Кът на програмиста...
Moderator: Moridin
thin client - по-проста програма, разчита на сървъра да му върши работата , а той примерно само прави някакъв интерфейс с него. Екстремен случай - всичката функционалност е на сървъра, клиента само я праща на сървъра и я визуализира.dellusion wrote:Днеска с колегите цял ден се караме за това, каква е разликата между thin и fat client. Any thoughts?
fat client - още познат като thick client - голяма част от функционалността се извършва от клиента, но все пак му трябва периодична връзка със сървъра.
Та разликата е доста голяма, за какво точно се карате?

Scalpel. Sponge. Magic Wand!
Еми според някои хора, дето обикалят около мене, това което ти каза(същото което пише и в wiki-тo), е пълен булшит. Според тях няма значение, колко често клиента се обръща към сървъра, което пък според мен е основната разлика. И те ми дават за пример, offline режима в браузърите.
Look at the darkness...
...around me.
...around me.
- Roamer
- Ascendent
- Posts: 4895
- Joined: Wed Jan 03, 2007 5:25 pm
- Location: Hier ist hier und jetzt ist jetzt doch jetzt ist jetzt schon nicht mehr da...
- Contact:
Offline режим на браузърите пък какво общо има с цялата работа около thin clients?! Какво, според тях, значи изобщо "thin client", и как, според тях, е възникнал терминът - и спрямо какво е "thin" този клиент?
...макар че ми се струва, че всъщност не искам да знам отговорите... но често изпитвам някакво нездраво любопитство спрямо хорските заблуждения
Добавено: Колко често, само по себе си, действително не е *основната* разлика. Според мен поне основната разлика е в това каква част от работата - каква част от обработката - каква част от, добре де, бизнес-логиката на приложението е при сървъра и каква част е при клиента. Това не е *пряко* свързано с това колко често клиентът се обръща към сървъра, а по-скоро за колко тежки / важни / смислени неща се обръща.
...макар че ми се струва, че всъщност не искам да знам отговорите... но често изпитвам някакво нездраво любопитство спрямо хорските заблуждения

Добавено: Колко често, само по себе си, действително не е *основната* разлика. Според мен поне основната разлика е в това каква част от работата - каква част от обработката - каква част от, добре де, бизнес-логиката на приложението е при сървъра и каква част е при клиента. Това не е *пряко* свързано с това колко често клиентът се обръща към сървъра, а по-скоро за колко тежки / важни / смислени неща се обръща.
Eric: I use my sword to detect good on it.
Ed: It's not good, Eric. It's a gazebo.
Ed: It's not good, Eric. It's a gazebo.
ами какво е тяхното определение тогава, ако това пълен булшит?dellusion wrote:Еми според някои хора, дето обикалят около мене, това което ти каза(същото което пише и в wiki-тo), е пълен булшит. Според тях няма значение, колко често клиента се обръща към сървъра, което пък според мен е основната разлика. И те ми дават за пример, offline режима в браузърите.

Колко често се обръща един клиент към сървъра бтв няма много общо с дефиницията - разликата е в това къде се върши работата.
Browser-a какво е? Той се обърнал към сървъра, сървъра е сглобил един html от наличните му база данни, като е използвал някакъв PHP/Java код за целта. Работата е свършена там. Cравнително рядко се обръща към сървъра, но иска големи количества информация.
Да вземем един WoW - непрекъснато се комуникира със сървъра. Но се пращат малки количества информация, които после клиента ти трябва да визуалзира - цялата налична графична информация примерно е на твоя компютър, изтеглена предварително. Работата на клиента ти е да я сглоби и да я покаже - почти всичко в този случай е свършено на твоята машина.
едното е thin, второто е fat.
edit: Роуме мноу си бРъз

Scalpel. Sponge. Magic Wand!
Типичен тънък клиент е терминалът. В най-чистия си вид терминалът сам по себе си не прави съвсем нищо. Постепенно започва да прави все повече и повече - от форматиране на извеждания и евентуално редактиране на въвеждания текст (разните конзолни протоколи като примерно VT-100) до подаване и интерпретиране на информация за прозорци и графичния интерфейс като цяло (X, RDP). Съответно колкото по-малко работа извършва терминалът, толкова повече работа трябва да върши сървърът и толкова по-често трябва двете части да си общуват. Не е все едно дали сървърът ще реагира на всеки натиснат клавиш, или примерно на команда за копиране на файл.
Така че на практика колкото по-тънък е клиентът, толкова по-често се обръща към сървъра и може дори да се каже, че повече натоварва сървъра.
Така че на практика колкото по-тънък е клиентът, толкова по-често се обръща към сървъра и може дори да се каже, че повече натоварва сървъра.
МРАЗЯ да чета чужд JNI код (като го пиша аз си знам Java логиката
). Не стига, че джаварят в мен по принцип гледа мръсно С-то, ама такива абоминации в комбинация с гадна настинка са сигурна рецепта за кофти ден:
Поне не е C++...

Code: Select all
JNIEXPORT jint JNICALL Java_com_intel_bluetooth_BluetoothStackBlueZ_runDeviceInquiryImpl
(JNIEnv *env, jobject peer, jobject inquiryRunnable, jobject startedNotify, jint deviceID, jint deviceDescriptor, jint accessCode, jint inquiryLength, jint maxResponses, jobject listener) {
Elves dig rocket launchers.
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Call от Java към native, да. Това е native частта на кода. Чисто естетически ме дразни дефиницията на функцията, която се налага от JNI (обичам функции с 5 реда име, а и като добавим 10 параметъра за цвят...). А по принцип мразя да чета чужд JNI код, особено ако има много прехвърляния между С и Java, неприятно е за грокване просто.
Elves dig rocket launchers.
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Днеска попаднах на най-гениалното студентско умотворение евър.
(масив data, заделен с data = new int[50]; примерно. реализираме динамичен масив, пазим му броя реални елементи в length. имплементираме оператор дето маха последния елемент от масива. как махаме последния елемент? еми ето как)
delete &data[length]
трябва да призная, че логиката е непогрешима
бтв сигурен съм че това работеше в някой език
п.п. готиното е, че все пак има няква мисъл. иначе първенството се държи остро от пича, който роди това:
class slujitel ;{
int char*;
int new*;
slujitel::~slujitel() {
cout << "destruktor na slujitel:" << '[' << "char* = " , "<<" new* ="']';
class slujitel(int der1, der2, der3)
der1 = obsht rabotnik;
class obsht rabotnik;
int(int, int, salary)
obsht::obsht(int,int,salary)
int x, int y, int s
cout<<"konstruktor na der1:"<<'['<<"x=","y="']'
}
не знам откъде да започна....................
п.п. за който е успял да разчете нещо (бтв всичко е съвсем реално, точно в този ред на символите), der1 и х,у,зет идват от някво си място в учебника, където се обяснява наследяване............
(масив data, заделен с data = new int[50]; примерно. реализираме динамичен масив, пазим му броя реални елементи в length. имплементираме оператор дето маха последния елемент от масива. как махаме последния елемент? еми ето как)
delete &data[length]
трябва да призная, че логиката е непогрешима


п.п. готиното е, че все пак има няква мисъл. иначе първенството се държи остро от пича, който роди това:
class slujitel ;{
int char*;
int new*;
slujitel::~slujitel() {
cout << "destruktor na slujitel:" << '[' << "char* = " , "<<" new* ="']';
class slujitel(int der1, der2, der3)
der1 = obsht rabotnik;
class obsht rabotnik;
int(int, int, salary)
obsht::obsht(int,int,salary)
int x, int y, int s
cout<<"konstruktor na der1:"<<'['<<"x=","y="']'
}
не знам откъде да започна....................
п.п. за който е успял да разчете нещо (бтв всичко е съвсем реално, точно в този ред на символите), der1 и х,у,зет идват от някво си място в учебника, където се обяснява наследяване............
This is it. Ground zero.

„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 2 guests