Dragon Age : Origins

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Mon Feb 15, 2010 11:16 pm

Demandred wrote:Аз затова си карах 95% от времето без rogue. Не само заключените сандъци са безумни, а и капаните са доста малко и не точат много. Веднъж се прекарах да обиколя отново един прочистен от гадини dungeon, за да обера заключените сандъци, и повече не повторих, толкова жалка беше плячката.
Много вярно. Rogue-овете са супер тъпи персонажи като цяло и абс никаква работа не вършат що се отнася до капани, сандъци и т.н.

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Mon Feb 15, 2010 11:40 pm

Моля ви се само с глупостите да не прекаляваме, че е крайно вредно.

1. По темата за партита - моите две групи:
а) аз - джудже воин с двуръчни - ДПС, Мориган за CC, Уин за хийлинг, Огрен - двуръчен ДПС, с Мориган от танк няма нужда.
б) аз - елф роуг на дуъл-уилдинг, Уин за хийлинг, Стен - мелее двуръчен ДПС + офтанкинг, Алистър - танкинг + темпларските абилитита (масовият стън е СМАЗВАЩО добър и компенсира липсата на маг за АоЕ)

2. По темата за роуговете понеже тук се изписаха няколко небивалици:

а) Те правят РАЗЦЕПВАЩ дмг....Не, сериозно. И аз се кефех на воините с двуръчни или на Мориган с яко предмети + фрост дмг, после си направих роуг....Стаквате предмети за + Crit/Backstab DMG и просто в един момент нещата наистина излизат извън контрол, особено след като вземете таланта, че на стъннат опонент му се вкарва автоматичен крит....Още от началото качих трудността, защото нямаше смисъл просто:). Най-яко е без Whirlwind, защото е баси крапавия скил и само с Пънишър + всичките видове благи стънчета (Riposte, Dirty Fighting, etc....)
б) За капаните и сандъците. Да, първите не правят демидж. Да, във вторите рядко има нещо свястно (макар че пропускате елемента, че ако в един рандъм заключен сандък има примерно 100 Фрост Стрели това са бързите 3 а дори и 4 голд:))). Обаче при дизармване и отключване и двете дават опит! Особено при джуджетата и при елфарките никога не бих отишъл без крадец....Стаи, в които има по 7-8 капана, всеки капан е по 40-50 ХП, вие сметнете:)

Толкоз от мен, лека нощ и до утре.

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Tue Feb 16, 2010 12:00 am

Аз не казвам, че Rogue-вете са ненужни, а просто, че няма почти никакви стимул да ги държиш в групата заради специфичните им non-fighting skills, защото съвсем спокойно се минава и без тях. За разлика от BG2 примерно, където без крадец си заникъде, защото капаните и заключените сандъци със смислени предмети в тях са почти на всяка крачка.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
armageddon
Forsaken
Posts: 2936
Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am

Post by armageddon » Tue Feb 16, 2010 12:26 am

За полезността на роуговете като демидж дийлъри мисля че не спорим. Друг е въпроса че абсолютно същия скил сет го има и уоръира т.е последния може да изпълнява същата функция. И стига с тоя голд, тва било 5 голд, онова било 10 голд, оня ти дава голяма отстъпка. И така да е, на кой му пука? Така или иначе има 3-4 предмета на кръст които си струват покупката, и които далеч не решават играта, както примерно в Балдур'с Гейт, където имаше некъв баланс между намерени и напазарувани предмети. Единствените неща за които не ме е било яд, че съм се изръсил пари и де факто са задължителни за пазарене са скил/талънт и спел буковете. Тук таме и разни реагенти за хийлинг/лириум колби + отрови.

Колкото до опита, то бонус опит хубаво. Винаги е добре дошъл. Ся обаче нали се сещаш че сичкия тоя бонус опит не компенсира 4 таланта дето заминават за придобиването му? 4 таланта са си 4 нива от където и да се върти.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Tue Feb 16, 2010 12:34 am

Фокусът се измества от намирането на някакви убер итеми в рандом ковчези. В крайна сметка отварянето на ковчези и обезвреждането на капани в BG2 и подобните му, си беше нищо повече от рутинна процедура. Сега е същото с тази разлика, че rogue класа не ти е задължителен за да играеш пълноценно играта. И така е много по-добре. Замислете се. Отново има смисъл от специфичните rogue умения. Ако имаш rogue в групата през по-голямата част от играта, ще имаш и много повече пари.

В крайна сметка е време да се отърсим от стари и безсмислени екстри. По важно е да имаш избора да изиграеш играта с каквато група герои пожелаеш, вместо единия ти слот да е перманентно зает от rogue-то и то не защото си го харесал като клас, а за да ти отваря някакви тъпи ковчези. Няма смисъл.

Няма нищо лошо да има уникален луут в ковчези. Но тези трябва да са отключени, трудни за достигане и общо взето много редки. Във всички останали дори от ролева гледна точка, рядко би трябвало да има някакъв изключителен луут. Добра итемизация може да се постигне по много по-практичен и правилен, от ролева гледна точка, начин. Което ни връща към въпроса, че има какво да се желае в този аспект. Ще видим какво ще ни предложат с Awakening.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Feb 16, 2010 1:23 am

Моите 5 стинки по конкретния спор
1. Роугове правят смазващ демиж развити правилно, особено комбинирани с моментума и застанали зад гърба на някой за голямата серия критикали и бекстаби. Виждал съм какво прави соло роуг и определено жънеше с лекота. Ако някой твърди че роуговете са супер тъпи като цяло значи само се е плъзнал по повърхноста на играта и си няма идея за какво говори , затова ще му простим :)
2. Воина с две оръжия е коренно различна бира, тактиката с него е без критикали - понеже се държи пуснат двойния удар (който неутрализира възможноста за критикал), ходи се не с две бързи ками вземащи щета от ловкост икънинг а с два меча които вземат от сила предимно и се разчита на активни скилове (като Уирлуинда който с две ножки не е нищо кой знае какво но с двоен удар, два големи меча и берсерк жъне).
4. Може и да няма уникални предмети в сандъците но има маса кинти които в последствие се обръщат на полезни неща като предмети и екстри. Аз лично смятам че си оправдава точките таланти който се влагат.

5. Това да няма уникални предмети в заключени сандъци мога само да го адмирирам - винаги съм мразил игри в които трябва да циклиш както ненормален взирайки се за поредния тайник вместо просто да си продължиш напред. Сега знам че дори и да пропусна нещо то не е фатално - някой сребърник най- много да загубя, и липса усещането изведнъж да разбереш че си минал някаква зона но си изпуснал даден тайник в който е бил най-якия ти възможен меч. Плюс това не те ограничават в композицията на партито (на балдурса се ядваше ама там бяха 6). Б.т.в. на същия тоя Балдур'с всъщност нямаше чист роуг - Имоен беше дефакто магьосничка а Ян Янсен беше мултиклас маг.

Относно предметите моето мнение е че за да се почустваш удволетворен от предметите те трябва да паднат като награда от победен бос или веднага след това да ги получиш награда от куест. Трябва да има и няколко из продавачите но само като бонус а лъвския пай да пада от босове/куести.
Ако най0силните предмети пребивават в сандъчета, тайници и рандъм противници значи има нещо гнило в цялата работа.


Още нещо за роуговете- никой не ви кара да развивате таланта за отключване , спокойно може да се кара без него така както никой не ви кара да развивате талантите за агро на воина (аз например не ги развивам защото просто не ми трябват). Нито пък е речено че щом си роуг трябва да развиеш капани. Това са опции , които всеки си преценява дали иска да ползва, в никакъв случай не са задължителни.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Tue Feb 16, 2010 2:10 am

RRSunknown wrote:Моите 5 стинки по конкретния спор
1. Роугове правят смазващ демиж развити правилно, особено комбинирани с моментума и застанали зад гърба на някой за голямата серия критикали и бекстаби. Виждал съм какво прави соло роуг и определено жънеше с лекота. Ако някой твърди че роуговете са супер тъпи като цяло значи само се е плъзнал по повърхноста на играта и си няма идея за какво говори , затова ще му простим :)
"Плъзнал" се е 50 часа и намира, че дори самата идея за "правилно" или "неправилно" развит персонаж е признак за нещо доста гнило в гейм дизайна. Трябва да има развит по един или друг начин персонаж, не правилен или неправилен. Специално thief-овете сред страничните персонажи в DA са слаба бира. Оназ дразнещата пача, забравих й името е чиста проба боклук (примерно при атаката на зомбитата срещу човешкия град се пробвах сигурно 20 пъти с нея в партито; накрая лоуднах по-ранен сейв и се пуснах с друг персонаж - минах ситуацията от втория път), а гейският елф има доста ненужни умения, като "правилните" са приложими само в някои ситуации. Това след прекарване на 5-10 часа с него в партито. Що се отнася до бекстебинга - изисква прекалено много микромениджмънт на персонажа и често води до смешни бъгове, когато се пробвам да отида напред с идиота, та да бодна някой изотзадзе.

Не виждам какъв е смисъла да защитавате тая игра, все едно не е фрашкана и с недомислици наред с добрите попадения.
Б.т.в. на същия тоя Балдур'с всъщност нямаше чист роуг - Имоен беше дефакто магьосничка а Ян Янсен беше мултиклас маг.
Йошимо. :roll: А в първия Балдърс Имоен си беше съвсем чиста.

п.п. RRS, ти не играеше ли на бокса? Имай предвид, че там балансът е коренно различен, правейки играта е далеч по-проста.

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Tue Feb 16, 2010 9:32 am

Говорим за главен персонаж роуг, който го хващаш от първи левел, не за Лилянчето. А и Зевран е брутален и е с абсолютно правилни таланти, това, че ти не си го играл добре и ти е сложно да си позициониораш човечето зад лошите е твой проблем:)

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Feb 16, 2010 9:37 am

Аз играя на бокса , но 3-4 ма покрай мен играят на PC , и то по два три пъти.
И пак не си прав за страничните -Лилиана е безценна като бард , а спокойно може да се развие на лък или две ножки като и двата варианта водят до чутовен демиж (особено ако решиш да използваш тактиката - мечка ти разкрива напред , ти отзад стреляш с arrow of slaying). Зевран е по-тясно специализиран но без проблеми може да заеме първото място по щети в отряда точно с описаната тактика с две ками. Не се сърди но това че си играл 50 часа в никакъв случай не означава че си разучил системата и се се развил правилно.
Относно правилното и неправилното развитие - в абсолютно всички РПГ-та има значение как си се развил. В една екшън ориентирана игра (Диабло, WOW ) има още по голямо значение. Това че дадена твоя схема не действа означава че или не познаваш правилата на играта или даден клон развитие е небалансиран. В конкретния случай с Драгън Ейдж мога да ти гарантирам че почти всички клонове на развитие са валидни и могат да се използват.

Йошимо. Rolling Eyes А в първия Балдърс Имоен си беше съвсем чиста.
Йошимо го държиш до средата на играта , както добре знаем. В първия Балдурс пък изобщо не го коментираме, там баланса беше ориевнтиран на ниските нива, нямаше предизвикателни противници и най-добрата стратегия беше да вървиш с 4-5 лъка.
п.п. RRS, ти не играеше ли на бокса? Имай предвид, че там балансът е коренно различен, правейки играта е далеч по-проста.
По-проста е определено, впредвид че нямам тактическа камера но ако говориш за системата и математика по-нея - не съм забелязал разлика нито пък съм видял линк потвърждаващ такава.
Говорим за главен персонаж роуг, който го хващаш от първи левел, не за Лилянчето. А и Зевран е брутален и е с абсолютно правилни таланти, това, че ти не си го играл добре и ти е сложно да си позициониораш човечето зад лошите е твой проблемSmile
+1

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Tue Feb 16, 2010 9:39 am

Muad_Dib wrote:това, че ти не си го играл добре и ти е сложно да си позициониораш човечето зад лошите е твой проблем:)
Ненужно и дебилно заяждане, Коле. :roll:
И пак не си прав за страничните -Лилиана е безценна като бард , а спокойно може да се развие на лък или две ножки като и двата варианта водят до чутовен демиж
Както винаги е било, бардовете са полезни съпорт персонажи и крайно нещастни в самия бой.

А Зевран може да прави доста щети, но както и да го сучеш, те са далече от тези на основния ми персонаж, а и гейтакът доста си взима в по-злостните мелета, ако дори за кратко му заебеш вездесъщия микромениджмънт. Маговете се оправят доста по-добре сами от тийфовете, що се отнася до ИИ.

Главен герой роуг не съм правил и нямам намерение да правя. Никога не е било в стила ми.

За PC vs конзолните версии:
"Оn console it's much harder to position your people or co-ordinate actions, and the intended approach is to control just one of them while letting the AI handle the companions.

Due to this, they've also changed the challenge of the game. Default difficulty on consoles is easier than on PC, and there are fewer enemies in fights at once."

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Tue Feb 16, 2010 10:54 am

Това последното е омг....Баси то на комп е лесно на предпоследна трудност, представям си колко е лейм на бокса...

Саше, за Зевран сам го каза - прави баси дмг-а, просто трябва само него да управляваш и ще си възнаграден.

Аз също подкрепям, че бардовете са силно лейм, после кат отключиш шампиона и rally-to е 5 пъти по-благо

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Feb 16, 2010 11:06 am

Третата песен на лелиана (за атаката) с блъскано само кънинг + тактиката с двата меча= епични щети. Тествайте и ще се уверите.

За трудноста - пача 1.02 намали трудноста на всички версии.
"Оn console it's much harder to position your people or co-ordinate actions, and the intended approach is to control just one of them while letting the AI handle the companions.
Това е кептън Обвиъс :)
Due to this, they've also changed the challenge of the game. Default difficulty on consoles is easier than on PC, and there are fewer enemies in fights at once."
Ключовата дума е Default,плюс това никъде не се казва нещо за математиката и изменяне на показатели.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Tue Feb 16, 2010 8:31 pm

За трудноста - пача 1.02 намали трудноста на всички версии.
Но не и до едно и също ниво. Абсолютно всички материали, които съм чел по въпроса, твърдят че конзолните версии са по-скоро дънджън кроул в сравнение с далеч по-тактическата PC версия. Идеята на Bioware е била човек да се оправя с минимален микромениджмънт при употреба на контролер, което е разбираемо, но определено променя доста геймплея. На математиката просто трябва да й промениш цифрите, не формулите бтв :roll:
Саше, за Зевран сам го каза - прави баси дмг-а, просто трябва само него да управляваш и ще си възнаграден.
Именно де. Роуговете са ми сравнително скучни, особено на фона на маговете в играта, така че микромениджмънта им просто не е за мен. Толкова сложно ли щеше да е да го оставят да си бекстебва сам както прецени, вместо да го водя за ръчичка? За мен в евентуалната DA2 трябва да се поучат от ME разделението на Bioware по отношение на ИИ-то (и не само).

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Feb 16, 2010 10:25 pm

Митологемата за дънжън краула.... ма естествено че ще ти се струва като дънжън краул като се играе само отзад и като липсата на тактическа камера те принуди да смъкнеш трудноста, защото позиционирането на партито и масовите магии стават сложни.
За да установим истината обаче 2 часа днес специално в чест на дискусията тествахме с абсолютно едно и също парти (със стандартни предмети), едни и същ основен герой (е от различни ориджини) един и същи участък от играта (магическата кула ) на хард аз на конзолата (добре че си пазя сейва) - един приятел на лаптопа си без да използва тактическата камера. И знаете ли какво - едно и също беше. Едно към едно. Специално точките които течаха като щети и т.н. нямаше разлика - 100% съм сигурен. Ако има нещо като намалено AI - не забелязахме такова нещо.

С роуг се играе лично и персонално ако искаш да правиш големия демиж.С маг също трябва микроменижмънт - пробвай да ги оставиш да правят Cone of Cold на самотек с включен френдли файър и ще се убедиш.

б.т.в. Най-зловещо мачкащото парти което съм виждал (на PC - nightmare) е точно с трима роуга- 2 рейнджъра и асасин/дуелист в комбо с Мориган.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9514
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Sat Feb 20, 2010 2:01 am

Много култово, това което показват в новия трейлър на експанжъна е моя герой !!! от външния вид през говора до бойния стил всичко е едно към едно :)
http://www.gametrailers.com/video/sigru ... -age/62099

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest