Page 1 of 3
The elder scrolls IV: Oblivion
Posted: Wed Apr 26, 2006 7:35 pm
by Pugsley
Някой с впечатления от Обливиън щот мен ме остави с смесени чувства. Графиката на играта е страшно добра но за сметка на това иска сериозно ПЦ да може човек да и се наслади на 100%. Но половината куестове (аим рпг маниак) изглеждат много недоваршени и не на място. Има и доста добри такива но са рядкост (макар 4е по нататък може тва да се промени аз не сам я врътнал се пак). Енивей споделяйте впечатления лаф муабед да става

Posted: Wed Apr 26, 2006 8:09 pm
by armageddon
Ми аз лично няма да я играя, а повечето от причините поради които смятам играта за малоумна и поради които няма и да я играя може да прочетеш тук :
http://www.rpgcodex.com/content.php?id=129
Posted: Wed Apr 26, 2006 8:49 pm
by Beric
абе нещо не ме заплени, верно че поиграх само два часа ама....не е моя тип.
Posted: Wed Apr 26, 2006 8:57 pm
by Grumpi
Ами без модване не е хардкор RPG (като Мороуинда). Все пак има огромен потенциал.
Скивайте тука:
цък
Posted: Sun Jun 11, 2006 9:56 pm
by Morgana
Едва сега я виждам тази тема.
Grumpi, в какво е потенциала на Oblivion-a? История практически няма, правиш куестове за разни гилдии или отделни индивиди, обикаляш по картата, вреш се в разни пещери, фортове, руини, мини и т.н. пълни с гадини, трепеш всичко, вдигаш левъл, намираш някоя и друга по-яка броня или оръжие и това и е всичкия потенциал на тази игра. Картата е отврат, добре, че модерите пуснаха цветна, но тя пък не бачка с новия пач.

Адски съм разочарована. Мороуинд-а ми беше любима почти 2 години. Обаче Oblivion - не. А се изръсих сума ти е пари за видеокарта и RAM.
И за какво беше целия този хайп? Заради едната графика!!! Пфу!!

Posted: Sun Jun 11, 2006 11:34 pm
by Grumpi
Играта е пълна боза в оригиналния си вариант. Под потенциал имах предвид възможността за модване. Още от Мороуинда се видя, че комюнитито е сериозно и вади модове за всеки стил на игра.
М/у впрочем и аз съм замразил играенето в очакване на по-добри времена

Posted: Tue Nov 20, 2007 6:45 pm
by Anomandaris
Съжалявам ,че връщам толкова стара тема но съм пред нервна криза и изхвърляне на компютъра през прозореца.Ще бъда много благодарен ако някой ми каже
как ,мамка му се дропват предмети на земята???С кой клавиш-в контролите не пише а и във всички гайдове дето намерих също.Заради тъпото дропване не мога да изпълня няколко куеста-натисках като идиот всеки клавиш и не става -аз ли съм толкова тъп?Втория въпрос е риторичен...

Posted: Tue Nov 20, 2007 7:12 pm
by Pugsley
Май шифтец трябваше да се задържи и да се драгват ма не съм 100% сигурен.
Posted: Tue Nov 20, 2007 7:49 pm
by RRSunknown
Не мога да не се пусна в тая тема когато става дума за една от най-добрите игри изобщо. Добра игра става ОБАЧЕ след сътветното модване-отиди например на тоя сайт и си дръпни някой мод за да видиш разликата:
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Must_Have_Mods.
Има модове които тотално променят системата, добавят куестове,персонажи-спътници,подобряват и сменят всички умения и магии.Има сайтове които се обновяват всеки ден.За история можеш да изиграеш експанжъна-Shivering Isles.Той има силно стори.Някои от куестите които са в оригиналния Oblivion също са култови.Търси статутите на боговете-там са интересните куести,гилдията на тъмното братство.Централния куест е мега тъп-само безидееен екшън, същото важи и за куестите на бойците и маговете.
Не съм съглаен че не е оптимизирана-махни тревата и ще забележиш че ти върви със всичко останало на макс. За всеки случай върви много по гладко от Готик тройката например която е с подобна графика.
П.С.За дропване се задържа Shift и се влачи извън инвентара.
П.П.С. Със промъкващ персонаж се играе коренно различно от боец или маг няма го елемента бой в подземия-играта става по-скоро като Thief.
Posted: Tue Nov 20, 2007 8:09 pm
by armageddon
Докъде я докарахме - едно RPG да оправдава съществуването си с модове, които оправят недосмилиците ...
Posted: Tue Nov 20, 2007 9:35 pm
by RRSunknown
Не е въпроса да оправя недомислици-Oblivio-на по принцип е замислен като енжин и някакъв сетинг за света.Оттам нататък има широко поле за развитие.При такъв голям мащаб е немислимо да се прави РПГ от класически тип-задачата е прекалено огромна.
Същото важеше и за Neverwinter Nights - сингъла беше направен колкото да го има-силата беше в "Dungeon Master Tool" с който се даде средство за направата на стотици РПГ сесии реализирани с енжина на играта.Десетки РПГ водещи оцениха по право възможноста да създават свой свят.Същото е и с Oblivion-света постоянно се променя и развива за разлика от десетки класни ,но омръзващи РПГ-та.
Дори и в началния си -"немоднат" вариант Oblivion предлага десетки часове разнообразен геймплей-дали ще се играе тип Диабло или тип Thief играта има маса неща за разучавне и интересни куести. На пазара няма нито едно заглавие което да предлага такъв мащаб и разнообразие освен Готик и GTA:SA.
Признавам че няма интересна история но при такъв нелинеен геймплей не е възможно да се постигне сбита и увличаща история.За сметка на това света е ненадминат-има десетки книги с по 30-40 стр. във играта които описват география,история,раси и още мн. други неща които обаче повечето хора не четат защото погрешно играят тип Диабло-за предмети и точки.
Posted: Wed Nov 21, 2007 2:11 am
by AlDim
Абе фактът е, че пресата се разтопи от раздаване на високи девятки именно по базовият пакет на играта (поставяйки го на 2-ро място в RPG класацията на GameRankings), а той е меко казано постен, безличен и недоклатен, при все огромния си мащаб. И това, което за мен е равнозначно на смърт - изключително взимащ се насериозно и безхуморен, с най-скучните персонажи, на които съм попадал в RPG.
Това рутинно оправдаване на играта с модовете за нея го слушам от самото й излизане, но на мен просто не ми се занимава, предвид опита ми с модове за която и да е друга игра. И за Neverwinter Nights съм пробвал, и за Bloodlines съм пробвал, и за Deus Ex съм пробвал, и за Rome: Total War съм пробвал, но не съм виждал нищо друго освен любопитни, но недоклатени идеи, които решават някои проблеми, но добавят много нови. И в някои случаи - ултра завишени системни изисквания. Вече Shivering Isles звучи добре, но просто не съм на кеф да го пробвам заради недолюбването ми на оригинала.
Иначе играта е изключително неоптимизирана, що се отнася до стртийминг системата, на която RAM-ът никога не й е достатъчен. Да не говорим за ужасния popup на обекти.
Posted: Wed Nov 21, 2007 10:19 am
by Anomandaris
Благодаря за помощта.Спасихте ме от участ след няколко дена да стана дебил и да не си уцелвам устата с лъжицата.Ще пробвам няколко модове в Уъркшопа(дано оцелеят пичовете) имаше инфо за тях.Дедрик куестовете вярно са култови,особено онзи дето правиш нашествие от плъхове

или дето трябва да накараш един да те убие
В момента играя играта в стил Диабло имам един много здрав и тъп Орк тежко брониран и с Умбра меча, дето коли всичко за норматив,шампион на Арената и шеф на гилдията на Бойците,ама не става за нинджа изпълнения.
п.с. Като изпълних няколко куеста на Тъмното Братство с триста зора ,но след това имам Infamy 2-това какво влияние оказва-преебава ли ме по някакъв начин?
Още веднъж благодарности Pugsley и особено на RRSunknown
Posted: Wed Nov 21, 2007 12:45 pm
by armageddon
Място за ставнение м/у NWN и Oblivion мисля че няма. Първата имаше някаква кампания там за пълнеж, с акцент в/у модовете. Обаче самата игра си се играе и без тях т.е модовете не променят особено геймплея на играта, а просто разказват различни история. Докато в Oblivion модовете променят основните неща в играта, щото те са малоумни до отказ. Поне като за RPG.
Posted: Wed Nov 21, 2007 2:19 pm
by AlDim
Това просто не е вярно. Модовете, правени с Aurora toolset-а на NWN бяха по-скоро модули, отколкото модификации, но имаше и много модове за самата кампания, които променяха не по-малко малоумните до отказ елементи на геймплея (примерно невъзможността да си контролираш партито по какъвто и да е начин). Реално единствената разлика спрямо Elder Scrolls Construction Set-a е, че втория дава по-голяма свобода за бъзикане с играта.