Speed Racer
Ми, каквото каза Никола. На мен шареното не ми беше неприятно, напротив, дори нямаше момент на 'свикване', I guess I just love шарено. Идеята на самите състезания, начинът, по който бяха реализирани и тръпката, която носеха беше като цяло най-ценното и няколко комично-абсурдистки момента.
Единственото, което не ми хареса и на мен са хлапето с маймуната, фактът, че ми се искаше още и още състезания (бяха ми малко ) и може би донякъде лошковеца със змиите, но това са бели кахъри .
Единственото, което не ми хареса и на мен са хлапето с маймуната, фактът, че ми се искаше още и още състезания (бяха ми малко ) и може би донякъде лошковеца със змиите, но това са бели кахъри .
Айде, стара тема, обаче чак вчера се появи HD-то с оптимално качество, а заради идиотското разпространение бях изпуснал премиерата за няколко дни.
Пиша тук, защото учудващо само тук има фенове на филма и, чудех се още преди да го гледам, но сега наистина съм в недоумение, какъв е тоя масов хейт навсякъде. Филмът със сигурност не е това, което би могъл да бъде заради конкретни неща (които ще спомена, как иначе), но пък е правен с обезоръжаващ мерак.
Тук една скоба - значи, преди 4-5 години, когато се появиха Матриците 2 и 3 не помня къде, но бях изпаднал в някви пристъпи и бях написал нещо от рода, че Уашовски след като натрупаха лесни милиони ще се скрият някъде да ги изядат, изпият, изебат (и сменят пола си с тях, при желание) и скоро техен филм няма да видим. Well... WRONG. Оказа се, че това са от малкото хора, които правят типични холивудски попкорн филми, но ги правят много, МНОГО добре. Първо, V просто ме отнесе (знам, че е на Джеймс Мактийги, но реално погледнато това си е Уашовски филм) и всъщност го намирам за доста по-напред с материала в сравнение с новия Батман по всички показатели (атмосфера, сюжет, сценарий, музика, камера, монтаж, актьорска игра... остава само Джокера). И сега някаква тотална изненада - corny смесица межди live action и CG за някакъв състезател. Мразя corny, мразя смесица между live action и CG, мразя състезатели, обаче този филм се е получил почти на ръба на оптималното, което би могъл да бъде.
Значи, за да не тегля излишно, споменавам само нещата, които не са ми харесали:
Първо - концептуално филмът е жесток с оригинална и нахална визия, която много много трудно може да се превърне в нещо гледаемо. Мисля, че и в това е проблема на повечето хора с филма - по едно време просто почва да им се вие свят и да ги болят очите и т.н. глупости. Всичко обаче работи на 99%. Останалия 1% е това, от което страдаше Беоулф - страхотно изпипани централни персонажи и шрекообразни статисти. При такива тежки проекти засега няма начин - времето отива за важните неща и винаги остава по нещо недодялано. Та, в Рейсъра можеха да доизпипат background-ите. На места приличат на картонени декори от ученическа пиеска. Опитали са се да замажат нещата с това 2D-like, което никне като слоеве, но на места работи, на места е откровен кич. Пример - битката в Алпите под снега, колкото и добре да беше хореографирана (и дори ми хареса заигравката с particle ефектите), фоновете и блендването на хората в тях бяха плачевни. Но всичко това е нещо, което се отбелязва и се подминава.
Второ - на този филм му трябваше съвсем малко сдържаност в определени моменти, основно свързани с маймуната и хлапето. Значи, по едно време тия двамата се бяха надрусали с бонбони и се носеха на някаква количка по някви коридори... ей това можеха леко да го изрежат, да не говорим между какви драматични сцени се случваше. Разбирам, че е трябвало да е over-the-top, но все пак и в това си има някаква граница на добрия вкус.
Иначе всички актьори бяха в десятката - браво.
Другите неща, които ми направиха хубаво впечатление и май не са споменавани - филмът е PG, но рядко се срещат и PG-13 филми, в които си личи, че режисьорите не са се съобразявали с някакви измислени правила, а са карали както го искат. Детски филм, дълъг 2 часа и 20 минути (когато в момента студията напъват за повече прожекции на ден), в който на няколко пъти се споменава без свян shit и Джон Гудман се спира едва-едва на f-то от fuck, в който показват повече кръв и тупалки, отколкото в Индиана 4... Това не са сериозни неща на пръв поглед, но винаги показват, че гледаш нещо на хора, на които в ръцете им е оставено правото на final cut.
И тва, което задължително трябва да спомена изрично - браво на Майкъл Джакино. Неговата музика е от много особен тип - почти не става за слушане, но пък във филмите работи като за световно. Браво и на него, и на Уашовски за перфектния избор и въобще за цялостната проява на вкус по тая линия - от Матриците с Дон Дейвис, през V с Дарио Марианели, до това сега. Малко са режисьорите, които проявяват такъв усет.
Та така - много доволен като цяло, леко съжалявам, че не го хванах това на кино и чакам следващото им нещо. Очевидно го могат.
Пиша тук, защото учудващо само тук има фенове на филма и, чудех се още преди да го гледам, но сега наистина съм в недоумение, какъв е тоя масов хейт навсякъде. Филмът със сигурност не е това, което би могъл да бъде заради конкретни неща (които ще спомена, как иначе), но пък е правен с обезоръжаващ мерак.
Тук една скоба - значи, преди 4-5 години, когато се появиха Матриците 2 и 3 не помня къде, но бях изпаднал в някви пристъпи и бях написал нещо от рода, че Уашовски след като натрупаха лесни милиони ще се скрият някъде да ги изядат, изпият, изебат (и сменят пола си с тях, при желание) и скоро техен филм няма да видим. Well... WRONG. Оказа се, че това са от малкото хора, които правят типични холивудски попкорн филми, но ги правят много, МНОГО добре. Първо, V просто ме отнесе (знам, че е на Джеймс Мактийги, но реално погледнато това си е Уашовски филм) и всъщност го намирам за доста по-напред с материала в сравнение с новия Батман по всички показатели (атмосфера, сюжет, сценарий, музика, камера, монтаж, актьорска игра... остава само Джокера). И сега някаква тотална изненада - corny смесица межди live action и CG за някакъв състезател. Мразя corny, мразя смесица между live action и CG, мразя състезатели, обаче този филм се е получил почти на ръба на оптималното, което би могъл да бъде.
Значи, за да не тегля излишно, споменавам само нещата, които не са ми харесали:
Първо - концептуално филмът е жесток с оригинална и нахална визия, която много много трудно може да се превърне в нещо гледаемо. Мисля, че и в това е проблема на повечето хора с филма - по едно време просто почва да им се вие свят и да ги болят очите и т.н. глупости. Всичко обаче работи на 99%. Останалия 1% е това, от което страдаше Беоулф - страхотно изпипани централни персонажи и шрекообразни статисти. При такива тежки проекти засега няма начин - времето отива за важните неща и винаги остава по нещо недодялано. Та, в Рейсъра можеха да доизпипат background-ите. На места приличат на картонени декори от ученическа пиеска. Опитали са се да замажат нещата с това 2D-like, което никне като слоеве, но на места работи, на места е откровен кич. Пример - битката в Алпите под снега, колкото и добре да беше хореографирана (и дори ми хареса заигравката с particle ефектите), фоновете и блендването на хората в тях бяха плачевни. Но всичко това е нещо, което се отбелязва и се подминава.
Второ - на този филм му трябваше съвсем малко сдържаност в определени моменти, основно свързани с маймуната и хлапето. Значи, по едно време тия двамата се бяха надрусали с бонбони и се носеха на някаква количка по някви коридори... ей това можеха леко да го изрежат, да не говорим между какви драматични сцени се случваше. Разбирам, че е трябвало да е over-the-top, но все пак и в това си има някаква граница на добрия вкус.
Иначе всички актьори бяха в десятката - браво.
Другите неща, които ми направиха хубаво впечатление и май не са споменавани - филмът е PG, но рядко се срещат и PG-13 филми, в които си личи, че режисьорите не са се съобразявали с някакви измислени правила, а са карали както го искат. Детски филм, дълъг 2 часа и 20 минути (когато в момента студията напъват за повече прожекции на ден), в който на няколко пъти се споменава без свян shit и Джон Гудман се спира едва-едва на f-то от fuck, в който показват повече кръв и тупалки, отколкото в Индиана 4... Това не са сериозни неща на пръв поглед, но винаги показват, че гледаш нещо на хора, на които в ръцете им е оставено правото на final cut.
И тва, което задължително трябва да спомена изрично - браво на Майкъл Джакино. Неговата музика е от много особен тип - почти не става за слушане, но пък във филмите работи като за световно. Браво и на него, и на Уашовски за перфектния избор и въобще за цялостната проява на вкус по тая линия - от Матриците с Дон Дейвис, през V с Дарио Марианели, до това сега. Малко са режисьорите, които проявяват такъв усет.
Та така - много доволен като цяло, леко съжалявам, че не го хванах това на кино и чакам следващото им нещо. Очевидно го могат.
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 1 guest