Tais wrote: силата на холи прийста е именно в хийлинга - с цялата палитра от възможности да хийлва... може на тебе странно да ти се струва, но Флаш Хийла е много използван, защото е бърз, а с глифа - и евтин, а и има цели 2 таланта в холи-дървото зависими от използването именно на Флаш-хийла или влияещи на употребата му, което ОЩЕ повече стимулира използването му (става дума за Surge of Light и Serendipity)... според мене няма да намериш холи прийст, дето да не ползва глиф за флаш-хийла...
Не ме разбра - не казвам, нито ще ми мине през ума да кажа, че не се ползва FH и съм напълно наясно с ползата от него. Но глифът за FH има ползата да намалява маната с 10%. Това, безспорно е много хубав глиф и си струва да се ползва за някой, който има мана проблеми. Но както казах, той е особено полезен за дисциплин прийст, където действително е основен хийл и където има само един талант за намаляване на мана кост на хийл. Дисциплин прийстът има и по-слаба мана регенерация - има по-малко спирит. Холи прийстът за сметка на това има таланти, които му увеличават спирита (Spirit of redemption), има таланти, които намаляват цената на повечето хийлове (improved healing, healing prayers), има талант, който прави флаш хийл абсолютно безплатен от към мана (surge of light), има прокове от таланти, които му засилват мана регенерацията по време на каст (holy concentration). Все неща, които дисциплин прийстът няма. Именно затова глиф за намаляване на цената именно на флаш хийл е изключително ценен за дисциплин прийст и донякъде полезен за холи прийст, ако още не се е гиърнал, има много малко мана и/или слаба мана регенерация. Оттам нататък може спокойно да кара и без него, без да се задъха чак толкова за мана. Глифът за флаш хийл не ти засилва хийлинга - по никакъв начин. Прави го малко по-евтин. Което просто блееднее като ефект на фона на регенеративните способности и намалената мана цена на хийлинг уменията, които холи прийстовете по принцип имат.
Допълнителният таргет на СоН е изключително важен - това за мен също е задължителен глиф за холи прийст.
За ПоН вече ти обясних - само качва овърхийлинга според мен. Холи прийстът има два таланта за увеличен хийлинг на това умение, освен това има 10% повече крит и обикновено след ПоН холи прийстовете веднага натискат COH, което на практика успява да топ-не групата, че и да я овърхийлне. Още повече, че това са бързи умения – холи прийстовете трупат хейст и имат допълнително от серендипити. ХоТ-а поставен от глифа според мен почти сигурно е овърхийл или поне, каквото от него е ефективно, е незначително като принос в повечето случаи.
Глифът за шийлд, който виждам да ползва холи прийст понакога за мен е излишен. Особено ако има дисциплин прийст в рейда. Процентът на хийла, който глифът дава е доста по-малко и се ползва доста по-рядко, което го прави незначителен.
Глифът за реню е много приятен и аз го харесвам. Дори го ползвах, преди да сложа пенънс глифа. За холи прийст, който ползва реню, може да подобри сериозно първоначалния хийл. Обаче нашите холи прийстове нямат empowered renew, а и май самото ренюто много не уважават. Предполагам, защото не могат да се съревновават с ХоТовете на друидите и съответно залагат на стабилното комбо за серендипити хейстнат РоН и СоН. Съответно, ако ренюто им не е заложено достатъчно в ротацията и не е подобрено, ползата от глифа отново е минимална.
ГС е ситуативен спел при условията на 3 минути кулдаун, но глифът го прави по-използваем от примерно ПС или Power infusion, а един дисциплин прийст не би се отказал примерно от тези ситуативни умения. То с тази логика, защо изобщо да взема ГС прийста, като може да инвестира в повече хийлиг с подобрено реню и да си го ползва на общо основание. Определено ще му се подобри хийлинга.
Гардиън спирит не е просто спасяващ спел - или поне глифът му променя функцията на "спестявам една смърт на танка" (с 3-минутен кулдаун) и го прави "спасяващ рейда". И ползата е именно в честата възможност за увеличен хийлинг на танка. Не случайно споменах битката на Ходир като пример. Ако танкът има ГС и получава 40% повече хийлинг от всички хийлъри, остава доста мегдан за рейд хийлинг и диспел - често се случва много народ да измре точно тогава и като танк хийлър мога да ти кажа, че напрежението да пазиш танк и да гледаш как масово намалява живота на рейда без да имаш опцията да кастнеш един мас хийл си е доста неприятно изживяване - не само за мен, но и за рейда, който тича след това от гробището към инстанса. Аз гледам да се оправям като понякога бия ПС на танка, за да мога да рейд хийлвам, а следващия път си ползвам PI, за да може да каствам бързи хийлове наред. ГС и 40% хийлинг бонус на всяка АоЕ фаза може да направи битката много по-лесна. Същото е и с Боди&соул таланта - можеш да си хийлваш прекрасно без него. НО има ситуации, в които може да спести 10 уайпа на рейда.
И пак ще го кажа – глифът превръща умението от ситуативно, в съвсем редовно умение за бос битка, където има чести АоЕ изблици. Освен това 40% повече хийлинг в рамките на 10 секунди на всяка една минута (защото вероятността таргетът наистина да умре става минимална) определено повишава хийлинга. Естествено отново повтарям това, което казах - достатъчно е само един да го има в рейда.