Gran Turismo 5
Moderator: AlDim
Gran Turismo 5
PD толкова се стараха да направят най-якия рейсър евър, че направиха една АБСОЛЮТНА ПРЪЧКА.
Първият шок е интрото, което е нещо средно между приспивна песен и лоботомия.
Вторият шок е менюто. ОМФГ, всеки втори рейсър днешно време има нещо юзър френдли, а т'ва е някаква претрупана, неинтуитивна боза. Дефолт контролите са абсолютно ужасни (с фейс бутоните за ускорение и назадване), та прекарах поне 10 минути в нагласянето им. После прекарах 15 в търсене на някаква стартова кола, която не е отвратителна, не на последно място, защото всичко зарежда със скоростта на болна, дърта костенурка с два отрязани крака. Но това се оказа направо светкавичко в сравнение със скоростта на зареждане на самите състезания.
Които на свой ред са третият шок. Пропити са със същото ниво на умерена скука като PSP версията. Нито симулацията е особено убедителна, нито колите имат някаква осезаема "тежест" като в конкурентните игри. А и самата кариера е само една малка стъпка над брейн-дед варианта в PSP версията. Участваш в състезания, качваш нива, ънлокваш коли. По възможно най-скучния начин.
Пък прехвалената визия е приятна, но и тя е една стерилна... Повечето траковете са под нивото на конкуренцията, а колите са страхотни, но не са чак шокиращи с хубостта си. Някъде под Forza 3 като цяло.
Forza, PGR, Grid и т.н. win, докато GT все още си въобразява, че е в 90-те. Има още доста да играя, докато си оформя цялостното мнение, но имам странното чувство, че няма да ми задържи вниманието повече от PSP версията (която играх само защото беше МАЛКО по-малко скучна от гледане през прозореца на трамвая за 856-ти път на път към работа).
п.п. Музиката трябва да умре веднага.
Първият шок е интрото, което е нещо средно между приспивна песен и лоботомия.
Вторият шок е менюто. ОМФГ, всеки втори рейсър днешно време има нещо юзър френдли, а т'ва е някаква претрупана, неинтуитивна боза. Дефолт контролите са абсолютно ужасни (с фейс бутоните за ускорение и назадване), та прекарах поне 10 минути в нагласянето им. После прекарах 15 в търсене на някаква стартова кола, която не е отвратителна, не на последно място, защото всичко зарежда със скоростта на болна, дърта костенурка с два отрязани крака. Но това се оказа направо светкавичко в сравнение със скоростта на зареждане на самите състезания.
Които на свой ред са третият шок. Пропити са със същото ниво на умерена скука като PSP версията. Нито симулацията е особено убедителна, нито колите имат някаква осезаема "тежест" като в конкурентните игри. А и самата кариера е само една малка стъпка над брейн-дед варианта в PSP версията. Участваш в състезания, качваш нива, ънлокваш коли. По възможно най-скучния начин.
Пък прехвалената визия е приятна, но и тя е една стерилна... Повечето траковете са под нивото на конкуренцията, а колите са страхотни, но не са чак шокиращи с хубостта си. Някъде под Forza 3 като цяло.
Forza, PGR, Grid и т.н. win, докато GT все още си въобразява, че е в 90-те. Има още доста да играя, докато си оформя цялостното мнение, но имам странното чувство, че няма да ми задържи вниманието повече от PSP версията (която играх само защото беше МАЛКО по-малко скучна от гледане през прозореца на трамвая за 856-ти път на път към работа).
п.п. Музиката трябва да умре веднага.
Last edited by AlDim on Mon Nov 22, 2010 8:35 pm, edited 4 times in total.
Не е чак да са "фейлнали". Просто Ямаучи и компания не са се "ъпгрейднали" концептуално колкото Turn 10 (които засега държат титлата за най-перфектно замислен и осъществен сим тази генерация, пък бил той и "само" с 500 ор уотевър коли и без атмосферни условия), Bizarre (най-як аркаден сим) и Codemasters (със супер надъхания полу-сим Grid). Реално всички новости в GT5 са краднати от конкуренцията (разглеждането на коли от PGR и спирачния път от Forza примерно), а ядрото си е все същото като в предишните GT-та, само че са се опитали да направят ОМГ ВСИЧКО ЕВЪР, без да мислят защо на някого му трябват безброй коли и марки, които са версии на версии на версиите на японски коли, за повечето от които знаят само японците.
Аз лично се сдобих с играта заради 2 основни причини - разнообразието от времеви условия за траковете и наличието на Top Gear тест трака, но тайно се надявах, че и останалото ще е по-надъхващо.
Аз лично се сдобих с играта заради 2 основни причини - разнообразието от времеви условия за траковете и наличието на Top Gear тест трака, но тайно се надявах, че и останалото ще е по-надъхващо.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Засега не съм забелязал каквито и да е щети, но то и играта е доста по-елементарна от Forza в началото, та не съм имал особен повод за блъскане. Леките чуквания в околните автомобили по завоите засега нямат ефект.
Бтв все повече ми прави впечатление - освен че фоновете са трети народен събор на спрайтовете, играта постоянно се осмелява да дропи фреймрейта леко под 60 и да tear-ва, което е силно неприемливо след тривековната й разработка.
Едит: При всичките милиард опции НЯМА КАК ДА СИ МАХНЕШ ИНВАЗИЯТА ОТ ИНДИКАТОРИ ОТ ЕКРАНА. Коя година сме, деба? Или не, това дори за година не е, при положение че тия неща могат да се махат от 15 години насам.
Едит 2: "Car delivery" е най-тъпият начин за получаване на коли като награди ЕВЪР. Накратко - печелиш състезание, получаваш кола като награда, след което тя не отива директно в гаража ти, а в "Car delivery", където трябва да "отвориш" колата, да почакаш да ти се покаже на екрана след няколко секунди зареждане, съпроводена от ужасна музика, след което да решиш дали искаш да я "използваш" и чак тогава отива в гаража, където би трябвало да бъде по начало. И това се повтаря за всяка кола, която печелиш. АМА ВСЯКА.
Пък после подбирането на брички, които да караш си е своя собствена драма, защото за разлика от всеки нормален рейсър през последните 5 години тук няма нито класове, нито "рейтинг" на колите. Просто рандъм инфо като конски сили и тегло.
Едит 3: Не можех да разбера какво точно не му е наред на GT5, докато не пуснах Forza 3 току-що. Разликата е от земята до небето - състезанията във Forza са ЗАБАВНИ, има далеч по-добро и реалистично усещане за колата и сцеплението й с пътя, външната камера е перфектна за разлика от изцепката в GT, интерфейсът е интуитивен и изчистен, визията отвява тази на GT5 (реално в GT5 друго предимство освен малко по-висока разделителна няма), аудио миксът е на по-високо ниво, дори малките чуквания се отразяват на колите, има усещане за скорост и предизвикателно ИИ... Просто друга класа игра, която набляга на качеството, а не чисто и просто на количеството.
Бтв все повече ми прави впечатление - освен че фоновете са трети народен събор на спрайтовете, играта постоянно се осмелява да дропи фреймрейта леко под 60 и да tear-ва, което е силно неприемливо след тривековната й разработка.
Едит: При всичките милиард опции НЯМА КАК ДА СИ МАХНЕШ ИНВАЗИЯТА ОТ ИНДИКАТОРИ ОТ ЕКРАНА. Коя година сме, деба? Или не, това дори за година не е, при положение че тия неща могат да се махат от 15 години насам.
Едит 2: "Car delivery" е най-тъпият начин за получаване на коли като награди ЕВЪР. Накратко - печелиш състезание, получаваш кола като награда, след което тя не отива директно в гаража ти, а в "Car delivery", където трябва да "отвориш" колата, да почакаш да ти се покаже на екрана след няколко секунди зареждане, съпроводена от ужасна музика, след което да решиш дали искаш да я "използваш" и чак тогава отива в гаража, където би трябвало да бъде по начало. И това се повтаря за всяка кола, която печелиш. АМА ВСЯКА.
Пък после подбирането на брички, които да караш си е своя собствена драма, защото за разлика от всеки нормален рейсър през последните 5 години тук няма нито класове, нито "рейтинг" на колите. Просто рандъм инфо като конски сили и тегло.
Едит 3: Не можех да разбера какво точно не му е наред на GT5, докато не пуснах Forza 3 току-що. Разликата е от земята до небето - състезанията във Forza са ЗАБАВНИ, има далеч по-добро и реалистично усещане за колата и сцеплението й с пътя, външната камера е перфектна за разлика от изцепката в GT, интерфейсът е интуитивен и изчистен, визията отвява тази на GT5 (реално в GT5 друго предимство освен малко по-висока разделителна няма), аудио миксът е на по-високо ниво, дори малките чуквания се отразяват на колите, има усещане за скорост и предизвикателно ИИ... Просто друга класа игра, която набляга на качеството, а не чисто и просто на количеството.
Точно щах да спомена и аз. О. М. Ф. Г. Такава инконсистентност не съм виждал в който и да е рейсър. Половината коли изглеждат като взети от PS2/PSP - ужасни текстури, мижави полигони и т.н. Най-фрапиращи са тия от NASCAR обаче. Там директно са им налепили ТЕКСТУРИ ВМЕСТО ФАРОВЕ. Самите тракове са още по-тъжна картинка. Имаме примерно някой-друг красив град, но други като Daytona, дърт траковете и въобще всичко природно е на PS2 ниво, а и рейс траковете са поне няколко нива на детайл под Forza.
Как да е, пуснах си NASCAR, рали и Top Gear спешълите. Първото е някаква смехория, второто - комедия в сравнение със специализираните игри, но Top Gear трака е това, което ме довърши... Защото ме пуснаха с ЕТО ТОВА:
Да, пичове, ТОЧНО ЗАТОВА съм тръгнал да играя рейсинг игри... За да мога да мина Top Gear трака с автобус на Фолксваген!!! Как ми прочетохте мислите не знам!!!
След 5 часа цъкане не мисля, че бих дал повече от седмичка на туй чудо. PSP версията поне си знаеше, че е проста, докато тая се опитва да мине за нещо Огромно, Мащабно и Титанично. Което не е.
Как да е, пуснах си NASCAR, рали и Top Gear спешълите. Първото е някаква смехория, второто - комедия в сравнение със специализираните игри, но Top Gear трака е това, което ме довърши... Защото ме пуснаха с ЕТО ТОВА:
Да, пичове, ТОЧНО ЗАТОВА съм тръгнал да играя рейсинг игри... За да мога да мина Top Gear трака с автобус на Фолксваген!!! Как ми прочетохте мислите не знам!!!
След 5 часа цъкане не мисля, че бих дал повече от седмичка на туй чудо. PSP версията поне си знаеше, че е проста, докато тая се опитва да мине за нещо Огромно, Мащабно и Титанично. Което не е.
- Drizzt Do`Urden
- Jaghut Tyrant
- Posts: 1829
- Joined: Thu Jan 15, 2004 1:33 pm
Почти като на живо, нали?AlDim wrote:.. Най-фрапиращи са тия от NASCAR обаче. Там директно са им налепили ТЕКСТУРИ ВМЕСТО ФАРОВЕ.
- Spoiler: show
Мен лично колкото по-измислена и аркадна е една игра, толкова по ми харесва.. да играя реалистични игри.. все едно да пуснеш пуцалка, дето всеки изстрел е смъртоносен или Рйу (Ryu, от Street Fighter) да не може да прави Хадуукен магията, понеже не било реалистично
Все пак главната цел на игрите е забавление, като искате реализъм- има го навсякъде около вас
П.С. Относно Top Gear пистата и Т1-цата - щом следиш предаването би трябвало да си схванал тънкия хумор и връзката с глупавите тестове на водещите (примерно бързата обиколка с Транспортер на Нюрбургринг )
-You Said it yourself, Kain.. There Are only two sides to a coin..
-Apparently so. But suppose you throw a coin enough times... But suppose one day, it lands on its edge..
-Apparently so. But suppose you throw a coin enough times... But suppose one day, it lands on its edge..
От половин час буквално съм зациклил. И в Beginner, и в Amateur се зоря да намеря някакво състезание за което да имам подходяща кола и то такава с която мога да спечеля. Първо се пробвах да направя нещо с RX-5-ца, ама не стана. А последните 15 минути се боря да се класирам подобаващо в Yaris купата и е ебаси ужаса. Използвах някаква версия, която ми се намираше - всичко ме задмина като пътен знак, включително ИИ-та със същата кола като моята. Хубаво, взех версията, която караше тоя на 1-во място - почти същото, на правата всичко ме застига и задминава все едно нищо не правя. УОТ ДЪ ФЪК?? Нещо сериозно е счупено в тая игра.
Въобще тотално съм в джаза (като саундрака на играта, кхъ, кхъ) - единствените начини да продължа напред е да спечеля а) две състезания, които играта напълно алогично ми отказва или б) да изтрая оня ужас с буса на Фолксваген. Последната ми надежда е да сложа турбо на Yaris-а, стискайте ми палци!
Амелия: МУЗИКАТА Е УЖАСНА!!! @_@
ЩЕ ПОВЪРНА! ЩЕ ИЗХВЪРЛЯ И ИГРАТА И АЛЕКСАНДЪР ОТ НАС. ПРЕЗ ПРОЗОРЕЦА. НАВЪН Е -30 ГРАДУСА И ТОВА ПАК НЕ Е ДОСТАТЪЧНО НАКАЗАНИЕ ЗА ТОЗИ ДЖАЗ! НЕ МОГА ДА ГО ПОНЕСА, НЕ МОГАААААААААА!!!! АРГХ!
Edit: ЙЕС МАДАФАКА! Успях да дръпна яко на копелетата с Yaris-а на завоите и след ЕПИЧНА БРАН на финалната права спечелих състезанието напук на яростните зверове-Яриси зад мен!
Въобще тотално съм в джаза (като саундрака на играта, кхъ, кхъ) - единствените начини да продължа напред е да спечеля а) две състезания, които играта напълно алогично ми отказва или б) да изтрая оня ужас с буса на Фолксваген. Последната ми надежда е да сложа турбо на Yaris-а, стискайте ми палци!
Амелия: МУЗИКАТА Е УЖАСНА!!! @_@
ЩЕ ПОВЪРНА! ЩЕ ИЗХВЪРЛЯ И ИГРАТА И АЛЕКСАНДЪР ОТ НАС. ПРЕЗ ПРОЗОРЕЦА. НАВЪН Е -30 ГРАДУСА И ТОВА ПАК НЕ Е ДОСТАТЪЧНО НАКАЗАНИЕ ЗА ТОЗИ ДЖАЗ! НЕ МОГА ДА ГО ПОНЕСА, НЕ МОГАААААААААА!!!! АРГХ!
Edit: ЙЕС МАДАФАКА! Успях да дръпна яко на копелетата с Yaris-а на завоите и след ЕПИЧНА БРАН на финалната права спечелих състезанието напук на яростните зверове-Яриси зад мен!
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Еми във Forza има, тук - едвам, едвам.
Аз лично се търкалям от смях като чета постовете на Sony/GT фенбойчетата, в които се обясняват как Forza била "аркадна" игра, докато припяват заучения теглайн, че GT е ЕДИНСТВЕНАТА РЕАЛНА СИМУЛАЦИЯ ЗОМГ. Във Forza има значително по-добър физичен модел на каране (и е много по-хардкор с изключени асистове), да не говорим за чувството за съприкосновение с пътя и сблъсъците с мантинели/коли и т.н. GT5 по-скоро оставя впечатление за каране на лодка е ако изключим все пак наличната нужда да биеш спирачки сравнително реалистично, управлението почти може да мине за аркадно.
Разбира се, GT5 ще продаде повече от който и да е рейсър от последните години просто заради името си. Макар че ако това ми твърдение се окаже погрешно, ще си върна известна част от вярата в човечеството.
Аз лично се търкалям от смях като чета постовете на Sony/GT фенбойчетата, в които се обясняват как Forza била "аркадна" игра, докато припяват заучения теглайн, че GT е ЕДИНСТВЕНАТА РЕАЛНА СИМУЛАЦИЯ ЗОМГ. Във Forza има значително по-добър физичен модел на каране (и е много по-хардкор с изключени асистове), да не говорим за чувството за съприкосновение с пътя и сблъсъците с мантинели/коли и т.н. GT5 по-скоро оставя впечатление за каране на лодка е ако изключим все пак наличната нужда да биеш спирачки сравнително реалистично, управлението почти може да мине за аркадно.
Разбира се, GT5 ще продаде повече от който и да е рейсър от последните години просто заради името си. Макар че ако това ми твърдение се окаже погрешно, ще си върна известна част от вярата в човечеството.
- Drizzt Do`Urden
- Jaghut Tyrant
- Posts: 1829
- Joined: Thu Jan 15, 2004 1:33 pm
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
NASCAR може да забавлява само северноамериканци май. Принципно е доста интересно по замисъл и стратегия но специално във видеоигра е едно от най- безумните неща за правене. Още помня как преди години играх някъкъв Наскар и след 4 часа реално време въртене на обиколки ме блъснаха на излизане от бокса .
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests