Паленето на свещ в църква го правя също заради етикет, а и щото е един вид плащане на такса за разглеждането на музея. По същата причина оставям и по някое левче в дарителната кутия. Понякога дори се съсредоточавам в нещо като молитва - давам си пет минути да си помисля за любимите хора, живи и мъртви, и за това колко съм благодарна, че ги има, че са част от живота ми и че в общи линии са ни избягнали по-големите трагедии и нещастия. Това, разбира се, го правя и извън църквата (без паленето на свещите), когато се сетя. По обясними причини се сещам за това особено често по време на големи религиозни празници, които се празнуват в България откакто се помня и са станали част и от моя живот, независимо от това дали съм религиозна или не. Откакто заформих и мое собствено семейство започнах да правя лично и доста от салтанатите - готвенето на съответните манджи на Бъдни вечер, Коледа и Великден. Част от културата ми е и искам да я опазя, особено сега като съм в Канада при една съвсем различна култура. По същата причина накачулвам цялата си интернационална група с мартеници. Някой ден, живот и здраве, като си родим и децата ще съм още по-ревностна в приготвянето на празниците, така както аз ги знам, за да може да им остане нещо и на тях. Щото е леко демотивиращо примерно да се утрепеш да месиш козунаци и после да ги ядете само двамата.
God, are you there? [Part II]
Moderator: Moridin
Пък аз се кръстя в църква, щото е въпрос на етикет. По същия начин, по който не пърдя на масата, примерно. Църквата е място, в което по принцип нямам работа, щото не изповядвам въпросната религия по тоя начин. Когато вляза в нея (а аз влизам бая - църкви, манастири, катедрали и прочее религиозни храмове са от нещата, които посещавам много често при екскурзии и в България и по света, понеже са тъпкани с предмети на изкуството, които искам да видя) съм като на гости. И ще се държа прилично. Щото никой не ми е опрял патлак в главата да съм там - на доброволни начала съм влязла.
Паленето на свещ в църква го правя също заради етикет, а и щото е един вид плащане на такса за разглеждането на музея. По същата причина оставям и по някое левче в дарителната кутия. Понякога дори се съсредоточавам в нещо като молитва - давам си пет минути да си помисля за любимите хора, живи и мъртви, и за това колко съм благодарна, че ги има, че са част от живота ми и че в общи линии са ни избягнали по-големите трагедии и нещастия. Това, разбира се, го правя и извън църквата (без паленето на свещите), когато се сетя. По обясними причини се сещам за това особено често по време на големи религиозни празници, които се празнуват в България откакто се помня и са станали част и от моя живот, независимо от това дали съм религиозна или не. Откакто заформих и мое собствено семейство започнах да правя лично и доста от салтанатите - готвенето на съответните манджи на Бъдни вечер, Коледа и Великден. Част от културата ми е и искам да я опазя, особено сега като съм в Канада при една съвсем различна култура. По същата причина накачулвам цялата си интернационална група с мартеници. Някой ден, живот и здраве, като си родим и децата ще съм още по-ревностна в приготвянето на празниците, така както аз ги знам, за да може да им остане нещо и на тях. Щото е леко демотивиращо примерно да се утрепеш да месиш козунаци и после да ги ядете само двамата.
Паленето на свещ в църква го правя също заради етикет, а и щото е един вид плащане на такса за разглеждането на музея. По същата причина оставям и по някое левче в дарителната кутия. Понякога дори се съсредоточавам в нещо като молитва - давам си пет минути да си помисля за любимите хора, живи и мъртви, и за това колко съм благодарна, че ги има, че са част от живота ми и че в общи линии са ни избягнали по-големите трагедии и нещастия. Това, разбира се, го правя и извън църквата (без паленето на свещите), когато се сетя. По обясними причини се сещам за това особено често по време на големи религиозни празници, които се празнуват в България откакто се помня и са станали част и от моя живот, независимо от това дали съм религиозна или не. Откакто заформих и мое собствено семейство започнах да правя лично и доста от салтанатите - готвенето на съответните манджи на Бъдни вечер, Коледа и Великден. Част от културата ми е и искам да я опазя, особено сега като съм в Канада при една съвсем различна култура. По същата причина накачулвам цялата си интернационална група с мартеници. Някой ден, живот и здраве, като си родим и децата ще съм още по-ревностна в приготвянето на празниците, така както аз ги знам, за да може да им остане нещо и на тях. Щото е леко демотивиращо примерно да се утрепеш да месиш козунаци и после да ги ядете само двамата.
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Да, и това
Поради тази именно причина и хвърлях монети и плясках с ръце в японските джинджи - и то ли е от нужда от принадлежност?
Така че напълно съгласен с първия абзац на Амелия (и с втория, но него вече си го казах по-назад), но специално в случая с кръстенето го има и това, че това си е моята култура и държа на традициите й.
Така че напълно съгласен с първия абзац на Амелия (и с втория, но него вече си го казах по-назад), но специално в случая с кръстенето го има и това, че това си е моята култура и държа на традициите й.
This is it. Ground zero.
Вчера се състоя вторият дебат, организиран от асоциация Sapiens. Темата беше "Еволюция vs Креационизъм". Аз... за пореден път оставам като плеснат от това, какви хора има. Становищата и теориите, които чувам на такива ивенти, ме карат да се държа сравнително сдържано с вас, въпреки че ме обвинявате в агресивно поведение
.
Наясно съм, че това е лека форма на спам и все пак. Може на някой да му стане интересно. Следващият дебат ще бъде най-вероятно "За и против астрологията".
Марфа, безразлична си ми, не се хаби.
Наясно съм, че това е лека форма на спам и все пак. Може на някой да му стане интересно. Следващият дебат ще бъде най-вероятно "За и против астрологията".
Марфа, безразлична си ми, не се хаби.
Last edited by dellusion on Thu May 26, 2011 5:26 pm, edited 1 time in total.
Look at the darkness...
...around me.
...around me.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
В няколкото случая (броят се на пръстите на едната ми ръка), в които съм ходила на църква за Великден, съм обикаляла пак заради етикет, а и щото е забавно.
То си беше преход за да се стигне до църквето в Рударци от нашата къща в Драгичево през едни прекрасни зелени поляни. Едната вечер Попът явно беше много пиян и съответно Христос взе, че воскресе един час по-късно, а ние седяхме на тревата пред църквата, чакахме благата вест и гледахме звездите. Помня, че говорехме с познати по телефона:
- Воскресе ли при вас? При нас още не е воскресъл!!!
А като свършихме с обикалянето, се чукахме с яйца и ядохме козунак, а после се прибрахме през прекрасните зелени поляни посред нощите с горящи свещи в ръцете - аз, семейството ми и приятели. Все любими хора. Беше направо вълшебно изживяване, накара ме да се чувствам щастлива, че съм родена тук и сега, и изобщо не ме интересува на кви точно религиозни основи е било базирано, след като си изкарах супер добре с хората, които обичам.
То си беше преход за да се стигне до църквето в Рударци от нашата къща в Драгичево през едни прекрасни зелени поляни. Едната вечер Попът явно беше много пиян и съответно Христос взе, че воскресе един час по-късно, а ние седяхме на тревата пред църквата, чакахме благата вест и гледахме звездите. Помня, че говорехме с познати по телефона:
- Воскресе ли при вас? При нас още не е воскресъл!!!
А като свършихме с обикалянето, се чукахме с яйца и ядохме козунак, а после се прибрахме през прекрасните зелени поляни посред нощите с горящи свещи в ръцете - аз, семейството ми и приятели. Все любими хора. Беше направо вълшебно изживяване, накара ме да се чувствам щастлива, че съм родена тук и сега, и изобщо не ме интересува на кви точно религиозни основи е било базирано, след като си изкарах супер добре с хората, които обичам.
Last edited by Amelia on Thu May 26, 2011 6:03 pm, edited 1 time in total.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Аз етикета в църквата го спазвам като не повишавам глас и не тичам напред-назад, не като извършвам обредности, които считам за противоречащи си с разбиранията ми. Това не е като покана за спор, просто за да пресека Правотата на Амелия, щото малко излезе, че да не се кръстиш в църква е като да пърдиш на масата...
And you can't dance with a devil on your back...
Ами аз като вляза в храм, все едно какъв - църква, джамия или каквото там се случило, просто гледам да се държа подобаващо. Все пак наоколо има вярващи хора, дето са се вглъбили в техните си неща и наистина ще е безобразно да почна да се правя на някой откачен електорат на Атака. Ей на, днес бяхме на Свещари (голяма работа е тая гробница, да знаете; ако не сте били - идете), а после се смъкнахме на Демир Баба Теке, дето ходил догановия електорат. Дърветата по целия път бяха окичени с парцалчета, точно както разправя Interpreter-а.
Лошо впечатление ми направи нашенската цигания - това е културен обект, джанъм, може ли всичко да е буквално засипано с боклуци като че вятърът е навявал от някое бунище?! Ей, ядосах се!
Та слязохме на Демир Баба Теке, влязох в алианския храм, разгледахме. На мен мястото не ми понесе. През цялото време усещах подтиснатост и нещо такова, като гранясало някак. Но понеже спах ужасно и имах кошмари, напълно е възможно просто да ми се е проектирало, дето се казва. Но интересно е мястото. Няма да изтървете, ако отидете да разгледате.
Та слязохме на Демир Баба Теке, влязох в алианския храм, разгледахме. На мен мястото не ми понесе. През цялото време усещах подтиснатост и нещо такова, като гранясало някак. Но понеже спах ужасно и имах кошмари, напълно е възможно просто да ми се е проектирало, дето се казва. Но интересно е мястото. Няма да изтървете, ако отидете да разгледате.
Неповишаването на глас и нетичането наистина са добра аналогия на това да не пърдиш на масата, дотолкова доколкото са въпрос на най-елементарно възпитание.Roland wrote:Аз етикета в църквата го спазвам като не повишавам глас и не тичам напред-назад, не като извършвам обредности, които считам за противоречащи си с разбиранията ми. Това не е като покана за спор, просто за да пресека Правотата на Амелия, щото малко излезе, че да не се кръстиш в църква е като да пърдиш на масата...
Може би по-добър илюстративен пример в случая ще бъде това да отидеш кротко да гледаш опера по риза-хавайка, яркоцветни бермуди и джапанки или да се завлечеш в супер снобски ресторант и да почнете да си прехвърляте манджа от едната чиния в другата с другарчето и да ядете всичко само с една от сложените 5 различни вилици там. И в двата случая не пречиш на света, така както би пречил ако крещиш и тичаш насам-натам в музей или библиотека, но привличаш внимание и може да си неприятен по някакъв начин. Не че са някакви големи драми това, но определено ще скандализирате местните. Аз затова рядко ходя на опера и не стъпвам в снобски ресторанти, щото носенето на рокли без гръб, високи токчета и грим, както и яденето с 5 вилици противоречат на рационалната ми визия за живота. Както някои хора считат, че прекръстването в църквата противоречи на нагласата им към света.
Та таквиз ми ти разсъждения имам по тая тема.
Абсолютно. Fallacy-то на Амелия с малко tweak-ване може да мине за false analogy.Аз етикета в църквата го спазвам като не повишавам глас и не тичам напред-назад, не като извършвам обредности, които считам за противоречащи си с разбиранията ми. Това не е като покана за спор, просто за да пресека Правотата на Амелия, щото малко излезе, че да не се кръстиш в църква е като да пърдиш на масата...
Дори само болднатото показва, че съм абсолютно прав.Moridin wrote:Силвъре, ти си тотално в грешка, но от друга страна не ми се обяснява, а и спорът пак ще стане семантичен, та все таяYMMV как казваше брата пасъра
с варианта да не се родиш в България, а примерно на остров Мадагаскар преди 100 години. Прост пример, който показва, че начина ти на мислене е моделиран от традициите и културата, в която случайно си се родил. Ти не си се родил с този начин на мислене и от всички опции си избрал точно този тип... традиционализъм. Ако беше както ти казваш, нямаше да има географско и историческо обособяване на културите.точно този тип традиции (фолклорни и безсмислени, разнообразни и впечатляващи) импонират особено силно на моя тип мислене
Трип, нека не изпадаме в крайности. Естествено, че пълно бягство не е възможно и когато се случи се нарича психично разстройство.
Last edited by Silver on Thu May 26, 2011 9:09 pm, edited 2 times in total.
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Защото.. в Мадагаскар няма безсмислени, фолклорни впечатляващи традиции и който харесва такива явно е западняк? Втф?Silver wrote:Дори само болднатото показва, че съм абсолютно прав.Moridin wrote:Силвъре, ти си тотално в грешка, но от друга страна не ми се обяснява, а и спорът пак ще стане семантичен, та все таяYMMV как казваше брата пасъра
Въпросът е до елементарна причина-следствие. Кажи ми как се връзва това:
с варианта да не се родиш в България, а примерно на остров Мадагаскар преди 100 години. Прост пример, който показва, че начина ти на мислене е моделиран от традициите и културата, в която случайно си се родил. Ти не си се родил с този начин на мислене и от всички опции си избрал точно този тип... традиционализъм. Ако беше както ти казваш, нямаше да има географско и историческо обособяване на културите.точно този тип традиции (фолклорни и безсмислени, разнообразни и впечатляващи) импонират особено силно на моя тип мислене
Last edited by Moridin on Fri May 27, 2011 8:50 am, edited 1 time in total.
This is it. Ground zero.
Таквиз разсъждения, ама пак са в тая категория - в интерес на истината, това с пръднята беше по-добра аналогияМоже би по-добър илюстративен пример в случая ще бъде това да отидеш кротко да гледаш опера по риза-хавайка, яркоцветни бермуди и джапанки или да се завлечеш в супер снобски ресторант и да почнете да си прехвърляте манджа от едната чиния в другата с другарчето и да ядете всичко само с една от сложените 5 различни вилици там. И в двата случая не пречиш на света, така както би пречил ако крещиш и тичаш насам-натам в музей или библиотека, но привличаш внимание и може да си неприятен по някакъв начин. Не че са някакви големи драми това, но определено ще скандализирате местните. Аз затова рядко ходя на опера и не стъпвам в снобски ресторанти, щото носенето на рокли без гръб, високи токчета и грим, както и яденето с 5 вилици противоречат на рационалната ми визия за живота. Както някои хора считат, че прекръстването в църквата противоречи на нагласата им към света.
Та таквиз ми ти разсъждения имам по тая тема.
Моридин, сори обаче... млъквам, за да не се стига до вмирисване на тона.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Мен в джамия са ме карали да се събувам на входа.
А в български църкви са ме карали да си покрия косата и връщаха хора с къси панталони. В една църква се бяха изхитрили и даваха няква престилка, която да увиеш около себе си ако крачолите ти не им отговарят на стандарта.
Та правила има, мястото е по-специално и има разни по-традиционно настроени лица в него, дори в супер светския ни свят и е добре като си там да спазваш правилата. Ако не желаеш да ги спазваш - не ходи там. В големите храмове, които са и туристически атракции, не гледат тия неща толкова. В рилския манастир вкарахме без проблеми един приятел-французин с коса до гъза, пиърсинги по лицето и няква пентаграма на врата. Ама някои по-малки църквета, които са си най-вече култови постройки са доста по-консервативни.
При всичките тея приказки - преди броени дни инвейднахме църквата в Бачковския манастир по време на вечерната литургия. Бяхме с един приятел канадец, дето ни беше дошъл на гости в Бг за три дена, през които го направихме сам да си приказва от влачене по забележителности. Бачково беше финалът след стария град в Пловдив и Асеновата крепост в Асеновград (бтв, РРС, предишният ден го водихме до Етъра и Боженци, минахме и през Габрово, ма не се сетихме да уредим нещо да се видим с теб).
Та ужасно сконфузно беше, макар че не ни изхвърлиха и не ни се караха. Църквата беше съвсем празна (действието се развива след 6 часа вечерта), в нея имаше само монаси, трима от които пееха. И ние се изсипваме барабар с кумата с няква метълска тениска със сатанински символи по нея, канадеца с фотоапарата на врата и въртящ глава като перископ, с едни изцъклени очи и Александър, който храмове е виждал общо-взето само на картинка. Аз запалих няква свещ от кумова срама и после отидох да обяснявам на канадеца за чудотворната икона в църквата. Монасите ни гледаха много лошо и втренчено и мисля, че си го заслужавахме... Но пък нашия канадец чу православни песнопения и му беше интересно.
А в български църкви са ме карали да си покрия косата и връщаха хора с къси панталони. В една църква се бяха изхитрили и даваха няква престилка, която да увиеш около себе си ако крачолите ти не им отговарят на стандарта.
Та правила има, мястото е по-специално и има разни по-традиционно настроени лица в него, дори в супер светския ни свят и е добре като си там да спазваш правилата. Ако не желаеш да ги спазваш - не ходи там. В големите храмове, които са и туристически атракции, не гледат тия неща толкова. В рилския манастир вкарахме без проблеми един приятел-французин с коса до гъза, пиърсинги по лицето и няква пентаграма на врата. Ама някои по-малки църквета, които са си най-вече култови постройки са доста по-консервативни.
При всичките тея приказки - преди броени дни инвейднахме църквата в Бачковския манастир по време на вечерната литургия. Бяхме с един приятел канадец, дето ни беше дошъл на гости в Бг за три дена, през които го направихме сам да си приказва от влачене по забележителности. Бачково беше финалът след стария град в Пловдив и Асеновата крепост в Асеновград (бтв, РРС, предишният ден го водихме до Етъра и Боженци, минахме и през Габрово, ма не се сетихме да уредим нещо да се видим с теб).
Та ужасно сконфузно беше, макар че не ни изхвърлиха и не ни се караха. Църквата беше съвсем празна (действието се развива след 6 часа вечерта), в нея имаше само монаси, трима от които пееха. И ние се изсипваме барабар с кумата с няква метълска тениска със сатанински символи по нея, канадеца с фотоапарата на врата и въртящ глава като перископ, с едни изцъклени очи и Александър, който храмове е виждал общо-взето само на картинка. Аз запалих няква свещ от кумова срама и после отидох да обяснявам на канадеца за чудотворната икона в църквата. Монасите ни гледаха много лошо и втренчено и мисля, че си го заслужавахме... Но пък нашия канадец чу православни песнопения и му беше интересно.
Who is online
Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 3 guests

