Jobs ....
Moderator: Moridin
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Гиб - не е толкова очевидно. Такива неща пилеят ресурсите на обществото. А ползата от тях е в най-добрия случай нетрайна. Демографските процеси са много по-силни от възможността на обществото да създава работни места.
А изкуствените работни места са точно това - изкуствени - в момента в който държавата им спре финансирането - и те изчезват. Няма никакъв траен ефект.
Ако утре проектирам механизиран завод за коли който намалява цената на производството им с 60% заради цената на труда - това ще бъде нещо велико и страхотно. И виж какви писъци ще се разнасят наляво и надясно.
А изкуствените работни места са точно това - изкуствени - в момента в който държавата им спре финансирането - и те изчезват. Няма никакъв траен ефект.
Ако утре проектирам механизиран завод за коли който намалява цената на производството им с 60% заради цената на труда - това ще бъде нещо велико и страхотно. И виж какви писъци ще се разнасят наляво и надясно.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
За кво ти е механизиран завод, кат има Китай? 

„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Всъщност точно това - тамошните надници във фабриките имат смисъл - защото при тези нива хората все още са по-евтини от машините. Но никой от западните безработни не иска да работи за реалната цена на труда си - нали? О не, работата ти може да завиваш свещи на двигателите в заводите на опел, но трябва да си от средната класа.Xellos wrote:За кво ти е механизиран завод, кат има Китай?
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
Върти ми се напоследък навлязлата в речата ни фраза ЗА МНОГО ЛИ ПАРИИИИ 

„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
какво значи реална цена на труда ? Ебати тъпия израз. Такова понятие няма - цената на труда зависи от печалбата на предприятието/дружеството в което работи работника - ако компанията печели много работника може по цел ден да да върти един ключ и пак да му плащат десет пъти повече от на инжинера разработващ много по сложни неща но не толкова пазарно печеливши.
Виж например колко вземат за бране на ягоди в англия - 1500 паунда на месец и ми кажи това ли е реалната цена на труда за бране на ягоди?
Виж например колко вземат за бране на ягоди в англия - 1500 паунда на месец и ми кажи това ли е реалната цена на труда за бране на ягоди?
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Не е точно така защото материалите са си материали а не всичко има в Китай , нито пък транспорта е без пари.
Освен това в много случаи говорим за добив на някакви суровини който добив няма как да стане в Китай
освен ако не открием телепортацията.
Я ми кажи защо мерцедес (примерно) произвеждат в Германия и плащат на завивача на свещи като могат а изнесат продукцията в Китай и да плащат много по малко за същото?
Наистина ми е чудно не че задавам уловка или нещо такова.
Освен това в много случаи говорим за добив на някакви суровини който добив няма как да стане в Китай

Я ми кажи защо мерцедес (примерно) произвеждат в Германия и плащат на завивача на свещи като могат а изнесат продукцията в Китай и да плащат много по малко за същото?
Наистина ми е чудно не че задавам уловка или нещо такова.
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Не съм им гледал счетоводните книги, но мога веднага да се сетя някои причини:
1во - вносни мита.
2ро - контрол на качеството.
3то - вече имат изграден индустриален капацитет в германия.
Според мен митата са основния фактор. Но протекционизма е опасно лекарство.
1во - вносни мита.
2ро - контрол на качеството.
3то - вече имат изграден индустриален капацитет в германия.
Според мен митата са основния фактор. Но протекционизма е опасно лекарство.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
мухаха,то добре,че ресурсите на обществото са поверени в сигурни ръце и не се пилеят иначеТакива неща пилеят ресурсите на обществото.

чакай сега,как беше сентенцията.
харчиш свои пари за свои нужди - интересуваш се от похарченото количество и съответното от качество на закупения продукт.
харчиш свои пари за чужди нужди - интересуваш се само от похарченото количество.
харчиш чужди пари за свои нужди -интересуваш се от качеството на продукта,количеството и начина на оползотворяване на парите не те интересува.
харчиш чужди пари за чужди нужди -

както и да е,подържането на отрасъл на изкуствено дишане принципно не е никак правилно,даже е строго противопоказно според принципите на пазарната икономика,ако помня правилно,но нали тия лобита трябва и те да се занимават с нещо.
а немците не си изнасят производството в китай поради чиста солидарност и защото знаят,че немският потребител помни и наказва много жестоко.
медиите също - мерцедес изнасят производството в китай?
който си купи мерцедес оттук нататък е долен нацист и враг на модерна германия!
И излитам в студения мрак,където порядъчни хора не летят.Тук има само дяволи и вещици, яхнали метли, и един Витя Суворов с неговия парашут.
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Всъщност голяма част от производството на Мерцедес си е изнесено в Китай, Бразилия и подобни страни, същото важи за почти всяка голяма западна корпорация, независимо дали германска, американска или каквато и да е. Това си е тенденция от много време насам, немалко западни компании вече не произвеждат нищо физически в западни страни, цялото производство е изнесено или направо дадено на подизпълнители, само административната дейност, маркетингът, дизайнът и развойната дейност все още се извършват в страни от първия свят. Найк е христоматийният пример, но далеч не са само те.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Едно е да строят заводи в други страни с цел избягване на търговски ограничения,по-ниски транспортни разходи и разбира се по-ниски цени на труд,друго е да изнесат производството от Германия в други страни.
Това просто никога няма да стане.
Най-малкото законодателството го изисква - ненам си колко процента от вложение части в автомобила да са произведени и сглобени в еврозоната,иначе се налагат доста сериозни парични такси.
Което е и причината Японските производители да си построят заводите в Европа,вместо в Северна Африка примерно.
Със САЩ положението е аналогично.
Поради същата причина на Европейския пазар няма да видиш никога Фолксвагени от заводите на ФауВе в Китай,просто е нерентабилно,колкото и евтино да им излиза производството там.
Та така,поточните линии си вървят в Германия,аз поне не съм чул да закрият завод.
Може да намалят капацитет за сметка на внесени детайли от трети страни,но да закрият завод и да го засилят към Азия само за да спестят разходи - никак не ми се вярва.
Не че съм несъгласен с твърдението,че всеки гледа да си аутсорсне колкото може повече от производствения капацитет нейде в Мангалия,но специално примера с автомобилната индустрия не е особено уместен.
Това просто никога няма да стане.
Най-малкото законодателството го изисква - ненам си колко процента от вложение части в автомобила да са произведени и сглобени в еврозоната,иначе се налагат доста сериозни парични такси.
Което е и причината Японските производители да си построят заводите в Европа,вместо в Северна Африка примерно.
Със САЩ положението е аналогично.
Поради същата причина на Европейския пазар няма да видиш никога Фолксвагени от заводите на ФауВе в Китай,просто е нерентабилно,колкото и евтино да им излиза производството там.
Та така,поточните линии си вървят в Германия,аз поне не съм чул да закрият завод.
Може да намалят капацитет за сметка на внесени детайли от трети страни,но да закрият завод и да го засилят към Азия само за да спестят разходи - никак не ми се вярва.
Не че съм несъгласен с твърдението,че всеки гледа да си аутсорсне колкото може повече от производствения капацитет нейде в Мангалия,но специално примера с автомобилната индустрия не е особено уместен.

И излитам в студения мрак,където порядъчни хора не летят.Тук има само дяволи и вещици, яхнали метли, и един Витя Суворов с неговия парашут.
Прав си, разбира се, просто имах предвид, че и Мерцедес в някаква степен си изнасят част от производството навън, и вероятно щяха да го правят в много по-голяма степен, ако ги нямаше законовите ограничения и правителствения натиск да пазят работните места в германия.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests