режисурата е ок, върши си работата, без да се набива на очи. не е лесно да се режисира филм, развиващ се предимно на една локация. ъглите и осветлението всъщност са добри и изобразяват пространството в бара в дълбочина. има изобилие от т. нар. rich blacks, без да се стига до ноар екстремности. колкото и да не е некъв показател, все пак за тоя филм къртиз взима оскар за режисура. той си и има такъв ненатрапчив стил.
богарт е дърво по принцип (кои са тия продукции с него, дето да ни впечатлят с игра?), което не го прави по-малко як, то харизмата си стига.

в интерес на истината, leading man-ът на епохата е по дефиниция дърво, щото стереотипът налаган от студията е за куулнес и прочие. иначе и той е с номинация за тая роля, де. не че годината е кой знае колко силна, но пък и точно тоя филм не е правен с цел да събира оскари, та пак е нещо. и самата роля е по-резервирана и не предполага към кой знае кво вихрене на талант.
развитие на образите практически няма. ако не броим за такова преминаването от начално състояние А в крайно състояние Б без некви плавни преходи между тях. тва обаче не е минус точно в тоя тип филми, където "какво и как става" е в известен смисъл по-важно от "защо става".
изобщо, филмът е солиден във всичките му аспекти:
- изпипан диалог със стилови забежки към ноар (snappy & catchy); тва за няколкото повторения не е недостатък пер се
- сравнително проста история, подсилена по естествен начин от сетинга (място, време, международна ситуация)
- изгряващи звезди в главните роли, все още неизхабени от машината холивуд, привнасяйки свежест по тоя начин
- много добър ансамбъл от character актьори (рейнс, лоре, грийнстрийт)
- кротка режисура, по-характерна за по-късни периоди, отколкото за его-тата от 40-те
- соундтрак достатъчно добър, че да стане иконичен
за клишетата може да се каже, че много от тях са станали клишета в медията кино заради тоя филм (та чак споуннали блатантни рип-офи като „да имаш или да нямаш", който въпреки (или поради ) туй харесвам доста, де). клишетата на еко няма да ги коментирам, щото не помня в детайли, във всеки случай той не се изказваше негативно, а по-скоро чрез тях се опитва да определи откъде иде продължаващата популярност на филма (отделно от факта, че хайпът се самовъзпроизвежда и самоусилва и т.н.).