Post
by zhivik » Tue Nov 13, 2007 3:52 pm
Аз да си кажа, по изключение реших да я пробвам (по принцип не играя hack & slash и подобни игри), заради оригиналната идея. Не съм стигнал толкова далеч, колкото Никола или Гаро, мисля че съм до 15-16 ниво marksman (не помня кое точно, а не ми се пуска играта, за да проверя). Играта печели най-вече с атмосферата - постапокалиптичният Лондон ми допадна адски много, както и идеята да трепеш демони по разрушените улици на града. За съжаление, това е може би най-голямото предимство на играта, защото дори и да има добри идеи, има страшно много недомислици, които повече или по-малко ги опорочават.
За техническите проблеми няма смисъл да говоря, макар че на мен играта досега не ми е забивала, въпреки че от време на време frame rate пада (но за щастие за кратко). За по-голяма яснота, системата ми е Intel Core 2 Duo 1.86 GHz, 1 GB DDR2 RAM, Geforce 7600 GT 256 MB, и повечето графични настройки са на най-високa степен, само някои са на средно (но не по-ниско). Все пак, и на мен ми се случва оръжието да не може да спре да стреля, или разни гадински да замръзват във въздуха. Всичко това не е чак толкова фатално, и мога да го преглътна.
За съжаление, има доста други принципни неща, които изобщо не ми харесват. Първо, невъзможността да разпределяш experience points. На практика няма никаква яснота какви точно показатели могат да се изискват за повечето оръжия, брони и екипировка, и изведнъж може да се окаже, че разполагаш с много добри панталони, но трябва да вдигнеш поне две нива, за да можеш да сложиш достатъчно точки в дадения атрибут. Положението с уменията е малко по-добро, защото поне можеш да видиш цялото дърво, и да планираш разпределението на точки.
Друга голяма недомислица е модифицирането на оръжията. Просто не разбирам защо няма възможност модовете да се махат поотделно, а само наведнъж. Нямам нищо против това, че махането на модове струва пари, но според мен е пълен абсурд да не може да се махат един по един, защото е много изнервящо да си играеш да махаш 5 мода от пушка, само за да сложиш един по-добър. До известна степен има недомислица и с upgrade на оръжията, което по принцип е хубаво нещо, защото не се налага да сменяш постоянно оръжията, но няма никъде информация до какво ще доведе upgrade, така че го правиш на сляпо, което според мен е тъпо за RPG.
Дизайнът на нивата също е голяма слабост, главно заради това, че след известно време се забелязва голяма повтаряемост, най-вече в гадовете. Доколкото прочетох, нивата се генерират на донякъде случаен принцип, но това, което виждам, е главно едни и същи неща, особено при тунелите, което бързо омръзва (особено зомбитата). Положението е по-добре на повърхността, например много ми допадна нивото с Piccadilly Circus, то наистина прилича на оригинала, но като цяло всичко изглежда едно и също.
Друго нещо - случайното генериране често води до доста големи контрасти в трудността. Спомням си как минах едно ниво, което беше пълно с разни меле гадове, напълно не подходящи за моя marksman. Реших да се върна, за да разчистя инвентара, след което като минах през същото място, нямаше нищо по-трудно от зомбита, и минах нивото за пет пъти по-кратко време от предишния път. Според мен такива големи разлики не бива да се получават, явно играта не е оптимизирана още.
И последно, историята (когато изобщо я има). До голяма степен, диалозите са определено скучни, и често ми се случва да прехвърлям набързо, без да чета внимателно (а обикновено го правя). Филмчетата във важни моменти всъщност не са нищо особено, което е много разочароващо предвид въвеждащата сцена (която всъщност ме накара изобщо да погледна играта). Оставам с впечатлението, че историята е пъхната ей така, колкото да я има, но изобщо не и е отделено внимание.
В заключение, играта има много добра атмосфера, и добри идеи, но не мога да избягам от усещането, че още няколко месеца оптимизация и изпипване щяха да и дойдат много добре. След няколко на брой пача може и да заприлича на нещо, но в момента разочарова, най-вече заради това което би могла да бъде, но не е.
This signature is not yet rated