Jobs ....

За коментари и излияния от всякакъв род, число, спрежение и залог

Moderator: Moridin

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9062
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Fri Nov 27, 2009 7:41 pm

Гиб - не е толкова очевидно. Такива неща пилеят ресурсите на обществото. А ползата от тях е в най-добрия случай нетрайна. Демографските процеси са много по-силни от възможността на обществото да създава работни места.

А изкуствените работни места са точно това - изкуствени - в момента в който държавата им спре финансирането - и те изчезват. Няма никакъв траен ефект.

Ако утре проектирам механизиран завод за коли който намалява цената на производството им с 60% заради цената на труда - това ще бъде нещо велико и страхотно. И виж какви писъци ще се разнасят наляво и надясно.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
Xellos
Moderator
Posts: 20432
Joined: Fri Apr 02, 2004 10:08 pm

Post by Xellos » Fri Nov 27, 2009 7:50 pm

За кво ти е механизиран завод, кат има Китай? :roll:
„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9062
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Fri Nov 27, 2009 7:54 pm

Xellos wrote:За кво ти е механизиран завод, кат има Китай? :roll:
Всъщност точно това - тамошните надници във фабриките имат смисъл - защото при тези нива хората все още са по-евтини от машините. Но никой от западните безработни не иска да работи за реалната цена на труда си - нали? О не, работата ти може да завиваш свещи на двигателите в заводите на опел, но трябва да си от средната класа.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
Xellos
Moderator
Posts: 20432
Joined: Fri Apr 02, 2004 10:08 pm

Post by Xellos » Fri Nov 27, 2009 8:01 pm

Върти ми се напоследък навлязлата в речата ни фраза ЗА МНОГО ЛИ ПАРИИИИ :mrgreen:
„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Fri Nov 27, 2009 8:10 pm

какво значи реална цена на труда ? Ебати тъпия израз. Такова понятие няма - цената на труда зависи от печалбата на предприятието/дружеството в което работи работника - ако компанията печели много работника може по цел ден да да върти един ключ и пак да му плащат десет пъти повече от на инжинера разработващ много по сложни неща но не толкова пазарно печеливши.
Виж например колко вземат за бране на ягоди в англия - 1500 паунда на месец и ми кажи това ли е реалната цена на труда за бране на ягоди?

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9062
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Fri Nov 27, 2009 8:13 pm

Реалната цена на труда е най-ниската с която би си попълнил кадрите. ако да произведа нещо в Китай струва 2 долара, а в БГ 20 - ти колко би платил ? Не зависи от печалбата на предприятието.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Fri Nov 27, 2009 8:17 pm

Не е точно така защото материалите са си материали а не всичко има в Китай , нито пък транспорта е без пари.
Освен това в много случаи говорим за добив на някакви суровини който добив няма как да стане в Китай :) освен ако не открием телепортацията.

Я ми кажи защо мерцедес (примерно) произвеждат в Германия и плащат на завивача на свещи като могат а изнесат продукцията в Китай и да плащат много по малко за същото?
Наистина ми е чудно не че задавам уловка или нещо такова.

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9062
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Fri Nov 27, 2009 8:46 pm

Не съм им гледал счетоводните книги, но мога веднага да се сетя някои причини:

1во - вносни мита.
2ро - контрол на качеството.
3то - вече имат изграден индустриален капацитет в германия.

Според мен митата са основния фактор. Но протекционизма е опасно лекарство.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Fri Nov 27, 2009 9:01 pm

Е според теб има ли управление което няма да предпазва собствения си народ (който в много случаи го е избрал) за да решава глобални проблеми.

User avatar
neEd'Le
Sorcerer
Posts: 438
Joined: Wed Oct 06, 2004 11:57 pm
Location: пуофдиф

Post by neEd'Le » Fri Nov 27, 2009 9:24 pm

Такива неща пилеят ресурсите на обществото.
мухаха,то добре,че ресурсите на обществото са поверени в сигурни ръце и не се пилеят иначе :lol:

чакай сега,как беше сентенцията.

харчиш свои пари за свои нужди - интересуваш се от похарченото количество и съответното от качество на закупения продукт.

харчиш свои пари за чужди нужди - интересуваш се само от похарченото количество.

харчиш чужди пари за свои нужди -интересуваш се от качеството на продукта,количеството и начина на оползотворяване на парите не те интересува.

харчиш чужди пари за чужди нужди - :lol:

както и да е,подържането на отрасъл на изкуствено дишане принципно не е никак правилно,даже е строго противопоказно според принципите на пазарната икономика,ако помня правилно,но нали тия лобита трябва и те да се занимават с нещо.

а немците не си изнасят производството в китай поради чиста солидарност и защото знаят,че немският потребител помни и наказва много жестоко.
медиите също - мерцедес изнасят производството в китай?
който си купи мерцедес оттук нататък е долен нацист и враг на модерна германия!
И излитам в студения мрак,където порядъчни хора не летят.Тук има само дяволи и вещици, яхнали метли, и един Витя Суворов с неговия парашут.

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9062
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Fri Nov 27, 2009 9:26 pm

RRSunknown wrote:Е според теб има ли управление което няма да предпазва собствения си народ (който в много случаи го е избрал) за да решава глобални проблеми.
Митата Смут-Холи.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Fri Nov 27, 2009 9:53 pm

Всъщност голяма част от производството на Мерцедес си е изнесено в Китай, Бразилия и подобни страни, същото важи за почти всяка голяма западна корпорация, независимо дали германска, американска или каквато и да е. Това си е тенденция от много време насам, немалко западни компании вече не произвеждат нищо физически в западни страни, цялото производство е изнесено или направо дадено на подизпълнители, само административната дейност, маркетингът, дизайнът и развойната дейност все още се извършват в страни от първия свят. Найк е христоматийният пример, но далеч не са само те.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
neEd'Le
Sorcerer
Posts: 438
Joined: Wed Oct 06, 2004 11:57 pm
Location: пуофдиф

Post by neEd'Le » Sat Nov 28, 2009 12:32 am

Едно е да строят заводи в други страни с цел избягване на търговски ограничения,по-ниски транспортни разходи и разбира се по-ниски цени на труд,друго е да изнесат производството от Германия в други страни.
Това просто никога няма да стане.
Най-малкото законодателството го изисква - ненам си колко процента от вложение части в автомобила да са произведени и сглобени в еврозоната,иначе се налагат доста сериозни парични такси.
Което е и причината Японските производители да си построят заводите в Европа,вместо в Северна Африка примерно.
Със САЩ положението е аналогично.
Поради същата причина на Европейския пазар няма да видиш никога Фолксвагени от заводите на ФауВе в Китай,просто е нерентабилно,колкото и евтино да им излиза производството там.


Та така,поточните линии си вървят в Германия,аз поне не съм чул да закрият завод.
Може да намалят капацитет за сметка на внесени детайли от трети страни,но да закрият завод и да го засилят към Азия само за да спестят разходи - никак не ми се вярва.

Не че съм несъгласен с твърдението,че всеки гледа да си аутсорсне колкото може повече от производствения капацитет нейде в Мангалия,но специално примера с автомобилната индустрия не е особено уместен. :)
И излитам в студения мрак,където порядъчни хора не летят.Тук има само дяволи и вещици, яхнали метли, и един Витя Суворов с неговия парашут.

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Sat Nov 28, 2009 1:00 am

Прав си, разбира се, просто имах предвид, че и Мерцедес в някаква степен си изнасят част от производството навън, и вероятно щяха да го правят в много по-голяма степен, ако ги нямаше законовите ограничения и правителствения натиск да пазят работните места в германия.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
Ghibli
Elder God
Posts: 5788
Joined: Sat Dec 20, 2003 11:36 am
Location: not really here

Post by Ghibli » Sat Nov 28, 2009 4:23 pm

Аз се опитвам да си представя един свят с изцяло механизирано производство и все се сещам за Азимов и Солария, тоест нищо не мога да измисля, за което моля да ме извините.
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests