Абсурдистан, отгоре, отдолу и отвътре... (Part IV)
Moderator: Moridin
1 лев е глобата за невалидирана карта. Това в случай, че картата е валидна, но си забравил да я валидираш. Отчита се факта, че ти не си нередовен пътник - има логика, особено при картите с брой пътувания (но... сигурно все пак ти я валидират и ти взимат още едно левче... иначе ще си платиш пътуването и толкоз). При другите абонаментни карти (за период) също е логично - искат по по-безболезнен начин да ни приучат да им ползваме системата.
Бтв, подозирам, че една от най-важните причини за въвеждането на тази система е точно статистиката. Една свястна справка за пътникопоток нямат, защото начинът да я направят е "гледайки в тавана". Да, ще сложат някакъв брой продадени билети, ама издадените карти как точно се ползват е въпрос точно на гледане в тавана.
Бтв, подозирам, че една от най-важните причини за въвеждането на тази система е точно статистиката. Една свястна справка за пътникопоток нямат, защото начинът да я направят е "гледайки в тавана". Да, ще сложат някакъв брой продадени билети, ама издадените карти как точно се ползват е въпрос точно на гледане в тавана.
(\ /)
(X.x)
(> <)
Reality is an obstacte to halllucination.
(X.x)
(> <)
Reality is an obstacte to halllucination.
Ам, що за безболезнен начин е аз да съм си платила пътуването (т.е. да съм си купила карта за период), но да ме карат да им плащам това, че не им правя статистика? Статистиката е проблем на СКГТ, а не на пътниците и не могат да принуждават тях да я правят.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Щото ако имаше по-лесен начин да си направят по-реална статистика (и по-евтин), щяха да са го въвели отдавна. Надали са искали да се бръкват толкова дълбоко, колкото им струва тази система. Не знам реални цифри, ама са хилядарки самите апарати - вероятно по 2-3 к на превозно средство - вероятно без да броим монтаж и програмиране.
Колкото до отчитането... не е нещо невъобразимо. В повечето европейски градове си имат подобни системи. В метрото в Лондон не можеш да влезеш без да си валидираш картата, ако ще и да е за период, а не за пътувания.
Освен всичкото... дори обикновеното старо билетче трябва да се перфорира. В този смисъл, няма нищо затрудняващо пътника в повече - освен това, че в някои превозни средства не им работят всички валидатори. Но дори това не е особена разлика с перфораторите - като че ли те винаги са работили безотказно.
Аз по-скоро за това се възмущавам - да работеха като хората - ок, ама то... трябва да обиколя 2-3 врати, за да си валидирам картата. А тя дори не е заредена с брой пътувания, а с период. Веднъж пък я валидирах пред очите на контольорката, а апарата й я отчете като невалидирана. Толкова може да се има доверие и на техните устройства.
Колкото до отчитането... не е нещо невъобразимо. В повечето европейски градове си имат подобни системи. В метрото в Лондон не можеш да влезеш без да си валидираш картата, ако ще и да е за период, а не за пътувания.
Освен всичкото... дори обикновеното старо билетче трябва да се перфорира. В този смисъл, няма нищо затрудняващо пътника в повече - освен това, че в някои превозни средства не им работят всички валидатори. Но дори това не е особена разлика с перфораторите - като че ли те винаги са работили безотказно.
Аз по-скоро за това се възмущавам - да работеха като хората - ок, ама то... трябва да обиколя 2-3 врати, за да си валидирам картата. А тя дори не е заредена с брой пътувания, а с период. Веднъж пък я валидирах пред очите на контольорката, а апарата й я отчете като невалидирана. Толкова може да се има доверие и на техните устройства.
(\ /)
(X.x)
(> <)
Reality is an obstacte to halllucination.
(X.x)
(> <)
Reality is an obstacte to halllucination.
Въпросът е, че не виждам защо заедно с пътуването съм задължена и да правя статистика. СКГТ може да реши, че трябва и да премитам автобуса на излизане и да ме санкционират ако не го правя, но си остава фактът, че аз съм си платила пътуването, все едно какви допълнителни задължения ми вменяват. Да не говорим, че при валидирането постъпва информация точно и имемнно аз къде и кога съм пътувала, което не виждам как е право на СКГТ да събира.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
- Roamer
- Ascendent
- Posts: 4895
- Joined: Wed Jan 03, 2007 5:25 pm
- Location: Hier ist hier und jetzt ist jetzt doch jetzt ist jetzt schon nicht mehr da...
- Contact:
Перфорирането на билетчето не е толкова добра аналогия - то би работело като аналогия с карта, която е за определен брой пътувания (то билетчето точно това си представлява - карта за един брой пътуване
). В този случай е ясно, че ще трябва да я валидираш.
Когато обаче пътуваш с абонаментна карта, не се налага да правиш нищо, освен да я размахаш под носа на контрольора (или дори да започнеш усърдно да си ровиш из джобовете и портфейлите, докато на контрольора му писне и каже "А, с карта ли сте, добре"
).

Когато обаче пътуваш с абонаментна карта, не се налага да правиш нищо, освен да я размахаш под носа на контрольора (или дори да започнеш усърдно да си ровиш из джобовете и портфейлите, докато на контрольора му писне и каже "А, с карта ли сте, добре"

Eric: I use my sword to detect good on it.
Ed: It's not good, Eric. It's a gazebo.
Ed: It's not good, Eric. It's a gazebo.
Силно подкрепям Морвен.
За мен е безумие някой да очаква от теб да валидираш услуга, която вече си предплатил за период от време. Ако не съм прав, не виждам защо скоро да не се въведе задължително телефонно обаждане на кабелната компания, когато си пускам кабелната. Все пак и телевизиите имат нужда от по-точна статистика, нали? След това би било редно хазяите да вземат пример и да поискат от наемателите им да им казват всеки път, когато си влязат в квартирите. Статистика, кво? А да - и да ги глобяват, ако не го направят.
Прочее, аз не съм бил в Лондон (макар че подозирам, че мерките в метрото са един от онези безсмислени и ограничаващи правата на гражданите отговори на тероризма), но съм живял в САЩ и съм пътувал из почти цяла Западна Европа и никога не съм попадал на подобен абсурд.
Това, което наистина не разбирам, е защо на никого не му пука!
За мен е безумие някой да очаква от теб да валидираш услуга, която вече си предплатил за период от време. Ако не съм прав, не виждам защо скоро да не се въведе задължително телефонно обаждане на кабелната компания, когато си пускам кабелната. Все пак и телевизиите имат нужда от по-точна статистика, нали? След това би било редно хазяите да вземат пример и да поискат от наемателите им да им казват всеки път, когато си влязат в квартирите. Статистика, кво? А да - и да ги глобяват, ако не го направят.
Прочее, аз не съм бил в Лондон (макар че подозирам, че мерките в метрото са един от онези безсмислени и ограничаващи правата на гражданите отговори на тероризма), но съм живял в САЩ и съм пътувал из почти цяла Западна Европа и никога не съм попадал на подобен абсурд.
Това, което наистина не разбирам, е защо на никого не му пука!

- Roamer
- Ascendent
- Posts: 4895
- Joined: Wed Jan 03, 2007 5:25 pm
- Location: Hier ist hier und jetzt ist jetzt doch jetzt ist jetzt schon nicht mehr da...
- Contact:
Мисля, че причината на никого да не му пука е че все още има начини да *не* използваш такава карта - и не говоря само за очевидното пътуване гратис
Примерно моята фирма все още ни дава "обикновени" хартиени абонаментни карти, така че в София има поне едно шейсетина души, на които не им се налага да използват чудесата на техниката в градския транспорт.
Когато стане съвсем разпространено, протести ще има... лошото е, че тогава може вече да е малко късно
Добавено: В трийсетте секунди след пускането на това мнение го редактирах два пъти. За да махна по една запетайка. От двете страни на една и съща дума. В първото изречение. Дали не ми се спи малко, а?

Когато стане съвсем разпространено, протести ще има... лошото е, че тогава може вече да е малко късно

Добавено: В трийсетте секунди след пускането на това мнение го редактирах два пъти. За да махна по една запетайка. От двете страни на една и съща дума. В първото изречение. Дали не ми се спи малко, а?
Eric: I use my sword to detect good on it.
Ed: It's not good, Eric. It's a gazebo.
Ed: It's not good, Eric. It's a gazebo.
Ъм... да, в повечето системи си си предплатил, но се очаква да размахаш документа, за да ти се предостави достъп. Или превозните документи носят някакъв индикатор за дата, за какво превозно средство ще ги ползваш и вероятно откъде. И системата, която поставя дадения индикатор си го препраща към централизирано звено/сървър или каквото там.
Единственото, за което подкрепям обвиненията за абсурдност е, че не би трябвало да събират личните данни на хората и само така да издават електронната карта. Тя просто трябва да е анонимна.
Колкото до статистиката. Рандъм чиновник от което и да е звено в ЕК хич не ги интересува в Долно Камарци колко домакинства ползват Булсатком. Обаче, ако случайно въпросния Рандъм е транспортен специалист и се окаже, че за одобрението на проекта за метрото се очаква и той да завърти един подпис, ми... ще се заинати за достоверността на въпросната статистика за пътникопотока по видове транспорт и няма да подпише. Ние някак минахме между капките с първия проект, но определено с досегашната система на градския транспорт ни гледаха малко странно. Въобще не си говорим за маркетингови проучвания и статистики. Да, може да се направи и отделно - екипа застава на спирка Х в определен часови интервал и брои... и после някой обобщава... не звучи скъпо, но дефакто е.
Единственото, за което подкрепям обвиненията за абсурдност е, че не би трябвало да събират личните данни на хората и само така да издават електронната карта. Тя просто трябва да е анонимна.
Колкото до статистиката. Рандъм чиновник от което и да е звено в ЕК хич не ги интересува в Долно Камарци колко домакинства ползват Булсатком. Обаче, ако случайно въпросния Рандъм е транспортен специалист и се окаже, че за одобрението на проекта за метрото се очаква и той да завърти един подпис, ми... ще се заинати за достоверността на въпросната статистика за пътникопотока по видове транспорт и няма да подпише. Ние някак минахме между капките с първия проект, но определено с досегашната система на градския транспорт ни гледаха малко странно. Въобще не си говорим за маркетингови проучвания и статистики. Да, може да се направи и отделно - екипа застава на спирка Х в определен часови интервал и брои... и после някой обобщава... не звучи скъпо, но дефакто е.
(\ /)
(X.x)
(> <)
Reality is an obstacte to halllucination.
(X.x)
(> <)
Reality is an obstacte to halllucination.
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Идеята е, че с картите за предплатен период наистина не се очаква да ги размахваш. Но не навсякъде е така. В Япония например по простата причина, че шофьорите на рейсове са и кондуктори, все едно трябва да си покажеш картата. Дали ще го направиш два пъти за валидатори и рядък кондуктор, или само веднъж, в общи линии все тая.
Все пак не е ЧАК такова усилие, но и според мен е доста абсурдно да се плаща глоба, ако не си.
Според мен устройствата на контрольорите трябва да могат да се оправят с карти с предплатен период (а не предплатен брой билети), така че да няма нужда въпросните да се валидират, защото това веднага прави впечатление като абсурдизъм и причини като събиране на статистика наистина звучат малко екзотично, сто процента има и по-смислен начин да се води статистика, дори това да е в пет дни по даден маршрут да се наеме постоянен контрольор, какво толкова. Статистиката не е нужно да се води цяла година, няколко дни в стандартен период са достатъчни.
СКГТ или по-новому ЦГМ има доста по-брутални недомислици, като за мен най-голямата от тях продължава да е липсата на желание да се съгласува довозването с метрото, за да има смисъл за по-отдалечените от маршрута на метрото хора да го ползват. Под съгласуване визирам билетът ти да важи за едно прекачване в рамките на час, както е примерно в Барселона и далеч не само. Бойко пънеше мускули за това, докато беше кмет, ама дотам.
Все пак не е ЧАК такова усилие, но и според мен е доста абсурдно да се плаща глоба, ако не си.
Според мен устройствата на контрольорите трябва да могат да се оправят с карти с предплатен период (а не предплатен брой билети), така че да няма нужда въпросните да се валидират, защото това веднага прави впечатление като абсурдизъм и причини като събиране на статистика наистина звучат малко екзотично, сто процента има и по-смислен начин да се води статистика, дори това да е в пет дни по даден маршрут да се наеме постоянен контрольор, какво толкова. Статистиката не е нужно да се води цяла година, няколко дни в стандартен период са достатъчни.
СКГТ или по-новому ЦГМ има доста по-брутални недомислици, като за мен най-голямата от тях продължава да е липсата на желание да се съгласува довозването с метрото, за да има смисъл за по-отдалечените от маршрута на метрото хора да го ползват. Под съгласуване визирам билетът ти да важи за едно прекачване в рамките на час, както е примерно в Барселона и далеч не само. Бойко пънеше мускули за това, докато беше кмет, ама дотам.
This is it. Ground zero.
Бе, да ти кажа, два пъти за валидатори е два пъри повече от веднъж за кондуктор.
А и разликата все пак е в събираната информация. И в това, че ако размахаш картата на кондуктора със закъснение няма да те глоби.
Бтв, нямаше ли някакви комбинирани билети за метро и транспорт?

Бтв, нямаше ли някакви комбинирани билети за метро и транспорт?
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Има, но никъде не ги продават, никой не знае за тях и пак са излишно скъпи
иначе идеята ми беше, че рядко те проверяват, та реално е веднъж за валидатор плюс веднъж на трийсет за контрольор, срещу веднъж за каквото там те проверява (в другите страни). А не 2 към 1
за данните - да. това според мен си е директно незаконно и странно как никой не е сезирал досега комисията за ЗЛД по въпроса

иначе идеята ми беше, че рядко те проверяват, та реално е веднъж за валидатор плюс веднъж на трийсет за контрольор, срещу веднъж за каквото там те проверява (в другите страни). А не 2 към 1

за данните - да. това според мен си е директно незаконно и странно как никой не е сезирал досега комисията за ЗЛД по въпроса
This is it. Ground zero.
Естествено, че неMorwen wrote:Картата не се ли валидира и като слизаш? Та да знаят колко си пътувал?

Иначе дивна простотия е, че като си купуваш карта за цялата градска мрежа трябва да ходиш да ти я заверяват и в метрото, ако смяташ да го ползваш. Меко казано досадно е.
Правилата на бордгейминга:
1. Всички други неща, включително храна, дрехи, застраховка за колата и пари за обяд, представляват непредвидени разходи по отношение на това, което ви е необходимо за игрите.
2. Никога не пресмятайте общата стойност на това, което сте купили.
3. Ако искате нещо, значи ви е нужно.
4. Ако ви е нужно, значи трябва да го купите.
1. Всички други неща, включително храна, дрехи, застраховка за колата и пари за обяд, представляват непредвидени разходи по отношение на това, което ви е необходимо за игрите.
2. Никога не пресмятайте общата стойност на това, което сте купили.
3. Ако искате нещо, значи ви е нужно.
4. Ако ви е нужно, значи трябва да го купите.
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Не само това но доколкото знам скоро метрото става на съвсем различни карти което вече е ОМГ
а посоченото от теб е класическо некадърие на който е правил заданието за софтуерите на двете системи. Все пак системата на метрото отдавна я има на неговите валидатори, спокойно можеха да съгласуват новата, ама не би.
Е Морви чак пък толкоз

Е Морви чак пък толкоз

This is it. Ground zero.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest