Хайде и моите впечатления от концертът на
Bleed from Within,
Kreator и
Amon Amarth.
Приятната изненада беше организацията по влизането, разположението на баровете и мърча, и доста чистия звук. На моменти по-силен от необходимото, обаче без обичайните замазвания. Фактът, че днес чувам нормално говори, че саунд инжeнерите са си свършили работата. Цялостното чувсто на Колодрума беше като за една мини-Каварна, което ми навя много приятни спомени.
Bleed from Within ги гледам наживо за пръв път и определено бих повторил. За съжаление те бяха най-прецакани откъм закъснението с около 30 минути на цялото събитие. Подозирам, че сетът им беше скъсен с поне 10 минути, но пак се раздадоха достойно.
Kreator са машини и винаги ми е кеф като свирят в България. При все, че и те свириха скъсен фестивален сет, просто нямаше празно. Страхотни професионалисти. Миле не остарява. Фредерик Леклерк се вписва добре като басист, замислих се, че вероятно е бил 1-2 клас когато са били записвани Flag of Hate и Pleasure to Kill, та ми е интересно какво ли е да свириш парчета, които са ти почти връстници.
Amon Amarth и аз като
@tigermaster ги гледам за трети път наживо и никога не разочароват. Радвам се, че си бяха дошли с цялата продукция, въпреки че заради размерите на сцената ни бяха спестили двата дракара

Йохан Хег винаги ме е впечатлявал с умението си да грухти членоразделно и всичко да му се разбира

И тук имахме скъсен сет, за разлика от Гърция предната вечер, но това са си рисковете на фестивалното представяне.
Малко коментар по минусите на
@tigermaster.
tigermaster wrote: ↑Fri Jun 30, 2023 2:09 am
Първо, минусите. Невъзможността да се плаща в брой където и да било ме дразнеше. Аз си носех банковата карта, баща ми обаче не носеше неговата и това да не може да си купи една бира самостоятелно беше неприятно и за двама ни. Не знам какво налагаше това решение, честно казано, за първи път го виждам на концерт и се надявам да е за последен. И аз сигурно щях да си оставя картата вкъщи, ако не си плащах градския транспорт с нея.
Това не е съвсем вярно. Първо на щанда за мърч можеше да се плаща и в кеш и с карта. Второ имаше на разположение фестивална пластика, която доста народ си зареждаше с пари, след като се ориентираше за цените. Има една простичка причина, защо това е масова практика по фестивалите в цял свят и тя се нарича - отчетност. Всяка транзакция е отчетена и съответно нямаш укриване на приходи. Предвид масовата практика на заведенията в България да лъжат за реалните продажби съм твърдо за. Отделно и процесът е доста по-бърз отколкото като трябва да върнеш ресто на двеста маймуни. Куцото тази година беше, че нямаше връщане на останалите пари. Т.е. трябва да похарчиш всичко, което си заредил. Но математиката пак не беше толкова сложна.
Аз по принцип съм от хората, които много рядко носят кеш, така че винаги се радвам, когато някой организатор се сети, че сме 21 век.
А и другото - принципно съм свикнал да има надценка на храна и напитки по концерти, обаче този път всичко в колодрума беше безобразно скъпо. Няма и четиристотин милилитра биричка - шест лева. И това - при положение че самите билети за фестивала хич не бяха евтини.
За съжаление това са стандартните цени по концертите от бая време насам. На
Beast in Black бирата беше по 6 лв. за 330 мл., на Ashes of Ares
водата от 330 мл. беше 6 лв. Апропо и на Wacken бирата е 400 мл. и не е по-евтина. Принципът ден година храни си го знаем и надали ще се промени.
Това, което не ми стана ясно беше защо упорито отказваха да наричат двата дни фестивал, при положение, че си бяха баш фестивал и упорито бяха с отделни билети без опция за един за двата дни. Още повече, че точно ден преди
Bullet for My Valentine пратиха на всички email - "Гледаме, че ще посетите Amon Amarth, не искате ли да си купите билет на половин цена и за първия ден?"