Posted: Mon Oct 12, 2009 2:56 pm
Спокс, това е само в началото, после са приятна разтуха от нон-стоп играта.
Molyneux: Fable Was 'Over-Hyped'
Peter Molyneux, creative director at Microsoft Game Studio has looked back at his career, experiences and games in an exclusive in-depth interview
Speaking candidly with Retro Gamer magazine the industry legend, and designer of such games as Theme Park, Fable and Black and White discussed the criticism levelled at some of his past titles. “Fable was another one of those games which people were very excited about, and it was another which was a little over-hyped to be honest with you,” Molyneux said.
”When I did Fable I learnt a real lesson about talking to journalists. With Fable and with Black & White I really was just actually being a designer at this point. Saying ‘imagine we’re going to have this game feature, and it’s going to do this and this is why we’re going to have it and why it’s important’."
“When I did Fable I learnt a real lesson about talking to journalists”
"And of course the poor games journalist writes down all these things and it comes across as ‘oh my god, it’s going to be amazing’ but really they were just words because a lot of the time with Fable and with Black & White I was actually talking I wasn’t really demoing.”
The veteran games designer admitted he’s now more cautious when promoting games. “The real big rules now are; whenever I talk about a game feature I’m going to show it and be honest about it. And if it is an experiment I’ll call it an experiment; I won’t call it a game feature.”
The Lionhead chief also discusses in detail his role as creative director at Microsoft Game Studios, (“I’ve seen some pretty amazing things, which I can’t tell you about of course”) as well as his long career - including his time at Bullfrog – as well as his favourite games. And if you want to know which sequel other than Fable III to look out for, Molyneux’s clear which of his games he’d like to revisit: “I think Populous probably would be the one that would be the most amazing to do a sequel for. “
За викането в бой даже има ачийвмънт, бро. За търговците не помня вече, но със сигурност можеш да накараш хората да ти дават неща. Въобще имам чувството, че въобще не си се заровил достатъчно в цялата система. А докато не пробваш "come back to my place" експрешъна, за да си довлечеш цяла тълпа от фенки за малко лъвин, не си я играл таз игра.да се използваха за пазарене с търговци например, в дипломация или ако щете в бой - има логика в това да изревеш на вразите и да избягат (все пак си най-известния ебаси!).
Не е.3. Да има по-голямо разнообразие от живот - животни и противници. В това отношение дори Фейбъл 1 е по-богата.
Всичко това е в наличност, нищо че можеше и повече.4. Да има реално какво да правиш с жената и детето - уникални куести, дейности за правене, да си учиш детето и т.н.
Симулацията" всъщност е доста добра - хората си живеят по къщите, но през деня излизат, кой да продава в магазинчето си, кой да се мотка безцелно и да се прехласва по храбрия ти герой.
Точно това е проблема - или плашиш всички или всички ти налитат. В момента точно това направих и сега съм на другата крайност без да съм го искал - всичко живо бяга от мен само защото си извадих меча 2-3 пъти по погрешка и това хем че ме дразни хем не мога да ги махна fear-a колкото и да им правя fun expressions. Просто всички са някакви стадо което ти реагира на пакет.В този ред на мисли имаш безброй начини да си променяш репутацията и съответно степента, в която местните лелки ти налитат. Сплаши ги, махни тия гъзарски копринени дантели от гардероба си, сложи си татуировки, промени си прическата, пусни си брада. Каквото ти дойде на акъла.
Имах предвид че работата носи повече печалба от наем на ЕДНА сграда или магазинче. Логично като изкупих целия пазар на Bowerstone и печалбите потекоха. Но няма логика да държа кръчмата на Bowerstone и тя да ми носи по-малка печалба от 10 минути коване. Б.т.в. идеята на работата не знам дали е да скученее но в този вариант служи само да я охвърлиш в началото (най-добре спечелих със сечене) доакто си позволиш да купиш първата си собственост и оттам нататък трябва да си мазохист че да се занимаваш да цъкаш.Колкото до това, че наема носи по-малка печалба от работенето - абсолютно си в грешка. Ако станеш голям лендлорд, можеш да получаваш гигантически суми като постоянна печалба, докато се занимаваш с приятни неща като куестене или дори докато не играеш. Аз точно така направих милионите, не с дървосечене, което е само колкото да тръгнеш от някъде. Друг въпрос е, че тия монотонни работи са си направени баш като работа, което скучнее.
Ако наричаш отворено наличието на 3-4 пътеки и разклонения и наличието на пещери и дупки - да има отворени.Голяма част от местностите са доста отворени и са пълни с разклонения, секретчета, странични куестчета и какво ли още не
Напротив - това беше едно от първите неща които пробвах - да дълбая по поляните. Скоро разбрах че няма смисъл обаче.Копаенето може да се прави абсолютно навсякъде, толкова и си се загледал в интерфейса. Просто от него има смисъл само ако песът издири нещо.
След системно гризане на 20-тина целини успях , но системата си остава идиотска още повече че на първия Фейбъл можеше да се отслабне с бягане и гладуване. Б.т.в. нямам експанжъните но и ако там бягането и гладуването липсват за сметка на друга храна значи все тая.Туй за надебеляването е една леко недоклатена система, да. Обаче в експанжъните има и други неща освен пустата целина.
- Семейството не е някаква супер комплексна симулация, но с него има още доста интересни неща, особено ако си хойкал на жената. Аз лично се занимавах доста време с този аспект на играта.
Напротив - схванал съм ги и точно това правя - правя си ташак с хората. Но си остава усещането че и да правиш и да не прави реално нищо не променяш.Експресиите просто не си ги схванал откъм действие. Можеш да правиш кажи-речи каквото си поискаш с жителите на Албион. Колкото до това за какво трябва да ги прави човек - еми за гаргара. Дали това ти доставя удоволствие е чисто и просто въпрос на лично усещане.
Авийвмънта го имам ама не избягаха и пак си ме нападат по абсолютно същия начин, това дето ти дават неща само някои ти ги дават и зависи от "любовния" им показател (което значи че 99% ми ги дават от раз), "come back" го направих 2-3 пъти с 3-4 девойки но тъй като няма нищо различно или специално просто ми омръзнаи нямам никакъв стимул да се занимавам.За викането в бой даже има ачийвмънт, бро. За търговците не помня вече, но със сигурност можеш да накараш хората да ти дават неща. Въобще имам чувството, че въобще не си се заровил достатъчно в цялата система. А докато не пробваш "come back to my place" експрешъна, за да си довлечеш цяла тълпа от фенки за малко лъвин, не си я играл таз игра.
В случая не налитам изобщо, даже повече ме радват зоните. Просто ме дразни как са направили нещо (разботещите хора във филчмето) и са го махнали във финалната версия обезлюдявайки зоната.И не ми е ясно защо постоянно налиташ на тия open-world "симулации". Не всяка игра е нужно да е такава, даже аз силно предпочитам да не е.
Абе продължавай да играеш. Със сигурност има още много, много неща за вършене. Аз сума време попадах на нови неща след края, а и там са някои от най-яките странични куестове.
Е то не е като да има 50 вида дрехи б.т.в. Проблема ми в момента е че се страхуват от мен и единствения начин да ги развеселявам е да правя груби експрешъни които умишлено да провалям.Има съвсем доволно средно положение, в което хората не примират по твой адрес, но и не те мразят. Казах ти - сложи нормални адвенчърърски дрешки и ще спрат да те тормозят с фенщината си.