Page 1 of 1
Marketing & Advertising
Posted: Fri May 09, 2008 11:00 pm
by Moridin
Хикс имаше гениален скеч по въпроса, НО въпросът е друг.
Може ли някой спец да ми обясни каква е аджеба разликата между
Отдел Маркетинг
и Отдел Реклама
и защо за бога трябва да се харчат пари и за двата.
Мила каза да питам специалист, така че разчитам на вас!!!
Posted: Fri May 09, 2008 11:21 pm
by Xellos
балимумамата аз съчетавам двата отдела в офиса

Posted: Fri May 09, 2008 11:29 pm
by Demandred
Рекламата е само малка част от маркетинга. Освен нея той включва още много неща - проучвания на пазара, подбиране на точните характерики на произвеждания продукт, за да се продава по-лесно, PR и какво ли още не.
Posted: Fri May 09, 2008 11:52 pm
by AlDim
What he said

Posted: Sat May 10, 2008 8:55 am
by Roland
А защо тогава просто Маркетингът не се занимава с рекламата, вместо да има отделен отдел (хехе) за нея?
Posted: Sat May 10, 2008 8:58 am
by Moridin
Именно!
Posted: Sat May 10, 2008 9:01 am
by Xellos
Еми тегво е да ти кажа сичко накуп. Са аз работа с клиенти и бича предпечат и са... кое по напред

Трее народа да зима заплати и без тва, не мое само държавното да е на мекото баницата.

Posted: Sat May 10, 2008 9:24 am
by Morwen
Може маркетингът да се занимава с рекламата, зависи от устройството на организацията. Обаче ако рекламата като обем на дейността ще превишава всички други дейности взети заедно или просто е много важна е доста далновидно да си има собствен отдел.
Posted: Sat May 10, 2008 10:30 am
by Maledictus
Ми не, истината е много по-прозаична всъщност и точно това е, което отблъсква Аби в маркетинга.......
Всяка фирма си има отделни идеи за това ЩО е то маркетинг отдел и какви са му задълженията, които се оказа, че вавирато от изготвяне на рекламната стратегия на фирмата до купуването на билети от операта за персонала ("Ми щото си нашата ПиАрка не може секретарка да изпратим на тая мисия" - рекла една от шефките й) та......
По учебник е друго.
Маркетингът се занимава с рекламната стратегия, но самата реклама (флайъри, тв-излъчвания и прочее) се прави в рекламният отдел (ако има такъв - по принцип си има отделни фирми, които си се занимават с това), който е по - скоро дизайнерски.
Posted: Sat May 10, 2008 11:07 am
by Mindcrime
В "модерната" пазарна структура на световната икономика има две думи които са бащицата и майчицата на всичко друго. Това са думичките Marketing и Management.
Management е ясна, тя се занимава изключително с ръководене, decision making, staffing etc. т.е. Management-а е пряко обвързан с фирмата/компанията и нейното управление.
Marketing обаче, е съвсем друга бира.
Познавам много мои бивши състуденти, късани на изпити по Marketing поради причина, че не са могли да разберат в коя сфера на Marketing-a е зададения въпрос и кои са инструментите които е трябвало да използват за да дадат отговор на поставения им въпрос.
Това е много по всеобхватна идея защото Marketing-а като концепция обхваща всички "инструменти" които са нужни за да се борави с/управлява/манипулира/контролира пазара. Тъй като пазара като същност е едно много трудно за определяне явление, такова е и Marketing-a. Поради тази причина много компании "раздробяват" своя Marketing Department на по малки такива занимаващи се с различни дейности, естествено свързани с управлението на пазарните инструменти. Такива могат да бъдат Advertising/Merchandising/Promoting/Surveying etc., като не е задължително за една компания да притежава всички изброени Department-и изброени по горе.
Една много голяма компания ще има одел "Маркетинг" чийто подструктури ще бъдат "Реклама", "Изследване" и т.н. което ще улесни тяхното упрвление. Една малка фирма от своя страна няма да има нужда от толкова много подразделения и спокойно може да има само едно както в случая "Реклама". В този случай е абсолютно безполезно да има главен отдел "Маркетинг" защото в такъв случай ще трябва да контролира само един под-отдел което е безмислено.
Posted: Tue May 13, 2008 2:46 pm
by herairness
Де да знам, при нас в АУБГ учихме адвертайзинг и маркетинг като отделни предмети като едното се занимаваше изцяло с измисляне и създаване на реклами,както и различните му там софтуери за тая работа, пък маркетинга като че ли повече обхващаше организационната част на нещата...
Posted: Tue May 13, 2008 3:21 pm
by Mindcrime
Аз съм учил по учебници на Котлер и Дракър, които са светила в тази област и съм склонен да мисля, че техните теории са най-добри и изначални.