Според мен Триер ни предизвиква да изберем между лошото от добри подбуди и доброто от лоши
Донякъде си прав, но аз не бих казал, че ни предизвиква да изберем каквото и да било, филмът просто повдига интересни въпроси, без да ни дава елементарни еднозначни отговори, като разни други бози.
По мое мнение финалът беше просто най-добрият възможен.
SPOILERS!
*
*
*
*
*
Тъкмо си викам - пак някакъв псевдо-хуманистично-жизнерадостен финал...и изгря луната, освети града и останалото е история.
"There's a family with kids. Do the kids and make the mother watch. Tell her you'll stop if she can hold back her tears. I *owe* her that. "
Може би, не най-оправданият от рационална гледна точка, но с оглед на станалото дотогава, най-емоционално зареденият и смислен финал. Рядко ми се е случало да намразя филмови персонажи толкова, колкото жителите на Догвил, които си заслужиха наказание, макар и може би не толкова тежко, Лекотата, с която те се преобразиха от обикновени хора в заслужаващи само презрение отрепки, само заради подозрение и недоверие към външният човек, беше едновременно изумителна и смразяващо реалистична. Накрая се разчупва и черно-белият конфликт - Грейс добра, догвилци лоши и всички стават лоши, само, че на различно ниво.
*
*
*
*
*
Spoilers End
Мисля, че решението филмът, не само да изглежда като пиеса, но и половината декор да са тебеширени линии, колкото и да е странно, е и много удачно. Първо, поради липсата на стени на къщите, чудесно се внушава впечатлението за общност, в която никой няма тайни от другите. А и оставяйки почти всичко на въображението, не е трудно да си представим същите тези случки, в която и да е затворена общност по света. В този смисъл, критиките че филмът бил анти-американски, направо ме изумиха. То, бива глупости, но все пак...
Дори и сюжетът да не ви е по вкуса, пак може да гледате Dogville, ако не за друго, то поне заради страхотното представяне на актьорите, начело с Никол Кидман. Вече като, че ли се поолях със суперлативите, та ще приключвам.
