Топ 25 Изпълнения за Десетилетието -Мъже
Posted: Mon Jan 04, 2010 10:13 pm
Включила съм поддържащи и главни роли и тъй като сърце не ми даде да ги сведа до 10 (макар че с женските потенциално тъй ще постъпя, вероятно), ги разтегнах до красивата бройка 25. Също, стремях се да сложа един актьор само с едно изпълнение...
25. Мат Дилън /Crash/ -Дилън е доста...посредствен актьор, а Crash е един от най-слабите и измъчени филми за изминалите 10 години за мен; странното е, че превъплъщението му в мега-гадняра тук работи ужасно добре.
24. Дон Чийдъл /Hotel Rwanda/ -изключително въздържано и методично точно изпълнение, което при мен оказа максимум въздействие.
23. Джоузеф Гордън Левит / Brick/ -Левит показваше завиден потенциал и преди тази независима ниско-бюджетна драма, но тук съумя да изгради за първи път достатъчно силен и убедителен главен образ. Както и да задържи вниманието върху себе си в продължение на целия филм.
22. Томас Хаден Чърч /Sideways/ -докато за повечето зрители Пол Джамати е центъра на продукцията, аз лично бях ужасно впечатлена от Чърч и за мен това е едно от комедийните попадения на изминалите 10 години. Безоткатно добър тайминг.
21. Бен Кингсли /House of Sand and Fog/ -същата година Шон Пен се сополиви, подсмърча и бесува в продължение на малко над 2 часа в наградената му с Оскар роля в Реката на тайните. Кингсли успя да пресъздаде точното количество и точния нюанс на същите емоции за...9 минути.
20. Крис Купър /Adaptation/ -Купър е феноменален в Адаптация, човек трябва да види изпълнението му, за да усети дозата на 'игра' вложена там. Вероятно едно от най-звездните поддържащи изпълнения за десетилетието.
19. Киерън Кълкин /Igby Goes Down/ -разкошен! Идеален! Толкова хармонично нюансирано изпълнение и така чудесна самоирония се виждат твърде рядко на голям екран, за да го подмина.
18. Ейдриън Броуди / The Pianist/ -изпълнението на Броуди за мен тук е всичко, което е музиката на Шопен - много красиво, крехко и адски идеално нещо.
17. Хейли Джоуел Озмънд /A.I./ -рядко добро попадение при пресъздаване на фалшивост и ...изкуственост. Плашещо идеално улавяне на граница между човек и машина.
16. Филип Сиймур Хофмън / Capote/ - ако някой някога напише учебник 'Как се играе в биографичен филм', убедена съм, че Капоти на Хофмън ще се откроява като най-яркия и забележителен пример.
15. Джейми Бел /Billy Eliot/ - ако Били беше още малко разгърнат като образ, Бел вероятно щеше да се приземи нейде из челната ми 5-ца.
14. Кристоф Валц /Inglourious Basterds/ -Валц успя да направи изпълнението си достатъчно иконично, че във филмови критики да се употребява Landa-performance. Мисля, че това само по себе си е постижение.
13. Мики Рурк /THe Wrestler/ -ако Ранди не беше толкова отчетливо доста много самия Рурк, може би мястото му щеше да е в челната десятка. Което, разбира се, не омаловажава доста хващащото за гърлото изпълнение.
12. Хавиер Бардем /Before Night Falls/ -избрах Бардем тук, а не в No Country for Old Men. Избрах го, защото това е по-финото и толкова по-дълбоко изпълнение. Избрах го и защото за мен е прекомерно достоверно пресъздаване на поет и емоциите му на голям екран.
11. Джони Деп /Pirates of the Caribbean: the Curse of the Black Pearl/ -не, тук не пищи Джони-фенката в мен. Тук пищи идеята, че Деп създаде в цялата му прелест съвършен полу-комиксов герой, който е така ярък и толкова залепващ в съзнанието, че заслужава прехласването, което се стече към него от всички възрасти.
10. Хоакин Финикс /Walk the Line/ -трудно се играе Джони Кеш, а още по-трудно се пее като него. Без капка претенциозност Финикс успява да удари най-правилните струни с изпълнението си.
9. Майкъл Дъглас /Wonder Boys/ -никога не бях подозирала, че ще видя подобно изпълнение от Дъглас. Тук той е...умилителен, вдъхновяващ, твърде забавен, безкомпромисно безотговорен и така човешки.
8. Хийт Леджър /Monster`s Ball/ -да, виждам ококорването. Отчитам го. Забелязвам и размахването на пръст. Сега ще се пробвам да обясня: навремето харесвах Хийт като тийн-гърлка, която просто си 'пада' по него. После взех да си наумявам, че 'разбирам' от кино и се случи така, че това посъвпадна с гледането ми на въпросния филм и несметната ми изненада, че Леджър може да играе по натоварващо перфектен начин. За има-няма 20 минути присъствие във филма и със съвсем малко диалог, той открадна за мен всяка една от сцените, в които беше. Последвалата му работа през изминалите 10 години просто не успя да ме стъписа на нивото на това му изпълнение, тъй като го очаквах.
7. Виго Мортенсън /A History of Violence/ -стъписване #2 за десетилетието -Виго може да играе. Още повече -Виго може да играе ужасно сложен и дълбоко изненадващ образ. Бях в много 'уау'-състояние след филма.
6. Леонардо ДиКаприо /The Departed/ -може би е малко завишено, да. Но така зряло и твърде несебично изпълнение лично аз не очаквах от него на този етап и просто винаги ми идва като глътка свеж въздух колчем се присетя.
5. Бен Фостър /The Messneger/ -перфектен актьорски диапазон, без капка преиграване в наситено мелодраматични моменти. Адски съвършено екранно присъствие без необходимост да изрича и една дума.
4. Том Уилкинсън /In the Bedroom/ -моментът, в който стваме свидетели как нещо в Уилкинсън се пречупва и природата му взема рязък завой е покъртителен. Уилкинсън е неестествено идеален в ролята.
3. Едуърд Нортън /25th Hour/ -много се чудех кое изпълнение на Нортън да сложа и накрая се спрях на обречения му Монти. Монти е сополив средностатистически копелдак, който започва да се осъзнава', когато ножът опира до кокала, а именно броени часове преди да бъде тикнат в затвора. Самата аз не можех да повярвам, че към края на филми изпитвах кофи съжаление към мизерника.
2. Райън Гослинг /Half Nelson/ -тук също ми беше трудно да избера една от трите съвършени изпълнения на Гослинг, като накрая избрах тази, в която успя да ме накара да се разрева. Малко стереотипно, но пък изпълнението е така въздействащо, че ми е простено.
1. Даниъл Дей Луис /There Will Be Blood/ -Даниъл Плейнвю е образ, който е труден за разбиране. Поправка -той е невъзможен за разбиране, защото е един от онези larger than life characters, които главата ти не може да побере. Всеки един пласт от огромното количество щрихи към образа е уловен и предаден зашеметяващо от Дей Луис. Hail to him!
25. Мат Дилън /Crash/ -Дилън е доста...посредствен актьор, а Crash е един от най-слабите и измъчени филми за изминалите 10 години за мен; странното е, че превъплъщението му в мега-гадняра тук работи ужасно добре.
24. Дон Чийдъл /Hotel Rwanda/ -изключително въздържано и методично точно изпълнение, което при мен оказа максимум въздействие.
23. Джоузеф Гордън Левит / Brick/ -Левит показваше завиден потенциал и преди тази независима ниско-бюджетна драма, но тук съумя да изгради за първи път достатъчно силен и убедителен главен образ. Както и да задържи вниманието върху себе си в продължение на целия филм.
22. Томас Хаден Чърч /Sideways/ -докато за повечето зрители Пол Джамати е центъра на продукцията, аз лично бях ужасно впечатлена от Чърч и за мен това е едно от комедийните попадения на изминалите 10 години. Безоткатно добър тайминг.
21. Бен Кингсли /House of Sand and Fog/ -същата година Шон Пен се сополиви, подсмърча и бесува в продължение на малко над 2 часа в наградената му с Оскар роля в Реката на тайните. Кингсли успя да пресъздаде точното количество и точния нюанс на същите емоции за...9 минути.
20. Крис Купър /Adaptation/ -Купър е феноменален в Адаптация, човек трябва да види изпълнението му, за да усети дозата на 'игра' вложена там. Вероятно едно от най-звездните поддържащи изпълнения за десетилетието.
19. Киерън Кълкин /Igby Goes Down/ -разкошен! Идеален! Толкова хармонично нюансирано изпълнение и така чудесна самоирония се виждат твърде рядко на голям екран, за да го подмина.
18. Ейдриън Броуди / The Pianist/ -изпълнението на Броуди за мен тук е всичко, което е музиката на Шопен - много красиво, крехко и адски идеално нещо.
17. Хейли Джоуел Озмънд /A.I./ -рядко добро попадение при пресъздаване на фалшивост и ...изкуственост. Плашещо идеално улавяне на граница между човек и машина.
16. Филип Сиймур Хофмън / Capote/ - ако някой някога напише учебник 'Как се играе в биографичен филм', убедена съм, че Капоти на Хофмън ще се откроява като най-яркия и забележителен пример.
15. Джейми Бел /Billy Eliot/ - ако Били беше още малко разгърнат като образ, Бел вероятно щеше да се приземи нейде из челната ми 5-ца.
14. Кристоф Валц /Inglourious Basterds/ -Валц успя да направи изпълнението си достатъчно иконично, че във филмови критики да се употребява Landa-performance. Мисля, че това само по себе си е постижение.
13. Мики Рурк /THe Wrestler/ -ако Ранди не беше толкова отчетливо доста много самия Рурк, може би мястото му щеше да е в челната десятка. Което, разбира се, не омаловажава доста хващащото за гърлото изпълнение.
12. Хавиер Бардем /Before Night Falls/ -избрах Бардем тук, а не в No Country for Old Men. Избрах го, защото това е по-финото и толкова по-дълбоко изпълнение. Избрах го и защото за мен е прекомерно достоверно пресъздаване на поет и емоциите му на голям екран.
11. Джони Деп /Pirates of the Caribbean: the Curse of the Black Pearl/ -не, тук не пищи Джони-фенката в мен. Тук пищи идеята, че Деп създаде в цялата му прелест съвършен полу-комиксов герой, който е така ярък и толкова залепващ в съзнанието, че заслужава прехласването, което се стече към него от всички възрасти.
10. Хоакин Финикс /Walk the Line/ -трудно се играе Джони Кеш, а още по-трудно се пее като него. Без капка претенциозност Финикс успява да удари най-правилните струни с изпълнението си.
9. Майкъл Дъглас /Wonder Boys/ -никога не бях подозирала, че ще видя подобно изпълнение от Дъглас. Тук той е...умилителен, вдъхновяващ, твърде забавен, безкомпромисно безотговорен и така човешки.
8. Хийт Леджър /Monster`s Ball/ -да, виждам ококорването. Отчитам го. Забелязвам и размахването на пръст. Сега ще се пробвам да обясня: навремето харесвах Хийт като тийн-гърлка, която просто си 'пада' по него. После взех да си наумявам, че 'разбирам' от кино и се случи така, че това посъвпадна с гледането ми на въпросния филм и несметната ми изненада, че Леджър може да играе по натоварващо перфектен начин. За има-няма 20 минути присъствие във филма и със съвсем малко диалог, той открадна за мен всяка една от сцените, в които беше. Последвалата му работа през изминалите 10 години просто не успя да ме стъписа на нивото на това му изпълнение, тъй като го очаквах.
7. Виго Мортенсън /A History of Violence/ -стъписване #2 за десетилетието -Виго може да играе. Още повече -Виго може да играе ужасно сложен и дълбоко изненадващ образ. Бях в много 'уау'-състояние след филма.
6. Леонардо ДиКаприо /The Departed/ -може би е малко завишено, да. Но така зряло и твърде несебично изпълнение лично аз не очаквах от него на този етап и просто винаги ми идва като глътка свеж въздух колчем се присетя.
5. Бен Фостър /The Messneger/ -перфектен актьорски диапазон, без капка преиграване в наситено мелодраматични моменти. Адски съвършено екранно присъствие без необходимост да изрича и една дума.
4. Том Уилкинсън /In the Bedroom/ -моментът, в който стваме свидетели как нещо в Уилкинсън се пречупва и природата му взема рязък завой е покъртителен. Уилкинсън е неестествено идеален в ролята.
3. Едуърд Нортън /25th Hour/ -много се чудех кое изпълнение на Нортън да сложа и накрая се спрях на обречения му Монти. Монти е сополив средностатистически копелдак, който започва да се осъзнава', когато ножът опира до кокала, а именно броени часове преди да бъде тикнат в затвора. Самата аз не можех да повярвам, че към края на филми изпитвах кофи съжаление към мизерника.
2. Райън Гослинг /Half Nelson/ -тук също ми беше трудно да избера една от трите съвършени изпълнения на Гослинг, като накрая избрах тази, в която успя да ме накара да се разрева. Малко стереотипно, но пък изпълнението е така въздействащо, че ми е простено.
1. Даниъл Дей Луис /There Will Be Blood/ -Даниъл Плейнвю е образ, който е труден за разбиране. Поправка -той е невъзможен за разбиране, защото е един от онези larger than life characters, които главата ти не може да побере. Всеки един пласт от огромното количество щрихи към образа е уловен и предаден зашеметяващо от Дей Луис. Hail to him!