това и как математиката била няква гняс.
Темата за абсолютната красота тръгна от някаква подхвърлена реплика на Скърдж, която беше майтап с Преводача. Рол, обаче се хвана за нея и упорито искаше да докаже на Скърдж, че е имал предвид, че математиката е абсолютна красота, докато Скърдж упорито искаше да докаже единствено, че изявлението "математиката е за скучни хора" е високопарно изхвърляне, както и че не можеш да й дисмиснеш постиженията само с "ми голям праз като са доказали нещо там". Накрая след упоритото чоплене единствено на темата с красотата, макар че става дума за друго, Скърдж и Гибли застават на мнението "ми не можеш да кажеш, че нещо друго е по-близко до абсолютната красота, щото не я познаваш да знаеш колко близко е".
Ся, аз няма да кажа, че математиката е абсолютната красота, но всякви подмятания тип "ма тва е пълна тъпотия, математиката е мизерна, смешен топик, географията е много по-велика пък, аз знам щото я уча от 15 години" са смешно-високомерни.
Но тъй като и на Рол му липсват 10 години занимания с математика и познания по висша математика, той също няма право на глас за това колко тъпа тема била това и как математиката била няква гняс.
Темата за абсолютната красота тръгна от някаква подхвърлена реплика на Скърдж, която беше майтап с Преводача. Рол, обаче се хвана за нея и упорито искаше да докаже на Скърдж, че е имал предвид, че математиката е абсолютна красота, докато Скърдж упорито искаше да докаже единствено, че изявлението "математиката е за скучни хора" е високопарно изхвърляне, както и че не можеш да й дисмиснеш постиженията само с "ми голям праз като са доказали нещо там". Накрая след упоритото чоплене единствено на темата с красотата, макар че става дума за друго, Скърдж и Гибли застават на мнението "ми не можеш да кажеш, че нещо друго е по-близко до абсолютната красота, щото не я познаваш да знаеш колко близко е".
Ся, аз няма да кажа, че математиката е абсолютната красота, но всякви подмятания тип "ма тва е пълна тъпотия, математиката е мизерна, смешен топик, географията е много по-велика пък, аз знам щото я уча от 15 години" са смешно-високомерни.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Прочела съм го и ти казвам, че не съм съгласна с "аналогията е тъпа", щото тя не е. И не знам каква е тая "смислова" разлика и къде точно я слагаш. Наука и изкуство са просто два различни подхода към едно и също нещо. Ако туряш разликата в похватите, с които учените и т.нар. "творци" си служат - ок, но това не пречи крайният резултат от делата им да се мери с един аршин. Което Драгъна направи. И което ти оспори.
Не е нужно да разбираш дълбоко и от двете области, за да можеш да прецениш бтв. Трябва ти някакво средно познание, колкото да ти е ясно как протича процесът на сътворяване. И в двата случая един пич сяда и излива на хартия това, което му се върти в главата, като се старае да удовлетвори и предаде напълно, с наличния му инструментариум, вътрешните усещания, които изпитва. Творчество. В единия случай инструментариума са математически понятия, в другия - музикални инструменти. Принципна разлика няма.
В тоя ред на мисли, хората на изкуството са по-ощетени в образованието си от хората на науката, защото все пак всички сме чували Бах, Бетовен и повечето наистина големи имена в областта, а малцина знаят кои са Коши и Лобачевски. Това вече е въпрос на популярност.
Не е нужно да разбираш дълбоко и от двете области, за да можеш да прецениш бтв. Трябва ти някакво средно познание, колкото да ти е ясно как протича процесът на сътворяване. И в двата случая един пич сяда и излива на хартия това, което му се върти в главата, като се старае да удовлетвори и предаде напълно, с наличния му инструментариум, вътрешните усещания, които изпитва. Творчество. В единия случай инструментариума са математически понятия, в другия - музикални инструменти. Принципна разлика няма.
В тоя ред на мисли, хората на изкуството са по-ощетени в образованието си от хората на науката, защото все пак всички сме чували Бах, Бетовен и повечето наистина големи имена в областта, а малцина знаят кои са Коши и Лобачевски. Това вече е въпрос на популярност.
Ммм, не съм съгласен с двата различни подхода към едно и също нещо.
Науката търси най-вече обясняване на света и мястото ни в него (освен когато не търси нищо и си цикли сама за себе си).
Изкуството има за цел постигането на разни абстракции именно като красотата, Бог и прочее други такива (освен когато няма никаква цел и си цикли само за себе си).
Изобщо не се движат в една посока, но НЕКА НАИСТИНА СПРЕМ СПОРА, защото вече се съгласих, че вероятно и в двете може да има творци. Просто едните са творци по един начин и в един смисъл, а другите - по друг и в друг. Аз съм от страната, която не обича да се мешат терминологично наука и изкуство, повечето учени са от другата. Въпрос на образование.
Науката търси най-вече обясняване на света и мястото ни в него (освен когато не търси нищо и си цикли сама за себе си).
Изкуството има за цел постигането на разни абстракции именно като красотата, Бог и прочее други такива (освен когато няма никаква цел и си цикли само за себе си).
Изобщо не се движат в една посока, но НЕКА НАИСТИНА СПРЕМ СПОРА, защото вече се съгласих, че вероятно и в двете може да има творци. Просто едните са творци по един начин и в един смисъл, а другите - по друг и в друг. Аз съм от страната, която не обича да се мешат терминологично наука и изкуство, повечето учени са от другата. Въпрос на образование.
And you can't dance with a devil on your back...
ДОБРЕ, ТРЯБВА ЛИ ДА СПОРИМ И ЗА ТОВА, ЧЕ НАУКАТА И ИЗКУСТВОТО ИМАТ РАЗЛИЧНИ ЦЕЛИ, ЕБАТИ?
И че ако може да се намери една обща такава, то тя е толкова далеч в абстракциите, че обезсмисля използването й в какъвто и да е разговор? В смисъл, ако трябва, аз съм пас.
И че ако може да се намери една обща такава, то тя е толкова далеч в абстракциите, че обезсмисля използването й в какъвто и да е разговор? В смисъл, ако трябва, аз съм пас.

And you can't dance with a devil on your back...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest