Page 1 of 4
Posted: Fri Nov 11, 2005 12:32 am
by Jaar
Tiodor wrote:Накрая избрах този, който може и да не е най-забавен, но, според мен, трябва да бъде поощрен.
Не знам кой от двама ни разсъждава погрешно, но си мисля, че не е нужно един разказ да бъде забавен, че да спечели наградата или въобще да се хареса на някакъв кръг читатели.

Posted: Mon Nov 21, 2005 10:45 am
by Tiodor
Ами и аз точно така си мисля
Според мен точно това - един разказ да е забавен - НЕ Е критерий
Само че явно за повечето от гласувалите Е, защото забележи кой разказ е на първо място - "Треска за дракони".
Posted: Mon Nov 21, 2005 11:26 am
by Killua
е как да не е критерий!
айде сега... просто не разбирам защо например Оскарите се дават все на някакви сериозни, ревящи, побъркани роли... например още не мога да преглътна Оскара на Шон Пен (трябваше Джони с Карибските да вземе)..
същото и с разказите

Пък и нали има награда на журито, има и награда на публиката.. вероятно журито ще оцени някой от "по-сериозните", докато ние си се радваме на "Треската".. Това е много глупаво - разказът трябва да се оценява не по това дали е "сериозен" или не, ами подозирам по стил, история, структура и такива ми ти подобни..
Posted: Mon Nov 21, 2005 12:45 pm
by Morwen
Ми... не съм съгласна. Да, когато е за роля, може най-добър актьор да е и такъв от някой съвсем лековат филм, но когато става дума за най-добър филм или сценарий, рядко се получава. (бтв, според мен тогава Шон Пен трябваше да вземе Оскар-а, но за "21 грама"...) Имам предвид, има филми, които са едновременно забавни и дълбоки, но то са по-скоро голямо изключение.
И все пак, що се отнася до разказите, това е награда на публиката, а и предполагам тя не оценява само по това дали разказът е забавен.
Posted: Mon Nov 21, 2005 1:16 pm
by Roland
Джони Деп не прави никаква роля в пиратите, на него не му коства никакво усилие да се прави на идиот.
Posted: Mon Nov 21, 2005 1:50 pm
by Ghibli
Killua wrote:Това е много глупаво - разказът трябва да се оценява не по това дали е "сериозен" или не, ами подозирам по стил, история, структура и такива ми ти подобни..
Е с това няма как да не се съгласите
Morwen wrote:когато става дума за най-добър филм или сценарий, рядко се получава
А с това не мога да се съглася. Както и с Рол, но това е съвсем офтопик. Извинявам се за изместването на темата

Posted: Mon Nov 21, 2005 10:48 pm
by Killua
Morwen wrote:Ми... не съм съгласна. Да, когато е за роля, може най-добър актьор да е и такъв от някой съвсем лековат филм, но когато става дума за най-добър филм или сценарий, рядко се получава.
пардон, но аз говоря за най-добра роля, не за най-добър филм
а Шон Пен и без туй ми преиграва, особено ме идразни в Аз съм Сам.. а в Реката на тайните - ми честно казано, стандартна роля и филм по мое мнение...
Относно Джони - хех, на него по принцип това му е коронният номер - да се прави на идиот, но е винаги различен идиот, а и е показвал наистина много добри сериозни роли също така.. а и след като неговата роля направи цял един филм.. а това не се случва толкова често.. аз например за ролята на Шон Пен в реката бих избрала Ал Пачино примерно - той определено ги умее тез неща и щеше да се справи може би и по-добре

Posted: Mon Nov 21, 2005 11:47 pm
by Moridin
а и след като неговата роля направи цял един филм.. а това не се случва толкова често
Много вярно това, що се отнася до пиратите

даже бих добавил - щом неговата роля направи цял филм ВЪПРЕКИ Орландо Блум и Кийра Найтли (е, ок, тя беше почти хубавка там

)
Според мен на практика наградите на Академията така или иначе вече нямат грам авторитет и са по-скоро унизителни, след всичките им простотии и дразнещия навик да си харесат три филма и да дадат всички статуетки на тях, тъй че Джони Деп може да си е по-добре и без Оскар
А пък в 21 грама Бенисио дел Торо беше по-добър от Шон Пен
И все пак по основния въпрос за разказите - аз и за журито не мисля, че трябва да оценява "сериозност"

И бидейки част от него..

Един разказ може да е забавен и майсторски и изобщо забавността:
а) не е никак ТОЛКОВА елементарна за постигане (когато е качествена), че да не е постижение
б) няма критерий който да може да твърди, че претенциите за изкуство на някой филм/разказ са по-заслужаващи поощрение от добре написан забавен разказ
в) е hands down cool
Не че някой сериозен разказ не си заслужава хубавата оценка, ако е добре написан, естествено

Просто качеството не зависи от сериозността.
Posted: Tue Nov 22, 2005 12:57 am
by Jaar
Moridin wrote:Просто качеството не зависи от сериозността.
Именно. Или от забавността. Това ми беше идеята още в началото.

Posted: Tue Nov 22, 2005 10:14 am
by Tiodor
На мен също, но очевидно не се изразявам правилно.

Сега ще се опитам да бъда пределно ясна:
1. "Треска за дракони" е много готин разказ.
2. Най-голямото постижение в този разказ са сполучливите майтапи - нещо, което наистина се постига трудно.
3. В конкурса има разкази, които не са толкова забавни, но превъзхождат "Треска за дракони" в много други отношения.
4. Качетвото на един разказ не може да се измерва само с това колко пъти те е накарал да се засмееш.
5. Така че, според мен има "сериозни" разкази, които трябва да бъдат наградени.
Оставям настрана въпроса какво ще реши журито - те си имат критерии и могат да ги споделят с нас след края на конкурса.

Posted: Tue Nov 22, 2005 11:10 am
by Morwen
Мисля, че няма човек, който да не се съгласи с тези аргументи. Естествено, че ще има и други наградени. Не бива това дали един разказ е весел и забавен да е единствен критериий за награждаването му, но в никакъв случай не бива да бъде и пречка.
Posted: Tue Nov 22, 2005 11:28 am
by Eneya
Моят критерии за добър разказ/филм/ и пр. е следният.
Трябва да има нещо оригинално, да има нещо, което грабва читателя/зрителя, а не да се предъвкват някакви сълзливи емоцийки.
Пък е много по-приятно да изгледаш един весел филм, да прочетеш един весел разказ, където има и нещо повече от "живота е гаден... той е труден, никога не посъпваме правилно, изборите все са трудни, бащата/бабата/лелката в детската градина е тормозила главният/поддържащият герой и той/тя затова е толкова песимист и невярва в живота и хората... и гледаме/четем още два, три часа как се люшка като корабче насам натам в мислите си.
Бла!
Според мен да гледаш "Раходка с лодка" е по-интересен и приятен начин да си прекараш времето, вместо да гледаш "Реката на тайните".
Примерно.
С което не искам да кажа нещо против сериозните филми... просто понякога преаклената сериозност не е хубава.
Posted: Tue Nov 22, 2005 12:15 pm
by Morwen
Точно за примера съм дълбоко несъгласна. Не защото "Разходка с лодка" е весел филм, а защото е клиширано весел. Ако трябва да го сравня с твоите критерии за мен просто в него няма нищо оригинално. Лошото на много от веселите филми (не казвам на всички) е именно това, че те смятат, че майтапите могат да заместят всичко друго. Пък... то не е така. Да, няма нужда една история, непременно да се заравя в душевната тиня на героите, но и когато е толкова повърхностна, че дори не се докосва до душевността им, пак не си струва. С което нямам нищо против забавните филми, просто понякога прекалената забавност е твърде повърхностна. Което не означава, че няма смешни филми или книги, които да не обичам много - примерно споменатите "Карибски пирати"
или Пътеводителя, който освен адски забавен е и велика книга, нали... Но просто това е е много трудна за постигане комбинация.
И, бтв, в момента говоря по принцип, а не за конкурса за разкази, който е отделен случай.
Posted: Tue Nov 22, 2005 12:28 pm
by Demandred
BTW, за мен "Реката на тайните" е доста слаб филм, в който повечето актьори преиграват и прекаляват с истеричните превземки, особено Шон Пен...Той не е наистина сериозен, а някаква претенциозна изкуствена машинация с изсмукан от пръстите и мамещ зрителя край. Тъй че нищо чудно, че почти всички забавни филми са по-добри, те поне не са самоцелно претенциозни и толкова дразнещо скучни.
Това няма особена връзка с темата, но просто трябваше да го спомена.
Иначе за разказите, аз си гласувам за най-добре написаните, а не според това доколко са сериозни. Е, признавам си, "Треска за дракони" така и не го дочетох, защото беше твърде дълъг, не ме грабна началото и срокът за гласуване уж беше към края си, но пък гласувах за друг чисто пародиен разказ.
Posted: Tue Nov 22, 2005 1:16 pm
by Killua
Demandred wrote:BTW, за мен "Реката на тайните" е доста слаб филм, в който повечето актьори преиграват и прекаляват с истеричните превземки, особено Шон Пен...Той не е наистина сериозне, а някаква претенциозна изкуствена машинация с изсмукан от пръстите и мамещ зрителя край. Тъй че нищо чудно, че почти всички забавни филми са по-добри, те поне не са самоцелно претенциозни и толкова дразнещо скучни.
Именно

Точно преиграва и затова

А "лошия" го познах още към средата (и сестра ми заяви, че няма да гледа повече кримки с мен, защото така й развалих удоволствието и от един Мидсамър)
И бтв си е по темата това, поне според заглавието
Бе явно някак всички казваме за сериозните разкази подобни неща, но с различни думи и разбирателство не се получава
