The Death of Melody
Re: The Death of Melody
Тука съм с @трубадур. Пичът говори с някаква убеденост за жанрове, в които май е слушал само каквото са пускали по уредбата в мола.
А и как реши, че повтарящите се 3 тона не могат да образуват мелодия? Примерите, че са супер тенденциозни е ясно, дори не си е направил труда да извади топ 20 от hot100 chart-а и да покаже статистика колко е застъпена мелодията в тях по години. Най-лесното нещо дето бих направил ако исках да пусна такова видео.
Твърдението, че мелодияна не се ползва вече за artistic statement, е толкова wtf, че не знам откъде да го започна. Как реши, че не се ползва? Как се е ползвала преди(айде, за това даде 2 примера, отново крайни)? Как тембъра и другите елементи се ползват в днешно време вместо мелодия? Как се отразява това на предаването на artistic statment? Или твърди, че в днешния комерс липсват artistic statements?
Наистина се забелязват по-малко запомнящи се дълги мелодии в последното десетилетие, но баш смърт на мелодията не се забелязва, ама си трябват clickbait заглавия, иначе как ще трендне. Иначе видеото е entertaining, но не е много research-нато май май.
пп. Tone color от видеото е тембър на български fyi.
А и как реши, че повтарящите се 3 тона не могат да образуват мелодия? Примерите, че са супер тенденциозни е ясно, дори не си е направил труда да извади топ 20 от hot100 chart-а и да покаже статистика колко е застъпена мелодията в тях по години. Най-лесното нещо дето бих направил ако исках да пусна такова видео.
Твърдението, че мелодияна не се ползва вече за artistic statement, е толкова wtf, че не знам откъде да го започна. Как реши, че не се ползва? Как се е ползвала преди(айде, за това даде 2 примера, отново крайни)? Как тембъра и другите елементи се ползват в днешно време вместо мелодия? Как се отразява това на предаването на artistic statment? Или твърди, че в днешния комерс липсват artistic statements?
Наистина се забелязват по-малко запомнящи се дълги мелодии в последното десетилетие, но баш смърт на мелодията не се забелязва, ама си трябват clickbait заглавия, иначе как ще трендне. Иначе видеото е entertaining, но не е много research-нато май май.
пп. Tone color от видеото е тембър на български fyi.
There are no rules! I'm gonna get you!
Re: The Death of Melody
Трубадура е много як. Пензата е късметлия
Мен бтв МНОГО , ама много ме дразни тва хранене по рап/хип хоп музиката като нещо ужасно лошо и немузикално и като ми турят за пример възможно най-тенденциозно скапаната песен. Що по дяволите един път не сложат Кендрик Ламар, Дензел Къри или дори Кание, който е абсолютно гениален, при все простотиите дето ги ръси, ма предполагам то тоя гений трябва да избие все някъде. Ми за примери ми дават Карди Би и Гучи Генг абоминацииките. Писнало ми е.
Интересното е, че дава пример с Покер Фейса и после слага некав Клептън и тотално игнорира съществуването на песни като Shallow, дето са ултра популярни.
То по неговата логика 21 на Адел също е лош и убива мелодията.
Искам да кажа, че съм съгласна с трубадура, с уговорката, че техното трябва да умре и се слуша само от наркомани. И че thank u next>>>>> when we go to sleep.

Мен бтв МНОГО , ама много ме дразни тва хранене по рап/хип хоп музиката като нещо ужасно лошо и немузикално и като ми турят за пример възможно най-тенденциозно скапаната песен. Що по дяволите един път не сложат Кендрик Ламар, Дензел Къри или дори Кание, който е абсолютно гениален, при все простотиите дето ги ръси, ма предполагам то тоя гений трябва да избие все някъде. Ми за примери ми дават Карди Би и Гучи Генг абоминацииките. Писнало ми е.
Интересното е, че дава пример с Покер Фейса и после слага некав Клептън и тотално игнорира съществуването на песни като Shallow, дето са ултра популярни.
То по неговата логика 21 на Адел също е лош и убива мелодията.
Искам да кажа, че съм съгласна с трубадура, с уговорката, че техното трябва да умре и се слуша само от наркомани. И че thank u next>>>>> when we go to sleep.

Re: The Death of Melody
Що тъй грозно по фенфикшънски требе да разваляш тотали хетеро мега менли уайт мейъл френдшип.
пп. насред порно грайнда се кефя на едм и дъбстеп и секва гняс, дето за простолюдието минава под банера на "техно", като почти всичко музикално, след като наистина му дадох шанс и му отделих времето, оцених защо хората харесват подобни какофонии.
Re: The Death of Melody
Е душа, аз не говоря за дъбстепа и едм като цяло, а за некви откровени чекии като Boris Brejcha и подобните му, дето ме карат да се спомням за Bangarang и Blood Sugar с умиление.
Ся, аз съм ходила на всекви live dj сетове, и докато Kygo, Parov Stelar, Skrillex, Alan Walker, Pendulum, Chainsmokers, Zedd, Calvin Harris, Martin Garrix, Armin Van Buuren и по-неизвестните с подобно звучене са доста яки и мога да им се наслада без капка алкохол или накъв друг наркотик, то тва минимално техно дето е супер популярно в Берлин като Борис Брежча е абсолютно нислушаемо, дори с много алкохол и трябват екстазита, мдма, кокаин и други подобни, които аз отказвам да си вкарам.
Обикновено сетъпа на лайв сет на последните се състои от неква орда пледрусали идиоти, взели минимум половин таблетка екстази, и пристъпващи от единия крак на другия като армия миниони чакащи команда от лидера.
Ся, аз съм ходила на всекви live dj сетове, и докато Kygo, Parov Stelar, Skrillex, Alan Walker, Pendulum, Chainsmokers, Zedd, Calvin Harris, Martin Garrix, Armin Van Buuren и по-неизвестните с подобно звучене са доста яки и мога да им се наслада без капка алкохол или накъв друг наркотик, то тва минимално техно дето е супер популярно в Берлин като Борис Брежча е абсолютно нислушаемо, дори с много алкохол и трябват екстазита, мдма, кокаин и други подобни, които аз отказвам да си вкарам.
Обикновено сетъпа на лайв сет на последните се състои от неква орда пледрусали идиоти, взели минимум половин таблетка екстази, и пристъпващи от единия крак на другия като армия миниони чакащи команда от лидера.
Re: The Death of Melody
Всичко е до ушенцето ми се струва на мен. Аз на предишното ми работно място постоянно бластвах Florence Welsh и колегите я мразеха. Не харесваха нито ритъма, нито мелодиите и най-вече(и най-шокиращо за мен) не можеха да понасят гласа и. А мацката е абсолютна сирена, мога да я слушам до умиране и недоумявам как някой може да не и харесва гласа. И междувременно се кефят на всякакви буламачи и тези буламачи печелят грамита. Като си пусна радиото в колата имам чувството, че всеки път един и същи изпълнител пее, а са различни. Всичките ми звучат, като Риана, барабар с ритъм, пръцкане, мелодия и т.н. Изобщо не разбирам как някой може да слуша съвременна шир потреба поп музика. 90s/early 2000s са с некви измерения по-креативни години за музиката според мен. Но така го чува моето ушенце.
Re: The Death of Melody
„Dim dam talélam vacarme
S'en va dans Lumi éternam
Et Gustave dôme guardéam
Dilim dili lili lam
Lutece séra
Dolilom séram
Dim dim dam dada dim dim da dada dim da lilam
Dim dim dam dada dim dim da dada dam di didam”
S'en va dans Lumi éternam
Et Gustave dôme guardéam
Dilim dili lili lam
Lutece séra
Dolilom séram
Dim dim dam dada dim dim da dada dim da lilam
Dim dim dam dada dim dim da dada dam di didam”
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9062
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
Re: The Death of Melody
https://www.youtube.com/watch?v=JdxkVQy7QLMXellos wrote: ↑Thu Sep 19, 2019 9:48 pmНещо старо и златно по въпроса
https://www.youtube.com/watch?v=oOlDewpCfZQ
чекни го и това. мисля че и то описва нещата.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Re: The Death of Melody
Относно критиките на @Martix и @трубадур - честно казано не мисля, че са on point. Няколко логически неща:
- видеото не отрича, че има достатъчно мелодична музика (цели жанрове от нея), а твърди, че тя не стига до радио и не става комерсиален успех, т.е. е извън мода. това е цялата теза и нищо в постовете ви не я оборва.
- дават се примери за яки изпълнители, които експериментират с изразни средства и правят нови неща. видеото не спори, че има много такива, а че експериментите не са със сложни мелодии и разглежда защо се случва това. нищо във вашите постове не го оборва.
- никой не е казал, че не може да има мелодия с три тона - но със сигурност по-малко на брой и по-прости мелодии, отколкото с по-голям tonal range. това е математиката в нашия свят, таковата.
https://www.youtube.com/watch?v=27NbNks2eg0
Още едно видео на доста уважаван от мен блогър, който доста ясно описва защо става дума основно за:
- мързел
- капитализъм
а не за отговор на предишни поколения артисти (по трубадура)
Забавно, видеото цитира (правдиво) точно Shallow (която иначе супер много харесвам) като пример за доста елементарна и ползвана хиляда пъти мелодия.
- видеото не отрича, че има достатъчно мелодична музика (цели жанрове от нея), а твърди, че тя не стига до радио и не става комерсиален успех, т.е. е извън мода. това е цялата теза и нищо в постовете ви не я оборва.
- дават се примери за яки изпълнители, които експериментират с изразни средства и правят нови неща. видеото не спори, че има много такива, а че експериментите не са със сложни мелодии и разглежда защо се случва това. нищо във вашите постове не го оборва.
- никой не е казал, че не може да има мелодия с три тона - но със сигурност по-малко на брой и по-прости мелодии, отколкото с по-голям tonal range. това е математиката в нашия свят, таковата.
https://www.youtube.com/watch?v=27NbNks2eg0
Още едно видео на доста уважаван от мен блогър, който доста ясно описва защо става дума основно за:
- мързел
- капитализъм
а не за отговор на предишни поколения артисти (по трубадура)
Забавно, видеото цитира (правдиво) точно Shallow (която иначе супер много харесвам) като пример за доста елементарна и ползвана хиляда пъти мелодия.
This is it. Ground zero.
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6606
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: The Death of Melody
Същото видео го линкнах по-назад в темата.
Адам Нийли и Рик Беато говорят доста интересно по тия теми.
Адам Нийли и Рик Беато говорят доста интересно по тия теми.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: The Death of Melody
А, тая шитня и тук се пръкнала. Не бях тръгнал да пиша чаршаф като някой от по-големите преди това, особено щото мелодия има навсякъде, ако човек знае къде да търси, но тъй или иначе трубадура в постовете си миналата страница е написал каквото и аз бих написал. Да досипя обаче. Това било в мейнстрийма. Ми хубаво, не слушай мейнстрийм? Живеем в най-консуматорски разглезеното откъм музика време, дали ще стриймваш или пиратстваш, кеф ти mp3, кеф ти огромни FLAC-ове и нз какво, ако имаш нужната апаратура да ги свириш. Естествено че нямаше как и хип-хопа да не намеси в микса човекеца, със затаен дъх чаках да го вметне като го гледах първия път и не бях разочарован. Има и рап с различни ритми и по-сложни мелодии и невероятни продуценти в попа и в хип-хопа, но човек ако гледа само какво е мейнстрийм топ 40 няма да може да ги използва за пример, нали? Пък и коментара как мелодиите в хип-хопа били прости за да може някой да РАПИРА, не пее отгоре на тях беше също доста тъп с това че игнорира как гласът, стъпката и (поли)римите на изпълнителя се вплитат в бийта на песента и добавят към мелодията и ритъма.
Освен това, кой човек който слуша главно топ 40 и мейнстрийм като цяло (а те са мнозинството, все пак, нека не се лъжем) го брига че мелодиите простеят? В смисъл, ако си някой който не слуша такава музика много-много, защото обичаш повече комплексност, теб лично какво те бърка че други хора слушат тринотни мелодии? И обратното, някой който си слуша попа и се кефи, защо трябва да го интересува че има някакво огромно разнообразие, освен ако не реши да си разширява хоризонтите и да се обогатява, при което опции се намират в не-мейнстрийма. С което не че подценявам влиянието което идещото главно от Щатите като звучене води до някакво уеднаквяване в световен план... но пак, това нито е ново явление, нито са се изчерпали алтернативите, както е било и преди време. Интересно ми е този пич какво би казал за synthwave-а, който е бая мелодичен за моето тъпашко, немузиколожко ухо. Или за тая песен на clipping, примерно - https://www.youtube.com/watch?v=XbU9UUwxBxA
Освен това, кой човек който слуша главно топ 40 и мейнстрийм като цяло (а те са мнозинството, все пак, нека не се лъжем) го брига че мелодиите простеят? В смисъл, ако си някой който не слуша такава музика много-много, защото обичаш повече комплексност, теб лично какво те бърка че други хора слушат тринотни мелодии? И обратното, някой който си слуша попа и се кефи, защо трябва да го интересува че има някакво огромно разнообразие, освен ако не реши да си разширява хоризонтите и да се обогатява, при което опции се намират в не-мейнстрийма. С което не че подценявам влиянието което идещото главно от Щатите като звучене води до някакво уеднаквяване в световен план... но пак, това нито е ново явление, нито са се изчерпали алтернативите, както е било и преди време. Интересно ми е този пич какво би казал за synthwave-а, който е бая мелодичен за моето тъпашко, немузиколожко ухо. Или за тая песен на clipping, примерно - https://www.youtube.com/watch?v=XbU9UUwxBxA
Last edited by Claymore on Sun Oct 06, 2019 10:15 pm, edited 3 times in total.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata
I can boom shakalaka your medulla oblongata
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Re: The Death of Melody
Като че ли в това се състои основата на целия разговор - не е до "бъркане", а до изследване защо се получава така - това е целият смисъл на темата, никой не твърди, че няма примери във всички посоки.
This is it. Ground zero.
Re: The Death of Melody
Ако ограничим разговора само до "в топ X и по радиото в мола не пускат толкова много мелодични песни, колкото са пускали преди 30 години", ще се съглася.
Но не мисля, че причината е в мързела на артистите или в пестене на ресурси.
Както се разбрахме, мелодии има, но не са mainstream(citation needed обаче, щото дефиницията за mainstream вече не е каквато беше). Това може да има само една причина - народа изпростява и не харесва мелодиите вече. Това разбира се е тролско мнение, защото едно изпростяване би почивало на факта, че мелодиите са по-сложни от останалите части на музиката, а те не са, особено с модерната EDM музика, в която с 2 повтарящи се тона може да се направи цял soundscape немислим за класическите композиторите.
Както спомена @Moridin, би било хубаво едно изследване върху причините за този shift, но в оригиналното видео не видях никакво изследване, само набързо сглобен entertainment продукт без дълбочина, затова и така снапнах, защото едва ли целта на автора е била да raise-не awareness за проблема с липсващата мелодия.
Но не мисля, че причината е в мързела на артистите или в пестене на ресурси.
Както се разбрахме, мелодии има, но не са mainstream(citation needed обаче, щото дефиницията за mainstream вече не е каквато беше). Това може да има само една причина - народа изпростява и не харесва мелодиите вече. Това разбира се е тролско мнение, защото едно изпростяване би почивало на факта, че мелодиите са по-сложни от останалите части на музиката, а те не са, особено с модерната EDM музика, в която с 2 повтарящи се тона може да се направи цял soundscape немислим за класическите композиторите.
Както спомена @Moridin, би било хубаво едно изследване върху причините за този shift, но в оригиналното видео не видях никакво изследване, само набързо сглобен entertainment продукт без дълбочина, затова и така снапнах, защото едва ли целта на автора е била да raise-не awareness за проблема с липсващата мелодия.

There are no rules! I'm gonna get you!
Re: The Death of Melody
@Claymore и аз се издразних за това с хип хопа и рапа, щото е редовна критика на някакви супер "интелигентни" и "просветени" бели пичове. Принципно хип хопът и рапът са едни от лирично най-креативните жанрове и са от огромен академичен интерес. Ма за тоя пич не били достатъчно мелодични, за тва са шит. Аре стига.
Re: The Death of Melody
Аз като пълен музикален инвалид, който може да слуша почти всичко (дори и незабравими песни за маса) винаги съм се чудил на тежкият снобизма в музиката и войната между "жанровете". Определено съм против опростяването като тенденция във всичко, което обаче не е задължително лошо в разни случаи. В тоя ред на мисли за хип-хопа точно вчера зяпах нещо интересно по Нетфликс - Hip Hop And Streaming | Patriot Act with Hasan Minhaj https://www.youtube.com/watch?v=MEZV6EE8JMA Все пак съм от поколение за което Who's the Man е любим филм. 

„Dim dam talélam vacarme
S'en va dans Lumi éternam
Et Gustave dôme guardéam
Dilim dili lili lam
Lutece séra
Dolilom séram
Dim dim dam dada dim dim da dada dim da lilam
Dim dim dam dada dim dim da dada dam di didam”
S'en va dans Lumi éternam
Et Gustave dôme guardéam
Dilim dili lili lam
Lutece séra
Dolilom séram
Dim dim dam dada dim dim da dada dim da lilam
Dim dim dam dada dim dim da dada dam di didam”
Who is online
Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 348 guests